יום שני, 23 בינואר 2017

"הנני, ענני, חנני" – עם הפזמונאי אבי קורן

"הנני, ענני, חנני" – עם הפזמונאי אבי קורן

"אות לאות תביע אומר" 23.01.2017  בין 11:00 ל 13:00 עם הפזמונאי והמשורר אבי קורן, הזוכה הראשון בפרס מפעל חיים, המוענק במסגרת חג המחזמר בת-ים.

השיר המסמל הכי הרבה את עשייתו של אבי נכתב לאחרונה ומסכם לדעתו את הוויית עשייתו המבורכת.
אני העני ממעש
קורא במלוא אוני
הנני
לא רחמים אני מבקש
איש בקשות אינני
היה אשר היה
הווה אשר הווה
יהיה אשר יהיה
הנני, ענני, חנני

את תוכניתנו היום בין 11:00 ל 13:00 הקדשנו ליוצר מיוחד ומופלא. איש ששיריו הרבים והמרגשים, כך אני מאמין, נוגעים בלב של כולנו. הייתי  שמח, גאה ונרגש לארח את הפזמונאי היחיד והמיוחד אבינועם (אבי) קורן. 

אבינעם (אבי) קורן, שאמו דור שמיני בארץ ממשפחה צפתית ואביו עלה מפולין, לא הגיע באקראי לכתיבה. "הייתי עכבר ספרים שבלע בשקיקה מהמבחר העצום שהיה בסוכנות הספרים של אבא ושם התאהבתי במילה הכתובה", מעיד קורן לבית קליינמן. "אולי מימשתי את כוונתו של אחיו הבכור להיות סופר. בגלל לימודיו באוניברסיטה, הוא העביר את סרטיפיקט העלייה לארץ לאבא שלי, שכך ניצל".
קורן, שכישרון הכתיבה שלו התגלה במערכונים שכתב לקן השומר הצעיר שלו, חלם למעשה להיות שחקן והחל את הקריירה ב"טילון־תליל", תיאטרון הילדים של מנחם גולן, שאצלו עשה את התפקיד הראשי הכפול ב'שלמה המלך ושלמי הסנדלר', והוא זכור לו כבמאי נפלא.

ב־1963, כשלהקת הנח"ל חיפשה בדחיפות מחליף בהצגה המוזיקלית "שמש במדבר", במקום חבר הלהקה שעזב ולימים נודע כמפיק הסרטים יורם בן־עמי, הגיעו עד היאחזות כרם שלום כדי לשים יד על הנחלאי קליינמן, וזה שינה את כל מהלך חייו.

אבי קורן חתום על שורה של שירים שהפכו כבר לקלאסיקה בזמר העברי  בן השאר כתב  את השיר "בוא הביתה" שמבצעת אשתו לשעבר הזמרת  שולה חן, השיר "שלווה" בביצוע להקת הנח"ל, "רוח שטות" בביצוע יהורם גאון, "אנחנו לא צריכים" בביצוע שלמה ארצי,  "באביב את תשובי חזרה" בביצוע צוות הווי הנח"ל ועוד רבים וטובים. אבי  קורן שימש  עורך ומפיק תוכניות רדיו  בקול ישראל ובגלי צה"ל.

בשנת 2015 הוענק לאבי קורן פרס מפעל חיים מטעם אמ"י עבור תרומתו לאורך שנות יצירותיו.

אבי קורן הינו הזוכה הראשון בפרס מפעל חיים, המוענק במסגרת. חג המחזמר בת-ים (2015).

בשלהי 2016 החל לפרסם טור אישי במהדורת "מעריב סופהשבוע" של מעריב ולערוך שעה עברית של זמר עברי ברדיו ללא הפסקה 103FM.

שמענו מאבי על עשייתו הברוכה, הקשבנו לסיפורים שמאחורי הקלעים ונגענו מעט במפתו הטארונומרולוגית על פי עץ החיים הקבלי, המספרת את סיפור חייו. שכחנו לטעום גם מהאישים התנכיי"ם המתחבאים במפתו.

מפת עץ החיים הקבלית
אבינועם קורן
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און
אבינועם , כמו כל אדם הגעת לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר. המלך מהווה 50% ממבנה אישיות האדם, מיוצג ע"י הוא סיכום תאריך הלידה שלך. האביר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא המזל האסטרולוגי שלך. השר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא שמך הפרטי .

ייעודך הוא מספר המלך שלך [מס' 5 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל תאומים, בטארולוגיה קלף הכוהן הגדול]. 

הקורא לך להיות  מלך בתקשורת. אדם וורבלי, בעל יכולת לבצע בו זמנית מספר דברים. נטייה לחופש, תנועה ונסיעות. אדם אנרגטי, יצירתי, אנליטי, בעל כושר קליטה מהיר. אדם זריז, יוזמתי, כריזמטי, לא אוהב מסגרת, לא יודע לשים גבולות, קופץ מדבר לדבר. אדם פיקח, אינטליגנטי. אדם שכלתני, הרפתקן, מעניין, עובד תוך כדי תנועה, אוהב לאהוב.

המשפיע התנכ"י המלך "עוזיהו" - מתאר אדם כפי שמתואר עוזיהו כאדם שידע לעמוד על במה ולהנהיג. אדם שהנהיג את עם ישראל במלחמות והרחיב את ממלכת יהודה. 
ובתנ"ך כתוב: וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל-שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל-שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל-הַמִּקְצוֹעַ; וַיְחַזְּקֵם.  [דברי הימים ב' כ"ו ט']

עוזיהו כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי במפתך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל תאומים ומתאר אדם שאוהב להנהיג באמצעות תקשורת נכונה ובונה. דחף לתקשורת בתחומים שונים ובין היתר מערכת הובלת מים לירושלים שקישר בין מקורות המים לעיר ירושלים.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  [ מס'  5 לספירת דעת הנסתרת] -  מזל תאומים  הקורא לך להיות  אביר התקשורת. אדם וורבלי, בעל יכולת לבצע בו זמנית מספר דברים. כמו מספר הייעוד.

ספירת חכמה – מספרת על הידע הנסתר, הקדום, הצפון בנשמתך  ואופן השימוש הנכון בו  תביא אותך להכרת הכלים הנסתרים המצויים עמוק בתוך נשמתך.  
מפתך מספרת על אדם שזקוק לאחר על מנת להצליח או למצוא את השקט שבתוכו. כשיש לאדם שלווה פנימית, טוב ונעים לו עם עצמו, הוא יכול להתפתח רוחנית. באינטואיציות הפנימיות ימשוך אנשים שיתחברו אליו, ישתפו פעולה וייעזרו לו להתקדם בחייו. 

המשפיע התנכ"י  של ספירת החכמה הוא "יעקב" אבינו, יעקב בן יצחק המתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב וגם לרדת אל בני האדם ולהתחבר עמוק לנשמתם.
ה"יעקב" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו כפי שמתואר בברכת יעקב לבניו. בברכה זו חשף יעקב את התכונות הנסתרות של כל ילד וילד. הברכה הובילה לעידן חדש של 12 השבטים.      

יכולת התעסוקה שלך הם תוך כדי תנועה ויש לך יכולת יצירה של יש מאין. אתה עושה את עבודתך ביסודיות ולעמוק היות והמשפיע האסטרולוגי הוא מזל עקרב מיסוד המים.

המשפיע התנכ"י על עשייתך הינו ה"מנורה". מנורת המאור שניצבה בבית המקדש והפיצה את אורה מקצה העולם ועד קצהו. מנורת המאור מקרינה עליך אנרגיה רוחנית ומאפשרת לך להיות אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    

אור ה"מנורה" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שלך ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.  
       
צורת המחשבה שלך המתוארת בספירת הכתר מספרת על חשיבה גמישה ותקשורתית. הנך אדם בעל חשיבה זורמת וקלילה, מחשבה שנונה, בעל קליטה מהירה, אדם בעל צורת חשיבה פיקחית, מבריקה ומאלתרת. המשפיע התנכ"י הינו דוד המלך שהיה בין השאר משורר, זמר ונגן מחונן. אדם שתפקידו לעמוד על במה ולהעביר ידע לאחר ובין היתר שילוב תכונותיו הוביל אותו לכתוב את ספר תהילים.  

השירים שהושמעו בתוכנית:
אני חי כמו עשב בר – עירית דותן, אריק סיני
שלווה – להקת הנחל
בוא הביתה - שולה חן
אנחנו לא צריכים – שלמה ארצי
באביב את תשובי חזרה – צוות הווי נחל
רוח שטות – יהורם גאון
לקראת שבת – יגאל בשן
למה למה – אילן ואילנית
הנני – יאיר קלינגר

להאזנה לתוכנית:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה