יום חמישי, 14 בדצמבר 2023

אבנר אברהם - בהסברה מול חו"ל

 בס"ד

אבנר אברהם - בהסברה מול חו"ל

 


במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו"  אנו מארחים את עמיתנו אבנר אברהם - בהסברה בישראל ובחו"ל בשאלה "האם ההיסטוריה חוזרת"? כאשר אנו משווים בין "מלחמת חרבות ברזל" אל מול היסטוריית מבצעי המוסד.

 

בימי המלחמה סוכנות המרצים שלו SPYLEGENDS, מספקת מומחים לערוצי התקשורת בארץ ובעולם לצד הופעתו בהרצאות מול מפונים וכוחות בטחון.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאבנר?*

מאורעות זוועות השבעה באוקטובר 2023 זרקה באחת את המבוגרים שבינינו, את שורדי השואה המעטים החיים בינינו, את בני משפחותיהם, בני הדור השני ויודעי הסטוריה אל זכרונות שנות ה-30 של המאה הקודמת, אל מלחמת העולם השנייה וכמובן אל זוועות השואה. כאילו לא חלפו להם 80 שנה והעולם שוב כמנהגו נוהג. שוב נשחטים יהודים, שוב נאנסות בנות ישראל, שוב עורפים ראשים ושוב שורפים אנשים חיים. יש העוזרים והעושים מעשה כמו ארה"ב, יש המגנים כמו צרפת, בריטניה ואיטליה, יש העומדים בצד ויש המגנים את ישראל והמצטרפים אל צהלות האנטישמים ושונאי ישראל.

האם ניתן למצוא קשר בין הטבח הרצחני שנעשה בשבעה באוקטובר 2023 לבין הזוועות שחוללו הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה? האם יש דמיון בין מכחישי השואה לבין מכחישי הטבח? האם יש להכיל את החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם, הגוזר עונש מוות על המורשעים גם על רוצחי הנוח'בה? מה בין מבצע אנטבה בו שוחררו חטופים לבין שחרור החטופים במלחמה הנוכחית? האם שוב חוזרת על עצמה הסלקציה בין יהודים לבין זרים? האם ייתכן קשר רעיוני בין טבח הספורטאים במינכן לבין הטבח בשבעה באוקטובר? מה בין החלטת ראשת הממשלה גולדה מאיר לחסל את כל מבצעי הטבח במינכן לבין החלטת השב"כ להקים יחידת ניל"י לאתר ולהרוג את כל האחראים לטבח?

על כל אלה ועוד, נתייחס ככל שיותיר לנו הזמן.

להאזנה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

רבותי ההיסטוריה חוזרת – יפה ירקוני

מילים: חיים חפר, לחן: שמואל פרשקו

לצאת מדיכאון – יגל אושרי

מילים ולחן: אופיר כהן ויגל אושרי

כמה טוב שבאת הביתה – אריק איינשטיין

מילים: יעקב רוטבליט, לחן: שלום חנוך

עכשיו היא – אורנה ומשה דץ

מילים: רחל שפירא, לחן: נחצ'ה היימן

     

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 תגובות:

  1. שרון יקר. תודה על תכנית מרתקת ומדוייקת. שאלותיך וההנחיה הנעימה הובילו אותי לחדד את התובנות ודייק את הרצאתי שנולדה על בסיס הנושא של תכנית הרדיו בה ראיינת אותי. תודה!

    השבמחק