יום שני, 13 במרץ 2017

על נשים ומנהיגות בעולם היהודי עם סא"ל מיל. עליזה רז

על נשים ומנהיגות בעולם היהודי
עם סא"ל מיל. עליזה רז



"אות לאות תביע אומר" 13.03.2017 בין 13:00 ל 14:00 עם סא"ל מיל עליזה רז 

לרגל יום האישה שנחגג במחוז דן של צוות – ארגון גמלאי צה"ל ביום חמישי 16 למרץ 2017, שמחנו לארח את סא"ל מיל עליזה רז עימה שוחחנו על נשים מנהיגות ולוחמות בעם ישראל, בעת העתיקה ובימינו אנו. החל מהמנהיגה הראשונה בתבל [שרה אימנו] שאפילו בורא עולם הנחה את בעלה אברהם לשמוע לה "כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה, שְׁמַע בְּקֹלָהּ:  כִּי בְיִצְחָק, יִקָּרֵא לְךָ זָרַע ]   בראשית כ"א י"ב]  המשך בנשים מנהיגות בהיסטוריה היהודית על תפקיד האישה בצה"ל מיום הקמתו ועד לימינו אלה.

בהמשך ההיסטוריה של עם ישראל מהעת העתיקה ועד ימינו אנו, אנו פוגשים מנהיגות בעמנו, לעיתים יותר בולטות, לעיתים יותר צנועות, אך נוכחות. בספר מיכה פרק ו' פסוק ד' מוזכרים מנהיגיהם של בני ישראל ביציאת מצרים: כִּי הֶעֱלִתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וּמִבֵּית עֲבָדִים פְּדִיתִיךָ וָאֶשְׁלַח לְפָנֶיךָ אֶת-מֹשֶׁה אַהֲרֹן וּמִרְיָם
שלושה פרנסים טובים עמדו להן לישראל, ואלו הן משה ואהרן ומרים, ושלוש מתנות טובות ניתנו על ידיהם, ואלו הן באר ועמוד ענן והמַן. מַן בזכות משה, עמוד ענן בזכות אהרן, באר בזכות מרים. מתה מרים, נסתלקה הבאר[...]. (סדר עולם רבה י).

בהמשך אנו למדים על דבורה הנביאה אשת לפידות, השופטת את ישראל, המצילה אותו מכף אויביו ושהנציחה את מלחמתה נגד יבין מלך חצור ושר צבאו סיסרא באפופיאה הנפלאה הידועה בשם "שירת דבורה".  בהמשך אנו לומדים על יהודית שכרתה את ראשו של שר צבא הצבא האשורי של נבוכדנצר, הולופרנס. בשלהי ימי הביניים נזכיר את דונה גרציה נשיא (1510 – 1569; נקראה בעברית: חנה אשת עסקים, נדבנית ומדינאית יהודייה. בעת החדשה נזכיר את המשוררת רחל, את הצנחניות חנה סנש וחביבה רייק, את עדה הוז, את הלוחמת והמנהיגה גאולה כהן ואת ראשת הממשלה גולדה מאיר.

שירים שהושמעו בתוכנית:
הקוקו והסרפן – יהורם גאון
נשים נשים – יוסי בנאי
אל תעברי לבד ילדה ברחוב – שלישיית גשר הירקון
לכל אחד יש – שלומי שבת

להאזנה: לחץ כאן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה