יום שלישי, 5 במאי 2020

דוד בן ישי - דוד המלך : כשהאופי והיופי משתרגים לכדי שם אחד מושלם.


דוד בן ישי - דוד המלך : כשהאופי והיופי משתרגים לכדי שם אחד מושלם.


תגידו מזל טוב לדוד בן ישי הידוע כדוד המלך, ליום הולדתו 05.5.906 (לפני הספירה).

דוד המלך נחשב לאחת הדמויות היותר מורכבות ולכן גם מרתקות מבין האבות הרוחניים של עם ישראל בימי המקרא.

חייו שיקפו נאמנה את קווי האופי והחיים שעולים ממפתו. מצד אחד כישרון ענק להובלה, חשיבה מקורית מחוץ לקופסא (הקרב מול גוליית) ויכולת להסביר את עצמו לסובבים תוך סחיפתם אחריו (המלוכה, הובלת העם למלחמות).

מצד שני קונפליקטים אין סופיים בינו לבין עצמו ובינו לבין סביבתו (מקרה בת שבע, העימות עם שאול ואבשלום). מעניין לשים לב לעובדה כי יש לנו שם שגם בהיפוך אותיות נשאר אותו דבר, עדות ליכולות ההתמדה והדבקות במטרה שלו.

שמו של דוד מהווה מספר פלינדרום.

פָּלִינְדְרוֹם בעברית מלה/מספר מִתְהַפֶּכֶת‏ או כל רצף סמלים אחר שניתן לקרוא משני הכיוונים, משמאל לימין ומימין לשמאל, ללא שינוי בתוצאה. מקור המילה ביוונית: πάλιν (פַּ‏‏‏לִין - שוב, הפוך) ו-δρóμος (דרוֹ‏מוֹס - כיוון). כמו השמות "דוד" ו"נתן".

השם "דוד" הוא שם פלינדרומי המרמז על אנרגיה בעלת המשכיות אינסופית, המובילה לרעיון שהמשיח יבוא מבית דוד.


דוד בן ישי נולד ביום 5.5.906 לפנה"ס ונפטר בשנת 836 לפנה"ס.
דוד נמשח למלוכה בשנת 877!!

על פי סיפורי התנ"ך ניתן להבין ולהסיק כי מבנה אישיותו של דוד המלך מתאימה לתכונות המספר 7=16 המתארות ניתוק, נדחף לשלטון, כלפי חוץ חזק כלפי פנים חסר ביטחון, לא מסתפק במה שיש לו. אדם שסבל מיום לידתו ועד יום מותו, כפי שמתואר במקרא, לא היה לדוד שקט כמעט ביום אחד בחייו. מלחמות, רדיפות שאול אחריו, מרד בנו אבשלום ועוד.

יחד עם זאת, ספירת התפארת במפתו מתארת אדם חכם בעל יכולות שכליות מפותחות המאפשרות יצירה וכתיבה עשירה. אדם עיקש ועקשן. אדם שלא מתפשר כלל.

ספירת כתר מספר 8 מתארת את יכולות החשיבה של דוד כאדם בעל יכולת חשיבה מדהימה ובעל יכולת ניתוח ויצירת תהליכים מהגבוהים ביותר. בעל שאיפות לצבור רכוש, כסף וחסכון. אדם חומרי, גשמי, בעל בטחון ויציב כלכלית. אדם הישגי, תכליתי, מעשי, ענייני ומצליחן. שאפתן, ביצועי, עוצמתי ודינמי. בעל יכולת עסקית טובה מאוד ויכולת ניהול טבעית. שואף להיות יסודי, יעיל, עקבי ומתמיד. בעל חשיבה נכונה העושה תמיד את ההחלטות הנכונות.


ספירות חסד גבורה מספר 8 מתארות את יכולותיו להנהיג ולעמוד מול קהל גדול ללא מורא ופחד. בעל כישורים בלתי רגילים למלוך, יכולות של מצליחן בכול תחום ובגדול. יכולות המשווים ל"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות". יכולת ביצוע מעולה, כישורי ניהול פנומנאליים, מנהיג טבעי. אדם בעל מעמד (מלך), עצמאי, יזם, מסחר ורוחניות. בין היתר יכולות אילו אפשרו לו לעמוד על במה ולהעביר את המסר כמלך. היו לו היכולות לממש כל שאיפה ומטרה אליה שאף. עם זאת חלק חשבו שהוא אינו ראוי. לצורך המחשה, במדרש כתוב כי למרות שדוד היה כבר בן 28 שנים, קרא לו אביו "הקטן": "וַיֹּאמֶר: עוֹד שָׁאַר הַקָּטָן", שהיה מאוס בעיני אביו אשר חָשָבוֹ לממזר.


ספירת מלכות מספר 9 מתארת את התדמית החיצונית המאפיינת אדם רוחני ומוביל דרך כלל עולמית. היות ותכונה זו מתארת אדם שאוהב להיות מוביל דרך היה לו קל לעשות זאת.


ספירת בינה מספר 5=14 השם הפרטי מתארת את דוד כאדם שאינו מאוזן דבר שגורם את מירב בעיות בחייו. עם זאת היא מתארת אדם חברותי, תקשורתי, וורבלי, יצירתי, אנרגטי באופן מיוחד. בעל כושר קליטה מהיר וכריזמטי. אדם העובד ופועל תוך כדי תנועה, מפתיע, אוהב יופי ומנעמי החיים הפיזיים. אדם יפה הזקוק לחופש בתוך מסגרת.


מפת תקופות חייו מתארת בדיוק את שחווה דוד. מניצחון על גוליית בגיל 28-29 ועד כתיבת ספר תהילים בין הגילאים 47-70.


אין ספק שמפתו של דוד התאימה להשתלשלות חייו ממשיחתו למלוכה ועד יום מותו, המיוחס ליום חג השבועות.


מפתו של דוד מתארת אדם בעל כישורים פנומנאליים ובעל יכולות מועצמות ובעל תעצומות נפש. אדם בעל תכונה ייחודית שהולכים אחריו באש ובמים, כריזמאטי באופן המרשים ביותר, שעל פי תאריך לידתו היה נער יפה במיוחד ושובב. הניצחון של דוד על גוליית, ניצחון "שהציל" את העם, הפך אותו בין לילה למיתוס.


רוצים לדעת עלי ועל עשייתי עוד?
מוזמנים לבקר באתר שלי וגם לקבל ספרון שי במתנה.


מקור המאמר: בספרי הרביעי.
מקור שנת הלידה: בספרו של הרב שלמה בניזרי "סדר הדורות הקצר" ובפסוקי התנ"ך והמסורה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה