יום שני, 13 בפברואר 2017

"דַּבֵּר פָּשׁוּט" עם אליעוז רבין איש הרוח והחומר

"דַּבֵּר פָּשׁוּט" עם אליעוז רבין
איש הרוח והחומר 

"אות לאות תביע אומר" 13.02.2017 בין 11:00 ל 13:00 עם אליעוז רבין מנכ"ל החברה "דבר פשוט" – התייעלות באמצעות פישוט ניהולי, מרצה, משורר, פזמונאי וסופר ומחברו של הספר "הספר" הנכתב עבור מי שרצה לעבוד לפי הספר, אבל לא ידע על איזה ספר מדובר אשר יצא לאור בהוצאת מטר ואזל מהמדפים.

שמחנו לארח את איש החומר והרוח היוצר והמנכ"ל אליעוז רבין. בפן החומרי של אישיותו אליעוז מנכ"ל החברה "דבר פשוט" – התייעלות באמצעות פישוט ניהולי. אליעוז לקח את המלה שהיא ביטוי קולי של החשיבה, פישט אותה כך שהעשייה תהייה קלילה ומובנת יותר. הרי שהציר לעשייה הינו מחשבה – דיבור – עשייה.  בפן הרוחני אליעוז הינו משורר, פיזמונאי וסופר.

השילוב ביניהם: ניהול השואב פעמים רבות מספרי ילדים. אליעוז מגדיר את עשייתו בשני משפטים הראשון "פשטות היא התחכום המושלם" אותו טבע ליאונרדו דה וינצ'י   ו"שלימות מושגת, לא כשאין מה להוסיף, אלא כשאין עוד מה לגרוע" אותו טבע אנטואן דה סנט אקזיפרי מחברו של הספר הנודע "הנסיך הקטן".  

,אם נעמיק להבין את עשייתו של אליעוז נמצא באתר שלו כי הוא מבסס את אמירתו, כתיבתו ועשייתו על הפסוק מספר קהלת, ככתוב בפרק י"ב פסוק י"ב. "וְיֹתֵר מֵהֵמָּה בְּנִי הִזָּהֵר  עֲשׂוֹת סְפָרִים הַרְבֵּה אֵין קֵץ וְלַהַג הַרְבֵּה יְגִעַת בָּשָׂר" .

הקשבנו לסיפורו של אליעוז מנקודת מבט אחרת הקושרת בין היותו בן לעם ישראל החי בארץ ישראל ונשוחח היום על: אהבתו לארץ ישראל ומדוע לדעתו עם ישראל נכשל שוב ושוב במו"מ עם הערבים.

הוספנו נגיעה במפתו הטארונומרולוגית, המספרת את סיפור חייו וסיפרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפתו.

אליעוז רבין - מפת עץ החיים הקבלית
כל הזכויות שמורות (C)
לשרון נריה בר-און
אליעוז , כמו כל אדם הגעת לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה ל: מלך, אביר ושר. המלך מהווה 50% ממבנה אישיות האדם, מיוצג ע"י הוא סיכום תאריך הלידה שלך. האביר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא המזל האסטרולוגי שלך. השר מהווה 25% ממבנה אישיות האדם והוא שמך הפרטי .


אם נבדוק לעומק את המלך, האביר והשר, נראה שלמעשה המלך מדבר על הייעוד שמספר על המטרה שלך. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך על-מנת לממש את הייעוד, השר יספר לנו, איך תעשה זאת ובאיזה אופן.

ייעודך הוא מספר המלך שלך [מס' 9 המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרולוגיה את מזל טלה, בטארולוגיה קלף הנזיר]. מלך בהוראה והעברת מידע. אדם המוביל דרך בכל תחום, אחריו הולכים באש ובמים. המורה האוניברסאלי, נתינה ללא גבולות, רוחב לב אין סופי. אדם המרחיב אופקיו תדיר. אדם המסוגל להגיע לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר. אדם חכם, מחונן, בעל ידע עצום. אדם בעל יכולות בלתי רגילים, בעל יכולת להמציא ול"בורא מציאות". אדם בעל יכולות מגנוט. אדם הישרדותי. אדם שתכונתו הדומיננטית היא מנהיגות ובמיוחד מנהיג העולם הגדול. אדם בעל יכולות ראיה כוללת ויחד עם זאת בעל יכולת לרדת לפרטים הקטנים. אדם בעל ביטחון עצמי, בעל מודעות גבוהה ואינטואיציה חזקה. אדם חברותי, אינטליגנטי, שכלתני, מנהיג טוב לב, בוגר אמיץ. אדם בעל כוח פיזי, אתגרי, הרפתקן ולוקח סיכונים. אדם דינמי, אנרגטי, סתגלן וזורם. אדם המצטיין בכול התחומים. אדם שכל דבר שמתחיל מסיים. אדם בעל אהבה אוניברסאלית. מתנסה בריגושים. אדם הזקוק למרחבים וחופש. אדם המאמין בכוחו, מאמין בעצמו, אופטימי, הישגי ומנטאלי. לוחם טבעי.

המשפיע התנכ"י "אדם"
מספר 9 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות. אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  [ מס' 1 המשויך לספירת דעת הנסתרת]   -  מזל אריה הקורא לך להיות אביר ברעיונות. מנהל ועצמאי. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להפגין בטחון עצמי. להיות מוחצן, שאפתן ויצירתי. לקבוע מטרות ולהשיגן. להיות ממוקד מטרה, יוזמתי, נמרץ, נחוש, מעשי, פעלתן, חרוץ ואיש ביצוע. יעיל, יצירתי ומוכשר. לפתח כישורים וורבאליים. להיות אדם בעל כריזמה אישית. אדם אדיב, כישרוני.  להקים מסגרת משפחתית החשובה לקבלת הכרה ולמימוש ייעודך.

השר הוא מספר שמך הפרטי [מס' 7 המשויך לספירת בינה המסמל באסטרולוגיה את מזל דגים, בטארולוגיה קלף המרכבה]. הקורא לך להיות שר בידע וחוכמה. אדם מחונן, נבדל, ובעל נטייה להעמקה במיוחד בתחומי הלימוד ומחקר. אדם בעל יושרה, שואף לשלווה ושלמות פנימית.

שירים שהושמעו בתוכנית:
סרג' לאמה "אני חולה"
הביתה – שושנה דמארי
מגדלור – שושנה דמארי
ביתי שלי – שושנה דמארי
עורי ציון – שושנה דמארי
אדם לאדם – שושנה דמארי
לאור הזכרונות
אור – שושנה דמארי

להאזנה לשעה הראשונה: לחץ כאן
להאזנה לשעה השנייה:    לחץכאן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה