יום שני, 21 בנובמבר 2016

"אפשר לנצח את הסוכרת" פרופ' חוליו ויינשטיין

"אפשר לנצח את הסוכרת" פרופ' חוליו ויינשטיין



"אות לאות תביע אומר" עם בכירי היחידה לסוכרת בבית חולים וולפסון, פרופ' חוליו ויינשטיין מנהל היחידה, הגב' מירית קרקובסקי דיאטנית מומחית והאחות שרית רשיד, אחות מתאמת סוכרת ממסדית 21.11.2016
את הבוקר פתחנו בתוכנית עבור ה"מתוקים שלנו", מאותגרי מחלת הסוכרת. כבר מזמן מחלת הסוכרת איננה מחלה רגילה, אלא מגיפה כפי שהכריז עליה ארגון האומות המאוחדות לפני שנים לא מעטות. תוכנית זו התקיימה בעקבות כנס שהתקיים במרכז הרפואי וולפסון ב 14 לנובמבר השנה, לפני מספר ימים.

שמחתי והייתי גאה לארח את פרופ' חוליו ויינשטיין מנהל היחידה לסוכרת בבית חולים וולפסון, את הגב' מירית קרקובסקי דיאטנית מומחית ואת האחות שרית רשיד, אחות מתאמת סוכרת ממסדית, שהציגו את החידושים האחרונים בתחום הטיפול בסוכרת שהוצגו במרכז הרפואי וולפסון.

הבוקר היינו עם פרופסור ויינשטיין שיוזם ומפיק את הכנסים האלה מידי מספר חודשים ושמענו על החידושים האחרונים. פרופסור ויינשטיין, אשר כיהן בעבר כיו"ר איגוד רופאי הסוכרת בישראל, מוכר לארוך השנים בקשר המיטבי שהוא מקיים עם הקהילה לעדכון הטיפול במחלה, ובעיקר חשיבות ההימנעות ממנה.

בכנס בו נכחתי ביום שישי, לפני כ 10 ימים, היה הקהל מרותק להרצאות ונהנה מאד לקבל את המידע החיוני המועבר אליו.

היות והאולם בוולפסון צר היה מלהכיל מאות רבות של תושבים שהגיעו ביום שישי ה 14 לנובמבר, החלטתי להזמין את פרופסור חוליו היקר ואת אנשי ציוותו לאולפננו על מנת שכמה יותר אנשים ישמעו את המסרים החשובים האלה בנושא מגיפת הסוכרת.

מספר פרופסור ויינשטיין: "יש התקדמות רצינית וחידושים רבים בטיפול במחלה. הגישה החדשה בסוכרת מסוג 2 דוגלת בטיפול משולב ומהיר, תוך כדי התייחסות לכל המחלות הנלוות מעבר לרמת הסוכר הגבוהה. הטיפול החדש ביותר שנכנס לשוק בימים אלה הוא שילוב של תרופות ממשפחת 2 SGLT  והמטפורמין הוותיק – שילוב המכיל מנגנון שחרור מושהה (XR), המסייע להפחתת תופעות הלוואי של המטפורמין והנותן מענה אפקטיבי יותר לאדם הסוכרתי".

לסיכום תוכנית הרדיו בת השעתיים ביקשתי ממירית ומשרית לתמצת את המסר שלהן למשפט אחד.

שרית רשיד "יש לעשות ככל שניתן ולהביא להעצמת המטופל הסוכרתי"
מירית קרקובסקי "לא לפחד מסוכרת".

מוזמנים להאזין.... היה מאד מרתק ומעניין.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה