יום שני, 4 בנובמבר 2019

אליעוז רבין ומיכאל יגאל מימון מה כוחה של הצריבה התודעתית על התקשורת?


אליעוז רבין ומיכאל יגאל מימון
מה כוחה של הצריבה התודעתית על התקשורת?



"אות לאות תביע אומר" 04.11.2019 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים אליעוז רבין, פזמונאי, סופר, בעלים של חברת היעוץ הניהולי "דבר פשוט" ואת מיכאל יגאל מימון, היסטוריון ואיש מודיעין לשעבר אשר בשירותו הצבאי היה  לוחם בסיירת מטכ"ל שהציל את נתניהו (יחד עם שלושה לוחמים בסירה) מטביעה בתעלת סואץ בעת מבצע בולמוס במאי 1989.

אליעוז רבין: פזמונאי, סופר ובעלים של חברת היעוץ הניהולי "דבר פשוט", שהביאה לארץ את השיטה העוסקת בהתייעלות באמצעות פישוט ניהולי. ומיכאל יגאל מימון: בעברו מהפכן ופעיל חברתי. שימש בשנות השבעים יועץ אסטרטגי לאגף הציוני של תנועת הפנתרים בירושלים ופרויקט שיקום השכונות. כערביסט ואיש מודיעין היה בין מקימי אגודות הכפרים ועם פרוץ האינתיפאדה בדצמבר 1978 גויס מחדש לצה"ל כיועץ לענייניי ערבים ברמאללה. לאחר מכן הועבר למשרד ראש הממשלה יצחק שמיר שם מלא תפקידי יעוץ והסברה בלשכת העיתונות הממשלתית.  כיום מרצה על ההיסטוריה המודחקת של ישראל ועל הציונות שלפני הציונות.
המחבר בין שני האורחים שלנו היום הוא אהבתם הגדולה לארצנו ארץ ישראל ולעם ישראל. שניהם ציונים במלוא מובנה של המלה ולשניהם היכרות עם המלה הכתובה והנאמרת והבנת חשיבותה של המלה והשפעתה בתקשורת ההמונים על המאזינים והקוראים.
כבר אמר שלמה המלך ונכתב בספר משלי פרק י"ח פסוק כ"א: מָוֶת וְחַיִּים בְּיַד-לָשׁוֹן.
בעידן המודרני למדו פסיכולוגים בשרות הפוליטיקה, יועצים  אסטרטגיים, אנשי יחסי ציבור, ופוליטיקאים משופשפים להשתמש ברעיון הזה לטובתם. הם הבינו שלא תמיד חשוב מה הם עושים, אלא חושב יותר איך הציבור יקרא למעשה. כשאתה קורא למלחמה "מלחמת יום הכיפורים" אתה טובע בתודעה הציבורית את כובד המשקל של המלחמה, את הגורליות שלה ואת חשיבות הניצחון. לא פלא אם כן שהאויב קורא לה "מלחמת אוקטובר", מושג המעקר מן היסוד את כל היסודות הרגשיים-יהודיים שלה.

כאשר השמאל רוצה להכפיש את השלטון הנוכחי, הוא מחדיר לשיח הציבורי את המונח "שסעים בעם". למרבה נוחותו הוא שוכח את ודי סאליב, הפנקס האדום, פרשת ילדי תימן ועוזי משולם, אלטלנה, הסזון, השנאה בין "האיחוד" ל"מאוחד" ועוד. אין ספק שעם ישראל כיום מאוחד מבעבר, אבל אז לא קראו לזה "שסעים"...

הסכם אוסלו, שהביא אתו השפלה, כניעה וטרור נקרא "הסכם שלום". המחנה שהרחיק מאיתנו את השלום יותר מכל קורא לעצמו "מחנה השלום".

מי שמנצל באופן נפלא את רעיון הצריבה התודעתית הם הערבים שחיים על אדמת ישראל, ובעיקר אלו שביהודה ושומרון. הם אימצו את המונח המזויף "פלסטינים" והפכו את עצמם בהבל פיהם מרוצחים מתועבים ושודדי אדמות לעם בעל זכויות  בקרקע הישראלית.
גם בעולם העסקים נעשה שימוש כזה, ועליו דיברנו תוכנית.

הקשבנו קשב רב לסיפוריהם של אליעוז ושל מיכאל על פעילותם רבת השנים. כמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית של מיכאל.
היה מעניין... בואו ולהאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – מיכאל יגאל מימון.
ספירת תפארת – הייעוד
מפת עץ החיים הקבלית
מיכאל יגאל מימון
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
להיות מאסטר. מנהיג ומוביל דרך רוחנית. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להרחיב אופקים, לפתח כוחות וכישורים בלתי רגילים, מדעיים ורוחניים, בכול תחום וברמה גבוהה. לפעול בנדיבות ורוחב לב. לעזור לאחרים להתגבר על בעיותיהם ומכשלותיהם בפן הרוחני, הרגשי, המנטאלי והפיזי. לפעול בחכמה למען האנושות. להנהיג באופן מלכותי. לפעול באומץ ולהתמודד עם אתגרים. לסיים תהליכים ולממש התחלות חדשות. להגיע לפסגה ולפעול כאש היצירה. לפרוץ למרחבים, להתחזק, להעצים בטחון אישי, להוביל דרך ולהנחות אחרים. להיות אופטימי עם חוזק נפשי ופיזי. לאהוב, להעניק ולהכיל את כולם.

המשפיע התנכ"י "אדם"
מספר 9 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות.  
בפן החיובי, ה"אדם" שבך הצליח לבטא את יכולת ההובלה ובריאת המציאות כפי שבא לידי ביטוי בבריאת הגזע "האנושי" והצלחתה.     
ובתנ"ך כתוב:
וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל [הכל מהווה את המספר השלם 9  שהכל עבורו והוא עבור כולם והקשר של המספר עם היקום] -חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ.  כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה. [בראשית ב' י"ט-כ']
אדם כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן טלה ומתאר אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להוביל דרך במיוחד דרך רוחנית ועסקית, מדריך רוחני, ללמוד וללמד, הענקת והעברת ידע לאנושות, מעמיק, מגנטי, אינטואיטיבי, כוחות נפש גדולים, השראה, יכולת הגשמה, אנרגטי, פרפקציוניסט, אופטימי, וורבאלי, מיוחד לא שיגרתי, שונה מאחרים, משיג דברים בקלות ביחס לאחרים, חשיבה מקורית, אזרח העולם, אמיץ, אנושי, מנהיג, כוח רצון חזק ונחישות, חזק כמו חבורת אריות, אינטליגנטי, בעל כושר המצאה, אוהב לעמוד מול קהל, בעל חזון, מעצב דעת קהל, אמיץ, הוגן, הגון, רחב אופקים, אדיב, מנומס, ייחודי, בוגר, אמין, אחראי, סמכותי, אכפתי, בטחון עצמי, כריזמטי, חושים מפותחים, יכולת קליטה גבוהה, מהיר מחשבה, מהיר החלטה, מהיר תגובה, מתפקד טוב תחת לחץ ומשברים, לא שומר טינה, סלחן ורחום, מתחשב בזולת, מכבד את הזולת, מעניק מעצמו בעיקר לעולם הרחב ולעם, מזדהה עם כולם.


ספירת בינה המתארת את שמך הפרטי
אדם חברותי. שואף להנהיג, רוצה הכרה, בעל כבוד עצמי.
אדם מוחצן, שאפתן, יצירתי, מציב מטרות ויודע להשיגן.
אדם ממוקד מטרה, יוזמתי, בעל מרץ ונחוש בדעתו.
אדם בעל יכולת ארגון טובה, אוהב להתחיל דברים חדשים, אוהב להתנסות, אדם ספונטני.
אדם הזקוק למרחב, פועל כאש בוערת, 
בעל יכולת ניתוח נתונים טובה, פועל בכול דרך חיובית על מנת להשיג מטרותיו.
אדם אמיץ, מעשי, ביצועי ופעלתן.
אדם אהוב על הבריות. אדם וורבאלי, כריזמטי, מסגרת משפחתית חשובה עבורו.


השירים שהושמעו בתוכנית:
סתיו – אסתר עופרים
מילים: שמשון חלפי לחן: משה וילנסקי
שיר הוא לא רק מילים - אריק לביא
מילים: דידי מנוסי לחן: ג'ילבר בקו
אליעזר בן יהודה – מתי כספי חוה אלברשטיין והפרברים
מלים: ירון לונדון, לחן: מתי כספי
בלדה על מעין וים -  שושנה דמארי
מלים יחיאל מוהר, לחן משה וילנסקי
כמו חצב - יהורם גאון
מלים ולחן נעמי שמר
הוי ארצי מולדתי – הגבעטרון
מילים: שאול טשרניחובסקי לחן: נעמי שמר
שיר ארץ - חוה אלברשטיין
מילים: נתן יונתן לחן: סשה ארגוב
צלצלי אלי - שימי תבורי
מלים: אליעוז רבין, לחן:אלי קניאל.
עופרה חזה תפילה
מילים: בצלאל אלוני לחן: הנרי בראטר
שיר הטלפון הגשש החיוור
מילים: ירון לונדון לחן: ניקולה פאונה
למה, למה לא - שרי
מלים: אליעוז רבין, לחן: רוני וייס
שימי תבורי - אין לי אהבה
מילים: אליעוז רבין לחן: אלי קניאל







                                                            
                                                             קטלוג העשייה שלי


                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה