יום שישי, 26 בפברואר 2016

"אות לאות תביע אומר" עם ננסי ברנדס 22.02.2016

"אות לאות תביע אומר" עם ננסי ברנדס  22.02.2016


בשלושת השעות שבין 11:00 – 14:00 במסגרת התוכנית "אות לאות תביע אומר" שמחתי לארח את המנצח, המלחין, המוזיקאי, הקומיקאי, המעבד והמפיק המוזיקלי, האומן המופלא ננסי ברנדס.

ננסי נולד בבוקרשט שברומניה כבן יחיד להוריו. כבר בגיל 4 החל לנגן על פסנתר. בשנת 1963, בגיל 17, נמנה עם מייסדי להקת הרוק "אדום ושחור", בה שימש כקלידן. בהמשך עבר ליאשי, שבה למד בקונסרבטוריון והלהקה עברה עמו. בשנת 1969, עת היה בגיל 23 בלבד,  השתתפה הלהקה בפסטיבל שנערך בבוקרשט וזכתה במיקום גבוה בכמה קטגוריות. בנוסף, הופיעה הלהקה ברחבי רומניה, הושמעה ברדיו וצולמה לטלוויזיה. עד עלייתו לארץ הספיקה הלהקה גם להוציא מיני-אלבום אחד ושני סינגלים.
בשנת 1974, בגיל 28, עלה לישראל והתיישב בתל אביב. את הקריירה המוזיקלית בישראל החל כמלווה בפסנתר של זמרים כמו ריקי גל, אבי טולדנו, אילנית, צביקה פיק ועוד. בסוף שנות ה-70 היה עוזרו ויד ימינו של יצחק גרציאני שהיה באותה תקופה המנצח והמנהל המוזיקלי של להקת כרמון. החל מ-1980 ביצע עיבודים מוזיקליים רבים ליצירות מחול.

ב-1980 הפיק את אלבומו של אבי טולדנו "צלע". שיתוף הפעולה עם טולדנו נמשך גם בשנים הבאות, וב-1982 עיבד את שירו "הורה", שאיתו זכה בקדם אירוויזיון והגיע למקום השני בתחרות האירוויזיון וכן את שירו של טולדנו "אבא אבא" מתחרות השירוויזיון. באותה שנה עיבד את שירו של זוהר ארגוב "הפרח בגני" שכתב אביהו מדינה. השיר זכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר המזרחי בהפרש ניכר, וסלל את דרכו של ארגוב לצמרת המוזיקה המזרחית. באירוויזיון 1983 עיבד ברנדס את השיר שייצג את ישראל, "חי" בביצועה של עפרה חזה. שיר זה הגיע למקום השני בתחרות.

בהמשך עבד  עם זהר ארגוב על שלושה אלבומים והפיק  ב 1984 את אלבומו של יהורם גאון "אמצע הדרך". בין השנים 1985-1995 היה המנצח של תזמורת חיל האוויר. ב-1989 עיבד ברנדס בפעם השלישית את השיר שייצג את ישראל באירוויזיון, הפעם "דרך המלך" בביצועם של גילי וגלית.
בהמשך כתב פסקול לסרטים כגון, "אבא גנוב 2", ו "נשיקה במצ"ח". בתחילת שנות ה-90 החל בקריירה של כתיבת הצגות, שחקן ומופעי סטנד-אפ.

מאז ועד היום ממשיך ננסי בעשייתו הברוכה. בערב יום הכיפורים האחרון חלה בחיידק סטרפטוקוקוס אלים, אך תודה לבורא עולם, שננסי מאמין בקיומו, שב ננסי לעצמו. ננסי מעיד ואומר כי "היום, ברוך השם, ואני אומר את זה כי יש לי בת שחזרה בתשובה, אני יכול להגיד שאני מחוץ לכל הבלאגן הזה. זו הבשורה הטובה.  האהבה הענקית שקיבלתי, ההתעניינות  והתפילות לשלומי נתנו לי את היכולת להמשיך".

הוספנו נגיעה במפתו הטארונומרולוגית, המספרת את סיפור חייו וסיפרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפתו. הוספנו והסברנו מה מספרות מפת עץ החיים הקבלית שלו ומפת תקופות החיים – מפת היקום, על חייו ומהן הדרכים בהם מומלץ לו לבחור על מנת לשוב למעגל ההצלחה.
בתאריך 11 למרץ 2016 יתקיים עבור ננסי מופע מרגש בבית החייל בתל אביב, מופע בו יופיעו מיטב אומני ישראל. מופע הוקרה עבור ננסי היקר. חלק מאותם אומנים יעלו, יבואו וישתתפו טלפונית במשדר זה.

על מפת עץ החיים הקבלית של ננסי
מפת עץ החיים הקבלית של ננסי ברנדס
כל הזכויות שמורות לשרון נריה בר-און
ייעודו הוא מספר המלך שלו [מס' 9 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל טלה, בטארולוגיה קלף הנזיר]. מלך בהוראה והעברת מידע. אדם המוביל דרך בכל תחום, אחריו הולכים באש ובמים. המורה האוניברסאלי. אדם בעל  נתינה ללא גבולות, רוחב לב אין סופי. אדם המרחיב אופקיו תדיר. אדם המסוגל להגיע לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר. אדם חכם, מחונן, בעל ידע עצום. אדם בעל יכולות בלתי רגילים, בעל יכולת להמציא ול"ברוא מציאות".

הענק התנכ"י אדם
הענק התנכ"י  החבוי בספירת התפארת הינו "אדם", מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות.  
בפן החיובי, ה"אדם" שבו מצליח לבטא את יכולת ההובלה ובריאת המציאות כפי שבא לידי ביטוי בבריאת הגזע "האנושי" והצלחתו. ובתנ"ך כתוב:
וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל [הכל מהווה את המספר השלם 9  שהכל עבורו והוא עבור כולם והקשר של המספר עם היקום] -חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ.  כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה. [בראשית ב' י"ט-כ']

אדם כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בו. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן טלה ומתאר אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

המספר 9 מופיע במפתו של ננסי 3 פעמים, כלומר 30% מתוך עשר הספירות ולכן מספר זה הינו דומיננטי במפתו.
בספירת תפארת המתארת את ייעודו - המייצג את המערכת הרגשית של האדם: המזג הרגשי, הצרכים הרגשיים, למה הוא זקוק כדי לחוש אושר וסיפוק.
בספירת כתר המתארת את מחשבותיו - אשר מייצגות את המניעים, המוטיבציות, האידיאלים המודעים ואת סגנון המחשבה והלימוד. ספירת הכתר בקבלה מציינת את כח החשיבה והמודעות העצמית.
ספירת בינה המתארת את מהות השם פרטי - הציפיות והדרישות שלאדם יש מעצמו. את השיח הפנימי שיש לו עם עצמו.  כאן נמצא תשובה לשאלה: מי אני? מהו אופן ההוצאה לפועל כלפי אחרים וכלפי עצמו. הדימוי העצמי שהאדם רוצה ליישם בפועל

ספירת חכמה [כח מה'] מתארת את שאיפת הנשמה, את הידע הנסתר והלא מודע. מס' שאיפת הנשמה הינו ידע ממוקד של הנשמה, בהיותו מספר מאד רוחני, בא מהזהות הבוגרת של האדם. מספר זה מחזיק אמונה של הנשמה לגבי מה טוב לחיינו, מה כדאי להביא לחיינו.

הבנת הידע הנסתר, הקדום, הצפון בנשמת האדם  ואופן השימוש בו  מביאה את האדם להכרת הכלים הנסתרים המצויים עמוק בתוך נשמתו המסבירים רבות על התנהגויות, תכונות, וכישרונות שיתכן שלא באים לידי ביטוי בספירות האחרות ובכך תתרום הבנת הידע הנסתר להצלחתו בכל תחום ועניין ובמיוחד יאפשר לו להגיע לאושר ולסיפוק פנימי.

ספירת החכמה במפתו של ננסי [4=22, המשוייכת באסטרולוגיה למזל עקרב מיסוד המים, ולקלף העולם בטארולוגיה] מספרת על אדם מוביל דרך עסקית ורוחנית. אדם מעשי, יצירתי, בעל חשיבה הדוחפת תמיד למעלה ולהצלחה מטאורית. אדם בעל יכולות בלתי רגילות בכל התחומים. אדם היכול וזקוק להנהיג. אדם שנועד להותיר חותמו ביקום לצורך מימוש ייעודו. אדם הזקוק לקהל "מאמינים" הפרוסים בכל העולם.           

הענק התנכ"י "מנורה"
הענק התנכ"י  החבוי בספירת חכמה הינו מספר 22, מנורת שבעת הקנים, מתאר אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    
אור ה"מנורה" שבו מצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.          


השירים שהושמעו בתוכנית:
שיר פתיחה: העופרים Sanie cu zurgalai
בללייקה –  דורון מזר
הורה – אבי טולדנו
ההילולה – דורון מזר
הפרח בגני - זוהר ארגוב
חי - עופרה חזה
לעולם אל תפסיק לחייך – נתי, כוכבת הילדים
לתת – בועז שרעבי
ירדנה ארזי – שהשמש תעבור עלי
אביהו מדינה – אל תשליכני לעת זקנה
שימי תבורי – סיפור אחד של אהבה
מי האיש – שולי נתן נחמה הנדל

התכבדו ועלו לברך בשידור:
קובי אשרת
קובי מנדל, יו"ר אמי
אבי טולדנו
נתי, כוכבת הילדים
אייל מדני, מפיק מופע ההצדעה לננסי
דורית ראובני
שימי תבורי


תגובתו של ננסי על המפה:
אני שומע את הדברים האלה, אני נפעם, יש הרבה ממה שאתה אומר שקשור למציאות של החיים שלי כל מה שאתה אומר, אני מזהה.

תגובתו של ננסי על התוכנית:
זה פעם ראשונה בחיים שלי שאני יושב שלוש שעות ברדיו. באמת, זה לא קרה לי בחיים, נהניתי מכל רגע. אם מישהו היה אומר לי "אתה הולך להיות שלוש שעות ברדיו, זה היה לי כמו נצח". הזמן עף, היה לי מאד כיף איתך. ומה שקורה לי פה באולפן הזה איתך, אני מרגיש שאני מוקף בחום, אהבה ופרגון ואנרגיות טובות וזה המרחב והאווירה הכי מתאימה לי.
עברתי איתך סוג של תרפיה, סוג של טיפול, כאילו הייתי בספא, ספא רדיופוני רוחני. ומאד מאד מאד נהניתי. היה לי ממש ממש כיף, מאד נהניתי איתך.

עם מנהל הרדיו משה ירונסקי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה