יום שני, 25 במרץ 2024

משה אלקלעי - מודיע נפגעים במיל ואיש רדיו בהווה 25/03/2024

 בס"ד

משה אלקלעי -  מודיע נפגעים במיל ואיש רדיו בהווה

במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, ט"ו אדר ב' ה'תשפ"ד 25 במרץ 2024 את משה אלקלעי -  מודיע נפגעים במיל ואיש רדיו בהווה. מלחמת חרבות ברזל החזירה לו את טראומת ההודעות לנפגעי מלחמות לבנון ואסון המסוקים. למרות הפוסט טראומה משה אומר: "לא לוותר לעולם על חלומות ואסור לוותר לרגע ל החיים למרות כל הקשיים". בתוכנית נשוחח על: סיפורי פוסט טראומה בעבר ובהווה.

מאורעות ה-7 באוקטובר החזירו אותו בבת אחת וללא מעצורים לחוויות ימי הודעות הנפגעים, תפקיד אותו מילא במסגרת שירותו הצבאי בצה"ל בין השנים 1989 ועד 2006. למרות שעברו שנים לא מעטות מאז, חוויה זו, השפיעה על חייו בצורה עמוקה וגרמה לו  לשקוע בדיכאון חרדתי פוסט טראומטי. בעקבות מאורעות ה-7 באוקטובר נתמלא משה חרדה כמעט בכל צעד שעשה מאותו יום. לחוויית הכאב בעקבות זיכרונות שצפו ועלו, כאילו קרו הם רק תמול שלשום ולא 18 שנה קודם לכן. בנוסף ביום ה-5 באוקטובר, רק יומיים לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל, נפרד משה מאימו דוידיה ז"ל שהלכה לעולמה. מותה העצים עוד יותר את התחושות הקשות והחרדות שחווה.  

*מה חשיבותה של התוכנית היום ?*

ככל שנוספו יותר מלחמות בישראל גברה המודעות לפוסט טראומה אשר  הובילה למחקרים רבים בתחום המזהים פגיעות מתמשכות ומחריפות בקרב אנשים שנחשפים לטראומה במלחמות ישראל השונות - הן בקרב חיילים בחזית והן בקרב אזרחים בעורף.

תפקיד מודיע הנפגעים הינו קשה, קשה מאד. המודיע למעשה, הנציג של הצבא מול המשפחה וזה כולל הכל – להביא להם את החפצים שנשארו, לפעמים את הנשק, לערוך להם סיור איפה שהוא נפל אם אפשר, להיות שותף באירועי ההנצחה,  לתאם להם את האזכרות השנתיות, ללוות אותם בגיוס ילדים נוספים לצבא, הכל. כל מה שקשור לצה"ל עובר דרכם. יחד עם זאת אומרים מטפלים שאפשר לחיות לצד הטראומה. לא שוכחים ולא מעלימים, אבל לומדים לחיות לצד זה. חשוב לדעת שיש תקווה. אנשים חושבים שהם מקולקלים ולא ברי תיקון, אבל זה לא נכון. אפשר לתקן. לא כדאי לתת לטראומה לנהל את החיים שלנו.

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב למשה?*

משה אומר: "לא לוותר לעולם על חלומות ואסור לוותר לרגע על החיים למרות כל הקשיים". אחד מחלומות שמשה הגשים הוא לעסוק בתקשורת, כלומר רדיו וטלוויזיה. כפי שהוא מעיד על עצמו "כל חיי עסקתי ברדיו בשידורים שונים ומיוחדים והן בטלוויזיה כעורך חדשות מקומיות ובנוסף בשדור משחקי ספורט. גם כיום אני עוסק ברדיו ומשדר מוסיקה ופוקאסטים בנושאי ספורט ומוזיקה. אני ממשיך להגיש תוכנית בשם "משה בתיבה".

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

אושיק לוי - בלדה לשוטר

מילים: אהוד מנור, לחן עיבוד ניצוח ותזמור: נורית הירש

ירדנה ארזי - אתה לי ארץ

מילים: יורם טהרלב, לחן: נורית הירש

חיים משה - תן לזמן ללכת

מילים ולחן: אביהו מדינה

יפה ירקוני- דומם שטה- משה בתיבה

מילים: קדיש יהודה סילמן, לחן: ניסים ניסימוב

סקסטה – רדיו

מילים: אהוד מנור, לחן: עוזי חיטמן

שולמית לבנת - חיילים אלמונים

מילים: אברהם (יאיר) שטרן, לחן: אברהם (יאיר) שטרן ורוני שטרן

                  

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה