יום שני, 15 ביוני 2020

יצחק טיקוצקי – מנכ"ל קריירה השמה: "השמה נכונה הוא האתגר של שנת 2020 בתחום התעסוקה"


בס"ד
יצחק טיקוצקי – מנכ"ל קריירה השמה:
"השמה נכונה הוא האתגר של שנת 2020 בתחום התעסוקה".

במסגרת תוכניתנו "אות לאות תביע אומר", אנו מאחדים ביום שני, ט"ז בסיוון ה'תש"ף 15 ביוני 2020 את שלוש שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 והתכבדנו לארח את יצחק טיקוצקי – מנכ"ל קריירה השמה. האומר " הפתרון לבעיית התעסוקה היא מציאת תעסוקה חלופית יזומה המתאימה לכל דורש עבודה".

משבר הקורונה תפס חלק נרחב באוכלוסייה שהוא לא מוכן למה שיקרה לו. בפועל, מלבד ההנחיות הקפדניות בתחום שמירה על הבריאות ניחתה על משקי בית רבים גם מכת הפרנסה. שם, בלילה אחד איבדו אנשים רבים את מקום עבודתם. תוך ימים ספורים עבר המשק הישראלי ממצב של אבטלה אפסית וזניחה למצב של אבטלה של כמעט מיליון איש ועוד לא התייחסנו לעצמאים שעסקם נפגע/נסגר בעקבות הקורונה ופרנסתם נקטעה באחת.

לדברי יצחק טיקוצקי, מנכ"ל קריירה השמה: "שוק התעסוקה בישראל עבר מהפכה מבלי ששמנו לב. שוק העבודה החדש יאלץ אנשים לחפש עבודה בצורה יצירתית יותר ולהביא את עצמם לידי ביטוי באמצעות מלווים המומחים לתחום וחברות השמה שידעו להתאים במדויק את העובד למקום העבודה החדש. מעבר למומחיות הקשורה בתהליך האיבחון, יהיה צורך למצוא מיהו העובד שיוכל למלא את המשימות החדשות תוך ניצול מירב הידע המקצועי שקיים ברשותו. למעסיקים אין תמיד את הידע במיון, סיווג ואבחון אנשים והם זקוקים לאנשי מקצוע שילוו אותם בתהליך כולו."

מוסיף יצחק ואומר: "אנו בקריירה השמה יודעים ללוות את התהליכים הללו ומאפשרים למאות מחפשי עבודה בכל חודש למצוא מקום המתאים להם ומאפשר להם להתקיים ולקיים את ביתם בכבוד. אנו מדלגים בין העולם החרדי לעולם הכללי ורואים את שוק העבודה כמכלול שלם בו אנו בחלקת האלוהים הקטנה שלנו עושים חסדים ומעשים טובים מדי יום". 

טיקוצקי מסיים את דבריו בקריאה לממשלה לעודד תעסוקה של מגזרים וכן לייצר משרות חלקיות בעבודה מרחוק. רק באחרונה הודיעו כי יאפשרו יום אחד של עבודה מהבית בשירות המדינה וזה מבורך, אבל המהפכה שחווינו מאפשרת לעשות זאת יותר. זה יאפשר ליותר אנשים לעבוד בשירות המדינה ולתרום לתוצר הלאומי ולעשות לביתם.

הקשבנו קשב רב לסיפורו של יצחק וכמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו. 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – יצחק יעקב טיקוצקי
ספירת תפארת – הייעוד,

מפתך מספרך עליך שבאת להיות מלך ביצירתיות. 

לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיעזר ביכולות הטבעיות בפן התקשורתי והוורבלי להיות משכיל, וורבלי, מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאד.

להיות שמח, חביב, מקסים, חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. לעודד, להעצים, לעזור ולשמח בעיקר דרך התחום היצירתי.

מהו מרכז מבנה אישיותך?
מפתך מספרת על אדם שמבנה אישיותו כולל את התכונות הבאות: יצירתי, אינטליגנטי, וורבאלי, בעל יכולת ביטוי טובה מאוד. אדם בעל דמיון, שמח, נאיבי, חביב, נחמד, מקסים. אדם חברותי, בעל נטייה להשכלה. אדם אופטימי, בעל חשיבה חיובית. אדם סימפאטי, בעל דחף טבעי לעזור לזולת. אדם שלא מתכנן צעדיו מראש. אדם אוהב, הרפתקן, כשרוני, בעל כושר אלתור. אדם בעל יכולת מכירה, בעל נטייה לחופש ותנועה מתמדת. אדם רגיש, מעודד ומעניין.

ספירת תפארת – מרכז ומהות עץ החיים כיעוד הנשמה.
מפתך מספרת עליך שכאשר הגעת  לעולם נשמתך רוצה לראות בך אדם חופשי, המחפש התנסויות הבודקות את היכולת להישאר אופטימי, יכולת לחיות את ה"כאן ועכשיו" וליהנות. היכולת לקשור קשרים חברתיים ושייכות חברתית – עד כמה האדם מרגיש שייך. נסיבות שיבדקו את היכולת להוציא לכדי ביטוי, ליצור, לדבר, התחברות לילד הפנימי והחיצוני. לקחת את החיים בקלות, לשמוח. סוגיות הקשורות לשפע וההרשאה העצמית (עד כמה אני מרשה לעצמי).

המשפיע התנכ"י "משה"
מספר 3 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר משה כאדם שידע להפוך ביצירתיות קבוצה של עבדים לעם. אדם בר מזל. אדם המסמל את היציאה מעבדות לחרות.
ה"משה" שבך הצליח לבטא את היצירתיות שבו, את יכולת המנהיגות והעמידה על במה ולהוציא אותך מעבדות לחרות.     
ובתנ"ך כתוב:
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים, כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיא יְהוָה אֶתְכֶם מִזֶּה; וְלֹא יֵאָכֵל, חָמֵץ.  [שמות י"ג ג']
ח וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר  בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְהוָה לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם.  [שמות י"ג ח']
משה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל קשת ומתאר איש משפחה. אדם העומד על במה, מנהיג ומעביר ידע שהשפעותיו ניכרות לדורי דורות.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להיות מנהיג, עצמאי, יצירתי, שאפתן, הישגי, יוזמתי, לייצר רעיונות, דומיננטי, דיפלומטי, ממוקד מטרה, מנהל, אמיץ, מעשי, מנטאלי, וורבאלי, ביטחון עצמי, מסגרת משפחתית חשובה להכרה ולמימוש היעוד.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל סרטן (2) מתאר אותך כאדם רגיש, עדין, מעדיף עבודת צוות, חברותי, שקול, צנוע, גמיש, משתף פעולה, מכיל, מטפל, תומך, מעודן, נעים, מעניק, רומנטי, שקט, פועל בשקט, אוהב שלום, רוגע, מתחשב, שמרן, נוסטלגי ושומר על הקיים.

ספירת בינה המתארת את השם הפרטי: שמך הפרטי:  מאפיין אותך כאדם יצירתי, אינטליגנט, חייב חופש ביטוי, וורבאלי, יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת מכירה. חייכן, דמיון, רוחב לב, שמח, תמים, חביב, נחמד, מקסים, קסם אישי. זהיר, מתלהב, חברותי, כנות, אופטימי, חשיבה חיובית, הבנה, סימפאטי, עוזר, אמון בזולת, חיי את הרגע, אוהב לאהוב. הרפתקן, כשרוני, יכולת אלתור, זקוק לחופש ותנועה מתמדת. רגיש, מעודד, עוזר לזולת, מעניין. חייב חופש.






השירים שהושמעו בתוכנית:
לבחור נכון – אמיר דדון
מילים ולחן: אמיר דדון, אלדד ציטרין
שיר העבודה והמלאכה - ח.נ.ביאליק | נחום נרדי | הדסה סיגלוב 
אברהם פריד עלה קטן שלי
מילים ולחן: ישי לפידות
אריק איינשטיין , שם טוב לוי -שלוש ארבע לעבודה
מילים: אריק איינשטיין, לחן: שם טוב לוי
כשהלב בוכה עוזיה צדוק =מוקדש לכל העצמאים=
מילים: יוסי גיספן, לחן: שמואל אלבז
סוף הנפילה
מילים :דליה רביקוביץ, לחן ועיבוד יאיר רוזנבלום
עפרה חזה - מישהו הולך תמיד איתי
מילים: רמי קידר, לחן: אפי נצר
היה חזק – בועז שרעבי
מילים: בועז שרעבי וחמוטל בן זאב
לחן: בועז שרעבי
הגביע - שלישיית גשר הירקון –
מילים: יורם טהרלב לחן: נחצ'ה היימן
נעמי שמר - אנשים טובים באמצע הדרך
מילים ולחן: נעמי שמר
הלאה   הגשש החיוור
מילים ולחן: נעמי שמר
אמיר דדון - אור גדול

מילים ולחן: אמיר דדון






                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית
                                                              קטלוג העשייה שלי
                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה