יום שני, 24 ביוני 2019

אביהוא מדינה – פזמונאי, פייטן, זמר ומלחין – משמר יצירת ישראל המקורית.



במסגרת תוכניתנו "אות לאות תביע אומר", אנו מאחדים, היום 24.06.2019 את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים להקדיש את התוכנית לאביהוא לוי מדינה – פזמונאי, זמר, פייטן ומלחין – משמר יצירת ישראל המקורית.

אביהוא מדינה הוא פייטן, זמר, פזמונאי ומלחין בולט במוזיקה הישראלית, בזמר המזרחי והים-תיכוני בישראל. תרם רבות בשיריו ובמאבקיו ללגיטימציה התקשורתית של הזמר המזרחי, שנהפך עם השנים לחלק בלתי נפרד מהזמר העברי.

המאבק העיקש והקולני של מדינה למען התקבלותה של המוסיקה הים-תיכונית הוביל לכך שהוא נתפש לעתים כעסקן תרבותי-פוליטי לא פחות, ואולי יותר, מאשר כיוצר. האוסף האחרון שלו והעדנה המחודשת של שיריו הישנים בפיהם של זמרי "הפרויקט של רביבו", מזכירים שמדובר בראש ובראשונה בכותב שירים ענק.

מה הופך אותו לכזה? אפשר להצביע על כמה דברים. ראשית, העברית הנפלאה שלו, שיונקת משפת התנ"ך ומצליחה להמיר אותה לתוך מסגרת של שיר פופולרי. שנית, הדינמיקה המרתקת שקיימת אצלו בין תוכן כבד ואפילו טראגי לבין לשון מעודנת ורכה. שלישית, אהבת הארגון והסדר: השירים של מדינה מאורגנים תמיד בתוך מבנה מוסיקלי מוקפד ושלם.

כשמדינה עצמו נשאל על הסגולות שלו ככותב שירים, הוא אומר: "הדבר הכי חשוב הוא הבנה. היה והבנת, המנגינה שלך ידועה. אם אתה מלחין מוכשר, ויש לך הבנה, ואתה מכיר את שפת הנפש, אתה מתרגם את המלים בדיוק לשפה המוסיקלית".

מדינה אומר שחלק מהייחוד שלו כמחבר שירים טמון בביוגרפיה שלו כילד שגדל בבית תימני מסורתי אבל בילה את שנות הנעורים שלו בקיבוץ. הוא מספר על הרוקנרול ששמע בקיבוץ ומדגיש עד כמה הרוק נטמע בו ונוכח בשיריו.
אבא שלו חשב בכלל שהוא רוקיסט. כשהוא היה שומע את השירים שלו הוא היה אומר 'ויתערבו בגויים וילמדו מעשיהם'. 'איפה יראת השם'.  כלומר תלוי מי השומעים.  המערבי, אומר מזרחי; המזרחי, אומר מערבי. ומכאן הסגנון הייחודי של אביהו.

בבית אביו היתה שירת קודש, טקסטים של שבזי, לחנים של הדיוואן, המסורת התימנית היהודית העתיקה.

את אביהוא מדינה, יוצר ענק זכיתי להכיר אישית, פנים אל פנים, בהרצאה של האלוף (מיל) יצחק בריק, בו הוא סיפר על חוויותיו הקשות ממלחמת יום הכיפורים. סיפור שבכלל לא סופר. פניתי אל אביהו היקר והזמנתיו לבוא לתוכניתי ואני שמח שאביהוא נענה להזמנתי.

נאזין לסיפוריו המרתקים של האורח היקר על תפקיד המוזיקה בחייו, נשמיע משיריו המופלאים, נספר על עשייתו וניגע כמובן במפת עץ החיים הקבלית שלו.
היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – אביהוא לוי מדינה.
אביהוא מדינה - עץ החיים הקבלי
(C) כל הזכויות שמורות - שרון נריה בר-און
ספירת תפארת – הייעוד
מתאר אדם השואף להצלחה ולהישגים בלתי פוסקים.
הדחף נובע מבפנים ומתפרץ כלפי חוץ ובעל אנרגיית חדקה ובלתי מתפשרת כיאה לתפארת 13. האנרגיה בתפארת היא ה DNA שלך ויוצר יוזמה בלתי פוסקת, במיוחד יוזמה תוך כדי תנועה בה "האנרגיה דוחפת אותך לצאת" אל עבר הלקוח, כלומר, יוזמה הקשורה לתנועה (לצאת ולשיר במקומות שונים או לכתוב עבור זמרים אחרים).
אנרגיה בעלת יכולת התמדה. 
האנרגיה דוחפת אותך להיות עצמאי. עם זאת מומלץ לפעול בשיתופי פעולה על מנת להצליח בגדול.
האנרגיה דוחפת אותך ללמוד ולסמוך רק על עצמך ולקחת אחריות על ההצלחות שלך.
האנרגיה תומכת באפשרות לבסס את העסק ולצבור רכוש.
מומלץ לצבור ידע בכל רגע בחיים.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
לנתינה ללא גבולות, רוחב לב, אהבה אוניברסאלית ועזרה לזולת. מנהיג העולם הגדול, מלכותי, מנהיג טוב לב, איש העולם הגדול וראיה בגדול. בוגר, אמיץ, אתגרי, הרפתקן, לוקח סיכונים, חוזק נפשי ופיזי, הישרדותי, מתנסה בריגושים, ובטחון עצמי. שואף למעלה, מתחיל ומסיים דברים. המורה האוניברסאלי ושירות למען האנושות. רוחני, התפתחות רוחנית ברמה גבוהה, מודעות גבוהה. ידע עצום, חכם, מחונן, מגנטי ו"בורא מציאות". יכולת אישית מדהימה, ממציא, אינטליגנטי, שכלתני, יצירתי, הישגי, מנטאלי, בוגר, אדיב, דינמי, אנרגטי ומצטיין בכול התחומים. התחלות חדשות, דמיון, מרחבים, חופש, "מאמין שיהיה בסדר", אופטימי, שובב, פתוח, סתגלן וזורם. אוהב, מעניק, חברתי, מכיל את כולם, לא צריך הכרה מאחרים ולא מתחשבן. נלחם למען זכויות חברתיות, נלחם למען הצדק החברתי, מתנדב למען הזולת, רחמן, עוזר לזקנים, חלשים ועניים (דון קישוט).

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל אריה (1) מתאר אותך כמנהיג, מנהל, עצמאי, בעל כבוד עצמי, בטחון עצמי, מוחצן, שאפתן, יצירתי, קובע מטרות מסיגן, ממוקד מטרה, יוזמתי, נחוש, מתחיל דברים חדשים, פועל כאש היצירה, מנטאלי, אמיץ, מעשי, וורבאלי וכריזמטי.

ספירת בינה:
שמך הפרטי ספירת בינה  – מתארת אדם ההצלחה וההישגים נובעים מעמידה על במה, לשיר, סטנד אפ (ולכן אתה שם), ללמד, לכתוב, לעסוק בייעוץ, לפעול בשיתופי פעולה או כקבלן משנה.
יוזמה הקשורה לתנועה דחף בלתי נשלט להיות עצמאי.
מומלץ לקחת אחריות ולסמוך רק על עצמך.
שמך הפרטי מתאר שעליך ללמוד את השיעור של כסף ורכוש כיצד לצבור אותו ולא להתנתק ממנו.
מומלץ להימנע מטעויות עסקיות שכן ישנה אנרגיה לעשות החלטות פזיזות.     
קיימת אנרגיה בעלת הפרעות קשב וריכוז, עם זאת בשילובים שלך היא מובילה להצלחה בתחום השירה והכתיבה.

אדם שהוא מלך הידע, החוכמה בעל יכולת להעמיק. אדם המחובר לעצמו, לנשמתו ולרוח האדם.
אדם מחונן, חכם, בעל צורך בלמידה וצבירת ידע ללא הפסקה. אדם נאמן, שואף להיות יציב. אוהב להתבונן ולחקור לעומק, מתעמק בכל תחום.
אדם בעל חשיבה אנליטית, שכלתני, שואף למושלמות.
אדם האוהב לחקור את עצמו והסביבה, מתחבר לפיסיקה ומדעים.
בעל אינטואיציה ודמיון. אדם המתחבר לרוחניות.
אדם הנמשך לנסתר, בעל יכולת אינטואיטיבית ומיסטית ברמה גבוהה.
אדם בעל יושרה. דורש קודם מעצמו ואחר כך מהסביבה.
אדם נימוסי, שואף לשלווה ושלמות פנימית.
שומר סוד, חשאי, שומר על חוקים ארציים.
אדם בעל נטייה לאמונה ודת.

השירים שהושמעו בתוכנית:
שבחי ירושלים –  אביהוא מדינה
הפרח בגני – זוהר ארגוב
אל תירא ישראל – יעקב התמים – משה הלל
אביהוא מדינה ושימי תבורי - ענג שבת, שבת מתנה, לנר ולבשמים
אל תשליכני לעת זיקנה – אביהוא מדינה
כבר עברו השנים – אביהוא מדינה
רעיה - אביהוא מדינה
אדון הסליחות- אביהוא מדינה
כינור דוד - אביהוא מדינה
לנר ולבשמים - אביהוא מדינה
להיות אדם – אביהוא מדינה
נעלה - אביהוא מדינה







                                                               קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה