יום שני, 12 ביוני 2023

רינה בר אור 12.06.2023 - רינה בר אור - יקירת העיר חולון, פטריוטית חולונית, פעילה חברתית, יזמת קהילתית ואשת חסד.

 בס"ד

רינה בר אור - יקירת העיר חולון, פטריוטית חולונית, פעילה חברתית, יזמת קהילתית ואשת חסד.

 

במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני כ"ג בסיוון ה'תשפ"ג 12
ביוני 2023, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106
FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את רינה בר אור - יקירת העיר חולון, פטריוטית חולונית, פעילה חברתית, יזמת קהילתית ואשת חסד.

 

בואו להאזין לסיפורה רינה בר אור - יקירת העיר חולון, פטריוטית חולונית, פעילה חברתית, יזמת קהילתית ואשת חסד, אשר אינה מפסיקה להתנדב ויוצרת הזדמנויות לעשייה לחברי הקהילה.

 

במשך כ־50 שנה עבדה רינה בבנק הדם במרכז הרפואי בילינסון ובמד"א, הקימה וניהלה את שירות ה״אפרזיס״ (apheresis = הפרדה פעולה בה מוציאים דם מגופו של אדם, ומחזירים אותו בעירוי לגוף אחרי סילוק מרכיבים מסוימים) הארצי של מד"א במרכז הרפואי שיבא תל-השומר: שירות התרמת דם שמאפשר הפרדה ואיסוף של מרכיבי דם מסוימים, וכן מאפשר טיפול בחולים במחלות המטולוגיות ונוירולוגיות קשות.

במסגרת תפקידה הייתה אחראית גם על חדר התרמות הדם ואף זכתה בתואר עובדת מצטיינת ארצית.

 

רינה פורשת לגמלאות. במקום לשבת בבית ולצפות בטלוויזיה, לצאת לטיולים ולבילויים, רינה בחרה בדרך אחרת. בהמשך לעשייתה במערכת הבריאות רינה בוחרת בעשייה למען הכלל. בוחרת בהתנדבות. רינה מספרת: "כשהפנמתי שילדי בגרו, עזבו את הבית, יצאו לדרכם ולא זקוקים לי יותר, הגעתי למרכז פסגות. הצטרפתי לקבוצה שנקראה "לה"ק -למען הקהילה". קבוצה שלקחה על עצמה ארגון פעילות תרבות יהודית-ישראלית למען הקהילה - חגים, קבלות שבת ועוד. אני לקחתי על עצמי הפקת ערב שיעסוק בפרשת השבוע פעם בשבוע. המיזם נמשך 7 שנים, דאגתי למרצים והחוג היה הצלחה גדולה. הכרתי אנשים שהפכו לקהילה, קהילת אוהבי תנ"ך ופרשת שבוע ונתן לי המון להיות חלק מהם".

 

בעיניים בורקות רינה מספרת על הדברים שההתנדבות נותנת לה, מעבר לעיסוק: "יותר ממה שאני הענקתי לקבוצה, הקהילה בעצם היותה, העניקה לי. לא הרגשתי לבד. להיות חלק מקהילה זה משהו שאי אפשר לתאר. אתה אף פעם לא לבד, יש בעיה - יש למי לפנות, כמו משפחה. לשמחתי כרגע אני בצד העוזר ותורם וזה הכי טוב".

 

רינה אינה נחה על זרי הדפנה ובשנת 2017 הובילה והתנדבה בפרויקט "בוטיק גוריון", חנות יד שניה קהילתית במרכז הקהילתי בן גוריון, רינה מספרת: "הפרויקט הוא חלום ישן שלי, שהתחבר לחלום של גלית כהן קדם מקהילת קודש וחול ויואב גרויסמן, רכז קהילה במרכז הקהילתי בן גוריון, להקים חנות יד שנייה, קהילתית, תומכת, עוזרת, חסכונית ובעיקר חברתית".

בחודש יוני 2017 נפתח הבוטיק. בחנות מקבלים המתנדבים ביגוד, כלי בית ומשחקים, שנמכרים לציבור בעלות סמלית של 5-10 ש"ח לפריט. הבוטיק פתוח לקהל וההכנסות עוברות למרכז הקהילתי לטובת סדנאות קהילתיות בנושאי קיימות, חיסכון, מיחזור ועוד.

על התנדבותה בבוטיק גוריון מספרת רינה: "הדבר שאני מחוברת לו בנושא הבוטיק הוא הכנת חבילות למשפחות נזקקות. הכנתי הרבה משלוחים לילדים ותינוקות חדשים במשפחות קשות יום והתודה שלהם היא משהו שלא ניתן לתאר במילים והתחושה שזה נותן לי, ההזדמנות לעשות בשביל מישהו אחר, היא משהו שעוד יותר קשה לתאר. זו המשמעות של קהילה, להיות חלק ממשהו שבנשמה".

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לרינה?*

רינה מתנדבת במקומות נוספים, על כך היא משתפת: "אני תורמת בדברים נוספים במקומות אחרים. הדרכה על תרומות דם במסגרת מד"א, עבודה בהתנדבות במחלקת ילודים בבי"ח וולפסון, הקמת קבוצת הליכה לגמלאים במרכז הקהילתי וולפסון בחולון. אבל בוטיק גוריון הוא גולת הכותרת"

רינה ממשיכה ליזום פעילויות התנדבותיות. בסוף חודש ינואר 2021 רינה מקבלת על עצמה לעמוד בראש נשות בני ברית ישראל, כ- 1500 נשים. רינה חושבת על פרויקט שיחבר את הנשים למעשי התנדבות קבוצתיים. כדי להכיר את השותפות לדרך רינה נוסעת במרחבי הארץ ומתענגת להכיר נשים מקסימות ופעילות.  בכל המקומות צפון, חיפה, תל אביב, השרון וגוש דן רינה חושבת על תמיכה בנשים בודדות או עם ילדים שנפלטו ממשפחה גרעינית אם בגלל אלימות במשפחה, יוצאות בשאלה או סיבות אחרות. מועצת הנשים גוש דן בוחרת להתמקד ביוצאות בשאלה.  

כאמור, משנת 2005 רינה מתנדבת במסגרות מגוונות למען הקהילה בחולון. מובילה תוכניות שונות, יוזמת קבוצות לימוד והנחיית קבלות שבת וטקסים, כולל טקס הבדלה ייחודי בין יום הזיכרון לבין יום העצמאות.

כיום רינה מתנדבת במד"א ובשירותי בריאות כללית, מנחה אירועים ומעגלי לימוד ושיח בתחום התרבות היהודית־ישראלית במרכז פסגות בקבוצת קיו"ם (קהילה, יהדות ומורשת,) מכהנת כיושבת ראש מועצת הנשים של ארגון בני ברית ישראל, עומדת בראש לשכת חולון של הארגון ופועלת במסגרתו למען הקהילה.

בנוסף, היא מתנדבת במוזאון לתולדות חולון, מסייעת לילדי החינוך המיוחד ופעילה ב"סיירת אור" שמסייעת לקשישים.

רינה היא חולונית פטריוטית, פעילה חברתית, יזמת קהילתית ואשת חסד, שמהווה כתובת לכל יוזמה ורעיון ונענית להם בחפץ לב. ועל כל אלה הוענק לה אות "יקירת העיר חולון" לשנת 2023.

 

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של רינה בר אור?*



מפתך מספרת שבאת לעולם להתחבר לנפש פנימה, להיות נבדל בפן החיובי. ללמוד לחיות בנפרד. להעמיק, ללמוד וללמד, לחקור ולהתמחות. באת לעולם להיות פרפקציוניסט, לפעול באופן שכלי, להיות סודי, להתמודד עם קושי ושינויים. מפתך מספרת שבאת לעולם ללמוד להתחבר לרוחניות, לנשמה הפנימית שלך ולעולם המיסטיקה. לשמור סוד, להיות חשאי ולהתמודד עם הקושי להסתדר לבד. 

 

מפתך מספרת על אדם שמבנה אישיותו כולל את התכונות הבאות: יכולת טובה מאוד בתחומי החשיבה ובמיוחד חשיבה אנליטית היורדת לפרטים הקטנים. יכולות הקשורות בהיבט הרוחני, פסיכולוגי ובמיוחד בכל הקשור בנפש האדם או גוף-נפש. יכולות חקר המדע, התבודדות המובילה להצלחה באמצעות עבודה לבד. אדם  ביקורתי. אדם בעל יכולת כתיבה. אדם היכול לעמוד על במה להרצות ולהעביר ידע. 

 


להאזנהלשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנהלשעה השנייה לחץ כאן

להאזנהלשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

כי האדם עץ השדה – קולות בשדרה

מלים: נתן זך, לחן: שלום חנוך

תל אביב הקטנה -זה לא יחזור- רחל אטאס

מילים: חיים חפר, לחן: אדגרד ביסצ'וף

אריק סיני - גן השקמים

מלים: יצחק יצחקי, לחן: יוחנן זראי

יונה עטרי ואילי גורליצקי - קונצרטינה וגיטרה

מלים - נתן אלתרמן, לחן - אלכסנדר (סשה) ארגוב

צביקה פיק - דם חם

מלים: מירית שם-אור, לחן: צביקה פיק

עפרה חזה - לתת

מילים: חמוטל בן-זאב, לחן: בועז שרעבי

חוה אלברשטיין - כמו צמח בר

מילים: רחל שפירא, לחן: נחצ'ה היימן

להקת פיקוד צפון - כד הקמח

מילים ולחן: נעמי שמר

אביהו מדינה ושימי תבורי - אל תשליכני לעת זקנה

מילים: מתוך תהילים, לחן: אביהו מדינה.

שושנה דמארי – אור

מילים ולחן: נעמי שמר

יפה ירקוני - האמיני יום יבוא

מילים: רפאל קלצ'קין, לחן: מנשה בהרב

שולי נתן ונחמה הנדל - מי האיש

מילים : תהילים ל"ד, לחן : חיים-ברוך חייט

           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה