יום שני, 26 באוקטובר 2020

צבי גיל- עיתונאי, סופר, תסריטאי ובמאי סרטים הרואה את המציאות בתקריב ובתרחיק 26.10.2020

 בס"ד

צבי גיל- עיתונאי, סופר, תסריטאי ובמאי סרטים

הרואה את המציאות בתקריב ובתרחיק


במסגרת תוכניתנו "ענין גורלי", אנו מתכבדים לארח היום,
יום שני, ח'  בחשוון ה'תשפ"א 26 באוקטובר 2020 בשעתיים הראשונות

בין 11:00-13:00 את צבי גיל- עיתונאי, סופר, תסריטאי ובמאי סרטים

הרואה את המציאות בתקריב ובתרחיק.

 

צבי גיל - עיתונאי וסופר, ממייסדי הטלוויזיה הישראלית. מתעד השידור הציבורי. מרצה לתקשורת המונים. פעיל במיזם של תרומת ניצולי השואה למדינה. כותב הבלוג 'זרקור' בו מעיר ומאיר נושאים אקטואליים. הפוסטים שלו עוסקים בענייני חברה ומדינה, ענייני חינוך, תרבות ועוד. מדי פעם בפעם הוא מביא רשימות פרופיל של אישים בולטים, ביניהם חתני פרס ישראל, סופרים, אמנים, מחנכים ואחרים. שני נושאים מרכזיים בהם עוסק ב"זרקור" הם השידור הציבורי וזיכרון השואה ולקחיה.

צבי גיל, שורד שואה, אשר ריכז את הסיקור למשפט אייכמן, חבר בוועד המנהל של מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, חבר מועצת "יד ושם", יזם את מפעל התיעוד של תרומת ניצולי השואה למדינה שהוחל במימושו בשיתוף יד ושם.

חבר הוועד המנהל של תיאטרון ה"יידישפיל" חבר "הפורום הלאומי למלחמה באנטישמיות" ופעיל באגודת העיתונאים בירושלים.

צבי נמנה עם צוות ההקמה של הטלוויזיה, ובשנת 1969 נתמנה למרכז מערכת החדשות בטלוויזיה. יזם והפיק ב-1970 את "מוקד" - תוכנית ראיונות עם פוליטיקאים. בשנים 1971-70 מילא תפקיד של דובר רשות השידור והממונה על קשרי ציבור. בשנים 1975-72 היה מנהל חטיבת החדשות וענייני היום בטלוויזיה. בתקופת כהונתו סיקרה הטלוויזיה בפעם הראשונה, מלחמה - מלחמת יום הכיפורים ואת הבחירות לכנסת. לאחר פרישתו מניהול החדשות יזם והקים, בשיתוף מכון ון ליר, את פורום השדרים (1976) ואחר כך (1981), עם משכנות שאננים, את הפורום למדיה ולחברה.

במהלך שנות השבעים הפיק סדרת תוכניות תעודה, כתב וביים סרטים תיעודיים, רובם הוקרנו במסגרת התוכנית "מבט שני" ושימש כמנהל פרויקטים מיוחדים וקופרודוקציות בהנהלת רשות השידור.

מאז 1992 עוסק גיל כעצמאי בתחומי הכתיבה, הרצאות ופרויקטים התנדבותיים. מפרסם מסות ומאמרים בכתבי העת, העיתונים ואתרי האינטרנט: בין השאר ב"כיוונים", "כיוונים חדשים", "מגפון", "חדשות מחלקה ראשונה" ובאתרים נוספים.

הקשבנו קשב רב לסיפוריו של צבי וכמובן, לא נשכח להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו. 

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – צבי גיל

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשה זאת ובאיזה אופן.

ספירת תפארת – הייעוד,

להנהיג ולהיות מלך ברעיונות. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות שאפתן, לקבוע מטרות, להתמקד בהן ולהשיגן. להיות יוזם, נמרץ, נחוש, אמיץ, מעשי, פעלתן, חרוץ, זריז, יעיל, ביצועי ויצירתי. לנהל, לארגן, להיות וורבלי וכריזמטי. להקרין אור חיצוני כמו אור השמש של מזל אריה המייצג את מס 1. להקים מסגרת משפחתית החשובה לקבלת הכרה ולמימוש ייעודך.


המשפיע התנכ"י "שלמה"

מספר 1 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם כפי שמתוארת שרה אימנו מתאר את האמא הראשונה, מסמלת את פריצת הדרך לעם העברי – היהודי.

בפן החיובי, ה"שרה" שבך הצליחה ליצור עולם חדש, כמו שרה אימנו שהצליחה ביחד עם אברהם תוך כדי הסכמה לשינוי – שינוי שמה משרי לשרה ובכך הפשרה תחילתה של שושלת. בהסכמתה לעזוב את חרן – בית אביה וללכת אל הלא נודע – לארץ כנען פתחה הזדמנות חדשה להצלחת משפחתה החדשה.   

ובתנ"ך כתוב: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-אַבְרָהָם, אַל-יֵרַע בְּעֵינֶיךָ עַל-הַנַּעַר וְעַל-אֲמָתֶךָ--כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה, שְׁמַע בְּקֹלָהּ:  כִּי בְיִצְחָק, יִקָּרֵא לְךָ זָרַע. [בראשית כ"א י"ב]

שרה כמשפיע התנכ"י מתוארת באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותה מזוהים עם תכונות בן מזל אריה ומתאר אדם עוצמתי, שאינו פוחד להתחיל התחלות חדשות ובמיוחד אדם השואף למנהיגות ותמיד מגיע למעמד זה.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:

להיות שיתופי, זוגי, לחיות בחברת אנשים, אמפטי, לנהל שיחות לעומק הנפש, להכיל, לתמוך, לגשר, לחושב לפני שמבצע, מתחשב באחר. יכול לראות את נקודת מבטו של האחר.

ספירת הדעת הנסתרת:

המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל טלה (9) ובעל איכויות ותכונות של: מאסטר, המורה האוניברסאלי, אדם בעל נתינה ללא גבולות, אדם בעל רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים, בעל ידע עצום, חכם, מתנדב וחברותי. יש בך תכונה שאחריך הולכים באש ובמים. בנשמתך כאש היצירה, מסוגל להכיל את כולם.

שמך הפרטי המיוצג ע"י ספירת בינה:  שמך הפרטי:  מאופיין ע"י מזל קשת (3) מתאר אותך כאדם יצירתי, בעל יכולת ביטוי טובה מאוד, בעל יכולת מכירה, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי, מאמין, אוהב, כשרוני, זקוק לחופש ותנועה מתמדת, אדם מעניין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

לצפייה בשעה הראשונה - לחץ כאן

לצפייה בשעה השנייה לחוץ כאן

השירים שהושמעו בתוכנית:

את חכי לי ואחזור – אריק לביא

מילים: קונסטנטין סימונוב, לחן: שלמה דרורי, תרגום: אברהם שלונסקי

אויפן פּריפּעטשיק , אסתר עופרים

מלים ולחן: מרק ורשבסקי 

הביתה , שושנה דמארי

מילים: אהרון אשמן לחן: ידידיה אדמון

הארץ הזאת - שמעון ישראלי

מילים: דן אלמגור, לחן: שמעון ישראלי

שמשון בר נוי - יש לי כנרת

מילים ולחן: צבי בן יוסף

ואולי - מילים: רחל | לחן: יהודה שרת | בביצוע נחמה הנדל,

שדות שבעמק (בשובי) - מילים: לוי בן-אמיתי | לחן: אפרים בן-חיים | שירה: רגינה חומסקה בן-אמיתי

שושנה דמארי - אור

מילים ולחן: נעמי שמר

                    

                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה