יום שני, 21 בדצמבר 2020

גדעון הוד – עושה רדיו חזק עוד מינואר 1955 21.12.2020

בס"ד

גדעון הוד   עושה רדיו חזק עוד מינואר 1955


במסגרת תוכניתנו "ענין גורלי", התכבדנו לארח
ביום שני, ו' בטבת ה'תשפ"א 21 בדצמבר 2020 בין 11:00-14:00 את גדעון הוד –  עושה רדיו חזק עוד מינואר 1955. גדעון הוד הוא שדרן אגדי המשלב בוירטואוזיות בין מוזיקה קלסית, ספורט ותנועה בדרכים.

גדעון קיבל את הרעיון ל"שירים ושערים" בשנת 1970 ממתדלק באיטליה, שידר את הניצחונות ההיסטוריים של מכבי ונבחרת ישראל בכדורסל, באמצע שידור שחייה באולימפיאדה כמעט התפוצץ לו התוספתן, וכמובן היה האורים והתומים של  "אור ירוק" שאותה הגיש 8,000 פעמים  - חמש דקות על בטיחות בדרכים, בכל בוקר ב־7:55. התוכנית הזאת שיגעה את המדינה. שופטים בבית משפט היו מתחילים את הדיונים רק אחרי התוכנית, כשהם סיימו לשמוע את ג'ו קריידן ועו"ד עמיקם לויתן, המומחה לדיני תעבורה".

לא שכחנו כמובן את המוזיקה הקלאסית. מספר גדעון "מוזיקה קלאסית זורמת אצלי בדם מגיל 3. אני זוכר את המורה לאה, שחילקה כלי נגינה בגן לוינסקי, ולי היא נתנה משולש, וניגנתי בו בצורה מוצלחת. זכרתי שירים ונעימות, והילדות שלי היתה עם חברים שהפכו לענקי מוזיקה, כמו יענקל'ה מישורי, עמי מעייני ונעם שריף".

גדעון מחזיק אוסף של שלמעלה מ-9,000 תקליטורים. הוא מגיש כבר יותר מ־30 שנה את "פנינים לשבת" ברשת ב', שעה של מוזיקה קלאסית בכל יום שישי בין 7 ל־8 בערב (שידור חוזר ב־4 בבוקר בין שישי לשבת). גם לתוכנית הזאת יש קהל נאמן.

בקיאותו במוזיקה מופלגת. הוא זוכר יצירות שלמות בעל פה ויודע לזמזם אותן.

בגיל 86, גדעון הוד עדיין חורך את הרדיו ונאחל לו עוד שנים רבות של עשייה ברוכה עם בריאות טובה.

 

הקשבנו קשב רב לסיפוריו של גדעון וכמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו. 

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 

מפת עץ החיים הקבלית – גדעון הוד

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשה זאת ובאיזה אופן.

 

ספירת תפארת – הייעוד,

ייעודך: להיות מאסטר. מנהיג ומוביל דרך רוחנית. נועדת לגדולות. לרפא את העולם בעיקר מהיבט הנפשי והרוחני. להנחות ולרפא אחרים ע"י הכוונה רוחנית, בתיקונם האישי, לקראת מימוש ייעודם. לעמוד על במה ולהעביר ידע ובעיקר ידע רוחני. להרחיב אופקים, לפתח כוחות וכישורים בלתי רגילים, מדעיים ורוחניים, בכול תחום וברמה גבוהה ואין סופית. לפעול בנדיבות ורוחב לב. לעזור לאחרים להתגבר על בעיותיהם ומכשלותיהם בפן הרוחני, הרגשי, המנטאלי והפיזי. לפעול בחכמה למען האנושות. להנהיג באופן מלכותי. לפעול באומץ ולהתמודד עם אתגרים. לסיים תהליכים ולממש התחלות חדשות. להגיע לפסגה ולפעול כאש היצירה. לפרוץ למרחבים, להתחזק, להעצים בטחון אישי על מנת שתוכל להנהיג, להוביל דרך ולהנחות אחרים. להיות אופטימי עם חוזק נפשי ופיזי. לאהוב, להעניק ולהכיל את כולם.

מספר ייעודך מקל עליך במערכת זוגית.

המשפיע התנכ"י "אדם"

מספר 9 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות.  

בפן החיובי, ה"אדם" שבך הצליח לבטא את יכולת ההובלה ובריאת המציאות כפי שבא לידי ביטוי בבריאת הגזע "האנושי" והצלחתה.     

בפן השלילי, ה"אדם" שבך מתואר כאדם הפועל ללא חשיבה מקדימה, ללא בקרה עצמית וללא גבולות, לוקח סיכונים כמתואר בסיפור אדם וחוה.  

ובתנ"ך כתוב:

וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל [הכל מהווה את המספר השלם 9  שהכל עבורו והוא עבור כולם והקשר של המספר עם היקום] -חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ.  כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה. [בראשית ב' י"ט-כ']

אדם כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן טלה ומתאר אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך ועונה על השאלה: כיצד משפיע סגנון החשיבה שלך על חייך?

הנך בעל יכולת חשיבה מדהימה ובעל יכולת ניתוח ויצירת תהליכים מהגבוהים ביותר. יש לך שאיפות לצבור רכוש, כסף וחסכון. הינך אדם חומרי, גשמי, בעל בטחון ויציב כלכלית. אדם הישגי, תכליתי, מעשי, ענייני ומצליחן. שאפתן, ביצועי, עוצמתי ודינמי. בעל יכולת עסקית טובה מאוד ויכולת ניהול טבעית. שואף להיות יסודי, יעיל, עקבי ומתמיד.

ספירת הדעת הנסתרת:

המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל שור (33) מתאר אותך כאומן, יוצר, שואף לאיזון, מתמיד, חברותי, שואף לצדק, משפחתי, משקיע בזוגיות, נחוש, גשמי, מעשי, יציב, חברותי, מעניק לזולת, מקיים התחייבויות, אוהב בילויים, אוהב כסף, רכוש וחסכן, אסטטי, אחראי, עקבי, איש עקרונות, תרבותי, שנון, קול נעים, שפה רהוטה, קשוח, מגשר בין בני אדם, ביקורתי, מתכנן מהלכים לטווח ארוך.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

לצפייה בשעההראשונה לחץ כאן

לצפייה בשעההשנייה לחץ כאן

לצפייה בשעה השלישיתלחץ כאן

השירים שהושמעו בתוכנית:

צ'רדש מונטי

ג'קי אלקיים - המנון למכבי ת"א , 1977

מילים: אילן גולדהירש, לחן: ג'קי אלקיים

חוה אלברשטיין - לונדון

מילים: חנוך לוין, לחן: חוה אלברשטיין

הטיול הגדול – להקת הנחל

מלים ולחן – נעמי שמר

סמטנה - המולדאו

הדנובה הכחולה – שטראוס

rachmaninov- piano concerto no.2

jorge prats - mexico sy-enriqe batis

.delibes- lakme-cincinnati

 - kunzel vivaldi - 4 seasons

-st.martin- marriner-

.sibelius- karelia- philadelphia- ormandy

mozart- eine kleine nacht music

 st.martin - marriner

corelli- concerto grosso op.6 no.8- st.martin- n.marriner-

                   

                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה