יום שני, 29 ביולי 2019

האלוף יצחק בריק – חירות, נתינה, יושרה ורעות


האלוף יצחק בריק   חירות, נתינה, יושרה ורעות

"חַלּוֹן לְצֶוֶת" במסגרת תוכנית האב "אות לאות תביע אומר" 29.07.2019 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את אלוף יצחק בריק.

במסגרת תוכניתנו " חַלּוֹן לְצֶוֶת" - תוכנית רדיו ייחודית המארחת חברי צוות  - ארגון גמלאי צה"ל וכוחות הביטחון השונים אנו מאחדים, את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים להקדיש את התוכנית לאלוף במיל. יצחק בריק בהמשך לתוכנית בת שעה ששודרה ערב יום העצמאות ב 06 במאי 2019  שהיוותה פרומו לתוכנית זו. 

מטרת התוכנית להנחיל לאזרחי ישראל בכלל ולדור הצעיר בפרט אירועי היסטוריה, מורשת ואהבת ארץ ישראל. הסיפור של חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון הוא סיפור של אנשים גיבורים שלמרות הכל ואף על פי כן לא ויתרו. לא לקמים עלינו לכלותינו ולא לעצמם. הסיפור הוא סיפור של גבורה ותקומה ולכן חשוב שיסופר, יישמע ויתועד.

בחודשים האחרונים נמצא האלוף בדימ' יצחק בריק, נציב קבילות החיילים, בלבה של סערה שהוא, כמחבר הדוח המשמעותי ביותר בצה"ל ב־2018, המחולל המוביל שלה. מלחמת יום הכיפורים היתה קו פרשת המים בעיצוב אישיותו של האלוף בריק. ב 08.10.1973 , אחד הימים הקשים בתולדות צה"ל - השתתף האלוף בריק במתקפת הנגד בסיני, מתקפה שנחלה כישלון חרוץ. לאחר שהכוחות נסוגו, ארגן מספר טנקים והסתער קדימה על מנת לחלץ פצועים שנותרו בשטח. בקרב פגע ב־25 טנקים מצריים ועצר את התקדמות האויב לעומק סיני.

האלוף בריק המשיך להילחם עד תום הקרבות, כשהוא מחליף בדרך שבעה טנקים שונים והיה לאחד החיילים הבודדים מגדודו (שמנה למעלה מ־200 חיילים) שנותרו כשירים. על מעשי הגבורה הללו קיבל בריק את עיטור העוז.
נשמע מיצחק היקר על מלחמות ישראל בהם השתתף ועל תחושת השליחות שלו. נשאל על התרבות הארגונית בצה"ל ועל הכשלים הנובעים ממנה ונלמד על תפיסת עולמו כנציב קבילות חיים שהביאה אותו להבנה על מה שקורה היום בצה"ל. כלומר, איך מראיית הפרט הגיע לראיית הכלל. נבין ונלמד על ארבעת הערכים המובילים את יצחק בריק בחייו: חירות, נתינה יושרה ורעות.


הקשבנו קשב רב לסיפוריו של יצחק ולא שכחנו להתבונן גם במפת עץ החיים הקבלית שלו.
היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – יצחק בריק.
מפת עץ חיים קבלית - האלוף יצחק בריק
(C) כל הזכויות שמורות - שרון נריה בר-און

ספירת תפארת – הייעוד
מספרת על ייעודך:
להיות מלך ביצירתיות. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות משכיל, וורבלי, מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאד. להיות שמח, חביב, מקסים, חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. לעודד, להעצים, לעזור ולשמח בעיקר דרך התחום היצירתי.

המשפיע התנכ"י "משה"
מספר 3 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר משה כאדם שידע להפוך ביצירתיות קבוצה של עבדים לעם. אדם בר מזל. אדם המסמל את היציאה מעבדות לחרות.
ה"משה" שבך הצליח לבטא את היצירתיות שבו, את יכולת המנהיגות והעמידה על במה ולהוציא אותך מעבדות לחרות.     
ובתנ"ך כתוב:
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים, כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיא יְהוָה אֶתְכֶם מִזֶּה; וְלֹא יֵאָכֵל, חָמֵץ.  [שמות י"ג ג']
ח וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר  בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְהוָה לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם.  [שמות י"ג ח']
משה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל קשת ומתאר איש משפחה. אדם העומד על במה, מנהיג ומעביר ידע שהשפעותיו ניכרות לדורי דורות.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להיות אדם שיתופי, זוגי, לחיות בחברת אנשים, אמפטי, בעל יכולת לנהל שיחות לעומק הנפש, להכיל את האחר, לטפל, לתמוך, לייעץ ולגשר. חושב לפני שמבצע. אדם צנוע.

יכולת התעסוקה העיקרית הגלומה ספירות חסד-גבורה  מאפיינת את יכולתך
לעסוק :
במקצועות הקשורים בפיקוד נוקשה: משטרה, צבא.
במקצועות הקשורים בביקורת: מבקר איכות, מבקר כספים, פיקוח.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל עקרב (22) מתאר אותך כבעל כישורי מאסטר, מלך החומר והרוח. לומד ומלמד, ממציא, יכולת התחדשות והתאוששות, מיוחד ויחיד, מצליחן בכל תחום. חכם, מחונן, גאון, יצירתי. אדם הנועד לגדולות, אמיץ, סמכותי, קשוח כפלדה. בעל כישורים מיוחדים ובלתי רגילים, מתמיד עד לניצחון, עובד תוך כדי תנועה, חי תוך כדי תנועה, חושב תוך כדי תנועה, יכולת התאוששות מופלאה, מייצר וממציא דברים, פועל כאש היצירה. 

תגובת האלוף יצחק בריק לתוכנית


השירים שהושמעו בתוכנית:
אסתר עופרים – הרעות
עפרה חזה – לתת
חוה אלברשטיין - את חירותי
שושנה דמארי - שועלי שמשון
שושנה דמארי - הביתה
רונית אופיר - צלילי קסטה רחוקים
צוות הווי חטיבת הצנחנים - בארץ אהבתי השקד פורח
להקת פיקוד הצפון - השריונים יצאו
להקות צבאיות - מי שחלם
גלי עטרי - אין לי ארץ אחרת
אריק אינשטיין - הן אפשר
שולי נתן ונחמה הנדל – מי האיש








                                             קטלוג העשייה שלי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה