יום שני, 5 ביולי 2021

שפרה פרץ מוסיקאית ויוצרת רב תחומית 05.07.2021

 בס"ד

שפרה פרץ מוסיקאית ויוצרת רב תחומית

במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, כ"ה בתמוז ה'תשפ"א 05 ביולי 2021 את  שפרה פרץ, מוסיקאית ויוצרת רב תחומית בדרך אל האלבום השלישי ביחד עם אלי זולטא, המפיק המוסיקלי וסולן האלמנה השחורה.

שפרה פרץ – בת לאב פייטן, מוסיקאית ויוצרת רב תחומית נגנית עוד, בוגרת בית ספר רימון והאקדמיה למוסיקה עם שני תארים במוסיקה.

יצירותיה המשלבות מזרח ומערב וחיבור לשורשים, יצאו לאור באלבומים 'מיזאן' שקיבל את התואר 'האלבום האתני של השנה' ו- 'נשימת עולם' ששיר מתוכו 'בוקר של סליחות' היה להיט השבוע אצל טוני פיין ועופר נחשון. שפרה פרץ פורצת דרך אל הפיוט האנדלוסי הנשי בארץ, הזמרת הראשונה שהקליטה פיוט אנדלוסי בארץ, ושותפה ללחן האנדלוסי של הפיוט צביה. לקחה חלק במופעים רבים ביניהם בפסטיבל העוד, ערבי תרבות של ברית יוצאי מרוקו , המרכז למורשת יהדות בבל, המרכז למורשת יהדות תימן והמרכז למורשת המודיעין.

שפרה יצרה את הקורס שרים עולם בבית הספר רימון וחשפה את הסטודנטים למוסיקה ותרבויות עולם. עבדה כמבקרת מוסיקה באתר בכיוון הרוח וכיום מבקרת מוסיקה בכתב העת 'על הדרך'. שפרה מופיעה ברחבי הארץ , מרצה על מוסיקת עולם ,מעבירה חוגי מוסיקה לגיל הרך , סדנאות העשרה לפיוט ומוסיקת עולם במגמות מוסיקה בתיכון ועוד.

למה כדאי לשים את הדברים בצד ולבוא להקשיב לשפרה ?

שפרה היא יוצאת להקה צבאית והייתה זמרת ליווי לירדנה ארזי, שימי תבורי, עוזי פוקס ועוד. כיום מופיעה בבמות שונות ברחבי הארץ ומרצה על מוסיקת עולם . פעילה ביחד עם עמותת ניצוצות בתכנית שיצרה "השורשים שלי הם אני" ובמפגשים מחברת את תלמידי התיכון לשאלת הזהות. היא השתתפה בתוכניות אירוח שונות ברדיו ובטלוויזיה ובנוסף, מגישה ועורכת מוסיקה בתכנית "נשימת עולם" כאן אצלנו ברדיו קסם 106FM.

בניצוץ של שפרה נחווה דרך הסיפור האישי שלה מוזיקה, נבין את חשיבות החיבור שלנו לשורשים ולאני האמיתי שלנו ע"י מה שאנחנו אוהבים כמו מוזיקה. במפגשים עם שפרה נחווה סגנונות מוזיקת עולם, המשלבים מזרח ומערב, שיאפשרו לנו לבחון גם את השורשים שלנו ולהתחבר אליהם. נשמע, ננגן ואפילו ניצור מוזיקת עולם מתוך העולמות הפנימיים שלנו המחוברים לשורשים.

הקשבנו קשב רב לסיפוריהם של שפרה ואלי וכמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלהם.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 

מפת עץ החיים הקבלית – שפרה פרץ

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשי זאת ובאיזה אופן. 

ספירת תפארת – הייעוד,

מפתך מספרת על אדם שייעודו להנהיג ולהיות מלך ברעיונות. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות שאפתן, לקבוע מטרות, להתמקד בהן ולהשיגן. להיות יוזם, נמרץ, נחוש, אמיץ, מעשי, פעלתן, חרוץ, זריז, יעיל, ביצועי ויצירתי. לנהל, לארגן, להיות וורבלי וכריזמתי. להקרין אור חיצוני כמו אור השמש של מזל אריה המייצג את מס 1.

פרד"ס סוד האותיות מספר על אות 1 אות המהות הנשמתית ש' ואות 4 אות העשייה והחברותא ה' מיסוד האש (50% מהמפה). החיבור ליעוד מספר על התלהבות גבוהה ועשייה יצירתית ברמה גבוהה.

המשפיע התנכ"י "שרה"

מספר 1 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם כפי שמתוארת שרה אימנו מתאר את האמא הראשונה, מסמלת את פריצת הדרך לעם העברי – היהודי.

בפן החיובי, ה"שרה" שבך הצליחה ליצור עולם חדש, כמו שרה אימנו שהצליחה ביחד עם אברהם תוך כדי הסכמה לשינוי – שינוי שמה משרי לשרה ובכך איפשרה תחילתה של שושלת. בהסכמתה לעזוב את חרן – בית אביה וללכת אל הלא נודע – לארץ כנען פתחה הזדמנות חדשה להצלחת משפחתה החדשה.   

ובתנ"ך כתוב: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-אַבְרָהָם, אַל-יֵרַע בְּעֵינֶיךָ עַל-הַנַּעַר וְעַל-אֲמָתֶךָ--כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה, שְׁמַע בְּקֹלָהּ:  כִּי בְיִצְחָק, יִקָּרֵא לְךָ זָרַע. [בראשית כ"א י"ב]

שרה כמשפיע התנכ"י מתוארת באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותה מזוהים עם תכונות בן מזל אריה ומתאר אדם עוצמתי, שאינו פוחד להתחיל התחלות חדשות ובמיוחד אדם השואף למנהיגות ותמיד מגיע למעמד זה.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך ועונה על השאלה: כיצד משפיע סגנון החשיבה שלך על חייך?

להיות תקשורתי, וורבאלי - יכולת ביטוי טובה מאוד, לפרוץ מסגרות וקופץ מדבר לדבר. פיקח, אינטליגנטי, כושר קליטה, יצירתי, יודע להסתדר, מפתיע, מאמין במה שאומר, אוהב לאהוב, ילד נצחי.

ספירת הדעת הנסתרת: המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל מאזניים (6) מתאר אותך כאדם משפחתי, אוהב ילדים, ביתי, מעניק, "רודף צדק", שואף לאיזון, מוסרי, הרמוני, פשרן, מחפש את דרך השלום, רגיש, מדחיק, בולע פנימה, לא מטפל בבעיות של עצמך, מתורבת, מעורב חברתית, אסתטי, מסודר, נקי, אוהב לארח, אחראי, נאמן, אמין. 

ספירת בינה – מאופיין ע"י מזל טלה (9) מתאר אותך כבעל כישורי מאסטר, המורה האוניברסאלי, נתינה ללא גבולות, רוחני ברמה גבוה, רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים, ידע עצום, חכם, מחונן, מגנטי, מתנדב, חברותי, רחמן, הישרדותי. ממציא, מלכותי, מנהיג טוב לב, אחריך הולכים באש ובמים. עודף ביטחון עצמי, מצטיין בכול התחומים, מתחיל ומסיים דברים, חזק נפשית,  הישגי, שקט כלפי חוץ, בנשמתך כאש היצירה, מכיל את כולם.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 


השירים שהושמעו בתוכנית:

עופרה חזה – גורל אחד

מילים: צפנת ירון, לחן: שם טוב לוי

צביה – פיוט מן המקורות לחן משותף - שפרה פרץ ומקורות

רק את ואלוהים – מילים ולחן שפרה פרץ

בבית של סבא מילים ולחן שפרה  פרץ

חלום משותף מילים ולחן שפרה פרץ

בעיד עלייה מילים שפרה פרץ וחיים אוליאל, לחן  שפרה פרץ

רבי עקיבא  10 על שלוש  מילים ולחן שפרה פרץ

בוקר של סליחות מילים ולחן שפרה פרץ

ירושלים – שפת הסמטאות מילים ולחן שפרה פרץ

עולם מפלסטיק מילים אלי זולטא רני מטרני, לחן אלי זולטא

אח יא בינתי - מילים אלי זולטא עמוס זולטא, לחן אלי זולטא

לכי תספרי לכולם - מילים אלי זולטא אדוש ויורה בורמטנוב, לחן אלי זולטא

נוחי לך פרח


 יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה