יום שני, 13 במרץ 2023

יצחק מיכאל ליסמן – גמלאי וסופר 13.03.2023

 בס"ד

יצחק מיכאל ליסמן – גמלאי וסופר

 


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, כ' באדר ה'תשפ"ג 13 במארס 2023, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106 FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את יצחק מיכאל ליסמן – גמלאי וסופר, המספר איך התגלגל מאדמיניסטרציה אל עולם הכתיבה ומדוע, לדעתו, היציאה לגמלאות היא "סטארט-אפ" מצליח.

 

את איציק ליסמן הכרתי בילדותי. גרנו באותה שכונה. הורי נהגו לקנות עופות ובשר בקצביה של שלמה וציפורה ליסמן ברחוב ספיר. לא פעם שלחה אותי אמא לדווש על אופניי ולהביא את המוצרים שציפורה הכינה עבורנו.

כמעט כולנו בשכונה היינו ילדים של שורדי שואה. הסיפורים סופרו, ראשים נדו בהשתתפות, שכן כמעט לכולנו לא היו סבים וסבתות. כן, הם נרצחו "שם".


איציק גם למד שנה מעלי בתיכון חדש. בכתה י"א עברתי ללמוד במקום אחר וכך נפרדו דרכינו.

שמחתי לשמוע מפעילים חברתיים בעיר כי איציק ליסמן הפך להיות ברבות השנים ל-יצחק מיכאל ליסמן, פרש לאחרונה לגמלאות והתפנה לממש את חלומו להיות סופר וגמלאי שמח, חידשתי את הקשר עימו ואני שמח להזמינו לתוכניתי.

יצחק מיכאל ליסמן מוכר לרבים מתושבי חולון בגלל שלל התפקידים שמילא בעיריית חולון.  חבר בצוות שהקים את מסלול גולדה, תיאטרון חולון, היכל הטוטו ומתחם לה פארק, שימש כסגן מנכ"ל העירייה, מנהל מחלקת הספורט, ויצא לפנסיה לאחר שניהל את מינהלת פארק פרס עם רשימת חלומות.

"בראש הצ'ק ליסט שלי היה לכתוב ספר שירים, תמיד כתבתי למגירה וזה היה חלום ישן", הוא מספר, "אבל לקראת היציאה לפנסיה התחלתי לכתוב גם סיפורים קצרים וממש הרגשתי כמו דג בים".

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאיציק?*

מספר איציק "אני מודה שאני זקוק לבמה. בגיל 8 כבר הייתי על במת-התיאטרון במתנ"ס השכונתי. הבמה, שלה אני זקוק כיום, ובכל עשר-עשרים השנים האחרונות, היא הבמה להשמעת דעתי, להבהרת עמדתי, לחשיפת יצירותיי הכתובות, שירה ופרוזה. עשיתי זאת ואני ממשיך לעשות זאת בכל מיני אמצעים, בעיקר בפייסבוק, אלא, כך אני חש, שאין הבמה הזאת מספקת אותי כראוי".

מוסיף איציק ומספר "ועל כן פניתי לפתיחת בלוג. אני גמלאי, נשוי ואב לשלושה, חי כל חיי בחולון. אני מתכוון לכתוב על כל נושא שיגרה אותי, ובעיקר בנושאי "מצב העם והאומה", החיים בחולון עירי, ואיך לא – אעסוק בענייני ספורט".

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של יצחק מיכאל ליסמן?*



מפתך מספרת על אדם שייעודו להיות מלך המשפחה. להקים משפחה ולהיות ביתי, לאהוב ולהעניק לילדיך. לפעול בצדק, בהרמוניה, באיזון ובמוסר. להיות מעורב חברתית, לשרת ולדאוג לזולת בקהילה ובמשפחה. להתחבר לאומנות וליישם כישרונות הקשורים לידיים. לפעול למען החברה, להיות חברותי, לגשר בין אנשים. מפתך מספרת עליך, על אדם כשרוני במיוחד בתחום היצירתי הקשור לבמה.

 

מפתך  מספרת עליך, על אדם בעל חשיבה מסודרת. אדם בעל מחשבה מאורגנת, מסודרת, שרואה שלבים. מחשבה שיודעת לפרק תמונה גדולה או רעיון מורכב לגורמים ושלבים, ולכן מחשבה שיודעת ליצור תוכניות יישומיות. מפתך מספרת על אדם המעריך אנשים ישרים, הוגנים, שמקיימים את הבטחותיהם.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

ניגונים – המעפיל

מילים: פניה ברגשטיין, לחן: דוד זהבי

הגביע – גשר הירקון

מילים: יורם טהרלב, לחן: נחצ'ה היימן

דונה דונה – רן אלירן

מילים (יידיש): אהרון צייטלין, תרגום: נחמה הנדל, לחן: שלום סקונדה

בלדה למחפשים - רומן שרון

מילים: גידי קורן, לחן: אלדד שרים

חיבוק – הראל ליסמן

מלים: יצחק מיכאל ליסמן, לחן: טל שגב

הדודאים - טיול לילי

מלים: עמוס אטינגר, לחן: מאיר נוי

שיר הקטר – אריק לביא

מילים: חיים חפר, לחן: יוחנן זראי

העופרים שיר שמח (הורה)

מילים: יעקב אורלנד, לחן: מרדכי זעירא

עפרה חזה - נערה ושמה כנרת

מילים: עמוס אטינגר, לחן: דובי זלצר

כחולה כחלום – גשר הירקון

מילים: אורי אסף, לחן: נורית הירש

הפרברים - תיבת הזמרה נפרדת

מילים: נתן אלתרמן, לחן: נחצ'ה היימן

אסתר עופרים - זמר נוגה

מילים: רחל, לחן: שמוליק קראוס


           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה