יום שבת, 12 בנובמבר 2016

השבוע קראנו בבתי הכנסת את פרשת "לך לך"

השבוע קראנו  בפרשת "לך לך" סיפורו של אברם בן תרח



אברהם אבי האומה וכאסטרולוג הראשון, ידע לברוא מציאות = הקמת מדינת ישראל, כבר 3,760 שנה לפני הקמתה.

שנת לידתו העברית של אברהם 1948 לבריאת העולם זהה לשנת לידתה
הלועזית של מדינת ישראל 1948. שניהם נולדו במזל האסטרולוגי שור.
לא רק השנה זהה, גם החודש. כך הבורא תכנן את זה.

הפרשה מספרת על אברהם אבינו שהיה המונותיאיסט הראשון שהאמין לראשונה באל אחד.

אברם, בנם הבכור של תרח בן נחור ואמתלאי בת כרנבו, ואחיו חיו באור כשדים, בממלכת בבל. אור כשדים הייתה מרכז תרבות עתיקת יומין. ארץ ומולדת זו היו עולם תרבותי שלם, מאורגן כמו ארצות הברית של היום.

בבבל, מלך המלך נמרוד. נמרוד קיבל את שמו כי המריד את כל העולם כלו על הקב"ה. מילדותו, אברם היה מאד סקרן, שאהב להתבונן בטבע, ולשאול שאלות את משפחתו. בגיל שלוש  החל אברם את מסעו הרוחני. סקרנותו דחפה אותו לחקור ולהכיר בעובדה שיש לעולם בורא ושליט אחד. הוא היה הראשון שנאבק בעבודת האלילים.  

אברהם אבינו, אבי "ממלכת" ישראל, העברי הראשון. ומדוע עברי? שכן עמד הוא מן העבר האחד, ועובדי האלילים היו מן העבר השני.

עיון עמוק בשמו של אברם, אב-רם, מגלה את ייעודו. להיות אבי האומה העברית הישראלית.

על פי מפת עץ הספירות הקבלית של אברם בן תרח, אברם נולד בשנת א'תתקמ"ח (1948) לבריאת העולם, ביום 29 לאפריל 1812 לפני הספירה, במזל שור.

כאשר אנו מתבוננים לעומק במפת עץ החיים הקבלית של אברם, אנו מבינים מדוע אברם היה הראשון שבחר באל אחד ושלל את האלילות. אנו רואים שבמפת עץ החיים הקבלית של אברם בספירת יסוד אנו מוצאים את המספר 2=11 ובספירת תפארת אנו מוצאים את המספר 9. אילו מספרים של מנהיגים שהולכים אחריהם באש ובמים. המספרים מספרים על אדם בעל מחשבות ייחודיות מקוריות בעלות גוון של גאונות מחשבתית.

שבעים וחמש שנה, חי אברם באור כשדים, כאשר סביבו התאספה קבוצת משפחות אשר נטשה את העולם האלילי ודבקה במונותיאיזם.

ערב אחד, נשא אברם את עיניו לשמים וביקש את קירבתו של בורא עולם.
"ריבונו של עולם עוד מספר שנים אעצום את עיני ויורש אשר ימשיך את דרכי אין לי. מי יוביל את הקבוצה הנפלאה הזו וימשיך לספר לבני האדם עליך ועל גדולתך? מי יעביר וילמד את תורתך הקדושה?  רק בן שלי, בשר מבשרי יוכל לעבוד אותך בצורה נכונה ולהנחיל את המונותיאיזם לעולם כולו. אני כבר בן 75, אז מה יהיה?"

"הבנתי את אשר על ליבך" אמר ריבונו של עולם,  "עכשיו בוא ונתבונן במילותיך. המסר העיקרי הוא כאב, כאב לב, נכון אברם?" "מדויק" עונה לו אברם.

"המלה כאב, סיכום ערכי אותיותיה בגימטריה = 5. המלה "לב, גם היא נותנת לנו את הערך הגימטרי 5. המספר 5 מתאר דחף לשינוי, תנועה וחופש. מתי האדם מחפש שנוי? כאשר כואב לו. אברם, בוא וראה כי מתוך מילותיך צומח הפתרון, השנוי.

לכן אומר לך עכשיו: לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ.

ושוב המלה "לֶךְ" ערכה 5. והמלה "לְךָ" גם היא ערכה 5. מילים אילו מובילות אותך ללכת מאור כשדים, למקום חדש. למרות שאתה בן 75, אתה ינוקא מבחינת נצחיות העולם.

ואני אומר לך, לך אליך, אל עצמך, אל תוך נשמתך פנימה. חתוך את חבל הטבור וצא למסע של צמיחה וגילוי עצמי - הרחק מכל שיגרה מוכרת וקרובה.
המספר 5 מסמן גם את האות ה', האות ה', כפי שתראה בהמשך גם תשנה את חייך ותוליד ממך עם אשר יישא את תורתי לנצח נצחים". "וואוו" אמר אברם. "כל אשר תאמר נעשה ונשמע".


ראשיתה של האומה העברית נעוצה למעשה בקיום צו חותך "לֶךְ-לְךָ". אם תרצו זה ה Re Location  הראשון. וילך אברם כאשר דיבר אליו הבורא ויבואו ארצה כנען. מעשה בראשית בתחום הלאומי. כוחו של אברם הוא באותו ניתוק מהפכני מתרבות האתמול והליכה לקראת יצירת אומה ותרבות חדשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה