יום שני, 16 בינואר 2017

יצירת תקשורת אפקטיבית בחיים

יצירת תקשורת אפקטיבית בחיים

"אות לאות תביע אומר" 16.01.2017  בין 12:00 ל 13:00 תוכנית מס' 7 עם ויקי משל לביא, המלווה ומדריכה הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

ויקי אומרת: קרה לכם פעם שהתנהגתם בסיטואציה מסוימת בקשיחות?
אולי יצא לכם לא לסלוח לאדם קרוב למרות שאתם ממש רוצים?
בטח חוויתם פעם שדיברתם עם מישהו ושמתם לב שהוא לא מבין אתכם.
למי מאיתנו זה לא קרה?
ואיזה הרגשה נהדרת זו לדעת שיש בנו את כל היכולות לשנות את זה, ולייצר תקשורת נהדרת, אמיתית, אפקטיבית ומקדמת.
מסקרן אתכם לדעת איך עושים זאת?
היום נדבר על הכמה מהנחות היסוד של ה NLP שמאפשרות תקשורת כזו.
ויקי גורסת שניתן לייצר תקשורת אפקטיבית ומקדמת בקלות וללא מאמץ דרך הנחות היסוד של הNLP.
הנחות יסוד הן גישת חיים, דרך חשיבה שמאפשרת לנו להיות פתוחים לכל מיני סגנונות תקשורת ולעשות התאמות קלות בהתנהגות שלנו כדי להכניס לחיינו זה תקשורת בריאה, נוחה ונעימה.

א.       גמישות.
כשאנו מבקשים שינוי- עלינו לגלות גמישות ולאפשר לעצמנו לראות יותר.
הגמישות מאפשרת להרחיב את הגבול שלי ולא להתקבע רק בעמדה שלי.
איך הופכים להיות יותר גמישים בחשיבה?
•        לקבל בברכה שינויים ואתגרים
•        לעצור רגע ולשים לב לתגובה שלי
•        להסתכל על סיטואציות בחיים ולשאול את עצמי: האם אני גמיש? או נוקשה?
•        ומה אני יכול לעשות אחרת?

ב.       מפת עולם .
לכל אדם יש את מפת העולם.  חובתנו לכבד את מפת העולם של כל אחד ואחת.
מפת העולם נוצרת מיום היוולדו. אנו גדלים בסביבות שונות, עם הורים שונים וחווים חוויות אחרות ויש לנו ערכים ואמונות אחרות. וזה מה שעושה הבדל בחשיבה שלנו.
הסיבה לכך היא שמאחורי המפה הזו שיש לכל אדם – כל אדם בעצם רוצה להיות בעדו, זה אף פעם לא נגדנו. זה פשוט בעדו.
כשאני מכניסה כתובת ל Waze – הכתובת היא אותה הכתובה, אבל יש המון דרכים להגיע לכתובת הזו.
כשאני מבינה שהמפה שלי שונה מזה של חברי, הרבה יותר קל לי לעצור לרגע ולהיכנס לנעליים שלו.

ג.       תוצאות
בחיים יש תוצאות, כל עוד יש תהליך למידה, אין כשלון ויש רק משוב.
מה שאומר שככל שנטעה יותר, כך נלמד יותר.
נסיק  מסקנות ונלמד יותר וכך נדע מה האסטרטגיה שעובדת הכי טוב עבורנו.
אנחנו לא חייבים להיות מושלמים! אנחנו שלמים כפי שאנחנו.
אין אדם שלא טועה, כל מי שיש לו אומץ לעשות- טועה. וזה מצוין כי הוא לומד.

תן – של רוני דלומי
מישהו צועד איתי – עופרה חזה
סוף הנפילה – ערבי שירי משוררים – דורית ראובני
דליה רביקוביץ ויאיר רוזנבלום
לתת – בועז שרעבי


ויקי משל לביא
האחת והיחידה
מתלהבת ברדיו....
ותאמינו לי.... יש בהחלט על מה להתלהב




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה