יום שלישי, 27 בספטמבר 2016

שמעון פרס 1923-2016

   שמעון פרס 1923-2016

שמעון פרס-  יליד 2 באוגוסט 1923 יום חמישי כ' אב התרפ"ג – פרשת עקב.
מפתו של שמעון פרס מתארת אדם בעל מחשבות השואפות לשלום, אחווה, הרמוניה, איזון, גישור ופישור [6] שמו הפרטי מתאר אדם בעל יכולת חשיבה עמוקה, יסודית, שקולה, לא מתפרצת, נעימה וחדה כתער [7]. מזלו האסטרולוגי [1] מוסיף גוון בעל תעוזה ומעוף, יצירתיות וניסיון להתגבר על כל מכשלה בדרך. על היכולת להתחיל כל פעם מחדש, ללא לאות, שכן אחד המאפיינים העיקריים אצלו – הצבת מטרות חדשות, ולפעמים אפילו על חשבון הזנחת מטרות קודמות שלא צלחו וללא ייאוש. ייעודו, בין היתר הוא לעמוד על במה ולהעביר יידע ומסר לעולם. היכולת והדלף לכתוב שירה ופרוזה באה לידי ביטוי אצלו במס' הייעוד ובשם הפרטי. 
מפת עץ חיים קבלית
שמעון פרס
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און

מחזורי החיים מתארים אדם שעד גיל 29, צפויה הייתה לו הצלחה גדולה ואכן ידוע שבתקופה זו היה מנכ"ל משרד הביטחון של בן-גוריון. מגיל 29 עד גיל 38 – מעמדו נחלש קצת, היות ומחזורי החיים שלו לא תמכו בהצלחות שהיו לו עד גיל 29. הצלחותיו, יכלו לנבוע משתופי פעולה, דבר שעמד בניגוד גמור למבנה אישיותו והיה עליו להתמודד עם מחשבה זו. בגיל 38 [1961] נקרתה בפניו הזדמנות להוביל למהפך  בינלאומי הקשור לשיתופי פעולה [9-2] . אם נבדוק בקורות חייו, נמצא שבשנים אלה, על פי מקורות זרים, היה מעורב בבניית הכור הגרעיני בדימונה.
מגיל 47 הוא חל שינוי בקו מחשבתו [מחזור 6] והוא מחפש את הפשרה, הגישור והרצון לעזור שהלכו והתגברו עם השנים. פרס נבחר להיות נשיא ביום 30 מאי 2007. ביום זה היה ביום אישי [8] בשנה אישית [9] לקראת שנה אישית 1. לקראת התחלות חדשות.

מצוידים במידע זה נפנה לפרשת השבוע בה נולד שמעון פרס, פרשת עקב.
פרשת עקב היא פרשת השבוע השלישית בספר דברים. היא מתחילה בפרק ז' פסוק יב ומסתיימת בפרק י"א פסוק כ"ה.

בפרשה ממשיך משה רבנו בנאום שנשא לבני ישראל לפני מותו. לקראת פירוט המצוות שיהיה בפרשות הבאות, הוא עוסק בפרשה זו בנושאים עקרוניים ורוחניים שהם בבחינת מבוא למצוות:
בפרשה נמצאת פרשיית "והיה אם שמוע" הכלולה בקריאת שמע, וכן נמצאים בה הציווי על ברכת המזון ותיאור שבעת המינים.

שמעון פרס נולד ביום חמישי ולכן נבדוק את עלייה חמישית.
יב וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם-לְיִרְאָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. יג לִשְׁמֹר אֶת-מִצְו‍ֹת יְהוָה וְאֶת-חֻקֹּתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לְטוֹב לָךְ. יד הֵן לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ הַשָּׁמַיִם וּשְׁמֵי הַשָּׁמָיִם הָאָרֶץ וְכָל-אֲשֶׁר-בָּהּ. טו רַק בַּאֲבֹתֶיךָ חָשַׁק יְהוָה לְאַהֲבָה אוֹתָם וַיִּבְחַר בְּזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם בָּכֶם מִכָּל-הָעַמִּים כַּיּוֹם הַזֶּה. טז וּמַלְתֶּם אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם וְעָרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ עוֹד. יז כִּי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הוּא אֱלֹהֵי הָאֱלֹהִים וַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים הָאֵל הַגָּדֹל הַגִּבֹּר וְהַנּוֹרָא אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים וְלֹא יִקַּח שֹׁחַד. יח עֹשֶׂה מִשְׁפַּט יָתוֹם וְאַלְמָנָה וְאֹהֵב גֵּר לָתֶת לוֹ לֶחֶם וְשִׂמְלָה. יט וַאֲהַבְתֶּם אֶת-הַגֵּר כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. כ אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ תִּירָא אֹתוֹ תַעֲבֹד וּבוֹ תִדְבָּק וּבִשְׁמוֹ תִּשָּׁבֵעַ. כא הוּא תְהִלָּתְךָ וְהוּא אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר-עָשָׂה אִתְּךָ אֶת-הַגְּדֹלֹת וְאֶת-הַנּוֹרָאֹת הָאֵלֶּה אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ. כב בְּשִׁבְעִים נֶפֶשׁ יָרְדוּ אֲבֹתֶיךָ מִצְרָיְמָה וְעַתָּה שָׂמְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב.

א וְאָהַבְתָּ אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַרְתָּ מִשְׁמַרְתּוֹ וְחֻקֹּתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וּמִצְו‍ֹתָיו כָּל-הַיָּמִים. ב וִידַעְתֶּם הַיּוֹם כִּי לֹא אֶת-בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ וַאֲשֶׁר לֹא-רָאוּ אֶת-מוּסַר יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם אֶת-גָּדְלוֹ אֶת-יָדוֹ הַחֲזָקָה וּזְרֹעוֹ הַנְּטוּיָה. ג וְאֶת-אֹתֹתָיו וְאֶת-מַעֲשָׂיו אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם לְפַרְעֹה מֶלֶךְ-מִצְרַיִם וּלְכָל-אַרְצוֹ. ד וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְחֵיל מִצְרַיִם לְסוּסָיו וּלְרִכְבּוֹ אֲשֶׁר הֵצִיף אֶת-מֵי יַם-סוּף עַל-פְּנֵיהֶם בְּרָדְפָם אַחֲרֵיכֶם וַיְאַבְּדֵם יְהוָה עַד הַיּוֹם הַזֶּה. ה וַאֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם בַּמִּדְבָּר עַד-בֹּאֲכֶם עַד-הַמָּקוֹם הַזֶּה. ו וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְדָתָן וְלַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב בֶּן-רְאוּבֵן אֲשֶׁר פָּצְתָה הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ וַתִּבְלָעֵם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם וְאֶת-אָהֳלֵיהֶם וְאֵת כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם בְּקֶרֶב כָּל-יִשְׂרָאֵל. ז כִּי עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת אֶת-כָּל-מַעֲשֵׂה יְהוָה הַגָּדֹל אֲשֶׁר עָשָׂה. ח וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-כָּל-הַמִּצְוָה אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לְמַעַן תֶּחֶזְקוּ וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. ט וּלְמַעַן תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם וּלְזַרְעָם אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.

הפרשה מספרת לנו על אדם שומר חוק, מכבד ורוצה שיכבדו אותו.
[ט"ו] גדולה מגיעה אחרי עמל רב והשקעה מרובה.
[ט"ז] אדם המתעקש על דרך מסוימת, על צביון מסוים ולא רוצה לזוז ממנו, מאמין בדרכו והולך בה.
[י"ז-י"ט] אדם מאד ישר וישיר. אוהב גר-אוהב להיות קוסמופוליטי ומוערך בעולם הרחב. מחפש כל דרך להביא שלום עם הגר.
[כ'] יש דברים חבויים, סודות מדינה שאסור לו לפרסם
[כ"ב] כאשר עלה לארץ מגיל צעיר כבר החל להתבלט
[ב'] כשהוא צריך להלחם, הוא נלחם, איננו פחדן או רך לב
[ג'] האויבים שלו בסופו של דבר נכנעים ומקבלים אותו
[ה'] מרגיש עצמו לוזר במדבר ולוקח לו הרבה זמן עד שעולה לגדולה ונהיה מקובל. עד שנבחר להיות נשיא עבר הרבה משברים שאותם מסמל המדבר. [מדבר=12/3=יכולת למצוא את היצירתיות שבו, את הכוח שבו, המשויך לספירת נצח.
[ו'] לא שוכח כלום מהעבר, את כל הקשיים והמריבות שהיו לו.
[ט'] אדם עם אריכות ימים, חבריו נפטרו והוא שרד.
[י'] בסוף חייו – בתקופת הנשיאות – מרגיש שהגיע לארץ זבת חלב ודבש = אוהב את המעמד בו הוא נמצא.
לסכום הבה ונתבונן במילים "ארץ זבת חלב ודבש" שזהו פסוק מהותי ונחפש האם לפסוק זה יש משמעות מיוחדת במפתו של שמעון פרס. ארץ=12/3, זבת=13/4, חלב = 13/4, ודבש = 15/6. 12+13+13+6 = 44=8.
ספירת מלכות, כלומר איך הוא חושב שהעולם רואה אותו = 8. מילות הפסוק נותנות נופך נוסף למספר ספירת מלכות, זה לא רק 35/8, אלא 44/8. מאסטר בתדמית. כלומר, האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.
אם נחזור לרגע לסגנון המחשבה המתואר מגיל 47 ואילך היה מתואם עם מפתה האסטרולוגית של מדינת ישראל ולכן רוב ראשי הממשלה נולדו במזל מאזנים. אילו היה פועל במשך השנים בחכמה, בשקול דעת ובתכנון מראש [7] היה לו קל יותר להשיג את מטרותיו, שהיו בין היתר להיות ראש ממשלה.

הצצה במפה האסטרולוגית של האיש תאיר פן נוסף. כאן נראה כי האיש עולה לגדולה בכל פעם שהוא יורש מצבים שמאופיינים במזל עקרב. בשנות השבעים בגלל כספי אשת ראש הממשלה דאז [לאה רבין] הוא נכנס זמנית לתפקיד ראש ממשלת המעבר [כספי הזולת מזל עקרב]. בשנות השמונים המשבר הכלכלי הגדול, ממשלת הרוטציה פרס את שמיר, מזל עקרב שליט בית 2 של מפת המדינה מחוזק אז בפלוטו שליטו.  בנובמבר 1995 שוב מצב של עקרב [רצח רבין] מתמנה לרשות הממשלה. 2007 נתון נוסף המביא את האיש לגדולה נשיא שסרח מינית עוד נתון של מזל עקרב.
שליט מזל עקרב פלוטו, במפתו של האיש מצוי בבית 7 מזל סרטן אך הוא גם שליט של בית 10 במפתו, ובכך האיש משרת את רעיון השלום [בית 7] בצורה של שיתוף כלכלי [פלוטו בבית 7] אך מרכיב הסרטן בבית זה מלמד על הבנה כי שני המרכיבים הקודמים יוצרים גם ביטחון [סרטן].


"אות לאות תביע אומר" עם איבי וליאור סטמקר 26.09.16

"אות לאות תביע אומר" עם איבי וליאור סטמקר 26.09.16



בשעה השלישית בין 14:00 ל 14:00 במסגרת תוכניתנו "אות לאות תביע אומר" שמחתי לארח את
אהובה איבי וליאור סטמקר. ליאור בחר לחגוג לאשתו איבי את חגיגת יום ההולדת שלה ברדיו.
היה כיף.

בתוכנית סיפרו איבי וליאור כיצד הכירו זה את זה. ליאור סיפר על הצעת הנישואין המרגשת שלו לאיבי. שוחחנו הזוגיות בעיניהם ושמענו אילו ערכים משפחתיים חשובים להם.
איבי בחרה את שירו של גבי שושן "להשתטות לפעמים" וסיפרה מדוע היא בחרה בשיר זה.

עלו מברכים נרגשים אמה של איבי ואחותו של ליאור.

סיפרני לאיבי על מפת עץ החיים הקבלית שלה.
איבי שמחה לקבל אישור לתכנותיה, כפי שהיא מתארת את עצמה.

וכך סיפרתי לאיבי...

מפת עץ חיים קבלית - אהובה סטמקר
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
ייעודך הוא מספר המלך שלך [מס' 2=11 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרלוגיה את מזל דלי מיסוד האוויר והאש]. הקורא לך להיות מאסטר. עליך להכיר את משמעות התכונות אשר תעזורנה לך להתמודד עם הקשיים הצפויים בדרך להצלחתך כמאסטר.  

להיות מאסטר (מורה דרך) ולהוביל דרך חדשה בתחום הרוחני. נועדת לגדולות. לרפא את העולם בעיקר מהיבט הנפשי והרוחני. להנחות ולרפא אחרים ע"י הכוונה רוחנית, בתיקונם האישי, לקראת מימוש ייעודם. ללמוד, לצבור ידע, לרכוש כישורים (תקשורת, כתיבה...) ולפתח כוחות רוחניים, במטרה להעבירם לעולם ולהגיע לדרגת המאסטר שכן זהו ייעודך. לפתח יכולות ליצירה והגשמת רצונות המשרתים את האנושות ולברוא מציאות עבורם. להתנהג באופן מלכותי ואצילי. להוביל ולהיות "ראש לאריות", לשמש דוגמה ומופת. לנהוג ביושרה כלפי החוקים הקוסמיים, לפתח חזון אישי ובמיוחד קולקטיבי למען האנושות. לפתח אחריות ציבורית, לעמוד מול קהל, להיות יוזם, אמיץ ונחוש, להיות אחראי, מנהיג טוב לב. יצירתי ובעל דמיון. לתת דוגמה אישית, להעניק מבלי לדרוש תמורה. לשמור על אופטימיות גם במצבים קשים, להיות מקורי, מיוחד ולא שיגרתי. לפתח כריזמה למימוש ייעודך כמנהיג/מורה הדרך הרוחני. לחיות למען האנושות ולא למען עצמך ולחיות כאזרח העולם, במטרה להפיץ את הידע שלך ברחבי הגלובוס. לתפקד טוב תחת לחץ ומשברים על מנת שתוכל להמשיך ולממש ייעודך. מספר ייעודך מקל עליך במערכת זוגית.

המשפיע התנכ"י "יעקב" - מתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב.   
בפן החיובי, ה"יעקב" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו כפי שמתואר בברכת יעקב לבניו. בברכה זו חשף יעקב את התכונות הנסתרות של כל ילד וילד. הברכה הובילה לעידן חדש של 12 השבטים.  ובתנ"ך כתוב: וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ--כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל:  כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל.  [בראשית ל"ב כ"ט]
ופרוש אחר הוא: ישר-אל. כלומר, ישירות, פנים אל פנים, ביושרה, בהגינות ובאמת כנאמר תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ [דברים י"ח י"ג, י"ח]

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  [ מס' 4 המשויך לספירת דעת הנסתרת] -  מזל בתולה הקורא לך להיות אביר במסגרות ותהליכים. אדם בעל איכויות ותכונות של: אדם מסגרתי, ביתי, חרוץ, חומרני, פעלתן, טכני, ביצועי, יציב, שמרן, הגיוני, דיקן, קפדן, מתמיד, ריאלי, אנליטי, יורד לפרטים, נאמן, מסיים בזמן מטלות. משקיען, חי בגבולות, מציית לחוקים ופקודות, אוהב שגרה. מזלך האסטרולוגי מקל עליך לשמור על המסגרת הזוגית.

המשפיע התנכ"י "יהושע", מתאר אדם כפי שמתואר יהושע במקרא כמנהיג פיזי עוצמתי שידע להפוך באמצעות תהליכים רעיון להצלחה.  בפן החיובי, ה"יהושע" שבך הצליח לבטא את היכולת האין סופית לייצר הצלחה ובמיוחד את יכולת המנהיגות הפיזית.     
ובתנ"ך כתוב: אָז יְדַבֵּר יְהוֹשֻׁעַ, לַיהוָה, בְּיוֹם תֵּת יְהוָה אֶת-הָאֱמֹרִי, לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַיֹּאמֶר לְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל, שֶׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן דּוֹם, וְיָרֵחַ, בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן.  [יהושע י' י"ב]
יהושע כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל בתולה ומתאר אדם עוצמתי ביכולות חשיבתו וביכולות הביצוע שלו.

השר הוא מספר שמך הפרטי [מס' 9 המשויך לספירת בינה המסמל באסטרולוגיה את מזל טלה המשויך לכוכב מאדים מיסוד האש]  מתאר אותך כבעל כישורי מאסטר, המורה האוניברסאלי, נתינה ללא גבולות, רוחני ברמה גבוה, רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים, ידע עצום, חכם, מחונן, מגנטי, מתנדב, חברותי, רחמן, הישרדותי. ממציא, מלכותי, מנהיג טוב לב, אחריך הולכים באש ובמים. עודף ביטחון עצמי, מצטיין בכול התחומים, מתחיל ומסיים דברים, חזק נפשית,  הישגי, שקט כלפי חוץ, בנשמתך כאש היצירה, מכיל את כולם. מספר ייעודך מקל עליך במערכת זוגית.

המשפיע התנכ"י "אדם" - מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות. בפן החיובי, ה"אדם" שבך הצליח לבטא את יכולת ההובלה ובריאת המציאות כפי שבא לידי ביטוי בבריאת הגזע "האנושי" והצלחתה.      
ובתנ"ך כתוב: וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל [הכל מהווה את המספר השלם 9  שהכל עבורו והוא עבור כולם והקשר של המספר עם היקום] -חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ.  כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה. [בראשית ב' י"ט-כ']
אדם כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן טלה ומתאר אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

יכולת התעסוקה העיקרית הגלומה בספירות חסד וגבורה, מאפיינת את יכולתך לעסוק :
מקצועות הניהול, יעוד, פיקוד, עמידה על במה.
ניהול: מנכ"ל, סמנכ"ל, מנהל וסגן מכל סוג שהוא. 
כוח: איש חוק, משפט וממשל, מפקד בצבא, במשטרה.
עמדה, הערכה ,כבוד, מוחצנות: ראש עיר, דירקטוריון, מנהל תאגיד ענק, מנהל מוסד אקדמי. 
עצמאות כלכלית: עצמאי, יזם, סוחר. כספים: בנקאי, סוכן ביטוח, כלכלן. 
מנטאלי לוגי: מנהל מערכות מידע, סטטיסטיקן, ראש ארגון, עו"ד, שופט, סופר ואינטלקטואל. 
ורבליות ויכולת ביטוי: איש פרסום, איש מכירות, יחצ"ן, יועץ, מאמן אישי (קואוצ'ר). 
עמידה על במה והעברת מידע: מרצה, שחקן, אמרגן, מדריך, מורה.

המשפיע התנכ"י "שרה" - מתאר אדם כפי שמתוארת שרה אימנו מתאר את האמא הראשונה, מסמלת את פריצת הדרך לעם העברי – היהודי.
בפן החיובי, ה"שרה" שבך הצליחה ליצור עולם חדש, כמו שרה אימנו שהצליחה ביחד עם אברהם תוך כדי הסכמה לשינוי – שינוי שמה משרי לשרה ובכך הפשרה תחילתה של שושלת. בהסכמתה לעזוב את חרן – בית אביה וללכת אל הלא נודע – לארץ כנען פתחה הזדמנות חדשה להצלחת משפחתה החדשה.   

מגיל 34: ההצלחה באה לידי ביטוי בצורה המדהימה ביותר, הגעת לתקופת המאסטר. תקופת שיא הכוח. תקופה טובה לפתח כוחות בלתי רגילים בכול תחום. תקופה בה קל להתגבר על כול בעיה ובקלות יתרה. תקופה בעלת יכולת הצלחה בכול תחום ובזמן קצר לעומת אחרים. תקופה של גאונות, מקוריות, ייחודיות, הצלחות מסחררות. תקופה טובה להנהיג בטוב לב, הולכים אחריך באש ובמים.

מוזמנים להאזין, היה מעניין.

שירים שהושמעו בתוכנית
להקת עדן –Happy Birthday
גבי שושן – להשתטות לפעמים
ישי לוי – האחת שלי
יהורם גאון  - לילה של פריחות


יום שני, 26 בספטמבר 2016

"אות לאות תביע אומר" עמותת "יד לחינוך" 26.09.16

"אות לאות תביע אומר" עמותת "יד לחינוך" 26.09.16


במסגרת התוכנית "אות לאות תביע אומר" שמחתי לספר על עמותת "יד לחינוך" ולארח את פעיליה. עמותת יד לחינוך, הינה עמותה שעיקר מטרותיה קידום תחום החינוך והשוויון בישראל. העמותה שמה לנגד עיניה לפעול למען כלל האוכלוסייה. לעמותה פרויקטים מגוונים וזאת במקביל לעשייה השוטפת, כגון מרכז טיפולי, לימוד אבות ובנים, חונכות תלמידים, סיוע בזכויות התלמיד,פרויקט בר מצווה ליתומים, ועוד'.

הפרויקט השנתי של העמותה 'בר מצווה לילדים יתומים' בחינם, הסיבה לפרויקט זה וכוונתו, שלא יהיה ילד אחד שיש לו  משקעים, חסכים, או פערים לעומת ילד אחר.

בתוכנית התארחו:
הרב אלון חאמי, יו"ר העמותה.
הרב מרדכי חממי, איש הקשר עם משפחות היתומים,
הרב משיח קמרי,
מר מוטי חרמון, חבר ועדת הביטחון של עירית חולון  וחבר בהנהלת צוות,
מר יהודה לחיאני, איש יח"צ בעמותה,
מר יריב חזן מנהל התוכניות ושדרן ברדיו 2000
מר עידן שושן מנכ"ל גני האירועים "שורשים" אשר באולם השמחות בניהולו מתקיים האירוע.

פנינו לבר מצווה ה'תשע"ז, המוקדשת לעשרה יתומים מאבא אשר יתקיים בערב ה 14 לנובמבר 2016 אור ליום י"ד בחשוון התשע"ז . ביניהם סיפור מדהים על צעירה שנפלה לידי בן מיעוטים מיפו, שילדה ממנו שני תאומים שלבסוף התייתמו מאותו אב. לפני מספר חודשים, היא החליטה לחזור לחיק היהדות ולהכניס את שני ילדיה לבר מצווה כדת ישראל ולא כדת ישמעאל.

שימו לב מאזינים יקרים לחיבור בין שם העמותה "יד לחינוך" לבין חגיגת ערב הבר מצווה י"ד בחשוון. בחשוון הרצון גובר על כל כישלון. בני חשוון ניחנו ביכולות מנטליות חזקות למדי שמאפשרות להם לבלום את הנפילה, לאגור כוחות ולהתחיל בנסיקה חזרה אל עבר הפסגה. לשיטתם, "מרעיבו שבע ומשביעו רעב".

יום ה-י"ד בחודש מתחבר ל"עת למלחמה" המתארים עיתות וזמנים שונים, כמתואר בספר קוהלת הוא שלמה המלך פרק ג' המתחיל במלים "לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם" כל צמד מלים מקושר ליום בחודש על פי ספר תרופות תימן העתיק. יום ה-י"ד בחודש מתאר עשייה מתמדת ללא לאות וללא מורא.
ילדי יום ה"יד" אשר נולדו ביום זה או בוחרים לחגוג אירוע ביום זה בוחרים  לבצע שינוי כלשהו, החל ברמה הרעיונית והפנימית וכלה ברמה החיצונית והממשית. השינוי זורם בוורידים שלהם. את עיקר מרצם הם ממקדים בטיפוח של משפחותיהם או שלהם עצמם.

לאורך כל חייהם הם מרוכזים בניסיונות להגשמת החלומות והמחשבות. בכל רגע נתון יש להם מטרה ברורה להשגה לנגד עיניהם. ההתלהבות והנמרצות באים לידי ביטוי בנטייה לחזור על דברים מספר פעמים. בכל סביבה בה הם נמצאים הם יכולים בנוכחותם. זו בחירה שלהם בכך.

הוספנו נגיעה במפת עץ החיים הקבלית  של העמותה, המספרת את סיפור חיי העמותה והוספנו וספרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפת העמותה.


כל אדם וכל ישות מגיעים לעולם עם ייעוד ותיקון.
עמותת יד לחינוך , כמו כל ישות, הגיעה לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליה.
ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר.

מפת עץ החיים הקבלית
עמותת יד לחינוך
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און
ייעוד עמותת יד לחינוך הוא מספר המלך של [מס' 8 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל גדי, מיסוד האדמה והאש] הקורא לה להיות מלך בביצוע. ישות תכליתית, מעשית, הישגית, רכושנית וגשמית.  ישות חזקה ועוצמתית. ישות השואפת ליציבות כלכלית. ישות אחראית, עניינית, מצליחה, מחוברת לאדמה, מסודרת, מאורגנת ומציאותית.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  [מס' 6 המשויך לספירת דעת הנסתרת המסמלת באסטרולוגיה את מזל מאזנים מיסוד האוויר]  הקורא לה להיות אבירת המשפחה. ישות הנוטה לטפל ולדואג למשפחה מעין "אימא אווזה". ישות המעורבת חברתית, ישות ביתית, המעניקה הכל לילדים, בעלת חוש צדק ואיזון. ישות השואפת להרמוניה. ישות הנוטה לבחור בדרכי פשרה וישות אוהבת שלום. ישות הנוטה להיות אחראית, נאמנה, ישות המקרינה אהבה ודאגה לזולת.

המשפיע התנכ"י "שלמה" מתאר ישות המושפעת מאישיותו של שלמה המלך,  כפי שמתואר שלמה כמנהיג וחכם בתחום המשפחתי. אדם אהוב ואוהב הפועל בתחום הזוגי והמשפחתי כפי שחוכמתו באה לידי ביטויה במשפט שלמה – בה בחן את הרגש האימהי ואהבה האין סופית. 

בפן החיובי, רוח "שלמה" שבה הצליח לבטא את הקשר והשייכות המשפחתית של האדם והסביבה תוך כדי הקשבה מעמיקה וחשיבה גאונית בתחום. ככתוב בתנ"ך:
ט וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ, לִשְׁפֹּט אֶת-עַמְּךָ, לְהָבִין, בֵּין-טוֹב לְרָע:  כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט, אֶת-עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה.  י וַיִּיטַב הַדָּבָר, בְּעֵינֵי אֲדֹנָי:  כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה.  יא וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו, יַעַן אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר, וְלֹא שָׁאַלְתָּ, נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ; וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין, לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט.  יב הִנֵּה עָשִׂיתִי, כִּדְבָרֶיךָ; הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ, לֵב חָכָם וְנָבוֹן, אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא-הָיָה לְפָנֶיךָ, וְאַחֲרֶיךָ לֹא-יָקוּם כָּמוֹךָ. [מלכים א' ג' ט']

השר מיצג את מספר השם הפרטי [מס' 3 המשויך לספירת בינה המסמל באסטרולוגיה את מזל קשת, מיסוד האש], הקורא לעמותה להיות שר ביצירתיות. לפתח אינטליגנציה טבעית החבויה בה. לפעול באופן חופשי. לפתח כישורים וורבאליים ויכולת ביטוי טובה. לאלתר ולהיות בתנועה מתמדת. לשרת במיוחד בתחום היצירתי והשמחה, לעודד, לעוזר ולהיות מעניין.  

המשפיע התנכ"י "משה" -  מספר 3 על פי המשפיע התכנ"י מתאר ישות כפי שמתואר משה כאדם שידע להפוך ביצירתיות קבוצה של עבדים לעם. אדם בר מזל. אדם המסמל את היציאה מעבדות לחרות.
בפן החיובי, ה"משה" שבה הצליח לבטא את היצירתיות ה את יכולת המנהיגות והעמידה על במה ולהוציא את הנתמכים על ידי העמותה מעבדות לחרות.  
    
ובתנ"ך כתוב: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים, כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיא יְהוָה אֶתְכֶם מִזֶּה; וְלֹא יֵאָכֵל, חָמֵץ.  [שמות י"ג ג']
ח וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר  בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְהוָה לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם.  [שמות י"ג ח']

משה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בשם העמותה. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל קשת ומתאר עמותה העומדת על במה, מנהיגה ומעבירה ידע שהשפעותיו עשויות להיות ניכרות לדורי דורות.

ספירת החכמה הקדומה – מתארת את הידע הנסתר,הקדום העוזר לעמותה בחייה.
הבנת הידע הנסתר, הקדום, הצפון בנשמת העמותה ואופן השימוש בו  תביא את העמותה להכרת הכלים הנסתרים המצויים עמוק בתוך נשמת העמותה המסבירים רבות על התנהגויות, תכונות, וכישרונות שיתכן שלא באים לידי ביטוי בספירות האחרות ובכך תתרום הבנת הידע הנסתר להצלחת העמותה בכל תחום ועניין ובמיוחד יאפשר לעמותה להגיע אל התורמים הרצויים מחד גיסא ולהביא את האנשים הנתמכים בה לאושר ולסיפוק פנימי מאידך גיסא.

המשפיע האסטרולוגי הוא נפטון- מסמל באסטרולוגיה את מזל דגים מיסוד המים.
המשפיע התנכ"י/קבלי רבי  הוא "שמעון" בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) המשפיע מחכמתו כאדם חכם שידע לעמוד על במה ולהעביר את הידע והחוכמה שלו לאחר.  

הידע הקדום ממליץ למנהלי העמותה להתחבר ולגייס לשרותיה אנשים בעלי יכולת חשיבה מעמיקה ויסודית. הידע הקדום ממליץ להימנע מפעולות שטחיות, מפעולות ללא תכנון וחשיבה מעמיקה.

מספר התעסוקה ועשייה -  הכישורים הנרכשים מיוצגים על ידי ספירת חסד-גבורה. שימוש בכישורים הנרכשים המתוארים להלן תביא את העמותה להצלחה והגשמה מוצלחת של כישוריה. מפתה מספרת על כישורי התעסוקה שלה שבין היתר הם: לעמוד על במה ולהעביר ידע רוחני ועסקי, להוביל דרך.
המשפיע האסטרולוגי - הכוכב השולט בו הוא אוראנוס  - מסמל באסטרולוגיה את מזל דלי  מיסוד האוויר והאש.

המשפיע התנכ"י "יעקב" מספר 11 מתאר ישות בעלת יכולות נעלות המסוגלת להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב.  
 
ה"יעקב" שבה הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו כפי שמתואר בברכת יעקב לבניו. בברכה זו חשף יעקב את התכונות הנסתרות של כל ילד וילד. הברכה הובילה לעידן חדש של 12 השבטים.      
מפתה מספרת על העמותה כבעלת כישורים לעסוק במקצועות ובתפקידים הקשורים: לעסקים. תפקידים הקשורים למנהיגות, ובמיוחד הנהגה רוחני. עשייה הקשורה ברוחניות והובלת דרך.

אם לא הצליחה העמותה להגיע לדרגת מאסטר 11 תהא תעסוקתה על פי תעסוקת ה 2 : מזל סרטן מיסוד המים. תעסוקה במקצועות הקשורים להוראה במיוחד מול קבוצות קטנות ועד 10 אנשים, או ילדים ונוער.  מקצועות הקשורים בנפש האדם או גוף נפש. מקצועות עם קשר אינטימי אחד על אחד: מטפל רוחני, מטפל אישי. מכירות הקשורות למקצועות שפורטו. בחלק מהמקרים תהא התעסוקה בין שתי האפשרויות.  
התנאים הדרושים להצלחה המיידית – להיות מכוון מטרה, לפעול במהירות, תוך כדי עשייה מיטבית, ושדרוג יכולות תוך כדי פעולה ועשייה. עצמאות בניהול העבודה והזמן. לקחת "יד חופשית", לקחת אתגרים מרובים, לדרוש דרישות בלתי שגרתיות ומיוחדות. להיות בעלת תעוזה ודחף בלתי נשלט להצלחה.  

סגנון קבלת ההחלטות מתארת עמותה בעלת יכולת קבלת החלטות בשלה ובוגרת. יכולת קבלת החלטות מנקודת מבט מנטאלית שאינה רגשית או אישית. קבלת החלטות מהירה, בלתי מתפשרת ומפתיעה. החלטה שטובה לכל הציבור, שתוביל דרך מיוחדת ושתשפיע על האחרים והסביבה.

הקלטת שידור תוכנית זו תופץ באינטרנט באמצעות בלוג ותועבר להפצה נוספת לרדיו 2000 בישראל ו-חו"ל באדיבותו של מנהל התוכניות מר יריב חזן.

עלו לשידור טלפונית סבתא שלי המגדלת מצד יתומים.  
מיכל גרינשטיין מטפלת רגשית מטעם העמותה.

בהמשך, ביום חגיגת הבר מצווה עצמו, ה-14 לנובמבר 2016, יגיעו לאולפני קול ישראל הרשת החינוכית, רדיו קס"ם 106 FM חתני בר המצווה ויספרו למאזינים על החגיגה שלהם.

מוזמנים להאזין, היה מעניין.

שירים שהושמעו בתוכנית
עלה קטן שלי- אברהם פריד
אדון עולם – אריה בראון
אהבה – יהורם גאון - עובדיה חממה
אדרבה – יהורם גאון עובדיה חממה - חדש
רמי קליינשטיין 'מתנות קטנות'.
אדון הסליחות – ששי קשת ודוד ד'אור
שיר המעלות – ששי קשת ודוד ד'אור
מי האיש – שולי נתן נחמה הנדל





יום ראשון, 18 בספטמבר 2016

התעלול שבאלול

התעלול שבאלול


חודש אלול מהווה חודש חשוב ביותר בדת היהודית וידוע כחודש הסליחות. 
על פי הנומרולוגיה חודש זה מאפיין נאמנה את המעשים וההתנהגויות של בני האדם. חלק עיקרי בחודש אלול מאופיין ע"י "התיקון האישי" של כל אדם ואדם שמשמעותו אצלנו- יום הכיפורים. 

כידוע לקראת יום הכיפורים ממש בתחילת חודש אלול מתחילים לומר סליחות בבתי הכנסת. משמעות הדבר מימוש השיעור הקארמתי - שיעור ההגבלות והתקיעות. ההגבלות באות לידי ביטוי  בכך שאנו לא יודעים אם נחתם בספר החיים או לא. בנוסף אנו חשים מגבלות בכך שאנו צריכים לקום במיוחד בחצות הלילה לסליחות ולצום ביום הכיפורים. 

התקיעות באה לידי ביטויה בכך שחיינו "נעצרים" למשך חודש אלול ועשרת ימי תשרי ועד ליום הכיפורים. אין ספק שבתקופה זו האדם מרגיש מוגבל וסגור בשל העובדה שהוא עומד למבחן.

ערכו הנומרולוגי של חודש אלול הוא4 =13 שבשפה הנומרולוגית משמעותו מספר קארמתי. בנומרולוגיה ניתן פרק חשוב מאוד לשיעור הקארמתי 4=13  ואפילו ניתן לו שם מיוחד "שיעור הגבלות והתקיעות". 

עלולה להיות מחשבה/התנהלות/הרגשה תקועה, מוגבלת הנאבקת במציאות (לא מסכימה לקבל את המציאות הבלתי נחמדה שעומדת מולה). התייחסות המתמקדת והמאדירה את ההגבלות והקשיים במקום לראות את כל התמונה. נטייה לתסכול. נטיה להתעקש. נטייה להיתקע, להתייאש ולא לראות פתרונות. התנהלות החוזרת על עצמה, תסמונת התקליט השרוט. התנהלות העלולה להיצמד לנוסחאות, עלולה להיות מקובעת על דעות שעבר זמנם ולכן מתסכלת את האדם. 

יותר מכל חודש אחר מתאר חודש אלול את השיעור הקארמתי הנ"ל. 
הקארמה של חודש אלול מתארת אפשרות להתחדשות כפי שמספר 1 המסמל את מזל אריה כפורץ דרך חדשה. כך גם מתאר היום שלאחר יום הכיפורים את ההתחדשות של האדם שגורלו נחתם בספר החיים. מספר 1 מזל אריה מתאים לחודש אלול שכן חודש אלול מתחיל במזל אריה ומסתיים במזל בתולה.

המספר 3 המהווה כאמור, חלק מהקארמה של חודש אלול מאופיין ע"י יצירתית, רעיונות חדשים, תקופה מאוד וורבאלית שבאה לידי ביטוי באמירת סליחות, שירת פיוטים, בהארכת התפילות ובאמירתן בכוונה יתרה. 

המספר 4 המהווה מצד אחד את הסיכום של המספר 13 ומצד שני מהווה את הגב החזק של המספר 13 מקושר למזל בתולה, השייך כאמור, לחודש אלול. 
זהו חודש של ניקיונות במיוחד ניקיון הנפש, "ניקיון הסליחה" בין אדם לחברו ו"ניקיון הסליחה" בין אדם למקום.

בנומרולוגיה לכל אדם שיש במפתו את המספר 4 יש לו לאדם נטייה ברורה להתחבר לאלוקים ונטייה חזקה לדת, דבר שבא לידי ביטוי בחודש אלול במיוחד בנושא הסליחות והצום. 

השנה א' אלול חל ביום ראשון 04.09.2016 יום ראשון מסמל את ההפרדה בין החושך לאור ומכאן בין הטוב לרע ובנוסף משמעות של התחלות חדשות. 
שתהיה לכולנו שנה של התחלות חדשות, וניחתם כולנו בספר החיים. 

אמן כן יהי רצון.