יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

מְנֵא מְנֵא, תְּקֵל וּפַרְסִין: הכתובת על הקיר

לפני קרוב ל-2000 שנה, הנבואה בישרה את נפילת ממלכת בבל בידי הפרסים לאחר שהקב"ה "מנה" את גורלה הנה והנה מעל כפות המאזניים. כיום, בחינה על כף המאזניים של מדינת ישראל אל מול אותה פרס, הלא היא הרפובליקה האיסלאמית של אירן, יכולה לחשוף בפנינו את גורלן הבלתי נמנע. הכתובת על כל פנים, גם היום, כבר רשומה על הקיר

▪  ▪  ▪
הפרמטרים שעל פיהם נשקול את גורלן של המדינות, שהן ישויות חברתיות, הם המלך שמסמל את היעוד, האביר שמסמל את המניע שמאחורי אותו יעוד והשר שאחראי על הדרך להשגת היעוד. המלך מבוסס על תאריך הלידה, האביר מבוסס על המזל האסטרולוגי ואילו השר על השם הפרטי. המלך שולט על 50 אחוז מממלכת הגורל ואילו האביר והשר חולקים ביניהם את החצי הנותר.

הרפובליקה האיסלאמית של אירן (جمهوری اسلامی ايران גֻ'מְהוּרִי-יֶה אֶסְלַאמִי-יֶה אִירַן בפרסית) "נולדה" ב-11.2.1979, י"ד בשבט התשל"ט, בפרשת יתרו.

מדינת ישראל לעומתה, נולדה ב-14 למאי, 1948, ה' באייר תש"ח, בפרשת אמור.



אירן תחילה
המלך האירני, שכאמור מבוסס על תאריך הלידה, נותן לנו את הספרה 3. המלך מיוצג על-ידי ספירת תפארת בעץ החיים הקבלי (ראה שרטוט), מזל קשת באסטרולוגיה וקלף הקיסרית בטארולוגיה. אותו מלך נועד למלוך ביצירתיות, בעל אינטליגנציה ויכולת ביטוי מעולה. הוא אמור להיות שמח מטבעו, תמים, נאיבי ובעל קסם אישי. הוא מתמקד בחיים כאן ועכשיו ומלא באופטימיות ואהבה. הוא נהנה ממזל, כשרון, משתעמם בקלות, זקוק לחופש ותנועה מתמדת. כלפי האחרים הוא משדר עניין ומסוגל להעניק להם שמחה ולתרום בהיבט היצירתי.

לאירן יש נטייה לעמוד על הבמה גם במחיר של סיכון עצמי גבוה, מתוך דחף בלתי נשלט לנהל אחרים. יש לה רצון עז להצליח בכל הקשור בפרסום עצמי, לעיתים על חשבון דריסת המתנגדים לה. אין לה בעיה לפעול תוך כדי רמיסה והליכה על גוויות. יחד עם זאת, היא בעלת יכולת התמדה מוגבלת וחוסר משמעת עצמית. כל עוד היא מתנהלת בחברתיות כלפי נתיניה, הם יהיו מוכנים "לסבול" את שיגיונותיה. יש לה קושי להיות יעילה, תחרותית לאורך זמן ואם לא תעמוד על הבמה תאבד את זהותה העצמית. לפנינו ניצבת מדינה שמחוברת ליסוד האש, פועלת כאש ושופעת ביטחון עצמי. מצד אחד היא מתקשה לממש את יכולותיה הפיזיות, מצד שני בעלת יכולת לממש חשיבה מדעית ובעלת יכולת תקשורתית יוצאת דופן. לראיה, היא נחשבת למעצמה בתחום המתמטיקה ומרבה להימצא בכותרות.

האביר האירני, הוא מספר המזל האסטרולוגי - הנו מזל דלי. זהו אביר בעל יכולת של מדריך רוחני, יכולת להענקת והעברת ידע לאנושות. זהו אביר ממגנט, אינטואיטיבי, הניחן בכוחות נפשיים בלתי נדלים. הוא מכיל יכולת השראה והגשמה, אנרגטי, בעל שליחות רוחנית וציבורית. בדומה ל"ידידו" המלך, גם הוא וורבאלי ובעל יכולת שכנוע, לא שיגרתי ושונה מאחרים. אירן שואפת להנהיג, בעלת כוח רצון חזק ונחישות, כושר המצאה, אוהבת לעמוד מול קהל, אמיצה, מסתורית, ייחודית וסמכותית. היא דואגת אך ורק לעצמה, שואפת להשגת ביטחון עצמי, מתפקדת היטב תחת לחץ ומשברים, שומרת טינה, לא רואה ממטר את אזרחיה שלה ובטח שלא את אזרחי העולם.

השר האירני, הנגזר מהשם הפרטי, נותן לנו את הספרה 3. הוא מיוצג על-ידי ספירת בינה בעץ החיים הקבלי (ראה שרטוט), המסמלת באסטרולוגיה את מזל קשת, ובטארולוגיה את קלף הקיסרית. השר האירני קורא לה להיות אלופה ביצירתיות, לנצל את האינטליגנציה הטבעית, היכולת הוורבאלית המעולה, להתמקד כאן ועכשיו ולשמור על חופש ותנועה מתמדת על-מנת להימנע מהשתעממות בקלות.

מפתה של הרפובליקה האיסלאמית של אירן מתארת שילוב מעניין בין חולשה ועוצמה. עוצמתה נובעת מיכולתה לעמוד על במה ולנהל את ההצגה בו-זמנית כלפי פנים וכלפי חוץ. יחד עם זאת, זאת מדינה שאם לוחצים עליה ברצף 5-6 פעמים ומעלה היא יכולה להישבר. לראיה, הסנקציות הכלכליות המופעלות עליה הצליחו ליצור סדק במצג העוצמה שמנהיגיה ניסו לשוות לה.

מפת מחזורי החיים של אירן, המתארת מה החיים "רוצים/מצפים" ממנה ולאן הם מובילים אותה, מצביעה על כך שהחל מהשנה הבאה (ליתר דיוק החל מיום 11.02.2013) הרפובליקה נכנסת לשנה מיוחדת, המסומלת בטארונומרולוגיה במספר קארמתי מורכב 1=19. מספר זה יכול להתאפיין בעוצמות אדירות או לחלופין בחולשות וחוסר ביטחון עצמי. אלו האחרונות מלוות גם ברגשי נחיתות וקושי לביצוע.

אירן נמצאת בפתחה של שנה שבה יהיה לה קל לנצל הזדמנויות בלתי כשרות. המספר 1=19 מספר לנו על "שיעור הקורבנות - חוב הערך העצמי והזהות" ועל כך שניצול ההזדמנויות בלתי כשרות יכול לנתב את אירן לאחת משתי אפשרויות.

האפשרות הסבירה יותר היא שאירן תהא מדינה אשר תקרבן את אזרחיה ותנסה לקרבן את שאר מדינות העולם שלוחצות עליה באמצעות הסנקציות. זאת מפה חזקה דיו על-מנת לממש "קירבון" זה. הצלחתה לייצר אנרגיה גרעינית ולממשה מהווה אפשרות סבירה של ה"קירבון" הנ"ל.

התנהלותה כיום מתארת מדינה שאינה רואה עצמה כקטנה לעומת מדינות העולם וחושבת שיש ביכולתה ובאמצעות כישוריה וכישרונותיה, להיות עוצמתית וגדולה יותר ממה שהיא באמת. סגנון מחשבה זה מביא בדרך כלל לקבלת החלטות שגויות ולפעולות לא נכונות שדינן כישלון.

כחיזוק למספר השנה האישית אליה תיכנס אירן, צריך לקחת בחשבון שהיא נכנסת גם לתקופה חדשה של 9 שנים, המקבילות למספר השנה האישית הנ"ל. הצירוף של "התשיעיות" עלול לגרום לאירן לתקוף את אויבותיה ובהצלחה.

האפשרות השנייה והפחות סבירה בשלב זה, הנה שאירן תהא הקורבן של מדינות העולם, תיכנע לתכתיבי מנהיגי העולם החופשי או לחלופין תקרוס מבפנים עקב "מרד" פנימי.

ישנם מספר כלים ואמצעים על-מנת לגרום לאירן להיות הקורבן ולא המקרבן. אחת מהן , הנה הדרך לגרום לה לחוסר ביטחון עצמי, >לפגוע בה בכלים שהיא עצמה מפתחת במטרה לפגוע באחרים. כלומר, על אויביה "לנצל הזדמנויות לא כשרות" במטרה לפגוע בה באמצעים שלה (כמו בתרגיל האיפון בג'ודו – להשתמש בכוח ובכלים של היריב על-מנת להפילו). כפי שנאמר "הבא להרגך השכם להרגו" (הלקוח מהגמרא - סדר מועד, מסכת יומא). 




ובינתיים בארצנו הקטנטונת
מלך ישראל נמצא במספר 5. מספר חמש, מיוצג על-ידי ספירת תפארת בעץ החיים הקבלי (ראה שרטוט), מסמל באסטרולוגיה את מזל תאומים ובטארולוגיה את קלף הכוהן הגדול. ייעודו לעמוד על במה ולהיות מלך בתקשורת, בעל יכולת לבצע בו-זמנית מספר דברים, תשוקה לחופש, אנרגטי, יצירתי ותוסס. זהו מלך אנליטי, זריז, נוטף כריזמה ומלא יוזמה, לא אוהב מסגרת ועל כן חסר גבולות.

האביר הישראלי נמצא במזל שור. זהו אביר חברתי, יציב, בעל כוח התמדה, נחוש, דבק במטרותיו ויעיל. ע"פ האביר שלה, מדינת ישראל הנה שבטית ומשפחתית, מטפלת ודואגת לבני האדם, מעורבת חברתית – כלפי פנים וחוץ כאחד. ישראל מעניקה הכול לחברה, לסביבה ולילדים. המדינה רודפת צדק, איזון והרמוניה, פשרנית ואוהבת שלום. "כל ישראל ערבים זה לזה" זה לא רק סיסמה ריקה מתוכן כי אם יעוד ואפיון שנמצא עמוק בתוך ה-דנ"א שלנו כמדינה.

השר של מדינת היהודים הוא 1, מיוצג על-ידי ספירת בינה בעץ החיים הקבלי (ראה שרטוט), באסטרולוגיה למזל אריה ובטארולוגיה קלף הקוסם. השר קורא לה להיות אלופה ברעיונות, מנהיגה, לעמוד במרכז הבמה, להיות מובילת דרך באזור שלה. השר הישראלי שואף לעצמאות, דורש הכרה מבפנים ובמיוחד מבחוץ (הכרה בינלאומית), שאפתן ללא גבולות, יצירתי וממוקד מטרה. כמדינה אנחנו נחושים להשיג את רצונותינו, זקוקים למרחב פעולה ופועלים באומץ להשגת המטרות. אנחנו מדינה מעשית, בעלת מנטאליות מערבית וכושר ביטוי מעולה.

מפתה של מדינת ישראל מתארת תשוקה לחופש, דחף לשליטה, עקשנות ופנטזיות שבין השאר באות לידי ביטוי בחזון ה-"מזרח תיכון חדש". המגרעות הבולטות במפה הינן בידוד חברתי (בינ"ל במקרה זה) וקונפליקט בין עקשנות יתר מחד ודחף לפשרנות מנגד.

כל המרכיבים האלה ביחד מהווים ניגודיות המקשה על קביעת מדיניות אחידה. זאת ניגודיות שמובלת על-ידי הצורך להגיע כל הזמן לפשרות בתחומים שונים, קואליציוניים מבית וטריטוריאליים מחוץ.

מפת מחזורי החיים המתארת מה החיים "רוצים/מצפים" ממנה ולאן הם מובילים אותה, מצביעה על כך שישראל נמצאת בתקופה של מהפכים. על-מנת לצלוח את המשברים והמהפכים בקלות יחסית, בתקופה זו עליה להכין תוכנית מסודרת מראש ולהתמיד בה. צפויה לה הצלחה במיוחד בחו"ל, על-כן, מומלץ לה להתמקד ולהפנות לשם משאבים, כולל בתחום ההסברה הבינ"ל.


פרס לפרס או ציון לשבח לציון?
אם בכוונת מנהיגי העולם לעצור את הסכנה הנשקפת מאירן ובין היתר את פרויקט הגרעין וארגוני הטרור כמו חיזבאללה וחמאס שאותם היא מממנת, התקופה הטובה לכך היא מימים אלו ועד ל-11.02.2014.

אם מנהיגי העולם החופשי לא יצליחו לעצור את המיזם האירני בתקופה זו, ישנו חלון הזדמנויות נוסף החל מ-11.02.2021 ועד לתאריך 11.02.2023.

בהיעדר טיפול בסוגיה האירנית בהזדמנויות הראשונה והשנייה, תזכה אירן להזדמנות פז להתחזק באופן משמעותי, היות שכל המשברים יהיו מאחוריה ותיפתח לה הדרך להצליח בכל מעשיה.
משנת 2030 ואילך לא ניתן יהיה יותר לעצור את ההתקדמות האירנית והיא עלולה להשתלט על אסיה ומשם על העולם כולו.
מובילת החזית של מנהיגי העולם החופשי נגד אירן היא ארה"ב, (ילידת 4.7.1776) שכיום נמצאת בשיא חולשתה ומכאן נובעת הססנותה. שנת חולשה זו תסתיים ביום 4.07.2013.

מדינת ישראל, מנגד, מהווה חלק דומיננטי בדחף למגר את יכולות הגרעין של אירן. מפתה של מדינת ישראל מתארת שאיפה למימוש רצונותיה בדרכה שלה. 

אם ישראל, בתקופת חייה הראשונה, נאלצה להתמודד ולהילחם על חייה ולצמוח מתוך ניצול הזדמנויות – ניצול קורבנות העבר, הרי שאירן – הרפובליקה האיסלאמית, בתקופת חייה הראשונה (1979-2012) מסוכסכת עם עצמה ושונאת את כל העולם.

במהלך תקופה זו אירן הקרינה תדמית עיקשת, נעמדה על רגליה האחוריות ולא "זזה" מדעותיה תוך כדי הפגנת דעות מקובעות. היא הקרינה חוסר נכונות להתפשר, נלחמה על רעיונותיה, הפיצה אותם בכל העולם באמצעות משמרות המהפכה וארגונים כמו חמאס וחיזבאללה ולא הייתה מוכנה "להיכנע" למציאות. לשיטתה, אם המציאות אינה מתאימה לרעיונותיה, אזי המציאות צריכה להשתנות לפי דרישותיה ולא היא "להיכנע" למציאות. יען "ייקוב הדין את ההר", כי היא צודקת. הפחד שלה להיראות "פרייר" גורם לה להקשות את עמדתה ולהתבצר בה.

מסקנות:

מפתה של מדינת ישראל מתארת עתיד מלא תהפוכות שבצידו הצלחות בינלאומיות מסחררות. מומלץ לה להשקיע מאמצים בכיוון זה.
המפה של הרפובליקה האיסלאמית של אירן מתארת עתיד, שבתשע השנים הקרובות, אין שום ביטחון שהיא תשרוד במתכונתה הנוכחית. אבל אם היא תשכיל לעבור תשע שנים אלה, הרי שעתידה מונח לפניה.

תשרוד או לא תשרוד, זאת השאלה? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה