יום שני, 9 בספטמבר 2024

עודד שפר- מחבר ספר "הרואים": מסע רוחני לפריצת תודעה וניהול עוצמתי 09/09/2024

 בס"ד

עודד שפר- מחבר ספר  "הרואים": מסע רוחני לפריצת תודעה וניהול עוצמתי



במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, ו' באלול ה'תשפ"ד, 09 בספטמבר 2024 רוצים לפרוץ את הגבולות המחשבתיים ולהתחבר לעוצמה הפנימית שלכם ?

בואו להאזין לראיון מרתק עם הסופר והמדריך התודעתי עודד שפר, מחבר הספר "הרואים". בתוכנית 'מדברים רדיו'. עודד יחשוף את הדרך לשחרור ממחסומים תודעתיים, יסביר כיצד להתחבר לשקט פנימי, וידבר על השפע שניתן ליצור כשאנחנו מחוברים לתודעה גבוהה יותר. נלמד על חיבור עמוק בין עולם הרוח לעולם החומר, ועל איך אפשר לעצב את החיים מחדש מתוך מודעות והגשמה.

במהלך הראיון, נשמע איך כלים פשוטים כמו הקשבה פנימית וקבלה רדיקלית יכולים לשנות את הגישה שלנו לחיים. נדבר על דרכים להפחתת סטרס, חיזוק הביטחון העצמי, ושיפור מערכות היחסים.

עודד יספר גם על המסע האישי שלו, ההתמודדויות שעבר, וכיצד הגיע לתובנות שמובילות אותו בעבודתו עם אנשים פרטיים ומנהלים. יחד, נחקור את האפשרויות לצמיחה אישית ורוחנית.

הצטרפו לשיחה שתשנה את הדרך שבה אתם תופסים את עצמכם ואת העולם.  אל תחמיצו – הזדמנות לשינוי אמיתי.

 בשיחה על: מה מסתתר מאחורי הספר "הרואים"?

הספר "הרואים" מאת עודד שפר מביא אותנו לעולם המשלב תודעה, רוחניות ומנהיגות אישית. שפר, סופר, יזם ומדריך תודעתי, מוביל את הקוראים למסע פנימי בו כל אחד יכול להיפתח לעולם רחב יותר של אמת, חיבור ואותנטיות. גיבור הספר, מושיק אזולאי, עובר חניכה ייחודית לקבוצת "הרואים", קבוצה של אנשים עם יכולות על-טבעיות שמבינים ומנהיגים את המציאות בדרכים שמעבר לנראה.

 

שפר אינו רק מספר סיפור על תהליך רוחני, הוא עצמו מוביל אנשים ליישום תהליכים של פריצת מחסומים תודעתיים בחייהם. הייעוץ האישי של שפר שם דגש על ארבעה ערוצים מרכזיים, כגון: פיזיולוגיה טהורה: ניהול סטרס, תזונה נכונה, מנוחה ופעילות גופנית. ניתוק מתרופות וחומרים זרים המונעים מהגוף והנפש להתאזן.

תודעה גבוהה: קבלה רדיקלית של תחושות ומחשבות, הפחתת האגו והקשבה למצפן הפנימי. לימוד איך לפעול מתוך בחירה ולא מתוך תגובות אוטומטיות.

אינטגרציה פנימית: יצירת הרמוניה בין חלקי העצמי השונים, שמובילה לשיפור במערכות יחסים ולחיים של שלום פנימי.

שפע: זרימה חופשית של נתינה וקבלה, חיים מלאים באושר ושפע חומרי ורוחני כאחד.

מעבר לכך, שפר מציע ייעוץ מיוחד למנהלים, המשלב כלים מעולמות הרוח והחומר. הוא מראה למנהלים כיצד ניתן לנהל מתוך שקט פנימי ועוצמה, ולא מתוך לחצים או תגובתיות. הכלים שמעניק שפר משפרים את ההשפעה האישית של המנהל, את סביבת העבודה ומערכת היחסים עם העובדים.

*מה חשיבותה של התוכנית היום ?*

התוכנית חשובה במיוחד משום שהיא מביאה לקדמת הבמה נושאים של תודעה, רוחניות והעצמה אישית דרך הסיפור והעשייה של עודד שפר. התוכנית מציעה למאזינים כלים מעשיים לפריצת מחסומים פנימיים, חיבור לשקט פנימי ושפע רוחני. בעידן שבו אנשים מחפשים משמעות ואיזון בין עולם הרוח לחומר, התוכנית מעניקה השראה ותובנות שיכולות לשנות חיים.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב ליואב?*

כדאי לקחת רגע מכל מה שאתם עושים ולהקשיב לעודד שפר, כי הוא מביא גישה חדשה ומרתקת על איך לפרוץ את הגבולות הפנימיים ולהתחבר לעוצמה האישית שלכם. זהו זמן לחשיבה אחרת, לקבל כלים לשקט נפשי ושפע בחיים, ולשמוע ממי שחי ונושם את החיבור בין רוח לחומר בצורה שמעשירה את החיים.

 

              

להאזנה  לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה  לשעה השנייה לחץ כאן

 חוות דעתו של עודד על חווייתו בתוכנית


השירים שהושמעו בתוכנית:

בלדה לעוזב קיבוץ – כיף התקווה הטובה

מילים: יענקל'ה רוטבליט, לחן: שמוליק קראוס

האיש ההוא – שלמה ארצי

מילים: נתן יונתן, לחן: שלמה ארצי

הנה ימים באים – אילנית

מילים: אהוד מנור, לחן ועיבוד: נורית הירש

נאסף תשרי - איתי לוי

מילים: נתן יונתן לחן: צביקה פיק

שמור על העולם – דוד ד'אור

מילים ולחן: דוד ד'אור

התחדשות - עפרה חזה

מילים ולחן: נעמי שמר


                  

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                  קטלוג העשייה שלי

 

 

 

 

יום שני, 2 בספטמבר 2024

רחל העליון מזריץ - הניצחון על הגורל: מסע חייו של משה העליון ז"ל 02/09/2024

בס"ד

רחל העליון מזריץ - הניצחון על הגורל: מסע חייו של משה העליון ז"ל



במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, כ"ט באב ה'תשפ"ד, 2 בספטמבר 2024. בואו להאזין לשיחה על ניצחון הרוח האנושית.  על המשכיות מורשת אביה והשפעתה על חייה ועל אחרים

במהלך השיחה נשמע את סיפורו המרתק של משה העליון ז"ל, שורד שואה, איש אשכולות, סופר, משורר, מלחין, מתרגם, מפקד ומחנך, ואת הדרך שבה רחל, בתו ושותפתו הנאמנה, ממשיכה להנציח את זיכרון השואה.  הצטרפו לתוכנית מרגשת שתשאיר בכם השראה עמוקה וכוח להאמין בניצחון הרוח האנושית.

משה העליון, יליד סלוניקי, יוון, היה דמות מרכזית בהיסטוריה של יהדות יוון ושורד שואה שהקדיש את חייו לשימור זיכרון השואה ולשפת הלאדינו. נולד ב-1925 למשפחה יהודית מסורתית, הוא נאלץ להפסיק את לימודיו בגימנסיה היוונית לאחר הכיבוש הגרמני ב-1941 והחלת חוקי הגזע. משה ומשפחתו נשלחו לאושוויץ באפריל 1943, שם איבד את אמו, אחותו ורבים מבני משפחתו ביום הגעתם. משה שרד 21 חודשים של עבודות כפייה במחנות אושוויץ, מאוטהאוזן ואבנזה, ושוחרר במאי 1945 על ידי הצבא האמריקאי.

 

לאחר המלחמה, משה בחר לא לחזור לסלוניקי אלא להעפיל לישראל, שם הצטרף לצה"ל ונלחם במלחמת העצמאות. הוא שירת בצה"ל בתפקידים בכירים בחיל התותחנים, ואף הגיע לדרגת אלוף-משנה. לאחר שירותו הצבאי עבד במערכת הביטחון הישראלית בתפקידים בכירים.

 

בצד הקריירה הצבאית והביטחונית שלו, העליון היה גם סופר, משורר ומתרגם. הוא כתב מספר ספרים שעסקו בזיכרונותיו מהשואה, ביניהם ספר שירים בלאדינו בשם "En los Kampos de la Muerte". בנוסף, תרגם את האודיסאה והאיליאדה של הומרוס ללאדינו.

 

משה העליון הקדיש שנים רבות להנצחת השואה, במיוחד של יהודי יוון. הוא היה נשיא ארגון ניצולי השואה מיוון בישראל, חבר בהנהלת יד ושם, ופעיל בארגונים נוספים הקשורים להנצחת השואה ושימור המורשת היהודית היוונית. העליון הדליק משואה בטקס המרכזי ביום השואה ב-2017, וזכה לפרסים ועיטורים רבים על פועלו, כולל עיטור מהמלך ספרד.

 

משה העליון נפטר ב-1 בנובמבר 2022. דרכו האישית היא סיפור של הישרדות, נחישות והנצחה, כשהוא שומר על זיכרון יקיריו ועל מורשת יהדות יוון בעבודתו הבלתי נלאית להנצחת השואה ולשימור שפת הלאדינו.

 

מה חשיבותה של התוכנית היום ?

לתוכנית "וּבָחַרְתְּ בַּחַיִּים" חשיבות רבה בכך שהיא מביאה סיפורים מעוררי השראה על ניצחון הרוח האנושית מול אתגרים בלתי אפשריים, כמו סיפורו של משה העליון ז"ל. התוכנית מחזקת את זיכרון השואה ומדגישה את החשיבות של הנצחת המורשת והלקחים שלמדנו מהעבר. היא מעניקה למאזינים כוח ואמונה ביכולתם להתגבר על קשיים, ובכך תורמת לחוסן ולמורל הציבורי.

 

למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לרחל?

כדאי לבוא ולהקשיב לרחל כי השיחה שלה מציעה הזדמנות נדירה להתחבר לסיפור יוצא דופן של הישרדות, אומץ ונחישות. רחל מביאה עמה לא רק את זיכרונותיו של אביה, משה העליון ז"ל, אלא גם תובנות עמוקות על כוחו של האדם להתמודד עם אתגרים ולנצח. המפגש יעניק השראה, חיזוק לאמונה בניצחון הרוח האנושית, וישאיר כל אחד עם מסר עמוק ומשמעותי לחיים.

 


להאזנה  לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה  לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

הנערה מן הלאגר - "la djovenika al lagerמקהלת סלוניקי

מילים ולחן: משה העליון

שאו ציונה נס ודגל - מקהלת צה"ל ותזמורת צה"ל

מילים: נח רוזנבלום, לחן: נח זלודקובסקי

שיר בוקר – בהרים כבר השמש מלהטת – מקהלת צה"ל ותזמורת צה"ל

מילים: נתן אלתרמן, לחן: דניאל סמבורסקי

המלך נמרוד - אברהם פררה

מלים ולחן: עממי לדינו

על כל אלה (על הדבש ועל העוקץ) - שולי נתן

מילים ולחן: נעמי שמר

אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב - שיר השיירה

מילים: עלי מוהר לחן: עממי יווני

                

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                  קטלוג העשייה שלי