יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

אובמה vs. רומני - דו קרב בצהרי יום

המאמר פורסם בעיתון המקוון News1

בעוד כחודש ימים תגיע מערכת הבחירות בארה"ב לנקודת הסיום, שלאחריה יוכתר הנשיא הבא. כמיטב המסורת, הישורת האחרונה במרוץ כוללת את העימות המסורתי בין שני הטוענים לכתר. ניתוח מפות האישיות של המועמדים יכול לחשוף בפנינו טפח מאופיים ודרכי פעולתם, אובמה כנציג הדמוקרטים מחד אל מול ורומני כנציג הרפובליקאים מנגד.

מופע חימום

לפני  הכניסה לעובי הקלפי, חשוב להבין ממה אנו מרכיבים את מפת האישיות. המפה למעשה מורכבת משני חלקים, מודע ותת מודע.  החלק המודע והגלוי יותר מקורו בשמו המלא של האדם. במקרה שלפנינו, ברק חוסיין אובמה Barack Hussein Obama  מול וויליארד מיט רומני Willard Mitt Romney. הצד הסמוי והתת מודע, מקורו בתאריך הלידה המלא שמכוון אותנו אל הייעוד והתיקון של האישיות המאובחנת.

כל אחד ואחת מאתנו זוכה בהגיעו לעולם לליווי צמוד של 3 מלאכים. אני מכנה אותם מלך, אביר ושר. המלך משפיע על 50 אחוז ממבנה האישיות שלנו וניתן לפיענוח באמצעות סיכום תאריך הלידה. האביר והשר חולקים ביניהם שווה בשווה את החצי השני של מבנה האישיות (25 אחוז כ"א). האביר מפוענח באמצעות המזל האסטרולוגי והשר באמצעות השם הפרטי.  המלך מורה מספר לנו על הייעוד שלנו, האביר על הסיבה והשאיפות למימוש הייעוד ואילו השר יחשוף בפנינו את דרך הפעולה שבאמצעותה נתקדם  אל עבר המטרה. מפת האישיות ביחד עם מפת החיים או תקופות החיים ליתר דיוק, יוצרות עבורנו את מפת האדם.

 סיבוב ראשון- המלכים [הייעוד]
בפינה השמאלית, מטעם המפלגה הדמוקרטית , המגן על התואר, יליד 4 באוגוסט 1961 , קבלו את ברק חוסיין אובמה. בפינה הימנית, מטעם המפלגה הרפובליקאית,  הטוען לכתר, יליד ה-12 למרץ 1947, קבלו את ווילארד מיט רומני.

המלך של אובמה, שמעיד על ייעודו, 2=20,  שייך למזל סרטן,  שאוהב לעבוד בשיתופי פעולה.    ארבעה מרכיבים אחרים המופיעים במפת האישיות שלו (ראו תרשים),  מעידים על הדחף שלו להיות מנהיג:
א.      מזלו האסטרולוגי – מזל אריה, המסומל ע"י מספר 1,  שרוצה לשלוט ולהנהיג באופן טבעי.
ב.       ספירת הוד – המייצגת את הדחף הבלתי נשלט שלנו למלא את מה שחסר לנו וממנו הוא צומח. במקרה שבנדון, הסכום הנומרולוגי הוא שוב 1 המשויך למזל אריה. כך שמנקודת המוצא של חסר יכולת והיעדר כושר מנהיגות, כמו כל אדם שמה שחסר לו זה מה שהוא רוצה להשיג הכי הרבה, שאיפתו הגדולה ביותר של אובמה זה השגת אותה עמדה של מנהיגות, השפעה ושליטה.
ג.        ספירת מלכות – המזוהה אף היא עם מזל אריה – מתארת אדם שהעולם רואה בו מנהיג טבעי ועקב כך מעניק לו קרדיט. מכאן גם ניתן להבין את העובדה שכבר בתחילת כהונתו הוא זכה בפרס נובל לשלום בטרם תרם או עשה משהו בפועל לשם כך. למזלו הרב, בספירה זו נמצא בנוסף למזל אריה, כוכב כירון (המסומל ע"י מספר 0) אשר מרפא את חסרונותיו של האריה. השילוב בין כירון לאריה יוצר את המנהיג שכלפי חוץ נראה ללא חסרונות.
ד.       ספירת חסד גבורה – המסמלת את התעסוקה שלו ובעיקר את יכולתו לנהל ולהזיז דברים. גם במקרה זה נמצא שוב את מזל אריה, הפעם משלב כוחות עם מזל טלה.

מכל האמור לעיל, ניתן להבין  את היכולת שלו לנצל הזדמנויות על מנת להכפיף את הסובבים אותו למרותו. במידה והוא נתקל בכיסי התנגדות, הן מבית והן מחוץ (מי אמר נתניהו ולא קיבל?) – הוא מסוגל לשבור אותם ולאלץ אותם לעשות כרצונו.
המלך של רומני מנגד, מגלה לנו את הדברים הבאים: 9 השייך למזל טלה, מספר עליו שהינו בעל כישורי מנהיגות בלתי רגילים. 9 גם מעניק תכונה ייחודית, היכולת לגרום לאנשים ללכת שבי אחריו באש ומים. כמו כן הוא בעל יכולת ביטוי מדהימה. אבל אליה וקוץ בה,  הוא סובל מחסרון כרוני שלא תמיד הוא מצליח להשיג את המטרות אותן הוא מציב לעצמו.

סיבוב שני- האבירים [המזל האסטרולוגי]
האביר של אובמה  מתאים בדיוק לתפקידו כמנהיג. מזל אריה הרי  מכונה "מלך על פני האדמה". לעניות דעתי הצנועה, הדומיננטיות של מזל זה בחייו היא הסיבה שבזכותה החיים האירו לו פנים. לא בכדי סיסמת הבחירות "YES, WE CAN" סחפה אחריה את העולם כולו.

מן העבר השני, האביר של רומני , מזל דגים, נמצא בעוכריו. יחד עם זאת, על-מנת לנצל בצורה הטובה ביותר את כישוריו האישיים המאופיינים על-ידי מזל זה, יהיה עליו לרדת לעומקם של דברים, לתכנן בקפידה כל צעד מראש ולהכין תכניות מגרה. לפחות בסיבוב הזה, רק בדרך זו הוא יצליח להשיב קרב מול התעוזה הבלתי מתפשרת וה"חוצפנית-שחצנית" של יריבו, אובמה.
סיבוב שלישי – השרים [השם הפרטי]

השר של אובמה, מיוצג על-ידי ספירת בינה וגם כאן האיר לו המזל פנים. הספירה מייצגת אדם בעל כושר ביטוי יוצא מן הכלל ויכולת להעביר מסר חד וחלק. הוא ניחן בכושר "לסובב" אחרים ולשכנע אותם בצדקת דרכו באמצעות רטוריקה משובחת ולשון חלקה. שוב, גם במספר שמו הפרטי הוא התברך בכוכב כירון, שבמקרה זה מרפא את החסרונות של מזל תאומים ומעצים את החיוב על חשבון השלילה. לכן הוא גם מצטייר באופן חיובי בתקשורת.
ההצלחה של אובמה תבוא מניצול "פרצות", כגון פניה אל האוכלוסייה החלשה (האפרו-אמריקאנית וההיספאנית ברובה), שיכולות לתרום בצורה דראסטית להצלחתו בעימות הנשיאותי.

השר של רומני משויך למזל מאזניים ומתאר הצלחה אך ורק בהיבט החברתי. אם מיט רומני, בניגוד לקו בו נקט עד עכשיו,  ינקוט בדרך של "מנהיג העם" הוא יגרוף קולות רבים. כלומר, המלצתי למיט רומני הנה לחרוג מהקו המסורתי של מפלגתו ולזרום עם המחאה החברתית. גישה זו יכולה להוות עבורו את לשון המאזניים ואת האור בקצה המנהרה שמובילה אל הבית הלבן.
סיבוב רביעי- מפת תקופות החיים

מפת החיים של אובמה מצביעה בבירור על העובדה  שהחל מגיל 43 ועד לגיל 52 הוא נמצא בתקופה של דחף. השאיפה שלו בחיים מבטאת את אותו "דחף" לרפא את העולם. עצם בחירתו ל"נשיא העולם" מעניקה לו הזדמנות למימוש בהתאם ל"הוראות" המפה.
אבל, (תמיד מגיע האבל), החל מגיל 52 ועד גיל 120, לכל הפחות 61, חל מהפך במפה  והיא מצביעה על  דחף בלתי נשלט לריפוי על-ידי העולם. היווצרותו של מצב זה, שמגיע בליווי של אנרגיה קשה שמסומלת על ידי מספר שיעור קרמאתי 7=16,  מרמז על  שיא השפל בחייו.  פירושו של דבר שבעוד כ- 9 ירחי לידה  אובמה  עלול לעבור משבר שיסמן את תחילת "דעיכתו" הפוליטית.

היות ויום הבחירות המיועד יחול בתאריך  6.11.2012, אובמה עדיין יהיה לפני תקופת האנרגיה השלילית ולכן סיכוייו לצאת כמנצח מזירת הקרב נראים טובים למדי. השאלה הגדולה היא באיזה מצב הוא ימצא בתום שנת הכהונה הראשונה של הקדנציה השנייה?
מפת החיים של רומני מצביע בבירור  כי ההצלחה היחידה שלו כמנהיג תבוא ממינוף ההיבט החברתי. המפה מחזקת שני אלמנטים מהותיים:
א.      איכות שמו הפרטי
ב.       כישורי התעסוקה שלו

היות ובתקופת חיים זו בולט במיוחד ההיבט החברתי, אין ספק שמכאן עשויה לבוא הצלחתו. ההתמקדות שלו עד כה  בנושאים אחרים כגון כלכלה, יחסי חוץ וכד' מסבירה מדוע הקמפיין שלו לא מצליח להמריא ואף נמצא על סף כניסה לוורטיגו.
סיבוב מכריע- המתמודדים בראי המקורות

לימוד פרשות השבוע בא בראש ובראשונה לעזור לנו לדלות מתוכן כלים להתמודדות נכונה, בריאה ואמיתית יותר עם החיים שלנו כאן ועכשיו. סיפורי הבריאה, עלילות אבותינו, סיפור יציאת מצריים וקורותיהם במדבר, מעניקים לכל אחד ואחת מאתנו "ארגז כלים" לחיים. שימוש נכון בכלים יסייע לנו  להשיג חיים טובים יותר בהווה ובעתיד.

התבוננות בפסוקים ובאותיות של פרשת השבוע שבו נולד פלוני, מעניקה לנו סודות ורמזים לסיפור חייו. כנאמר בפרקי אבות ד' י"ד, "חָבִיב אָדָם שֶׁנִּבְרָא בְּצֶלֶם" . הווה אומר, סודות החיים נכונים עבור יהודים וגויים כאחד.
ברק חוסיין אובמה נולד ביום שישי, ב-כ"ב באב התשכ"א, פרשת עקב עליה שישית. דברים י"א י'-כ"א.
י....וְהָיָה אִם- שָׁמֹעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל- מִצְו‍ֹתַי ......יד וְנָתַתִּי מְטַר-אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ. טו וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ לִבְהֶמְתֶּךָ וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ. טז ....... וְסַרְתֶּם וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם לָהֶם. יז וְחָרָה אַף-יְהוָה בָּכֶם וְעָצַר אֶת-הַשָּׁמַיִם וְלֹא-יִהְיֶה מָטָר וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת-יְבוּלָהּ וַאֲבַדְתֶּם מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר יְהוָה נֹתֵן לָכֶם.

הפרשה מהווה חלק מהתדריך המסכם של משה לעם ישראל רגע לפני מעמד הכניסה לארץ המובטחת. משה מודע היטב לכך שמרגע הכניסה לארץ חוקי המשחק ישתנו. בחלוף הסכנות שערבו במשך 40 שנות הנדודים במדבר, הפיתוי לשכוח את הקב"ה וללכת שולל אחר אלילי שווא גדל מאוד. לכן הוא מוצא לנכון לעשות "עצירה מתודית" על מנת שכל העם יעשה חושבים, ייזכר מאין בא ויבין לאן הוא הולך, וכל העת יזכור שהכל בזכות הקב"ה. כשם שבכוחו הרב הרים אותנו מאשפתות העבדות למעמד של גדלות, כך הוא יכול להשיב אותנו לאחור.
פסוקי הפרשה מציגים התניה פשוטה, "והיה אם שמוע תשמעו... אז נתתי... אך אם לא תשמעו ויפתה לבבכם וסרתם... אזי חרה אף ה' בכם".

מספר ספירת יסוד, שהינו יום הלידה, 4  בחודש, מתאר את היכולות והכישורים בילדות ומרומזת בפסוק " וְחָרָה אַף-יְהוָה בָּכֶם וְעָצַר אֶת-הַשָּׁמַיִם וְלֹא-יִהְיֶה מָטָר וְהָאֲדָמָה לֹא תִתֵּן אֶת-יְבוּלָהּ וַאֲבַדְתֶּם מְהֵרָה מֵעַל הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר יְהוָה נֹתֵן לָכֶם". הצד המוצל של מספר 4 משויך למזל בתולה, ומייצג  נוקשות, קיבוע, חוסר יעילות וארגון, קמצנות, קנאה ודאגנות. הבחירה בצד המוצל, אינה מרמזת על בחירות מוצלחות במיוחד.

אותיות הפסוק " לְאַהֲבָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל-לְבַבְכֶם וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם" מסתכות לספרה 2 המסומלת ע"י מספר ספירת הייעוד. כלומר, יש פוטנציאל של שמירת המצוות וקבלת הטוב הצפוי, אך התקופה הקשה המסומלת על-ידי הספרה 7, הינה סכום של אותיות הפסוק " הִשָּׁמְרוּ לָכֶם פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם וְסַרְתֶּם וַעֲבַדְתֶּם אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם לָהֶם" המרמז על התקופה הקשה אליה יכנס ברק חוסיין אובמה החל מגיל 52.  

ווילארד מיט רומני נולד ביום רביעי כ' באדר התש"ז. פרשת השבוע היא פרשת ויקהל - פיקודי עליה רביעית. שמות ל"ח א' – שמות ל"ט א'.
א וַיַּעַשׂ אֶת-מִזְבַּח הָעֹלָה עֲצֵי שִׁטִּים חָמֵשׁ אַמּוֹת אָרְכּוֹ וְחָמֵשׁ-אַמּוֹת רָחְבּוֹ רָבוּעַ וְשָׁלֹשׁ אַמּוֹת קֹמָתוֹ. ....ז  וַיָּבֵא אֶת-הַבַּדִּים בַּטַּבָּעֹת עַל צַלְעֹת הַמִּזְבֵּחַ לָשֵׂאת אֹתוֹ בָּהֶם נְבוּב לֻחֹת עָשָׂה אֹתוֹ. ....א וּמִן-הַתְּכֵלֶת וְהָאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת הַשָּׁנִי עָשׂוּ בִגְדֵי-שְׂרָד לְשָׁרֵת בַּקֹּדֶשׁ וַיַּעֲשׂוּ אֶת-בִּגְדֵי הַקֹּדֶשׁ אֲשֶׁר לְאַהֲרֹן כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה אֶת-מֹשֶׁה. {פ}

בפרשיות תרומה ותצווה ה' ציווה את משה על מלאכת המשכן, ובפרשיות ויקהל ופקודי אמר משה לישראל את הציווי על מלאכת המשכן, ובהתאם לכך ביצעו ישראל את משכן אהל מועד במדויק. התורה כפלה את כל הפרטים כדי ללמדנו שלצורך השראת השכינה בישראל, יש לשלב בין ערכים יסודיים על מנת להגיע לשלמות. דהיינו, הציווי המפורט על הקמת המשכן הוא ערך העומד בפני עצמו, וגם הביצוע המדויק הוא ערך העומד בפני עצמו. שילובם של שני ערכים אלה במדויק, יצר את הערך העליון של הקמת משכן להשראת השכינה.
המספרים 3 ו-6 החוזרים על עצמם במפתו של מיט רומני מספרים לנו על עשייה יצירתית, מדויקת ומאוזנת. הגימטריה של שמות שניים מבוני המשכן, בצלאל = 9 ואיתמר = 3, מרמזים על מספרי הייעוד והמחשבות של מיט רומני בהתאמה.

בתקופת הבחירות נמצא מיט רומני בשילוב הכי מדהים שקיים בהיבט של הצלחה מטאורית. זוהי תקופה הכוללת שנה, חודש ויום אישי של הצלחה ללא גבולות וקושי להיכשל. זהו שילוב מנצח שבו המתמודד נמצא בשיא הצלחתו האישית. לכאורה, רומני נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון. כל שנותר לו לעשות זה להתמקד בנושאים ה"טבעיים" שלו ולא ללכת שבי אחר תכתיבי היועצים והמפלגה.
והמנצח הוא:

בניגוד למצטייר בתקשורת,  הרי שאם נושאי סדר היום הציבורי יוכתבו על ידי המתמודדים לכיוון של כלכלה, חוץ ובטחון, אובמה יסיים את העימות כשידו על העליונה . התמקדות בנושאים חברתיים ישפרו פלאים  את מצבו של רומני וכתוצאה מכך את סיכוייו לזכות בכתר הנשיאות הנכסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה