יום חמישי, 11 בפברואר 2016

"אות לאות תביע אומר" עם "שובבי ציון" 08.02.2016

"אות לאות תביע אומר" עם "שובבי ציון"  08.02.2016

במסגרת תוכניתי  "אות לאות תביע אומר" המשודרת ברדיו קס"ם, 106FM, הממוקמת במכון הטכנולוגי בחולון HIT, שמחתי לארח את חברי שלישית "שובבי ציון", קובי אשרת, קובי רכט וחנן יובל. לאחר קריירה מפוארת וארוכת שנים של כל אחד מהם, החליטו לחבור מחדש ולהשמיע משיריהם הישנים והטובים.


שובבי ציון הייתה להקה ישראלית שהתקיימה בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 של המאה ה-20. שלישייה זו הוציאה אלבום ממנו בלטו שירים כמו "נגה", ו"איש גדול", והשתתפה בתחרויות הזמר של תחילת שנות ה-70 שם ביצעו שירים דוגמת "ישראל ישראל בטח בשם" ו"בגללי או בגללו".


על "קצה המזלג" על כל אחד משלושת חברי השלישיה.

קובי אשרת
קובי אשרת נולד בשם יעקב ונטורה.  משפחת ונטורה הינה משפחה יהודית רבת שם באיטליה. שם המשפחה המקורי היה "בן-תורה. קובי אשרת הוא מוזיקאי, מלחין ומעבד מוזיקלי ישראלי. חתן "פרס אקו"ם" ו"פרס אמ"י". קובי אשרת הלחין את השיר "הללויה" (למילים של שמרית אור) אשר זכה במקום הראשון בתחרות אירוויזיון 1979 בביצוע גלי עטרי ולהקת חלב ודבש.

קובי הרבה להלחין שירי פופ, לרוב בשיתוף פעולה עם הפזמונאים אהוד מנור ושמרית אור, שבוצעו על ידי מיטב האומנים. הלחין שירי מולדת כמו "בת שישים" לגבעטרון, "חלק בעולם" ו"בללייקה" לאילנית. בשנת 1985 הפיק וניהל מוזיקלית את שיתוף הפעולה ההיסטורי בין צמד הדודאים וצמד הפרברים שהונצח באלבומם המשותף "הדודאים והפרברים". בשנים 2000–2003 היה קונסול התרבות של מדינת ישראל בלוס אנג'לס. קובי אשרת הינו בעל משרד הפקות פרטי ועוסק בהפקות מוזיקליות רבות. בשעה השנייה, עלתה לשידור טלפונית שותפתו למשרד ההפקות אילנה פריד.
ב-2009 זכה קובי בפרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הזמר העברי. בשנת 2010 יצא
האוסף המרובע "דרך ארוכה" הכולל את מיטב להיטיו מכל הזמנים כולל שירי ילדים ושירים מיוחדים. ב-2013 זכה בפרס מפעל חיים מטעם אמ"י.

קובי רכט
קובי רכט נולד בשנת 1947. בגיל תשע החל בקריירת משחק בתיאטרוני ילדים בגיל שש עשרה הקים את להקת הקצב (מהראשונות בארץ) - "קובי רכט וכוכבי הלכת", שזכתה להצלחה גדולה במועדונים של אותה תקופה. את שירותו הצבאי עשה בלהקת פיקוד המרכז, בה הופיע כסולן.  בשנת  הוציא את תקליטו הראשון "שירי סשה ארגוב" יחד עם הזמרת עדנה גורן. בשנת 1970 חבר לקובי אשרת והשניים הוציאו את התקליטון "למה עכשיו" שהיה ללהיט ברדיו. בהמשך, חברו השניים אל חנן יובל והיו לשלישיית "שובבי ציון" שנבחרה ללהקת השנה וזכתה בפרס כינור דוד באותה שנה.

בסוף שנת 1972 נסע לאירופה וביחד עם קובי אשרת הקימו את ההרכב המוזיקלי "וירגו". ב-1977 כתבו קובי רכט ואיריס יוטבת, אשתו באותה עת, מחזמר דיסקו עתידני. ביוזמת מנחם גולן תורגם המחזמר לאנגלית ועובד לקולנוע. הוא יצא כסרט בשנת 1980 תחת השם "התפוח". ב-1986 עבר רכט ללוס אנג'לס. למרות שנות שהותו הרבות בחו"ל, הגיח רכט לישראל מספר פעמים להקלטות של פרויקטים מקומיים, וזכה ללהיטים והשמעות מרובות ברדיו.

חנן יובל
חנן יוֹבֵל הוא זמר ומלחין ישראלי, אשר נולד בקיבוץ משמרות והוא בן דורם של בני הקיבוץ שלום חנוך ומאיר אריאל . חנן השתתף בהרכבים רבים החל מלהקת הנח"ל בה שרת. הצטרף לבני אמדורסקי ושלום חנוך בהקמת "השלושרים", שלישיית זמר מצליחה שפעלה בשנים 1969–1970. וכמובן להרכב "שובבי ציון". ב-1991 שיתף פעולה עם בני אמדורסקי וישראל גוריון, שהיו צמד הדודאים, והפיק את מופע הטלוויזיה "שלושרים על גשר הירקון".. אחרי מותו של אמדורסקי, הצטרף יובל אל גוריון וצמד "הפרברים" להרכב שנקרא "החברים של בני". הרכב זה ממשיך להופיע במשך 18 שנה ברציפות.

ב-1974 הוציא חנן את אלבומו הראשון כסולן, "חנן יובל", בו הלחין ועיבד את רוב השירים. בסוף 1974 העלה חנן את המופע "ערב שירי המשוררת רחל", שהורכב כולו משירים שהלחין למילים של רחל המשוררת. במסגרת המופע "ימי בנימינה" בשנת 1983, החל שיתוף הפעולה הפורה שנמשך שנים בין חנן לבין אהוד מנור.

ב-2000 הפיק חנן מופע מיוחד לכפר בלום ללימודי יהדות בשם "מסע אישי יהודי". עניינו, הוא הקו המשיק בין התרבות היהודית ובין הישראליות העכשווית שצמחה מתוכה. לאחרונה ממשיך חנן את חיבורו לעולם היהודי הקסום בשיתופו של אברהם פריד.

השירים שהושמעו בתוכנית:
איש גדול - מלים ולחן קובי רכט
ישראל, ישראל בטח בשם - מלים: מן המקורות לחן: שלמה קרליבך
למה עכשיו - מלים: קובי רכט לחן: קובי אשרת וקובי רכט
חמדת ימים - מלים: מן התפילה לחן: שלמה קרליבך
השיר הבא – קובי אשרת – מלים: אהוד מנור
אהובתי שלי לבנת צוואר -קובי רכט –מלים: יעקב שבתאי לחן: סשה ארגוב
לכל איש יש שם - חנן יובל – מלים: זלדה מישקובסקי לחן: חנן יובל
הללויה – גלי עטרי ושלישית חלב ודבש - שירם של קובי אשרת ושמרית אור

טעימה ממפת עץ החיים הקבלית של חנן יובל
מפת עץ החיים הקבלית חנן יובל
[כל הזכויות שמורות - שרון נריה בר-און]
ספירת התפארת שלו המספרת על ייעודו להיות מלך המשפחה. להקים משפחה ולהיות ביתי, לאהוב ולהעניק לילדיו. לפעול בצדק, בהרמוניה, באיזון ובמוסר. להיות מעורב חברתית, לשרת ולדאוג לזולת בקהילה ובמשפחה, לארח, לשלב בין אנשים, לחנך, לפעול למען פיוס ושלום. להיות דיפלומט, שיתופי, יציב, רגיש, פשרן, סתגלן ומופנם. ללמוד לטפל בבעיות שלך. להיות רומנטיקן, עדין, אמין, נאמן ולהקרין אהבה. להתחבר ליופי, אסתטיקה, תרבות, סדר וניקיון. להתחבר לאומנות.

הענק התנכ"י החבוי בספירת התפארת שלו הוא שלמה המלך, מתאר אדם כפי שמתואר שלמה כמנהיג וחכם בתחום המשפחתי. אדם אהוב ואוהב הפועל בתחום הזוגי והמשפחתי כפי שחוכמתו באה לידי ביטויה במשפט שלמה – בה בחן את הרגש האימהי ואהבה האין סופית. 
בפן החיובי, ה"שלמה" שבך הצליח לבטא את הקשר והשייכות המשפחתית של האדם והסביבה תוך כדי חשיבה גאונית בתחום.     

תגובת חנן:
על המפה : נעתקו המלים מפי, לא ידעתי לדבר על עצמי, תודה רבה והכל נכון.
על התוכנית: תוכנית מרתקת, אני יושב פה ונהנה.

טעימה ממפת עץ החיים הקבלית של יעקב [קובי] רכט
מפת עץ החיים הקבלית יעקב רכט
[כל הזכויות שמורות - שרון נריה בר-און]
ספירת התפארת שלו המספרת על ייעודו להיות מלך בתקשורת. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות וורבלי, יצירתי, חופשי, אנרגטי, אנליטי, זריז ויוזמתי. לצבור ידע, להיות חריף, פיקח, שנון, בעל כושר הבחנה וקליטה מהירה. הרפתקן, מעניין ובדרן. לעבוד ולחיות תוך כדי תנועה, להסתדר בכל מקום. להפתיע, לאהוב, להשתעשע ולשעשע, "להיות הילד הנצחי".
ההצלחה וההישגים נובעים מיוזמה, במיוחד יוזמה בה "יוצאים" אל עבר הלקוח, כלומר, יוזמה הקשורה לתנועה (לצאת לפגישות על מנת לסגור עסקאות). תחומים הקשורים לעבודה מדויקת והקשורים במיוחד לתחומים של תקשורת.

הענק התנכ"י החבוי בספירת התפארת הוא דוד המלך, מתאר אדם כפי שמתואר דוד כאדם שחי ללא גבולות ובין היתר הגדיל את גבולות הממלכה. פעל תוך כדי תנועה והעלה את ארון הברית לירושלים. היה משורר, זמר ונגן מחונן. אדם שתפקידו לעמוד על במה ולהעביר ידע לאחר ובין היתר שילוב תכונותיו הוביל אותו לכתוב את ספר תהילים.    
בפן החיובי, ה"דוד" שבך הצליח לבטא את יכולת המנהיגות שבו, להילחם בפלישתים ולהרחיב את הממלכה. כבר בגיל צעיר יכולותיו המנהיגויות ביטאו את כישוריו וכישרונותיו יוצאי הדופן בסיפור מלחמת דוד בגוליית.     
   
תגובת קובי רכט:
על המפה: מדהים כל מה שאתה אומר, אני עוסק מעט בנומרולוגיה, וכל מה שאתה אומר אמיתי ומדויק.
על התוכנית: נורא מעט, ואתה רוצה יותר, הרבה זמן לא נהניתי ככה, הידע והעומק וכל השילוב של הידע המיוחד הזה של שילוב שבעת הכלים שלך, כל כך נכון לטעמי, מדהים, מדהים, היה כיף.

  
טעימה ממפת עץ החיים הקבלית של יעקב  [קובי] אשרת
מפת עץ החיים הקבלית יעקב אשרת
[כל הזכויות שמורות - שרון נריה בר-און]
ייעודו להיות מאסטר ומנהיג בתחום העסקי והרוחני. להיות מבריק, גאון, לא שיגרתי, נועז, אמיץ וקשוח. לפעול כאש היצירה ולהתאושש באופן מופלא מכל מצב. ייעודו לפרוץ למרחבים, להוביל דרך להנהיג בטבעיות ובכריזמה. להיות יעיל, ומדויק, להתמקד במטרות, לקדם עניינים, להיות מעשי, לפעול באמינות, בנחישות, בתעוזה, ביצירתיות ובצורה גדולה ומרשימה. להתפתח רוחנית, ללמוד, ללמד ולהוביל דרך רוחנית. לעמוד על במה ולהעביר ידע להעניק מהידע האישי שלך לאנושות ולהעלות מודעות עסקית ורוחנית.

הענק התנכ"י החבוי בספירת התפארת מתאר אדם מואר, הקשור ל"מנורה". אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    
בפן החיובי, אור ה"מנורה" שבו הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.  
        
תגובת קובי אושרת:
על המפה: כדאי להעמיק וללמוד יותר את מה שאתה אומר, אבל הכל נשמע בסדר גמור.
על התוכנית: קובי רכט אמר כבר הכל. אני מכיר אותך תקופה קצרה ולמעשה לא ידענו למה אנחנו באים. באינטואיציה מצאת חן בעיני, היתה לי הרגשה שיהיה לנו כאן משהו מיוחד. האמת היא ששלושתנו פה נחשפנו להרבה רבדים ורגשות שבדרך כלל לא קורים בתוכניות רדיו. הצלחת לערב יפה מאד את המוזיקה שלנו וגם מי שאנחנו. אנחנו יוצאים מפה הרבה יותר עשירים. מאד נהניתי. אני מקווה שהרבה אנשים יקשיבו לתוכנית וייהנו כמו שאנחנו נהנינו. 

קישורים להאזנה:
מוזמנים ללחוץ על הקישור על מנת להאזין.
האזנה ערבה.
אם אהבתם אשמח שתשתפו.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה