יום שני, 27 במרץ 2017

אהוד גרוס – קצין, שחמטאי ומנהל

אהוד גרוס – קצין, שחמטאי ומנהל



"אות לאות תביע אומר" 27.03.2017 בין 11:00 ל 13:00 עם תא"ל  מיל. אהוד גרוס, יו"ר  ועדת קשרי ציבור והסברה בארגון "צוות". חבר בוועד-המנהל של מקהלות "מורן" ו"הבית לשירה בישראל", חבר בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". בעל תואר ראשון במדעי המדינה ובמוזיקולוגיה ובעל תואר שני ביחסים בינלאומיים.

אהוד גרוס, איש אשכולות רב פעלים. בעברו הצבאי כיהן כקצין חינוך ראשי בשנים 1988-1991. לאחר שחרורו מצה"ל מילא תפקידי ניהול בתחום התרבות, בהם מנהל תיאטרון ירושלים, מנהל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, מנכ"ל מיני ישראל, מנהל תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית.

אהוד גרוס נולד בירושלים וגדל ביפו וברמת גן. הוא בנם של שרה ויהושע גרוס, אחיו הצעיר הוא פרופסור עילם גרוס. בצה"ל שירת בחיל השריון, במהלך שירותו הסדיר השתתף כקצין בקרב על המים. במלחמת ששת הימים שירת כקצין מילואים ולחם בקרבות כיבוש רמת הגולן. ב-1968 התנדב לחזור לשירות הקבע ולשרת כמפקד פלוגה במלחמת ההתשה. לאחר מכן שירת ביחידה לקש
רי חוץ.

ב-1973 מונה להקים יחידת הסברה במסגרת חיל החינוך, במסגרתה יועברו סדנאות חינוך ליחידות קרביות.

אהוד שירת כנספח צבאי בתאילנד, בורמה, נפאל והפיליפינים ועל שרותו זה הוענקה לו מדליית כבוד מטעם מלך תילאנד. עם שובו משליחותו במזרח הרחוק, ניהל בין היתר את אקדמית קספרוב הבינ"ל לשחמט בת"א (בעצמו הוא שחמטאי בדרגת אמן).

ב-1999 מונה למנהל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, הוא החליט שהתזמורת תנגן את יצירתו של ריכרד וגנר "אידיליית זיגפריד" למרות מחאה ציבורית ועתירה לבג"ץ.

הוספנו נגיעה במפתו הטארונומרולוגית, של  אהוד המספרת את סיפור חייו שיתפנו מעט על הענקים  התנכיי"ם  המסתתרים במפתו.
מפת עץ החיים הקבלית אהוד גרוס
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און

ייעודך הוא מספר המלך שלך [מס' 5 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל תאומים, בטארולוגיה קלף הכוהן הגדול]. הקורא לך להיות  מלך בתקשורת. אדם וורבלי, בעל יכולת לבצע בו זמנית מספר דברים. נטייה לניצול אחרים. נטייה לחופש מוגזם, תנועה ונסיעות. אדם אנרגטי, יצירתי, אנליטי, בעל כושר קליטה מהיר. אדם זריז, יוזמתי, כריזמטי, לא אוהב מסגרת, לא יודע לשים גבולות, קופץ מדבר לדבר. אדם פיקח, אינטליגנטי, בעל מיניות טבעית ונטייה לסטוצים. אדם שכלתני, הרפתקן, מעניין, עובד תוך כדי תנועה, אוהב לאהוב. אדם בעל חוש לעסקים, מסחר וכסף.

המשפיע התנכ"י "עוזיהו"
מספר 5 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר עוזיהו כאדם שידע לעמוד על במה ולהנהיג. אדם שהנהיג את עם ישראל במלחמות והרחיב את ממלכת יהודה. 
ובתנ"ך כתוב:
וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל-שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל-שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל-הַמִּקְצוֹעַ; וַיְחַזְּקֵם.  [דברי הימים ב' כ"ו ט']
עוזיהו כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל תאומים ומתאר אדם שאוהב להנהיג באמצעות תקשורת נכונה ובונה. דחף לתקשורת בתחומים שונים ובין היתר מערכת הובלת מים לירושלים שקישר בין מקורות המים לעיר ירושלים.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי [ מס' 11 המשויך לספירת דעת הנסתרת]   -  מזל דלי הקורא לך להיות אביר – מאסטר המדריך הרוחני. עליך להכיר את משמעות התכונות אשר תעזורנה לך להתמודד עם הקשיים הצפויים בדרך להצלחתך כמאסטר. עליך ללמוד על מנת לצבור ידע חדש ולהעבירו ולהעניקו לעולם.

המשפיע התנכ"י "יעקב" י מתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב.   

מפתך מספרת על אדם בעל חשיבה פתוחה, יצירתית, דינאמית, מתחשבת ואידיאליסטית, שואף לעזור לעולם, לתת ולהמשיך הלאה. חושב על האחר, חומל, שואף להרחיב אופקים לרכוש ידע רב ומגוון ולקדם עניינים חברתיים ואוניברסאליים.

מפתך מספרת על אדם שיש לו שאיפות להשפיע, להפוך את העולם לעולם טוב יותר, לתת מעצמו, לתרום, לעזור להזיז, שאיפה לצדק, לשוויון ולמוסר. שאיפה למרחבים, לפרוץ גבולות, שאפתנות לכשעצמה להספיק הכל, לחוות הכל. אדם כזה אינו אוהב להגביל את עצמו, אולם, כאשר יהיה עליו להגביל עצמו יעשה זאת ללא בעיה שכן יש לו יכולת שליטה עצמית מדהימה.  לעסוק בתחומי הניהול, הדרכה ולימוד, רוחניות וטיפול. 

שירים שהושמעו בתוכנית:
בלדה לשוטר על השוטר אזולאי – אושיק לוי, מילים: אהוד מנור, לחן: נורית הירש
הכומתה האדומה - עדנה לב, מילים: יורם טהרלב לחן :  אפי נצר
שם הרי גולן – הדסה סיגלוב, מילים: רחל לחן: נעמי שמר
מקהלה עליזה – חווה אלברשטיין, מילים: לאה נאור לחן: נורית הירש
בראשית – רוחמה רז ומקהלה, מילים ולחן: דון מקלין, תרגום: רחל שפירא
הנרקוד מתוך אנה ומלך סיאם מאת רוג'רס והמרשטיין אריק לביא ורבקה רז
שחמט – חווה אלברשטיין, מילים: חנוך לוין, לחן: אלכס כגן
דו רה מי – מתוך "צלילי המוזיקה" מאת רוג'רס והמר שטיין, רבקה רז וילדים

להאזנה לשעה הראשונה: לחץ כאן
להאזנה לשעה השנייה:    לחץ כאן


                                                            כרטיס הביקור הדיטגילי שלי

                                              עמוד הויקיפדיה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה