יום ראשון, 23 ביוני 2013

אם נותנים לך, תיקח. האם זו מימוש הזכות?

מפתו של אלון חסן מתארת אדם הנוטה לחרדות ומהן הוא צומח בפן השלילי והכוחני במטרה לחפות על חוסר הביטחון הפנימי. המפה מתארת אדם הנוטה לפנטז, לחשוב ולדבר באופן שלילי. אדם חסר סובלנות וצניעות. אדם שאינו גמיש ומקשיח עמדות. אדם הנוטה לנצל את התקשורת לתועלתו האישית. אדם המתקשה לשלוט בדחפיו.




"אם נותנים לך תיקח" אומר אלון חסן, יו"ר ועד העובדים של נמל אשדוד. האם זוהי בחירה נכונה? תורת ישראל מצווה אותנו בעשרת הדיברות "לֹא תַחְמֹד, בֵּית רֵעֶךָ; לֹא-תַחְמֹד אֵשֶׁת רֵעֶךָ, וְעַבְדּוֹ וַאֲמָתוֹ וְשׁוֹרוֹ וַחֲמֹרוֹ, וְכֹל, אֲשֶׁר לְרֵעֶךָ (שמות כ' י"ג). אומרים חז"ל כי החמדנות הנוצרת מהאגו והתאוות, מעוותים את האידיאות הנעלות של חסד, חמלה ונתינה לזולת, כפי שבעל תפקיד כיו"ר ועד עובדים אמור לנהוג והופכים אותם לחסד, חמלה ונתינה לעצמו ולעצמו בלבד. 

בהגדה של פסח, אנו מוצאים ארבעה בנים. "אֶחָד חָכָם, וְאֶחָד רָשָׁע, וְאֶחָד תָּם, וְאֶחָד שֶׁאֵינו יודֵעַ לִשְׁאול". "רָשָׁע מָה הוּא אומֵר? מָה הָעֲבודָה הַזּאת לָכֶם. לָכֶם - וְלא לו. וּלְפִי שֶׁהוצִיא אֶת עַצְמו מִן הַכְּלָל כָּפַר בְּעִקָּר". שואל האר"י הקדוש, רשע, מיהו? ומפרש. זהו אדם אשר בוחר לקיים "רצון של עצמו" ומעדיפו על פני רצון האחר. ר.ש.ע. ראשי תיבות של המילים "רצון של עצמו". 

אלמלא שני התחקירים שפורסמו בעיתון הארץ ובערוץ שתיים, היה אלון חסן ממשיך ובונה את האימפריה שלו עד שהיא הייתה, אולי, בולעת את כל המדינה. יחד עם זאת, אלון חסן, לקח כי אפשרו לו לקחת, כמו שהוא אומר בשפתו "אם נתנו לך, תיקח". מה, שהוא יצא פרייאר? הרי זהו הפחד הגדול ביותר של הישראלי המצוי. אני לא מוכן לצאת פראייר. שכולם יצחקו עלי איזה אהבל ופראייר הייתי? לא מה אני חושב על עצמי, אלא מה יגידו עלי האחרים. את האשמים צריך לחפש בשני מקומות. האחד, הנורמה החינוכית המאפשרת לקחת מהאחר בחוצפה ובעזות מצח בכלל ובהנהלת הנמל בפרט. הרי מתחת לאף שלהם הם רואים את המשאיות חולפות, הם רואים את חומרי הניקוי והם רואים את ראיונות העבודה המפוברקים שבהם כל הבנות מקבלות 1 ובת המשפחה של חסן מקבלת 10, 10 ועוד 10. מה זה?! ושוב הם חותמים ומאשרים, וחותמים ומאשרים בגלל אותו הפחד הקמאי שהמלך חסן הראשון ירים יד ויסגור להם את הנמל.

מפת עץ החיים של אלון חסן

אלון חסן נולד ב 21.3.1970
אז, מיהו אלון חסן באמת? מה מספרים עליו המספרים והאותיות?

מפת עץ החיים הקבלית בה אני נעזר לפצח את סוד אישיותו של האדם מורכבת משני חלקים:

החלק הראשון, מפת אישיות האדם, מספר לנו מה האדם מצפה מחייו. המפה המתארת את שאיפותיו,רצונותיו, יכולותיו והקשיים העומדים בפניו.

החלק השני, מפת תקופות החיים, מספר לנו מה החיים "רוצים/מצפים" מהאדם ולאן הם מובילים אותו המפה מתארת את ה"רוח הגבית" שיכולה להעלות ולרומם או להיות הרוח מקדימה שמאטה ועוצרת. 

כמו כל אדם, גם אלון מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר. המלך מהווה 50% ממבנה אישיות האדם, מיוצג ע"י סיכום תאריך הלידה. האביר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא מיוצג ע"י המזל האסטרולוגי. השר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא מיוצג ע"י מספר השם הפרטי.

אם נבדוק לעומק את המלך, האביר והשר, נראה שלמעשה המלך מדבר על הייעוד שמספר על המטרה של האדם. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיו על-מנת לממש את ייעודו, השר יספר לנו, איך יעשה זאת ובאיזה אופן.

ייעודו של אלון, הוא מספר המלך שלו (מס' 14/5 המשויך לספירת תפארת המייצג באסטרולוגיה את צרוף המזלות השולטים: מזל אריה, מזל בתולה ומזל תאומים. שילוב שלושת הכוכבים שחלקם דיס הרמוניים (אינם מסתדרים האחד עם השני) גורמים את מירב בעיותיו. בטארולוגיה: קלף המיזוג). ייעודו הוא לבצע את התיקון העיקרי שבחייו. מפת אישיות האדם של אלון חסן, כפי שהיא משתקפת על גבי מפת עץ החיים הקבלית שלו הינה למעשה מפה חלשה. מצד אחד המפה מתארת אדם שכלפי חוץ הינו אדם קשה ונוקשה עד גבול התאכזרות והתנהגות קיצונית ובלתי נסלחת. אדם שמנצל לתועלתו האישית הזדמנויות על גבם של אחרים. מצד שני זהו אדם שאם ילחצו אותו לפינה פעם אחר פעם ישבר מהר ויקרוס.

מפתו מתארת אדם הנוטה לחרדות ומהן הוא צומח בפן השלילי והכוחני במטרה לחפות על חוסר הביטחון הפנימי. המפה מתארת אדם הנוטה לפנטז, לחשוב ולדבר באופן שלילי. אדם חסר סובלנות וצניעות. אדם שאינו גמיש ומקשיח עמדות. אדם הנוטה לנצל את התקשורת לתועלתו האישית. אדם המתקשה לשלוט בדחפיו. אדם החושב באופן רגשי. אדם המתקשה להיות אמין ואחראי. אדם בעל נטייה להתמכרויות בעיקר לאוכל, רדיפת בצע, בזבזנות, ופעילות אנרגטית הרסנית. אדם שנוטה לפעול באמצעות סכסוכים, גאוותנות, כעסים וקנאה חולנית. אדם המתיש את הסביבה. אדם הנלחם ללא תכלית. אדם שאינו עוזר מרצון אלא מתוך אינטרס אישי. אדם הנוטה לדרוש קודם מהאחר ורק אחר כך מעצמו. קיימת בו הנטייה כדברי המשפט "עבד כי ימלוך".

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי המשויך לספירת דעת הנסתרת - מזל טלה הקורא לו להיות אביר ההוראה והעברת המידע. יחד עם זאת המזל האסטרולוגי שלו נשלט ע"י כוכב מארס מיסוד האש המכונה בפינו "כוכב המלחמות". בנוסף היות שבספירת תפארת שולטים כוכבים מנוגדים המעצימים את התנהגות הלוחמנית של כוכב מארס ובנוסף היות שבמפת תקופות החיים יש לו גיבוי חזק לכל מאוויו הוא נוטה להיות קיצוני יותר בדרכו.

השר הוא מספר שמו הפרטי 
כישוריו האישיים ויכולת מחשבתו מתארים אדם המנצל לרעה כל אפשרות למענו ולמען משפחתו תוך דריסת האחר.

מפת תקופות החיים מתארת אדם ש"עלה לשלטון" בתפקיד בתקופת החיים בין הגילאים 31-40. מפת תקופות החיים מתארת אדם בעל נטייה להסתבך עם רשויות מגיל 40-120 ובמיוחד מגיל 40-49.
יחד עם זאת מפה זו מתארת אפשרות להגיע לשלטון ולפוליטיקה. אם יגיע לפוליטיקה הוא עלול להצליח ולשרוד שם שנים רבות. מפת תקופות החיים עוזרת לו ומגבה אותו לאורך כל הדרך בעניין זה. 
יחד עם זאת בעניין החקירה אם תסתיים החקירה והעמדה לדין לפני שנת 2020 יש לו סיכוי להיכנס לכלא. אם יסתיים לאחר 2020 יצא ללא פגע. 

אילו היה מקבל ייעוץ נומרולוגי מתאים, היה יכול לבחור ולפעול אחרת. מפתו מתארת אדם הפועל בדיוק על-פי יכולות חשיבתו, כישוריו ודחפיו.

אילו היה מקבל ייעוץ מתאים הייתה בידו האפשרות לבחור בדרך האור כלומר לבחור להנהיג בחוכמה ולמען מטרות נעלות לטובת "קהל מאמיניו" שהלכו אחריו באש ובמים מגיל 31-40. כיום הם הולכים אחריו רק בכוח האינרציה ההולכת ונחלשת עד אשר תעלם לה בתקופה הקרובה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה