יום שלישי, 22 במרץ 2016

"אות לאות תביע אומר" עם אילנית 14.03.2016

"אות לאות תביע אומר" עם אילנית  14.03.2016


במסגרת התוכנית "אות לאות תביע אומר" שמחתי את הזמרת הוותיקה, שהיא פס הקול של המדינה, את אילנית. אילנית היא אחת הזמרות הפופולאריות ביותר בישראל מאז סוף שנות השישים ועד ימינו אלה. אילנית הקליטה יותר מ-600 שירים ויותר מ-30 אלבומים רבי מכר. את דרכה המוזיקלית החלה כחלק מהצמד "אילן ואילנית", שהקים האמרגן שלמה צח ("אילן"), וכן היא הזמרת הראשונה שייצגה את ישראל בתחרות הזמר של האירוויזיון עם השיר "אי שם" וזכתה במקום הרביעי, הישג מכובד למדינה המשתתפת בפעם הראשונה. בין להיטיה נמצאים שירים רבים שהפכו לנכס צאן ברזל בזמר העברי: "כבר אחרי חצות", "רינגולי", "בשנה הבאה", "רק הירח", "אי שם", "שיר של יום חולין", "אהבתה של תרזה דימון" ועוד. אילנית הייתה לזמרת שזכתה הכי הרבה פעמים בתואר "זמרת השנה" (8 פעמים) עד היום.

אילנית השתתפה בפסטיבלים רבים בישראל ובעולם ובתחרויות האירוויזיון. במהלך הקריירה העשירה שלה הופיעה באולמות החשובים בעולם, בין היתר בפסטיבלים בטוקיו ובאתונה, הספיקה להקליט במספר רב של שפות (בהן: אנגלית, פורטוגזית, ספרדית, צרפתית, סווהילית, יפנית וגאורגית). אילנית הרבתה לשתף פעולה עם צמד הכותבים מנור והירש והפכה רבים משיריהם ללהיטים, כמו "בשנה הבאה" ו"ללכת שבי אחרייך".

שמענו מאילנית על תפקיד המוסיקה בחייה, הקשבנו מעט לסיפורים מאחורי הקלעים וכמובן השמענו מעט משיריה שהפכו להיות נכס צאן ברזל של עולם הזמר של מדינת ישראל.

מפת עץ חיים קבלית
אילנית - חנה דבורה גת
הוספנו נגיעה במפתה הטארונומרולוגית, המספרת את סיפור חייה וסיפרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפתה.

תגובת אילנית על המפה: זה נחמד לשמוע. אני בדרך כלל אדם מאד מציאותי. אך כל מה שאמרת, בעצם נכון וזה מחמיא. שני שמותי הפרטיים הינם ע"ש סבתא ודודה שנרצחו בשואה. מעבר לכך מבחינת תנכי"ת, חנה – אימו של שמואל הנביא ודבורה, דבורה הנביאה.

תגובת אילנית על התוכנית: מאד נהניתי להתארח היום אצלך. השעתיים עברו ביעף. שמחתי לשמוע על דברים נפלאים עלי. אשמח לבוא שוב ולהתארח ולהשמיע עוד שירים ולספר הלאה על התוכניות העתידיות שלי.

השירים שהושמעו בתוכנית:
לכל אדם כוכב,
מלים ולחן: גלעד בן שך
שיר של יום חולין
מלים: רחל שפירא, לחן: יאיר רוזנבלום
אי שם
מלים: אהוד מנור לחן: נורית הירש,
שב אני אלייך (זיקוקי דינור)
מלים ולחן: גלעד בן שך

אהבתה של תרזה דימון
מלים: לאה גולדברג לחן: נורית הירש
כביריה
מלים: רחל שפירא לחן: תומר הדדי
בלליקה
מלים: יורם טהר לב, לחן: קובי אשרת
כבר אחרי חצות – אילן ואילנית
מלים: עמוס אטינגר לחן:נירית הירש
אם ייפול הכוכב שלי
מלים ולחן: יאיר רוזנבלום




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה