יום שני, 16 באוקטובר 2017

הנכים הופכים לפנתרים

הנכים הופכים לפנתרים
"אות לאות תביע אומר " 16.10.2017 בין 11:00 ל 13:00



בשעתיים הראשונות בין 11:00 ל 13:00 אנו שמחים לארח את פעילי עמותת "הנכים הופכים לפנתרים". מתארחים אצלנו באולפן: אייל כהן,  חני דפנה, איריס זיגדון , רונית צרפתי ואיתמר בק.

תארו לכם שחלילה חליתם, נפצעתם או נולדתם עם נכות ואין ביכולתכם להשתכר כלל. על פי תפיסת המוסד ביטוח לאומי והממשלה זה הופך אתכם אוטומטית לחצי בן אדם, כזה שאיכשהו מסוגל לחיות עם חצי מהמינימום ופחות. קצבת הנכות לאדם עם 100% נכות עומדת על 2,342 ש''ח ולאדם עם 74%% נכות (יכול להיות קטוע ידיים/רגליים לשם המחשה) הקצבה עומדת על  1,733 ש''ח בלבד.

יש להעלות את קצבת הנכות  הכללית באופן שיאפשר תנאי מחייה בכבוד! צדק חברתי מתחיל בשכבות החלשות, באנשים שקולם לא נשמע.

כבר בתנ"ך אנו מוצאים כי הבורא מצווה את בני ישראל, ככתוב ב ויקרא כ"ה ל"ה, וְכִי-יָמוּךְ אָחִיךָ, וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ--וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ. הפרשה היא פרשת "בהר" המדברת ספציפית על מקרים בהם האדם פועל מתוך מצוקה גדולה, מקרים בהם הוא נאלץ למכור את שדהו, ללוות כסף או למכור את עצמו לעבדות לאדם אחר. המדרש אומר לנו במפורש לא לתת לאדם להגיע למצב כזה בו הוא חייב למכור את אחוזתו. אל תאפשר לו להיות נתון לחסדיך כעבד או כבעל חוב. כלומר מצווה מדאוריתא היא לעזור לחלש הזקוק לעזרה.
כאשר ראו הנכים כי אין שועים לפניותיהם, הקימו עמותה "הנכים הופכים לפנתרים" ויצאו למאבק להשגת זכויותיהם. נארח באולפן חמישה מפעילי העמותה, נקשיב לסיפוריהם ונציץ מעט במפת עץ החיים הקבלית של העמותה.

על מפת עץ החיים של העמותה

העמותה הוקמה ביום 8.6.2017.
מפת עץ החיים הקבלית
עמותה בהקמה - הנכים הופכים לפנתרים
יום ההקמה מתאר ייעוד העמותה - ארגון שנועד למטרות חברתיות, הפועל למטרות צדק חברתי.  
מפת העמותה מתארת שההצלחה שלה תבוא משיתופי פעולה, שימוש בתקשורת ללא ליאות, שימוש בתקשורת  אפילו בצורה מניפולטיבית  מטיעונים ווכחנים בפן החיובי ופעילות ללא לאות.

מימוש והצלחה יגיעו באמצעות או בעזרת המדיה.

השירים שהושמעו בתוכנית:
כאן נולדתי – דץ
כשהלב בוכה – שרית חדד
נשבע – חיים משה
מחר – להקת הנח"ל
בלדה לחובש – יהורם גאון
קוצים א' – מאיר אריאל
האמת - שלמה ארצי וישי ריבו
יש לי חלום – יהורם גאון



                                        כרטיס הביקור הדיטגילי שלי

                                             עמוד הויקיפדיה עלי











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה