יום שני, 9 בספטמבר 2019

בנימין הלוי גן אור - הובלה ודיוק מן הפרט אל הכלל



         בנימין הלוי גן אור   
         הובלה ודיוק מן הפרט אל הכלל

"אות לאות תביע אומר" 09.09.2019 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את בנימין הלוי גן אור, האומר:" לפני שאתה רוצה להוביל אחרים דע להוביל את עצמך".

על בנימין הלוי גן אור שמעתי מידידי האלוף יצחק בריק. באחד האמשים, התקשר אלי איציק די נרגש וסיפר לי  שחזר לא מזמן מהרצאה של בנימין הלוי גן אור ששמה  "לקום" הרצאה בנושא פריצת גבולות. לשמוע את איציק המנהיג המופלא הזה, מתרגש, זו חוויה בפני עצמה, מלהיבה ומלמדת גם יחד. במסגרת היכרותי עם האלוף יצחק בריק, למדתי כבר לדעת כי אם הוא ממליץ לשמוע ולהקשיב לאדם מסוים, יהא זה לבטח אדם מעניין ומרתק.

התקשרתי לבני ושמעתי בקצרה סיפור חיים מדהים ומרגש, על ניצחון הרוח והנפש על החומר, סיפור מרגש שיש בצידו גם עשייה מרתקת, שביכולתם ללמד ולהעשיר עולמם של אנשים רבים בכלל ואת מאזינינו היקרים בפרט.

וכך סיפר לי בני:" באוגוסט 2010 נכנסתי לאחד מבתי החולים היוקרתיים והמוכרים בארץ על מנת לעבור ניתוח שרוול. במהלך הניתוח התרחשה הסתבכות כתוצאה מכך קרסה מערכת העיכול שלי ואושפזתי לתקופה של 20 חודשים בבתי חולים שונים בארץ. חצי השנה הראשונה הייתי בצום מלא ולאחר מכן ובמשך שנה עברתי עוד כתשעה תהליכים ניתוחים פולשניים , ובאחרון שבהם נותרתי ללא קיבה, וללא חלק מהוושט וחלק מהסרעפת. בתקופה זו אחדים מהרופאים התייאשו ממצבי והסבירו לי שאאלץ לחיות עם נקזים כל חיי!

הבנתי שאם אין אני לי מי לי ! אני האחראי הבלעדי על פרשנות הרגש והתוצאה שבה אחיה, למרות ההתרחשויות הנקרות ומשפיעות על חיי. (לפי מודל אפר"ת – אירוע, פרשנות, רגש ותגובה). למעשה כל מה שעברתי בחיים עד נקודה זו, היוו הכשרה לטובת האתגר הענק שנקרה בדרכי.

יום אחד נתקלתי במשפט של אלברט איינשטין שאומר:
"השכל שלך יוביל אותך מנקודה A לנקודה B,  הדמיון שלך ייקח אותך לכל מקום שתחליט".

אז... החלטתי:
א. לדמיין שאני בריא.
ב. לבנות לעצמי חזון אישי.
ג. לחפש לחקור וללמוד מודלים של אנשים שהיו במצבי קצה והצליחו.
ד. להבריא ! לעמוד על רגלי ולחזור ולהיות אדם מתפקד, מתפרנס, מגדל את משפחתו ומשפיע על סביבותיו.
כיום , למרות נכותי, אני מוביל, מנחה, יזם ומצליח בזכות המודלים שלמדתי טיפחתי ואימצתי לחיי. 

במשך שנים הוכשרתי, הכשרתי ,יזמתי ,הובלתי, ניהלתי והפעלתי פעילות ופעילויות ,יזמויות ,מפעלים ואתגרים אשר מעבר לתרומתי לסביבתי ולחברה בנו אותי למקום שאפשר לי לצלוח את חווית הקריסה הגופנית והאשפוז החלטתי: להחלים, להפסיק להילחם, למחול ולהחלים , להתגבר, להצליח ולגדול.

מוסיף בנימין ואומר: "החזון שלי הוא להשפיע , להנחות ,לייעץ ולהוביל ככל הניתן על החברה והישראלית על גווניה  ושלל רבדיה, בהתוויית הדרך אל מול האתגרים העומדים בפניה".


כיום בנימין, שותף ומנכ"ל חברת "שפן הסלע מצוק רמים" חברה המתמחה ביצירת חוויות חינוכיות, ערכיות ומעצימות המשנות תפיסות חיים באמצעות סדנאות, ימי העצמה, אתגרים וגיבוש לצוותי ניהול והדרכה למקומות עבודה, מוסדות, ארגונים וכוחות הביטחון , כאשר הדגש הוא על האתגר האישי כחלק ממינוף החוויה הקבוצתית.

כמו כן, בנימין כתב את מודל בר"ק שמשמעו: ביטחון עצמי, רף גבוה וקרבה אישית. זהו מודל של יישום מנהיגות והובלה חווייתית רגשית התנסותית. זהו מועד המיועד לתלמידי בתי הספר בארץ, בליווי משרד החינוך, כאשר תלמידי הכיתה מכירים בחזקותיהם, בוטחים בעצמם ,חולמים, יוצרים לעצמם מטרות ויעדים
ומגשימים אותם.

אחד המודלים שעמדו בפני בנימין בעשייתו היה המחנך הדגול יאנוש קורצ'ק אשר אמר:" היה כפי שהנך - חפש דרך בעצמך - הכר את עצמך, לפני שתרצה להכיר את הילדים. חשוב נא למה אתה מוכשר ואחר כך תבוא לתחום תחומים לזכויותיהם וחובותיהם של הילדים. קודם כל אתה בעצמך ילד ועליך לחנך ולהשכיל את עצמך."     
                                                
הקשבנו לדבריו של בנימין ולסיפור חייו הבלתי אפשרי. סיפרנו על עשייתו המבורכת, ולא שכחנו כמובן להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו.
היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – בנימין הלוי גן אור.
ספירת תפארת – הייעוד
מפת עץ החיים הקבלית
בנימין הלוי גן אור
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
להיות מאסטר ומורה דרך בתחום העסקי והרוחני. להיות מבריק, גאון, לא שיגרתי, נועז, אמיץ וקשוח. לפתח כוחות נפשיים ופיזיים בלתי רגילים עם יכולת לבלוט ולהצליח בכל תחום. לפעול כאש היצירה ולהתאושש באופן מופלא מכל מצב. לצבור בטחון עצמי ולהתגבר על כל בעיה ובקלות יתרה. להצליח בכול תחום ועניין ובזמן קצר לעומת אחרים. ייעודך לפרוץ למרחבים, להוביל דרך כלכלית, לפתח עסקים בזירה הלאומית והבינלאומית ולהגיע לפסגה. 

להנהיג בטבעיות ובכריזמה. להיות יעיל, ומדויק, להתמקד במטרות, לקדם עניינים ולהרוויח הרבה כסף על מנת שתוכל לספק פרנסה למאות משפחות. להיות מעשי, לפעול באמינות, בנחישות, בתעוזה, ביצירתיות ובצורה גדולה ומרשימה. לייסד למען האנושות ולפתח ארגון חובק עולם ולנהלו. ייעודך לבצע שינויים ומהפכים מהיסוד (בפן החיובי). להתפתח רוחנית, ללמוד, ללמד ולהוביל דרך רוחנית. לעמוד על במה ולהעביר ידע עסקי ורוחני, להעניק מהידע האישי שלך לאנושות ולהעלות מודעות עסקית ורוחנית.

המשפיע התנכ"י "מנורה"
מספר 22 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    

אור ה"מנורה" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.          
ובתנ"ך כתוב:
וְעָשִׂיתָ מְנֹרַת, זָהָב טָהוֹר; מִקְשָׁה תֵּעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה, יְרֵכָהּ וְקָנָהּ, גְּבִיעֶיהָ כַּפְתֹּרֶיהָ וּפְרָחֶיהָ, מִמֶּנָּה יִהְיוּ.  [שמות כ"ה ל"א]
המנורה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל עקרב שחלק מייעודו להותיר חותמו בעולם. אדם היודע לבנות, ליצור יש מאין.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להיות יצירתי, תקשורתי, שמחת חיים, להיות זהיר, בעל חשיבה חיובית, לחיות את הרגע ולא מתכנן את העתיד. וורבאלי - יכולת ביטוי טובה מאוד, חייכן. בעל דמיון, תמים, נאיבי, חביב, נחמד, קסם אישי, מתלהב, חברותי, המון חברים. יושר, כנות, אופטימי, חשיבה חיובית, הבנה, סימפאטיה, מאמין ונותן אמון בזולת. זקוק לחופש ביטוי, מתחבר לאנשי רוח. כשרוני, כושר אלתור, להיות בתנועה, רגיש, משרת אחרים במיוחד בתחום היצירתי והשמחה. מעודד, עוזר לזולת ומעניין.  

ספירת בינה מתארת את שמך הפרטי:
שמך הפרטי:  מאפיין אותך כאדם משפחתי ואוהב ילדים, ביתי, מעניק, "רודף צדק", שואף לאיזון. בעל מוסר, הרמוני, מאחד, שיתופי, פשרן, התאמה, סתגלן. עבודת צוות, אוהב שלום, רגשי, מפנים רגשות, רגיש, מעורב חברתית, אוהב לארח, אחראי, נאמן, מקרין אהבה, מעורב בקהילה, משרת את הקהילה והמשפחה, חברותי.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: הוא מזל קשת (3) ובעל איכויות ותכונות של: אדם יצירתי, יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת מכירה, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי, מאמין, חיי את הרגע, אוהב, כשרוני, משתעמם בקלות, זקוק לחופש ותנועה מתמדת. אדם מעניין.

  
השירים שהושמעו בתוכנית:
להקת נוריאל - אהבת ישראל בנשמה
מלים ולחן: דוד אברמזון
יהורם גאון ועובדיה חממה - ברגע קטון
מלים מן המקורות – לחן עובדיה חממה
שיר חדש מתוך המדרשיר – פרוייקט משותף ליהורם ועובדיה
צמד רעים -  עוד ישמע
מילים: ירמיהו ל"ג, לחן: ש. קרליבך
עדנה לב - ידיד נפש
מיליםרבי אלעזר אזיכרי, לחן: לא ידוע
יהורם גאון - אחינו כל בית ישראל
מילים : מן התפילה, לחן : עובדיה חממה
יגאל בשן - עושה שלום - הביצוע המקורי 
מילים: מן התפילה. לחן: נורית הירש.
אל אדון – יוסי אזולאי
פיוט מן התפילה
אל תירא - ששי קשת – פסטיבל הזמר החסידי 1975
דוד ד'אור וששי קשת - אדון הסליחות
מילים: מן התפילה, לחן: עממי ספרדי יהודי
יוסי אזולאי עם אנריקו מסיאס - כי אשמרה שבת
מלים: רבי אברהם בן עזרא לחן: עממי מרוקאי
מתוך האלבום אנדלוס 2017
אנעים זמירות- שיר הכבוד - שולי נתן
מיוחס לר' יהודה החסיד אשכנז מאה 13
אהבה - יהורם גאון
מלים ולחן עובדיה חממה










                                                                 קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה