יום שני, 26 בספטמבר 2016

"אות לאות תביע אומר" עמותת "יד לחינוך" 26.09.16

"אות לאות תביע אומר" עמותת "יד לחינוך" 26.09.16


במסגרת התוכנית "אות לאות תביע אומר" שמחתי לספר על עמותת "יד לחינוך" ולארח את פעיליה. עמותת יד לחינוך, הינה עמותה שעיקר מטרותיה קידום תחום החינוך והשוויון בישראל. העמותה שמה לנגד עיניה לפעול למען כלל האוכלוסייה. לעמותה פרויקטים מגוונים וזאת במקביל לעשייה השוטפת, כגון מרכז טיפולי, לימוד אבות ובנים, חונכות תלמידים, סיוע בזכויות התלמיד,פרויקט בר מצווה ליתומים, ועוד'.

הפרויקט השנתי של העמותה 'בר מצווה לילדים יתומים' בחינם, הסיבה לפרויקט זה וכוונתו, שלא יהיה ילד אחד שיש לו  משקעים, חסכים, או פערים לעומת ילד אחר.

בתוכנית התארחו:
הרב אלון חאמי, יו"ר העמותה.
הרב מרדכי חממי, איש הקשר עם משפחות היתומים,
הרב משיח קמרי,
מר מוטי חרמון, חבר ועדת הביטחון של עירית חולון  וחבר בהנהלת צוות,
מר יהודה לחיאני, איש יח"צ בעמותה,
מר יריב חזן מנהל התוכניות ושדרן ברדיו 2000
מר עידן שושן מנכ"ל גני האירועים "שורשים" אשר באולם השמחות בניהולו מתקיים האירוע.

פנינו לבר מצווה ה'תשע"ז, המוקדשת לעשרה יתומים מאבא אשר יתקיים בערב ה 14 לנובמבר 2016 אור ליום י"ד בחשוון התשע"ז . ביניהם סיפור מדהים על צעירה שנפלה לידי בן מיעוטים מיפו, שילדה ממנו שני תאומים שלבסוף התייתמו מאותו אב. לפני מספר חודשים, היא החליטה לחזור לחיק היהדות ולהכניס את שני ילדיה לבר מצווה כדת ישראל ולא כדת ישמעאל.

שימו לב מאזינים יקרים לחיבור בין שם העמותה "יד לחינוך" לבין חגיגת ערב הבר מצווה י"ד בחשוון. בחשוון הרצון גובר על כל כישלון. בני חשוון ניחנו ביכולות מנטליות חזקות למדי שמאפשרות להם לבלום את הנפילה, לאגור כוחות ולהתחיל בנסיקה חזרה אל עבר הפסגה. לשיטתם, "מרעיבו שבע ומשביעו רעב".

יום ה-י"ד בחודש מתחבר ל"עת למלחמה" המתארים עיתות וזמנים שונים, כמתואר בספר קוהלת הוא שלמה המלך פרק ג' המתחיל במלים "לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם" כל צמד מלים מקושר ליום בחודש על פי ספר תרופות תימן העתיק. יום ה-י"ד בחודש מתאר עשייה מתמדת ללא לאות וללא מורא.
ילדי יום ה"יד" אשר נולדו ביום זה או בוחרים לחגוג אירוע ביום זה בוחרים  לבצע שינוי כלשהו, החל ברמה הרעיונית והפנימית וכלה ברמה החיצונית והממשית. השינוי זורם בוורידים שלהם. את עיקר מרצם הם ממקדים בטיפוח של משפחותיהם או שלהם עצמם.

לאורך כל חייהם הם מרוכזים בניסיונות להגשמת החלומות והמחשבות. בכל רגע נתון יש להם מטרה ברורה להשגה לנגד עיניהם. ההתלהבות והנמרצות באים לידי ביטוי בנטייה לחזור על דברים מספר פעמים. בכל סביבה בה הם נמצאים הם יכולים בנוכחותם. זו בחירה שלהם בכך.

הוספנו נגיעה במפת עץ החיים הקבלית  של העמותה, המספרת את סיפור חיי העמותה והוספנו וספרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפת העמותה.


כל אדם וכל ישות מגיעים לעולם עם ייעוד ותיקון.
עמותת יד לחינוך , כמו כל ישות, הגיעה לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליה.
ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר.

מפת עץ החיים הקבלית
עמותת יד לחינוך
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און
ייעוד עמותת יד לחינוך הוא מספר המלך של [מס' 8 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל גדי, מיסוד האדמה והאש] הקורא לה להיות מלך בביצוע. ישות תכליתית, מעשית, הישגית, רכושנית וגשמית.  ישות חזקה ועוצמתית. ישות השואפת ליציבות כלכלית. ישות אחראית, עניינית, מצליחה, מחוברת לאדמה, מסודרת, מאורגנת ומציאותית.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  [מס' 6 המשויך לספירת דעת הנסתרת המסמלת באסטרולוגיה את מזל מאזנים מיסוד האוויר]  הקורא לה להיות אבירת המשפחה. ישות הנוטה לטפל ולדואג למשפחה מעין "אימא אווזה". ישות המעורבת חברתית, ישות ביתית, המעניקה הכל לילדים, בעלת חוש צדק ואיזון. ישות השואפת להרמוניה. ישות הנוטה לבחור בדרכי פשרה וישות אוהבת שלום. ישות הנוטה להיות אחראית, נאמנה, ישות המקרינה אהבה ודאגה לזולת.

המשפיע התנכ"י "שלמה" מתאר ישות המושפעת מאישיותו של שלמה המלך,  כפי שמתואר שלמה כמנהיג וחכם בתחום המשפחתי. אדם אהוב ואוהב הפועל בתחום הזוגי והמשפחתי כפי שחוכמתו באה לידי ביטויה במשפט שלמה – בה בחן את הרגש האימהי ואהבה האין סופית. 

בפן החיובי, רוח "שלמה" שבה הצליח לבטא את הקשר והשייכות המשפחתית של האדם והסביבה תוך כדי הקשבה מעמיקה וחשיבה גאונית בתחום. ככתוב בתנ"ך:
ט וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ, לִשְׁפֹּט אֶת-עַמְּךָ, לְהָבִין, בֵּין-טוֹב לְרָע:  כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט, אֶת-עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה.  י וַיִּיטַב הַדָּבָר, בְּעֵינֵי אֲדֹנָי:  כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה.  יא וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו, יַעַן אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר, וְלֹא שָׁאַלְתָּ, נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ; וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין, לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט.  יב הִנֵּה עָשִׂיתִי, כִּדְבָרֶיךָ; הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ, לֵב חָכָם וְנָבוֹן, אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא-הָיָה לְפָנֶיךָ, וְאַחֲרֶיךָ לֹא-יָקוּם כָּמוֹךָ. [מלכים א' ג' ט']

השר מיצג את מספר השם הפרטי [מס' 3 המשויך לספירת בינה המסמל באסטרולוגיה את מזל קשת, מיסוד האש], הקורא לעמותה להיות שר ביצירתיות. לפתח אינטליגנציה טבעית החבויה בה. לפעול באופן חופשי. לפתח כישורים וורבאליים ויכולת ביטוי טובה. לאלתר ולהיות בתנועה מתמדת. לשרת במיוחד בתחום היצירתי והשמחה, לעודד, לעוזר ולהיות מעניין.  

המשפיע התנכ"י "משה" -  מספר 3 על פי המשפיע התכנ"י מתאר ישות כפי שמתואר משה כאדם שידע להפוך ביצירתיות קבוצה של עבדים לעם. אדם בר מזל. אדם המסמל את היציאה מעבדות לחרות.
בפן החיובי, ה"משה" שבה הצליח לבטא את היצירתיות ה את יכולת המנהיגות והעמידה על במה ולהוציא את הנתמכים על ידי העמותה מעבדות לחרות.  
    
ובתנ"ך כתוב: וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים, כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיא יְהוָה אֶתְכֶם מִזֶּה; וְלֹא יֵאָכֵל, חָמֵץ.  [שמות י"ג ג']
ח וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר  בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְהוָה לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם.  [שמות י"ג ח']

משה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בשם העמותה. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל קשת ומתאר עמותה העומדת על במה, מנהיגה ומעבירה ידע שהשפעותיו עשויות להיות ניכרות לדורי דורות.

ספירת החכמה הקדומה – מתארת את הידע הנסתר,הקדום העוזר לעמותה בחייה.
הבנת הידע הנסתר, הקדום, הצפון בנשמת העמותה ואופן השימוש בו  תביא את העמותה להכרת הכלים הנסתרים המצויים עמוק בתוך נשמת העמותה המסבירים רבות על התנהגויות, תכונות, וכישרונות שיתכן שלא באים לידי ביטוי בספירות האחרות ובכך תתרום הבנת הידע הנסתר להצלחת העמותה בכל תחום ועניין ובמיוחד יאפשר לעמותה להגיע אל התורמים הרצויים מחד גיסא ולהביא את האנשים הנתמכים בה לאושר ולסיפוק פנימי מאידך גיסא.

המשפיע האסטרולוגי הוא נפטון- מסמל באסטרולוגיה את מזל דגים מיסוד המים.
המשפיע התנכ"י/קבלי רבי  הוא "שמעון" בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) המשפיע מחכמתו כאדם חכם שידע לעמוד על במה ולהעביר את הידע והחוכמה שלו לאחר.  

הידע הקדום ממליץ למנהלי העמותה להתחבר ולגייס לשרותיה אנשים בעלי יכולת חשיבה מעמיקה ויסודית. הידע הקדום ממליץ להימנע מפעולות שטחיות, מפעולות ללא תכנון וחשיבה מעמיקה.

מספר התעסוקה ועשייה -  הכישורים הנרכשים מיוצגים על ידי ספירת חסד-גבורה. שימוש בכישורים הנרכשים המתוארים להלן תביא את העמותה להצלחה והגשמה מוצלחת של כישוריה. מפתה מספרת על כישורי התעסוקה שלה שבין היתר הם: לעמוד על במה ולהעביר ידע רוחני ועסקי, להוביל דרך.
המשפיע האסטרולוגי - הכוכב השולט בו הוא אוראנוס  - מסמל באסטרולוגיה את מזל דלי  מיסוד האוויר והאש.

המשפיע התנכ"י "יעקב" מספר 11 מתאר ישות בעלת יכולות נעלות המסוגלת להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב.  
 
ה"יעקב" שבה הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו כפי שמתואר בברכת יעקב לבניו. בברכה זו חשף יעקב את התכונות הנסתרות של כל ילד וילד. הברכה הובילה לעידן חדש של 12 השבטים.      
מפתה מספרת על העמותה כבעלת כישורים לעסוק במקצועות ובתפקידים הקשורים: לעסקים. תפקידים הקשורים למנהיגות, ובמיוחד הנהגה רוחני. עשייה הקשורה ברוחניות והובלת דרך.

אם לא הצליחה העמותה להגיע לדרגת מאסטר 11 תהא תעסוקתה על פי תעסוקת ה 2 : מזל סרטן מיסוד המים. תעסוקה במקצועות הקשורים להוראה במיוחד מול קבוצות קטנות ועד 10 אנשים, או ילדים ונוער.  מקצועות הקשורים בנפש האדם או גוף נפש. מקצועות עם קשר אינטימי אחד על אחד: מטפל רוחני, מטפל אישי. מכירות הקשורות למקצועות שפורטו. בחלק מהמקרים תהא התעסוקה בין שתי האפשרויות.  
התנאים הדרושים להצלחה המיידית – להיות מכוון מטרה, לפעול במהירות, תוך כדי עשייה מיטבית, ושדרוג יכולות תוך כדי פעולה ועשייה. עצמאות בניהול העבודה והזמן. לקחת "יד חופשית", לקחת אתגרים מרובים, לדרוש דרישות בלתי שגרתיות ומיוחדות. להיות בעלת תעוזה ודחף בלתי נשלט להצלחה.  

סגנון קבלת ההחלטות מתארת עמותה בעלת יכולת קבלת החלטות בשלה ובוגרת. יכולת קבלת החלטות מנקודת מבט מנטאלית שאינה רגשית או אישית. קבלת החלטות מהירה, בלתי מתפשרת ומפתיעה. החלטה שטובה לכל הציבור, שתוביל דרך מיוחדת ושתשפיע על האחרים והסביבה.

הקלטת שידור תוכנית זו תופץ באינטרנט באמצעות בלוג ותועבר להפצה נוספת לרדיו 2000 בישראל ו-חו"ל באדיבותו של מנהל התוכניות מר יריב חזן.

עלו לשידור טלפונית סבתא שלי המגדלת מצד יתומים.  
מיכל גרינשטיין מטפלת רגשית מטעם העמותה.

בהמשך, ביום חגיגת הבר מצווה עצמו, ה-14 לנובמבר 2016, יגיעו לאולפני קול ישראל הרשת החינוכית, רדיו קס"ם 106 FM חתני בר המצווה ויספרו למאזינים על החגיגה שלהם.

מוזמנים להאזין, היה מעניין.

שירים שהושמעו בתוכנית
עלה קטן שלי- אברהם פריד
אדון עולם – אריה בראון
אהבה – יהורם גאון - עובדיה חממה
אדרבה – יהורם גאון עובדיה חממה - חדש
רמי קליינשטיין 'מתנות קטנות'.
אדון הסליחות – ששי קשת ודוד ד'אור
שיר המעלות – ששי קשת ודוד ד'אור
מי האיש – שולי נתן נחמה הנדל





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה