יום שני, 31 באוקטובר 2016

"אות לאות תביע אומר" עם איל כהן 10.10.2016

"אות לאות תביע אומר" עם איל כהן 10.10.2016

במסגרת התוכנית "אות לאות תביע אומר" שמחתי לארח את איל כהן - סופר שכתב כבר בשנת 1997 את הספר - 'דברים שלא תשמע מהרופא שלך'.

הנושא שבו איל  שיתף את המאזינים הוא הארה, בריאות טבעית, משמעות החיים וקיימות. כיצד אנו צריכים לנהוג על מנת להוסיף להתקיים ולהימנע מחולי וממצוקות.
אייל אומר: "אני חש שליחות להעביר את המידע הזה על מנת  לחסוך סבל מיותר ברמה של טרגדיה מאנשים רבים".

איל מוסיף ואומר: "מעבר לתועלת הספציפית שהספר- 'דברים שלא תשמע מהרופא שלך' מביא בהיבט של ריפוי טבעי למחלות החניכיים, שבלעדיו עלות הטיפול בהן מסתכמת בסדרי גודל של משכנתה, הרי שלהגדיר אותו כספר העוסק במחלות החניכיים יהיה כמו לקטלג את "מי הזיז את הגבינה שלי" כספר על גבינה.

ספר זה אינו דומה לספרי בריאות שנועדו לאנשים שסובלים מבעיה ספציפית זו או אחרת. הוא מיועד לכל אדם באשר הוא בעל פוטנציאל לצמיחה רוחנית, על מנת להמחיש עד כמה שהתרבות שבה אנו חיים מתקיימת על ערכים מעוותים, וכמה סבל יכול להימנע אילו היינו חיים בחברה מוסרית.
מחלות החניכיים בספר זה מהוות משל המשליך על תחומים רבים מספור בחיינו, וראוי להתייחסות כבדת משקל".

שבעה כללים לשמירה על בריאותנו – "דברים שלא תשמע מהרופא שלך".
1.       כיצד להציג את האיזון האנרגטי של הגוף?
2.       כיצד להסביר סבל ומחלות המתפתחות כתוצאה מהפרות שונות של איזון האנרגיה?
3.       כיצד להאיר את עיניי הקורא לעיוורון ולעלטה הנכפים עליו על ידי שילוב של גורמים ממסדיים התומכים זה בזה?
4.       כיצד להמחיש לקורא עד כמה שאיש אינו מעוניין בטובתו. אנו חיים, כך סובר איל, בשוק עבדים שבו המערכת הממסדית בה אנו מעוצבים להאמין ועליה אנו סומכים בעיניים עצומות, מתומרנת על ידי גופים כלכליים, שאינם מעוניינים בדרכים לריפוי שאינן רווחיות – ואף מדכאים אותן בשיטתיות?
5.       כיצד להמחיש לקורא עד כמה שעיצוב התודעה על ידי התרבות גורם לנו להיות כה אטומים לגורמי המצוקות, שמבלי להרגיש כאב ואפילו תוך כדי הנאה,  אנו מסוגלים לגרום לגוף סבל ונזקים בקנה מידה המביא להתפתחות מחלות קשות, בעטיין אנו נאלצים לעבור הוצאות וסבל – ולא פעם אף להשתמש בפרותזות?
6.       כיצד להעלות את רמת המודעות של הקורא ליכולתו לקחת אחריות לבריאותו – ולאפשרותו לשנות את ה"גורל" המיועד לו כתוצאה ממחלות קשות, המוגדרות לא פעם כ"כרוניות" או "תורשתיות", ולפיכך אנו יוצאים מתוך הנחה שאין לנו שליטה עליהן?
7.       כיצד לעודד את הקורא לקחת אחריות לבריאותו?

הוספנו נגיעה במפת עץ החיים הקבלית המספרת את סיפור חייו וסיפרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפתו.

מפת עץ החיים הקבלית של איל כהן

איל , כמו כל אדם, הגעת לעולם עם ייעוד ותיקון.
איל , כמו כל אדם, הגעת לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו.
ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר.
המלך מהווה 50% ממבנה אישיות האדם, מיוצג ע"י הוא סיכום תאריך הלידה שלך.
האביר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא המזל האסטרולוגי שלך.
השר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא שמך הפרטי.

מפת עץ חיים קבלית
איל כהן
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און
ייעודך הוא מספר המלך שלך [מס' 9 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל טלה מיסוד האש], מלך בהוראה והעברת מידע. אדם המוביל דרך בכל תחום, אחריו הולכים באש ובמים. המורה האוניברסאלי, בעכל נתינה ללא גבולות, בעל רוחב לב אין סופי. אדם המרחיב אופקיו תדיר. אדם המסוגל להגיע לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר. אדם חכם, מחונן, בעל ידע עצום. אדם בעל יכולות בלתי רגילים, בעל יכולת להמציא ו"לברוא מציאות". אדם בעל יכולות מגנוט. אדם הישרדותי. אדם שתכונתו הדומיננטית היא מנהיגות ובמיוחד מנהיג העולם הגדול. אדם בעל יכולות ראיה כוללת ויחד עם זאת בעל יכולת לרדת לפרטים הקטנים. אדם בעל ביטחון עצמי, בעל מודעות גבוהה ואינטואיציה חזקה. אדם חברותי, אינטליגנטי, שכלתני, מנהיג טוב לב, בוגר אמיץ. אדם דינמי, אנרגטי, סתגלן וזורם. אדם המצטיין בכל התחומים.

המשפיע התנכ"י "אדם" - מספר 9 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות.  
בפן החיובי, ה"אדם" שבך הצליח לבטא את יכולת ההובלה ובריאת המציאות כפי שבא לידי ביטוי בבריאת הגזע "האנושי" והצלחתה.     

ובתנ"ך כתוב:
וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל [הכל מהווה את המספר השלם 9  שהכל עבורו והוא עבור כולם והקשר של המספר עם היקום] -חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ.  כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה. [בראשית ב' י"ט-כ']

אדם כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן טלה ומתאר אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  [ מס' 22 המשויך לספירת דעת הנסתרת - מזל עקרב המשויך ליסוד המים והאש]  הקורא לך להיות אביר – מאסטר עסקי ורוחני.
ייעודך לרפא את העולם בעיקר מהיבט הנפשי והרוחני, ללמד את בני האדם ולהכשירם לקראת ייעודם האישי. עליך ללכת בראש ולהיות "ראש לאריות" ולא זנב לשועלים. ייעודך ללמוד במטרה ללמד את העולם ולהעניק ליקום מהידע העסקי והרוחני שלך. עליך להיות מעשי, לייסד למען האנושות, לפעול ביצירתיות, לעשות הכל בצורה גדולה ומרשימה. לפעול באמינות, בנחישות, בתעוזה ולפתח ארגון חובק עולם ואו לנהלו. ייעודך לבצע שינויים ומהפכים מהיסוד (בפן החיובי), להתאושש באופן מופלאה תוך הפגנת קשיחות נפשית ופיזית ולפעול למען האנושות.

המשפיע התנכ"י "מנורה"
מספר 22 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    
בפן החיובי, אור ה"מנורה" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.          
ובתנ"ך כתוב: וְעָשִׂיתָ מְנֹרַת, זָהָב טָהוֹר; מִקְשָׁה תֵּעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה, יְרֵכָהּ וְקָנָהּ, גְּבִיעֶיהָ כַּפְתֹּרֶיהָ וּפְרָחֶיהָ, מִמֶּנָּה יִהְיוּ.  [שמות כ"ה ל"א]

המנורה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל עקרב שחלק מייעודו להותיר חותמו בעולם. אדם היודע לבנות, ליצור יש מאין.

השר הוא מספר שמך הפרטי [מס' 5 המשויך לספירת בינה המסמל באסטרולוגיה את מזל תאומים מיסוד האוויר והאש]. הקורא לך להיות שר בתקשורת. אדם וורבלי, בעל יכולת לבצע בו זמנית מספר דברים. אדם אנרגטי, יצירתי, אנליטי, בעל כושר קליטה מהיר. אדם זריז, יוזמתי, כריזמטי, לא אוהב מסגרת, לא יודע לשים גבולות, קופץ מדבר לדבר. אדם פיקח, אינטליגנטי, בעל מיניות טבעית ונטייה לסטוצים. אדם שכלתני, הרפתקן, מעניין, עובד תוך כדי תנועה, אוהב לאהוב. אדם בעל חוש לעסקים, מסחר וכסף.
המשפיע התנכ"י "עוזיהו" - מספר 5 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר עוזיהו כאדם שידע לעמוד על במה ולהנהיג. אדם שהנהיג את עם ישראל במלחמות והרחיב את ממלכת יהודה. 
בפן החיובי, ה"עוזיהו" שבך הצליח לבטא את יכולת המנהיגות, המסחר – כפי שבא לידי ביטוי בהגדלת המסחר בתקופתו ובין היתר בנה את אילת, בנה בורות מים רבים להגדלת הפריון ורווחת התושבים.     
ובתנ"ך כתוב: וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל-שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל-שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל-הַמִּקְצוֹעַ; וַיְחַזְּקֵם.  [דברי הימים ב' כ"ו ט']
עוזיהו כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל תאומים ומתאר אדם שאוהב להנהיג באמצעות תקשורת נכונה ובונה. דחף לתקשורת בתחומים שונים ובין היתר מערכת הובלת מים לירושלים שקישר בין מקורות המים לעיר ירושלים.

מפתך: מאוזנת
מפתך מאוזנת, משמעותה שבמפתך יש זרימה אנרגטית תקינה, המוגדרת 100% זרימה חופשית, המאפשרת זרימה חיובית בחיים. המפה מאפשרת לנצל באופן מלא את פוטנציאל היכולות העומדים לרשותך.
במילים אחרות מפתך המאוזנת אינה מהווה חסימה או מכשול בדרך להצלחתך להשגת מטרותיך.

צורת המחשבה המתוארת להלן תביא אותך לחשיבה מנצחת!
מפתך מספרת על אדם בעל חשיבה מהירה, השאיפה שלך להיות מעמיק, לחקור לחשוב לעומק, חשוב לך לרדת לחקר האמת שואף לשלמות מחשבתית, ללמוד את העולם דרך התבוננות, חשובים לך דברים בעלי עומק ומשמעות, עניין ותוכן. שואף להתבודד ולהפריד את עצמך מהסביבה. עלול להיות חשדן, מלא פנטזיות וחלומות.

המשפיע האסטרולוגי - הכוכב השולט בו הוא נפטון- מסמל באסטרולוגיה את מזל דגים מיסוד המים.
המשפיע התנכ"י/קבלי רבי "שמעון" בר יוחאי  - מספר 7 על פי המשפיע התנכ"י/קבלי מתאר אדם כפי שמתואר רבי "שמעון" בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) כאדם חכם שידע לעמוד על במה ולהעביר את הידע והחוכמה שלו לאחר.  

בפן החיובי, ה"שמעון" שבך הצליח להביא לידי ביטוי את חוכמתו בכתיבת ספר הזוהר. הרבה לבטא את יכולת מנהיגותו באופן שנתן הכוונה לתלמידיו להעמיק בלימוד התורה.       
סגנון המחשבה שלך המאפיין יכולת ביטוי האני הפנימי כלפי חוץ (מחשבות, שאיפות, רצונות) -  מספר עליך, כבעל דחף לידע ולימודים אקדמיים, עומק, חוכמה, נבדלות, רוחניות, שואף למושלמות ולפרפקציוניזם. שואף להבין את רוח האדם, לתקשר עם הנשמה, נטייה לשמור על פרטיות, התבודדות, נאמנות, יציבות, לחקור, חשיבה אנליטית, שכלתני, אינטואיטיבי, בעל דמיון, מיסטי, נמשך לנסתר, ישר, ביקורתי, דורש הכרה, דורש קודם מעצמו ואחר כך מהסביבה, שומר סוד, חשאי, חוקים ארציים ובמיוחד קוסמיים, נוקשה, נטייה לאמונה ודת.
מפתך מספרת על אדם בעל צורת מחשבה חדה, מעמיקה, חוקרת, מחשבה אינדיבידואליסטית מאד. בעלת דעות ותפישה השונות מהזרם המקובל. חשיבה מקורית, חשיבה אינטואיטיבית, חשיבה היודעת לעשות אבחנה בין אירועים ומצבים, מעמיקה. מחשבה היודעת לבדל נושאים בכל תחום. יכולת זיהוי ייחודיות. חשיבה שקולה ובוגרת.

שירים שהושמעו בתוכנית
רואים רחוק – רואים שקוף – עמיר בניון
נפשי כלתה לחרוזים – איל וגילה כהן
הגביע – איל וגילה כהן
אהובת הספן – דוד ד'אור ושלמה בר

כחולת החלום – איל וגילה כהן
אהובת הספן – דוד ד'אור ושלמה בר
כאן – דץ ודצה
ניגונים - עירית סנדנר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה