יום שני, 21 באוגוסט 2023

אורי לוי - מדריך ומלווה טיפול בקנביס רפואי 21.08.2023

 בס"ד

אורי לוי - מדריך ומלווה טיפול בקנביס רפואי




במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, ד' באלול ה'תשפ"ג,  21 באוגוסט 2023, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106 FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את  אורי לוי - מדריך ומלווה טיפול בקנביס רפואי.

האם קנאביס הוא חלופה בטוחה ולא ממכרת לתרופות לטיפול בקשישים ובבני הגיל השלישי ? המון תשובות לשאלות על הקנביס שלא העזתם לשאול

 

בואו להאזין לסיפורו של אורי לוי, בעלים ושותף, עם אשתו אביטל, של מרכז "זה הזמן", העוסק בתמיכה וליווי מטופלים בכלל, ומטופלים בני הגיל השלישי במיוחד, בעזרת הקנאביס הרפואי. 

לא מעט אנשים שנזקקים לקנאביס רפואי נתקלים ברופאים שנרתעים מהתרופה הזו. מחקר של אוניברסיטת חיפה, שפורסם בוואלה בריאות בשנת 2019 מגלה כעת כי הסיבה לכך היא לא מידע רפואי אלא שיקולים חברתיים ודעות קדומות.

מתוצאות המחקר עולה כי גם גורמים חברתיים שאינם קשורים לשאלה האם השימוש בקנאביס עשוי לסייע מבחינה רפואית למטופל, משפיעים על חלק מהרופאים כשהם מחליטים האם לתת קנאביס רפואי כחלק מהטיפול. כך למשל אמרו הרופאים כי המלצה על קנאביס רפואי עלולה לחשוף אותם לאלימות או לאינטראקציות אגרסיביות עם מטופלים. חלק מהרופאים מביעים חשש משימוש לרעה בקנאביס, ומזליגה של קנאביס רפואי לשוק השחור, וחלקם אף רואים בו כסם מסוכן המזוהה עם מסוממים ועבריינים.

לעומת זאת, הגישה ההוליסטית אורי ואביטל, בעלי מרכז 'זה הזמן' לשימוש בקנאביס רפואי, רואה את מכלול חייו של המטופל ודוגלת בשילוב מלא של הצמח כטיפול ארוך טווח התומך ומעשיר את החיים.

אורי ואביטל מגיעים לבית הלקוח להדרכה מעמיקה שכוללת, הסבר על ההיסטוריה של הצמח ועל השימושים הרפואיים שעשו בו בעבר, הסבר על החיבור המיוחד של הצמח עם גוף האדם ויכולותיו הטיפוליים. עם ההדרכה המטופלים מקבלים חודש ליווי בו הם זמינים לשאלות כאשר ניתן להאריך את הליווי. אורי ואביטל מזמינים את הסובלים להפסיק לחשוש ולהיפגש אתם להדרכה מעמיקה, מותאמת אישית ומלאת סבלנות על צמח הקנאביס וסגולותיו הרפואיות המדהימות.

 

המחקרים שאורי מציג מרחבי העולם מספרים על 8 סוגי הטבות לקשישים:

·       קנאביס הוא חלופה בטוחה ולא ממכרת לתרופות לטיפול בכאב כרוני אצל קשישים.

·       קנאביס יכול להפחית חרדה ודיכאון בקרב קשישים

·       קנאביס יכול לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי והגופני אצל קשישים.

·       קנאביס יכול לעזור להפחית את הסיכון לאלצהיימר בקרב קשישים

·       קנאביס הוא חלופה בטוחה ולא ממכרת לתרופות לטיפול בכאב כרוני אצל קשישים

·       קנאביס יכול לעזור לקשישים עם בעיות הקשורות לשינה

·       קנאביס יכול להפחית את הסיכון לנפילות ולשפר שיווי משקל וקואורדינציה אצל קשישים

·       קנאביס יכול לעזור לשפר את התיאבון והעלייה במשקל אצל קשישים

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאורי?*

הטיפול בקנאביס מועיל ומסייע במגוון של פתולוגיות, הן כריפוי וגם כתמיכה בטיפולים קונבנציונליים ואורך חיים מאוזן, לכן אורי ואביטל פועלים על מנת שהקנאביס לא יהפוך לעוד תרופה בארון התרופות וייתן מענה רחב לצרכים האישיים של החולה המטופל.

מעבר להתאמה באופן אישי את דרכי הצריכה, סוגי הריכוזים והמינונים ישנם גורמים נוספים במיוחד לגיל השלישי שאינם מדוברים הדורשים תהליך וליווי.

התפיסה של מרכז 'זה הזמן' היא שאנו חיים רק פעם אחת ונכון שנשים את איכות חיינו במקום גבוה בסדר החשיבויות. דברים רבים משפיעים על איכות חיינו ורבים מהם אף נמצאים בידינו.

לאחר עשרות שנים שבהן צמח הקנאביס נקרא ונירשם בתודעה כ"סם מסוכן"  כיום אנשים רבים ובעיקר מבוגרים חוששים להיעזר בצמח על מנת לקבל הקלה לחיים. הסטיגמה השלילית, הפחדים וחוסר הידיעה גורמים למתח וחוסר נחת ואלו פוגעים בהצלחת הטיפול.

החזון של מרכז 'זה הזמן'  הוא להנגיש את הקנאביס לאנשים מבוגרים בתהליך מדויק המתאים להם ולצרכים המיוחדים להם על מנת שיוכלו להנות מטיפול מוצלח ולשפר את איכות חייהם בעזרתו.

לקנאביס יש יכולת לחולל שינויים מרחיק לכת בחייו של אדם, אם בהקלה עם התמודדויות פיזיות , נפשיות ואף תורם בשיפור איכות החיים בדרכים רבות. במרכז 'זה הזמן' פועלים על מנת למקסם את הטיפול בקנאביס שיסייע בצורה רחבה ולא יהפוך לעוד תרופה בארון התרופות.

קשר אישי וכבוד לסיפור החיים שנפרס לפנינו הינם היסודות של השירות. לכל אדם סיפור חיים משלו ומשם אורי ואביטל מתחילים את התהליך על מנת ליצור חיבור מיטיב ומשמעותי עם הקנאביס. כאשר שומרים על רצף טיפולי בתהליך מסודר נוצר חיבור נכון עם הקנאביס ואז ניתן לראות תוצאות חיוביות.

מהקלה באיכות השינה, להקלה במצב הרוח, להקלה בכאבים ולהקלה במתח הנפשי ועוד.

אורי ואביטל מעניקים זמינות מלאה עבור המטופלים וקשר יום יומי מסייעים לשמור על הרצף הטיפולי ותורמים משמעותית להצלחת הטיפול ועמידה ביעדיו.

טיפול בקנאביס רפואי שונה לחלוטין מטיפול תרופתי ובעידן שבו אנחנו מקבלים תרופות מרשם רבות, במרכז 'זה הזמן' גילו את הצורך לבנות תפיסה חדשה עם הטיפול בקנאביס רפואי, תפיסה שבה לאנשים יש מרחב בטוח לפעול ולקבל החלטות באופן עצמאי לפי תחושתם האישית על מנת להביא הקלה לחייהם.

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של אורי לוי?*

מפתך מספרת על אדם שייעודו להיות מנהיג, להוביל דרך רוחנית, להרחיב אופקים לעצמך ולזולת. לקדם את האהבה שבאה מהלב.

אדם שפיו הוא כלי עבודתו. אדם בעל יכולת נתינה ללא גבול, רוחני ברמה גבוהה, בעל מודעות גבוהה. בעל יכולת אינטואיטיבית. אדם רחב לב, המסוגל להרחיב אופקים לעצמו ולזולת. אדם בעל ידע רב, חכם, המתנדב למען הזולת, חברותי ורחמן. אדם בעל יכולת ראיה בגדול, אדם בוגר, אמיץ, פיזי, אדיב, אתגרי, הרפתקן, לוקח סיכונים, דינמי, אנרגטי, סתגלן. אוהב אדם. אדם בעל דמיון, מתנסה בריגושים, זקוק למרחבים ולחופש. אדם בעל ביטחון עצמי, המאמין בעצמו, אופטימי, חזק נפשית ופיזית. אדם הישגי, מנטאלי, שקט כלפי חוץ, נשמתו כאש היצירה, פתוח, מעניק ללא תנאי. אדם חברותי, בעל יכולת להכיל את כולם. אדם הנלחם למען זכויות חברתיות ונלחם למען צדק חברתי.

מפתך מספרת על אדם בעל סגנון מחשבה שקול ומאוזן, לא נוטה לקיצוניות ולהתלהבות, מחשבה מתחשבת, רגשית, נטייה להבין את הצרכים של הזולת. יכולת ראיה תלת ממדית במרחב, עם נטייה לאומנות ולאסתטיקה. חשיבה הממוקדת ביופי ואסתטיקה, עיצוב וצבע מחשבה בעלת מטען רגשי. 

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

שר ליבי - אוריה צור ואורקה טפלר        

מילים - רועי שנער, לחן ושיר מקורי - Cunaq – שימשאי

אריק איינשטיין - אמא אדמה

מילים: יענקל'ה רוטבליט, לחן: מיקי גבריאלוב

שרית חדד - הכאב הזה

מילים: אהוד מנור, לחן: שמעון בוסקילה

מרגניות-חנן יובל

מילים: זלמן שניאור, לחן: עממי

עידן עמדי - כאב של לוחמים

מילים ולחן: עידן עמדי

אל תשליכני לעת זיקנה - אביהו מדינה ושימי תבורי

מילים: מתוך תהילים, לחן: אביהו מדינה.

גאולה גיל - דבר אלי בפרחים

מילים: אורי אסף, לחן: דובי זלצר

אסתר עופרים - פזמון ליקינטון

מילים - לאה גולדברג, לחן - רבקה גוילי

דורית ראובני - יש פרחים

מילים: מוני אמריליו, לחן: נתן יונתן

אברהם פריד וישי לפידות | עלה קטן

מילים ולחן: ישי לפידות

חוה אלברשטיין - החיטה צומחת שוב

מילים: דורית צמרת, לחן: חיים ברקני

דודו זכאי - פרח של אור

מילים: נתן יונתן, לחן: עממי

        

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה