יום שני, 1 ביוני 2020

מאיר מלכא - להיות יצירתי ולתרום בדרך אחרת


מאיר מלכא - להיות יצירתי ולתרום בדרך אחרת

במסגרת תוכניתנו "אות לאות תביע אומר", אנו מאחדים ביום שני, ט' בסיוון ה'תש"ף, 01 ביוני 2020 את שלוש שעות התוכניות בין 11:00
ל 14:00 והתכבדנו לארח את מאיר מלכא, איש חינוך, מנהל גמלאי בקרן הקיימת לישראל, יזם שהקים את עמותת קרן שמש בבית שמש ופרויקט הדגל שלה 'אמץ ילד', על-מנת לתרום בדרך אחרת במסגרת העיר והקהילה בבית שמש.

מאיר רואה עצמו כדור ראשון לגאולה, וילד מעברה שהגיע לבית שמש בימי הפחונים.

בצה"ל שירת בגאוות יחידה בסיירת חרוב. את ההתנדבות שלו בבית שמש ראה כחלק מנוף ילדותו. מאיר תמיד שאל את עצמו מה עוד הוא יכול לעשות.

כשהייה בתיכון חברים רבים שלו נאלצו להפסיק ללמוד ולצאת למעגל העבודה בכדי לסייע בפרנסת המשפחה. לצערו, הוא ראה גם את הדור השלישי של אותם חברים, שלא יצאו ממעגל העוני. מאיר בחר לעשות אחרת. מאיר בחר לעשות ולהיות חלק מיצירה ושותפות למען החברה בישראל בכלל ולמען הקהילה בבית שמש בפרט. מאיר יזם והקים את קרן שמש בבית שמש, עמותה העוסקת בצמצום פערים בחינוך ובשילוב מיטבי של צעירי העיר בחברה הישראלית.

עם פרישתו מקק"ל ייסד את עמותת קרן שמש  בבית שמש מתוך רצון  לתת מענה לתלמידים ממשפחות המצוקה כלכלית. משפחות שאין באפשרותם לממן את כל עלות התלמיד בבית הספר, קרן שמש לוקחת אחריות על תלמיד מכיתה א' ועד סיום לימודיו כיתה י"ב.  יש הישגים מרשימים לתוכנית  שבה נכללים 280 תלמידים בכל שנה.

את חמש עשרה השנים האחרונות, רואה מאיר כשנים הכי מרגשות בחייו. הכי חשוב בעיניו איך הצליח בעזרת חברים ותורמים לחבר את מארג התלמידים בעיר, ולמנף את היכולות שלהם מגיל צעיר ועד האוניברסיטה. מאיר רואה בכך תהליך עבודה מאתגר ובהחלט לא של איש אחד.

פרויקט הדגל של 'קרן שמש', הינו פרויקט 'אמץ ילד', בו ילדים נתמכים על ידם כלכלית. פעילי הקרן מלווים ודואגים למילוי הצרכים הלימודיים והחברתיים שלהם כולל מימון ארוחות צהרים, טיולים שנתיים והעשרה בקיץ.

אומר אופיר דור, יו"ר הקרן מחליפו של מאיר בתפקיד: "כיו"ר החדש של הקרן נכנסתי לנעלים הגדולות של מאיר מלכה. אני מודה ומוקיר את פועלו של מאיר לאורך השנים. אדם נמדד בסיום תפקידו בשני פרמטרים: מה הוא עשה בתפקיד ואיזה מסר ומורשת הוא מותיר אחריו. מאיר הוא שילוב מופלא של השניים".

יעלו לשידור חבריו של מאיר ויספרו על עשייתו הברוכה. בראש ובראשונה חברי באיגוד הישראלי לעיתונות כתובה דר' שי הרשקוביץ אשר סיפר לי על פעילותו של מאיר והמליץ לי לארחו בתוכניתי ועל כך התודות והברכות לשי.

נקשיב קשב רב לסיפורו של מאיר וכמובן, לא נשכח להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו.  

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – מאיר מלכא
ספירת תפארת – הייעוד,


מפתך מספרת שבאת לעולם להתחבר לנפש פנימה, להיות נבדל בפן החיובי. ללמוד לחיות בנפרד. להעמיק, ללמוד וללמד, לחקור ולהתמחות. באת לעולם להיות פרפקציוניסט, לפעול באופן שכלי, להיות סודי, להתמודד עם קושי ושינויים. מפתך מספרת שבאת לעולם ללמוד להתחבר לרוחניות, לנשמה הפנימית שלך ולעולם המיסטיקה. 

מהו מרכז מבנה אישיותך?
מפתך מספרת על אדם שמבנה אישיותו כולל את התכונות הבאות: יכולת טובה מאוד בתחומי החשיבה ובמיוחד חשיבה אנליטית היורדת לפרטים הקטנים. יכולות הקשורות בהיבט הרוחני, פסיכולוגי ובמיוחד בכל הקשור בנפש האדם או גוף-נפש. יכולות חקר המדע, התבודדות המובילה להצלחה באמצעות עבודה לבד. אדם בעל יכולת כתיבה. אדם היכול לעמוד על במה להרצות ולהעביר ידע. 

ספירת תפארת – מרכז ומהות עץ החיים כיעוד הנשמה.
מפתך מספרת עליך שכאשר הגעת  לעולם נשמתך רוצה לראות בך אדם המחובר לנשמתו, היודע לחקור את תחושותיו וחרדותיו לעומק במטרה לפותרם. אדם המעדיף להתמודד עם היכולת להסתדר לבד ולהיות עם עצמאי. אדם בעל יכולת לרדת לעומקם של דברים ושונא שטחיות. אדם היודע מהי ביקורת בונה ומהי ביקורת הורסת. אדם בעל יכולת ביקורתית הנוטה להיות פרפקציוניסט כלפי עצמו וכלפי אחרים.

המשפיע התנכ"י רבי "שמעון" בר יוחאי
מספר 7 על פי המשפיע התכנ"י/קבלי מתאר אדם כפי שמתואר רבי "שמעון" בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) כאדם חכם שידע לעמוד על במה ולהעביר את הידע והחוכמה שלו לאחר.  
בפן החיובי, ה"שמעון" שבך הצליח להביא לידי ביטוי את חוכמתו בכתיבת ספר הזוהר. הרבה לבטא את יכולת מנהיגותו באופן שנתן הכוונה לתלמידיו להעמיק בלימוד התורה.      
בפן השלילי, ה"שמעון" שבך מתאר אדם בקורתי המתקשה לקבל דעות אחרים, כפי שהתמרד נגד הרומאים. וכפי שנהג בקיצוניותו ללימוד התורה.  
ועליו כתוב:
בַּר יוֹחָאי, נִמְשַׁחְתָּ אַשְׁרֶיךָ, שֶׁמֶן שָׂשׂוֹן מֵחֲבֵרֶךָ [פיוט הרב שמעון לביא מחבר "כתם פז" ]
רבי שמעון כמשפיע התנאי מתואר באמצעות הענק התנאי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל דגים ומתאר אדם המסוגל לכתוב תכנים באופן מרשים ביותר הקשורים במיוחד לידע עמוק ונסתר. ידע שאורו מופץ. אדם שמעריכים את חוכמתו ושמחים ללמוד ממנו.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להיות יצירתי, תקשורתי, שמחת חיים, חשיבה חיובית, ספונטאני, אינטליגנטי, משכיל, בר מזל, וורבאלי - יכולת ביטוי טובה מאוד, חייכן. בעל דמיון, תמים, חביב, נחמד, קסם אישי, מתלהב, חברותי, המון חברים. יושר, כנות, אופטימי, חשיבה חיובית, הבנה, סימפאטיה, מאמין ונותן אמון בזולת. זקוק לחופש ביטוי, זקוק לגירויים רוחניים, מתחבר לאנשי רוח. כשרוני, כושר אלתור, להיות בתנועה, רגיש, משרת אחרים במיוחד בתחום היצירתי והשמחה. מעודד, עוזר לזולת ומעניין.

ספירת הדעת הנסתרת:
מאופיין ע"י מזל טלה (9) ובעל איכויות ותכונות של: מאסטר, המורה האוניברסאלי, נתינה ללא גבולות, רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים, בעל ידע עצום, חכם, מחונן, מגנטי, מתנדב, חברותי. ממציא, מנהיג טוב לב, יש בך תכונה שאחריך הולכים באש ובמים. עודף ביטחון עצמי, מצטיין בכול התחומים, מתחיל ומסיים דברים, חוזק נפשי,  הישגי, שקט כלפי חוץ, בנשמתך כאש היצירה, מסוגל להכיל את כולם.

ספירת בינה המתארת את השם הפרטי:
שמך הפרטי:  מאופיין ע"י מזל גדי (8) מתאר אותך כאדם חומרי, רכושני, גשמי, ביתי, אוהב כסף, הישגי, תכליתי, מעשי, אחראי, ענייני, מצליחן, שאפתן, כוח רצון, ביצועי ועוצמתי. אנרגטי, דינמי, חושב בגדול, כשרוני בכול תחום, עסקי, מתמיד, יסודי, יעיל, תחרותי.


קו הייחודיות וההצלחה - מישור הנחישות והחתירה למטרה 1-5-9
        מספר על התכונות הבאות:
נחוש, החלטי ונמרץ,
בעל כוח רצון, הישגי ויצירתי,
אנליטי, בעל יכולת חשיבה טובה,
סבלני, טוטאלי, מוחצן,
בעל יכולת ריכוז, אינדיבידואליסט,
בעל יכולת וורבאלית טובה,
בעל נטייה להתפרסם, מחובר לתקשורת,
חי ועובד תוך כדי תנועה,
מלך ברעיונות,
חיפוש אחר דברים חדשים.   
     








השירים שהושמעו בתוכנית:
שיר פתיחה:
היו זמנים – שושנה דמארי
מילים: חיים חפר | לחן: משה וילנסקי
האיש מן הבקעה – דורית ראובני
מילים: חיים חפר
לחן: מוני אמריליו
חוה אלברשטיין - מרדף
מילים: ירון לונדון
לחן: נחום היימן
גלי עטרי יש לך שמש
מילים: שמרית אור
לחן: דוד קריבושי ומוטי המר
להקת פיקוד מרכז - יש לי אהוב בסיירת חרוב
מילים: חיים חפר
לחן: יאיר רוזנבלום
חוה אלברשטיין - שיעור מולדת
מילים : עלי מוהר
לחן : אפרים שמיר
להקת פיקוד צפון - קום והתהלך בארץ
מילים: יורם טהרלב
לחן: יאיר קלינגר
הפרברים - שיר העמק
מילים: נתן אלתרמן
לחן: דניאל סמבורסקי
שלישיית גשר הירקון - הגביע
מילים: יורם טהרלב לחן: נחצ'ה היימן
הפרברים - אור וירושלים
מילים ולחן: יוסף שריג
לתת - בֹעז שרעבי
מילים: חמוטל בן זאב
לחן: בועז שרעבי
שולי נתן ונחמה הנדל - מי האיש
מילים : תהילים ל"ד
לחן : חיים-ברוך חייט



                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית
                                                              קטלוג העשייה שלי
                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה