יום שני, 18 במרץ 2024

רקפת פרא ושרוליק קופר קלבו - האבל של הילדים המאומצים 18/03/2024

 בס"ד

רקפת פרא ושרוליק קופר קלבו -  האבל של הילדים המאומצים

במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, ביום שני, ח' אדר ב' ה'תשפ"ד 18 במרץ 2024 את רקפת פרא ושרוליק קופר קלבו.  רקפת, מאומצת למשפחת שלו ושרוליק מאומץ למשפחת קופר מקיבוץ ניר עוז כואבים על החטופים השבויים ואבלים על הנרצחים ומספרים על המשפחות המאמצות שלהם.


ילדים מאומצים חווים טלטלה עמוקה כאשר ההורה המאמץ נרצח, נופל בקרב או נחטף. תחושות של אובדן, חרדה, אשמה ודיכאון מציפים אותם, ומעוררים שוב את חרדת הנטישה המוכרת להם כל כך.

 

הרצח, הנפילה או החטיפה מעוררים זיכרונות קשים מהעבר, מהפרידה מההורים הביולוגיים, ומעלים תהיות בנוגע לזהותם ולמקומם בעולם. ילדים אלה חשים כאילו גורלם נגזר עליהם, וחווים שוב את תחושת חוסר האונים וההפקרות.

הקושי מתעצם כאשר הסביבה מתמקדת בבני המשפחה הביולוגיים שחוו אובדן. ילדים מאומצים חשים כאילו שוכחים אותם ואת כאבם, וחווים תחושות של קנאה וטינה. הם זקוקים לתמיכה מיוחדת, שתקיף ותכיל את רגשותיהם ותאפשר להם להתמודד עם האובדן בצורה בריאה.

 

לא הרבה אנשים יודעים, רקפת הייתה חיילת בודדה בתקופת הצבא. המשפחה הביולוגית שלה התפרקה עקב גירושין של הוריה והיא לא הסכימה לקחת צד ובחרה לא לגור באף אחד מהבתים. למזלה הגדול היא אומצה על-ידי משפחת שלו בקיבוץ ניר עוז בעוטף עזה.

 

שרוליק קלבו אומץ על ידי משפחת קופר בניר עוז כשהיה בגיל 8. בגיל 25 עזב את הקיבוץ אך הקשר עם בני משפחת קופר נמשך עד היום. שרוליק חרד לאביו המאמץ עמירם קופר בן ה-85 אשר נחטף לעזה בידי החמאס האיסלמו-נאצי.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לרקפת ושרוליק?*

 

קולותיהם של הילדים המאומצים חייבים להישמע. תוכניתנו המפנה זרקור רדיופוני אל נושא זה, תוך שיתוף סיפוריהם אישיים יכולה להוות כלי חשוב להעלאת המודעות לחוויה הייחודית שלהם. תוכנית כזו מאפשרת לילדים אלו לחלוק את רגשותיהם, זיכרונותיהם, ותהליך ההתמודדות שלהם עם האובדן.

 

זוהי פלטפורמה חשובה להבנה טובה יותר של צרכיהם הייחודיים של ילדים אלו, ותסייע בחיזוק הקשר בינם לבין קהילת המאומצים. כמו כן תוכניתנו יכולה לתרום רבות להפחתת הסטיגמה סביב נושא האימוץ, ולעודד משפחות מאמצות נוספות לדבר על אובדן באופן פתוח וגלוי.

 

זוהי הזדמנות ייחודית להעניק קול לילדים אלו, ולסייע להם להרגיש פחות בודדים וחסרי אונים. חשוב לאפשר להם לספר את סיפורם, ולעזור להם למצוא נחמה ותמיכה בקהילה.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

להקת איילון – נחל עוז

מילים: אלמגור דן, מלחין: אלכסנדר חיים

הגבעתרון וחמישיית גלבוע – שיבולי פז

מילים: עמירם קופר, לחן: יעקב שגיא

הדסה סיגלוב - אחרי המלחמה 

מילים: לאה נאור,לחן: יואל רקם

העצב אין לו סוף - מתי כספי ומשתתפי ארץ טרופית יפה

מילים: ויניסאוס דה מוראס, לחן: אנטוניו קרלוס ז'ובים, תרגום: אהוד מנור

בקיבוץ קטן בנגב – יאסו נחל עוז גרסת עוטף עזה

לא נמצאו כותב המלים והלחן

שושנה דמארי - הורה ממטרה 

מילים: יחיאל מוהר, לחן: משה וילנסקי

                 

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה