יום חמישי, 31 בינואר 2013

לאזן את החיים

על שלושה דברים עומד האיזון שלנו בחיים: תאריך הלידה, המזל האסטרולוגי
הנגזר ממנו והשם שלנו כפי שהוענק לנו בעת לידתנו.
השגת האיזון חשובה על מנת שנזרום עם החיים ולא נתקע במשעול.

בראייה קצת יותר רחבה, נהוג לחלק את הפעילות האנושית לארבעה מישורים: אנרגטי, מנטאלי, רגשי ופיזי. מיטב אנשי המחקר והמדע כבר מאשררים את הקשר ההדוק שבין הרוח והנפש לבין הגוף. בין האנרגטי והמנטאלי לבין הרגשי והפיזי. מכאן נובע המושג פסיכוסומטי שבאמצעותו נוהגים אנשי הרפואה לקשר בין מצב הרוח והמורל של החולה לבין המחלה שממנה הוא סובל. לא מעט מהמפגעים הבריאותיים אליהם אנו נחשפים ושמהם אנו סובלים מקורם בטרדות ומועקות נפשיות.  השגת האיזון האנרגטי ושימורו הם סגולה בדוקה להימנעות ממחלות.

באמצעות עץ החיים הקבלי, ניתן להבין את מקומנו כבני אדם ביחס ליקום הרחב בכלל וביחס לבורא יתברך בפרט. העץ, בצורה סימבולית ומדויקת להפליא, מסמל את טבע האדם ששורשיו נטועים עמוק בעולם הגשמי ואילו ראשו שואף להתחבר אל הספירות הגבוהות של העולם הרוחני.

בספר היצירה, המיוחס לאברהם אבינו עליו השלום, מתואר בפרוטרוט כיצד מזרע בודד אחד נבט השתיל, שהתפתח לכדי עץ עבות שמכיל את כל התורות כולן על ענפיהם ושלוחותיהן. ממש כשם שאברהם אבינו החליט ש"הוא עם והתחיל ללכת", כך הזרע הבודד נבט והחל לצמוח. יותר מכל היטיב לתאר זאת רבי שלמה אלקבץ בפיוטו המופלא לְכָה דוֹדִי:   "סוֹף מַעֲשֶׂה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה".

ממש כמו העץ, כאשר אנו נמצאים במצב של איזון מושלם, נהנה גם מתנובה של 100%.
במידה ויש לנו הפרה קלה של האיזון ואנו עומדים על 80 אחוזי הרמוניה, הרי שהתפוקה שלנו תרד בהתאם. במצב של דיסהרמוניה והפרה גסה של האיזון, התפוקה תצנח ל- 40% נוכח המחסור בהספקת אנרגיה חיובית ואנו נהייה עסוקים רק בהישרדות.

המפתח לשגשוג ופריחה בחיים נעוץ ביכולת לאתר את מקור החסמים ולהתגבר עליהם על מנת להגיע לאיזון המושלם.

  שלושה כלים להכלה אופטימלית של האור

ברמת העיקרון, כל אחד מאתנו מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר.
המלך מהווה 50% ממבנה אישיות האדם, והוא מיוצג ע"י סיכום תאריך הלידה.
האביר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא המזל האסטרולוגי.
השר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא השם הפרטי.
מלך-אביר-שר אחוזים.JPG
למראית עין, משקלו של המלך עולה על משקלם של האביר והשר, אך בפועל לשר שמור תפקיד מרכזי וחשוב לא פחות. בבואנו להשיג את האיזון המיוחל, רק את השר אנחנו יכולים לשנות לאחר בואנו לעולם בכל שלב של החיים על פני הארץ (המלך והאביר נקבעים ומתקבעים מיד עם לידתנו). השגת האיזון עבור מי שסובל מחסמים בזרימת החיים תיעשה אם כן באמצעות איזון השם, שכן השינוי משנה את יחסי הגומלין במשולש הכוחות הנ"ל.
חשוב לציין חזור והזכר את אמירתו של ר' עקיבא "הכל צפוי והרשות נתונה" (פרקי אבות ג' ט"ו). לא משנה באיזה רמות של חוסר איזון אנו נמצאים ובפני איזה חסמים אנו ניצבים. מה שחשוב זה לדעת כי הכל בר תיקון ושיקום באמצעות מיפוי של חיינו והבנת ייעודנו.
כל האיזון על רגל אחת

לאחר שהבנו כי השם הפרטי הוא המהווה את המפתח להשגת האיזון, כל שנותר לנו לעשות זה להבין מה השינוי הנדרש. שינוי השם הפרטי יכול לכלול הוספת אות לשם הקיים, הוספת שם פרטי שלם בנוסף לשם הפרטי הקיים או במידת הצורך שינוי מן היסוד של שם שלם, כלומר החלפתו. חלק מהשיקולים שיסיעו לנו להבין את מידת השינוי הנדרשת קשורים למהות השינוי. כלומר, עלינו להבין מהם החסמים האנרגטיים שמונעים מאתנו להמשיך ולהתקדם בנתיבי החכמה שלנו.

זאת בדיוק הנקודה שבה אני נכנס לתמונה. ברשותי הכלים והמיומנויות על מנת לאבחן עבורכם את פני הדברים וסייע לכם להבין היכן טמון המפתח להשגת איזון נתיב החיים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה