יום שני, 11 בדצמבר 2017

בצלאל אלוני - הקוסם המופלא של עופרה חזה

בצלאל אלוני-הקוסם המופלא של  עופרה חזה 

"אות לאות תביע אומר " 11.12.2017 בין 11:00 ל 14:00 האמן והיוצר בצלאל אלוני. בצלאל אלוני מוכר במיוחד כיוצר והמנוע מאחורי הזמרת המנוחה המופלאה, עופרה חזה אשר בלטה ופרצה כמטאור בין שחקני וזמרי סדנת תיאטרון שכונת התקווה שהפכה להיות ה"כוכבת" בהא הידיעה הסדנה.

בשנת 1971 יסד וניהל את "סדנת תיאטרון שכונת התקווה". אלוני כתב וביים את כל הצגות המחאה שהועלו על ידי הסדנה בהן "פרחים מפלסטיק" (1971) "חשוד תמיד חשוד" (1972), "סמבוסק מתי הבחירות" (1973) "אהבה ראשונה" (1974) – מסיפורי עליית יהודי תימן לארץ ישראל משנת תרמ"ב 1882 ועד היום... "חוץ מזה הכל בסדר  (1975)  " ו"שיר השירים בשעשועים" (1976).

כשהסדנה חדלה מפעילותה, בצלאל אלוני מצא את עצמו, כותב, מלחין, מפיק ומנהל את הקריירה של עפרה חזה. בין עשרות הלהיטים הגדולים שכתב לה: תפילה, אמן למלים, אין זמן לתעות, בית חם, יד ביד, הגשם, שיר אהבה לחייל, במנגינת הלב, סימנים של אוהבים ועוד רבים אחרים לאורך הקריירה שלה בארץ ובחו"ל. להיטים אלה ואחרים זיכו את השניים באלבומי זהב ופלטינה בישראל ובחו"ל.

עופרה חזה ייצגה את ישראל בתחרות האירוויזיון בשנת 1983 אשר נערך על אדמת גרמניה. בשנת 1984 אלוני וחזה הקליטו את האלבום "שירי תימן" שהופץ גם בעולם. הצלחת האלבום סימנה בתוך זמן קצר פריצה מטאורית אל קידמת המוסיקה העולמית. השניים המשיכו ליצור ואלבומיהם נמכרו במיליוני עותקים – הישג שאף אמן ישראלי לא רשם לעצמו עד היום.

אלוני היה הדמות המרכזית בהצלחתה המטאורית של עפרה חזה בישראל ובעולם. כשלושים שנות קריירה מפוארת באו אל קיצן עם מותה הטרגי ב-23 בפברואר 2000.

בתחילת דרכו האומנותית כתב בצלאל שני ספרי שירה "דמעות כתובות" (1963) ו"ילדי הקט מחייך" (1965) אשר ראו אור בהוצאת "מחברות לספרות". בשנת 2007 כתב את הספר "מכתבים לעפרה" שגם הוצג כמחזה עם שירים בתיאטרון הצפון בשנת 2009.

לאחרונה סיים בצלאל אלוני כתיבת שתי יצירות חדשות. הראשונה, מחזמר מקורי  בשם "לב, כנפיים וכתר" – ובו כמה מסיפורי האהבה הגדולים ביותר מן ההיסטוריה שזורים בתוך סיפור מרכזי של משפחה ישראלית בעלת מפעל ליצור מוצרי יופי וקוסמטיקה, העומד לפני פשיטת רגל בגלל המיתון הכבד ובגלל מדיניות הממשלה ביבוא מוצרים מתחרים.

היצירה השנייה, דרמה מוסיקלית בשם "קוסם, נערה שותקת וארגז הקרח" – סיפור אהבה של חייל ששרד את קרב אל עלמין במלחמת העולם השנייה, נודד במדבר ופוגש נערה יפה ושותקת. בהשראת סיפור אמיתי.

בצלאל אלוני נשוי לאוגניה, אב לניר ורועי וסבא גאה לדניאלה, אלכסי, הילי וגל.

תודה מיוחדת שלוחה לחברי המיוחד, הזמר המופלא והמטפל הרגיש יוני נמרי, אשר הזמין אותי למופע של אקו"ם שהתקיים ב 24.11.2017  וכך זכיתי להכיר את בצלאל המופלא.

שוחחנו עם בצלאל על עשייתו הברוכה והרבגונית וסיפרנו על מפת עץ החיים הקבלית שלו.

על מפת עץ החיים של בצלאל:
מפת עץ החיים הקבלית
בצלאל אלוני
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
בצלאל , כמו כל אדם הגעת לעולם עם ייעוד ותיקון.

בצלאל , כמו כל אדם הגעת לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר. המלך מהווה 50% ממבנה אישיות האדם, מיוצג ע"י הוא סיכום תאריך הלידה שלך. האביר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא המזל האסטרולוגי שלך. השר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא שמך הפרטי .

אם נבדוק לעומק את המלך, האביר והשר, נראה שלמעשה המלך מדבר על הייעוד שמספר על המטרה שלך. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך על-מנת לממש את הייעוד, השר יספר לנו, איך תעשה זאת ובאיזה אופן.

ייעודך הוא מספר המלך שלך, מס' 4=22 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל עקרב מיסוד האש והמים הקורא לך להיות מאסטר ולפתח את יכולות ההמצאה המדהימות הקיימים בך, להיות יוזמתי ויצירתי ללא הפסקה. עליך לפתח יכולות לבריאת מציאות, להיות מקורי, מיוחד ולא שיגרתי, לפתח יכולותיך הטבעיים שכן אתה מבריק, גאון, אינטליגנטי ומחונן.
עליך להנהיג בטבעיות ובכריזמה, להיות יעיל, מדויק, להתמקד במטרות ולקדם עניינים.

המשפיע התנכ"י "מנורה" -
מספר 22 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל. אור ה"מנורה" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי והשר הוא מספר השם הפרטי מכילים את  מס' 9  - מזל טלה מיסוד האש, הקורא לך להיות אביר ושר ההוראה והעברת המידע. אדם המוביל דרך בכל תחום, אחריו הולכים באש ובמים. המורה האוניברסאלי, בעל נתינה ללא גבולות, ובעל רוחב לב אין סופי. אדם המרחיב אופקיו תדיר. אדם המסוגל להגיע לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר. אדם חכם, מחונן, בעל ידע עצום. אדם בעל יכולות בלתי רגילים, בעל יכולת להמציא ול"ברוא מציאות". אדם בעל יכולות מגנוט. אדם שתכונתו הדומיננטית היא מנהיגות ובמיוחד מנהיג העולם הגדול. אדם בעל יכולות ראיה כוללת ויחד עם זאת בעל יכולת לרדת לפרטים הקטנים.

חלק מייעודם הוא לתת אמון רב יותר באינטואיציה ובקולם הפנימי, שמקורו בחכמה הרבה השופעת מהם.

האחווה הנדירה שבה הם ניחנים, מהווה פוטנציאל עצום. אם הם ישכילו להשתמש בה כראוי מבחינת עיתוי ומקום, הם ימצאו את עצמם בעמדה של סמל לאנושיות וגדלות רוח מוסרית.

השירים שהושמעו בתוכנית:
תפילה,
הגשם,
בית חם,
יד ביד,
אמן למלים,
געגועים,
על חטא הימים,
שיר אהבה
לאורך הים
פאטה מורגנה
שדי,
דאודאחיה,
רכבות שלא חוזרות. Trains of no return.
קדיש.


להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן


                                                                כרטיס הביקור הדיטגילי שלי
                                              עמוד הויקיפדיה עלי


13.12.2017
מייל שקיבלתי הבוקר
מבצלאל ואוגניה שמחוני.

התרגשתי...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה