יום שני, 15 ביולי 2019

שושנה לויט סופרת ספרי ילדים, משוררת ואמנית מלווה ע"י האוצרת והעיתונאית דר' דליה הקר



במסגרת תוכניתנו "אות לאות תביע אומר" 15.07.2019 , אנו מאחדים, את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים להקדיש את התוכנית לשושנה לויט סופרת ספרי ילדים, משוררת ואמנית מלווה ע"י האוצרת והעיתונאית דר' דליה הקר

פרופ' גרגורי אוסטרובסקי, דוקטור לפילוסופיה במדעי האמנות קובע כי "אמן הוא בראש ובראשונה אדם מבריק ומורכב, יצירתי וכשרוני ותמיד בלתי צפוי".

הוא ממשיך ומספר על שושנה לויט. "שושנה לויט היא בדיוק כזו" כך כותב פרופ' אוסטרובסקי: "היא ציירת היא משוררת וסופרת שיצרה, כתבה ואיירה ספרי ילדים. כל יצירותיה, הן אלו הנעשות במכחול והן אלו העושות שימוש בעט, משקפות את הכישרון הטבעי בו ניחנה וניכרת בהן מיומנות, טוב טעם ותרבות אמנות הבאה לידי ביטוי במקצועיות מרשימה. 

יצירות האמנות שלה מושכות לב המביטים והקוראים בטוהר שהן משדרות, בשילובים המלודיים של משחקי אור וצבעוניות המשתלבים יחד בהרמוניה מושלמת. הפתרונות העיצוביים ביצירות שלה מבטאים את מהותה – נאמנות לעקרונות האנושיות והרוחניות במובן הרחב ביותר. 

במהלך השנים שושנה הצליחה להפוך אמונות ועקרונות אלה לשיקוף של הטוב והיופי המתקיימים הן בבני האדם והן בטבע. רוחניות ואנושיות זו המאפיינים את שושנה מאפיינים גם את יצירותיה המצליחות בכישרון רב להעביר מסרים אלה לכל המתבוננים ביצירותיה והקוראים את פרי עטה"

שושנה לויט מגיבה על דבריו ואומרת: "אמנים מתוארים פעמים רבות כאנשים "מחוננים", כאלו אשר קיבלו את מתנת הכישרון. אולם כל אמן מבין בשלב כלשהו בחייו שלמתנה זו מתלווה תשוקה עזה להעניק משהו לעולם. השאיפה שלי היא שהדרך שבה אני משתמשת בכישרון שלי תסייע לאחרים להשתמש בכישרון שלהם, שהספרים והיצירות שלי יעוררו ויפיחו חיים בעוצמות היצירתיות הטמונות בכל אחד מאיתנו.

שושנה מלווה ע"י דר' דליה הקר – אשר מזה שנים רבות עוסקת בתחום האמנות כמרצה, מנחה, אוצרת, יוצרת, עיתונאית, היסטוריונית של האמנות והתרבות בארץ ובחו"ל.  כותבת מאמרים על הנושא, הכוללים כתבות עומק הכוללות סקירות היסטוריות והתייחסות לתופעות או אמנים בודדים.

נאזין לסיפוריהן המרתקים של האורחות היקרות שלנו וניגע כמובן במפת עץ החיים הקבלית של שושנה לויט.

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – שושנה לויט.
ספירת תפארת – הייעוד 

מפת עץ החיים הקבלית - שושנה לויט
(C) כל הזכויות שמורות - שרון נריה בר-און
ייעודך: להיות מאסטר. להיות אדם מבריק, גאון, לא שיגרתי, נועז, אמיץ וקשוח. לפתח כוחות נפשיים ופיזיים בלתי רגילים עם יכולת לבלוט ולהצליח בכל תחום. לפעול כאש היצירה ולהתאושש באופן מופלא מכל מצב. לצבור בטחון עצמי ולהתגבר על כל בעיה ובקלות יתרה.

המשפיע התנכ"י "מנורה"
מספר 22 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    
אור ה"מנורה" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.      
    
ובתנ"ך כתוב:
וְעָשִׂיתָ מְנֹרַת, זָהָב טָהוֹר; מִקְשָׁה תֵּעָשֶׂה הַמְּנוֹרָה, יְרֵכָהּ וְקָנָהּ, גְּבִיעֶיהָ כַּפְתֹּרֶיהָ וּפְרָחֶיהָ, מִמֶּנָּה יִהְיוּ.  [שמות כ"ה ל"א].

המנורה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל עקרב שחלק מייעודו להותיר חותמו בעולם. אדם היודע לבנות, ליצור יש מאין.


ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
לנתינה ללא גבולות, רוחב לב, אהבה אוניברסאלית ועזרה לזולת. אדם טוב לב, איש העולם הגדול וראיה בגדול. בוגר, אמיץ, אתגרי, הרפתקן, לוקח סיכונים, מתחיל ומסיים דברים. הנותן שירות למען האנושות. רוחני, התפתחות רוחנית ברמה גבוהה, מודעות גבוהה. ידע עצום, חכם, מחונן, מגנטי ו"בורא מציאות". אדם הנלחם למען זכויות חברתיות, נלחם למען הצדק החברתי, מתנדב למען הזולת, רחמן, עוזר לזקנים, חלשים ועניים.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: הוא מזל תאומים (5) ובעל איכויות ותכונות של: אדם תקשורתי, וורבלי, יצירתי, חופשי, אנרגטי, אנליטי, כושר קליטה מהיר, זריז, יוזמתי, כריזמטי, דחף לצבור ידע, דחף לשינויים בלתי פוסקים, ולא אוהב מסגרות.

השירים שהושמעו בתוכנית:
ראש פינה-אריק לביא
שושנה דמארי מול הר סיני
לשיר זה כמו להיות ירדן-שולי נתן
שתי גדות לירדן שלמה ארצי
שיר בית"ר
התחדשות - עפרה חזה
עוזי מאירי - בצל כפות תמר
דני בן ישראל - כוכב הצפון
שושנה דמארי - מגדלור
הפרברים - אור וירושלים
רן אלירן - לך ירושלים
יהורם גאון - הנני כאן









                                                                    קטלוג העשייה שלי
                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה