יום שבת, 10 ביוני 2017

חזון הדורות התגשם

חזון הדורות התגשם
במלחמת ששת הימים נגאלו חבלי מולדתנו העתיקה



"אות לאות תביע אומר" 05.06.2017 בין 11:00 ל 14:00 עם האורחים שלנו, הרב יוסף הראל נשיא כבוד של מחוז ירושלים של צוות ארגון גמלאי צה"ל, סא"ל דן זיו גיבור ישראל שקיבל את עיטור הגבורה ולחם ליד גבעת התחמושת במסגרת חטיבה 55 , סא"ל עזרא אורני ק. הקשר של מוטה גור אשר הניף את הדגל על כיפת הסלע, כיפת הזהב, סא"ל יורם זמוש הניף את הדגל על הכותל המערבי אשר שחררו את ירושלים והגשימו חלומות של כל בני העם היהודי במשך 1,800 שנה ומוטי חרמון חבר הנהלת צוות  מחוז דן .

איחדנו היום את שלושת שעות התוכנית בין 11:00 – 14:00 לכבוד תוכנית ליובל למלחמת ששת הימים ויובל לשחרור ירושלים.
יש רגעים בחייו של עם אותם חובה להנציח, כזה הוא חג היובל לשחרור חבלי המולדת הקדומים שלנו במלחמת ששת הימים המופלאה וההרואית וגולת הכותרת שלה שחרור ירושלים בירתו הנצחית של עם ישראל. אם ההורים שלנו, בני דור השואה והתקומה חזו בפלא המופלא ובנס של הקמת מדינת ישראל אחרי 2,000 שנות גלות, הרי שאנו בניהם חוזים וחוגגים את המשך קיבוץ הגלויות בארץ ישראל ואת העלאת ירושלים על ראש שמחתנו בעת חג היובל לשחרורה.

בששה ימים, ששת ימי המעשה, ברא בורא עולם את עולמו המופלא ובששה ימים קמו גיבורים עזי נפש והביאו לניצחון אדיר על אויבינו שקמו עלינו לכלותנו. מעולם לא היה חייב עם ישראל תודה לכל כך מעטים שחרפו את נפשם למען עם ישראל. בשעה 07:45 בבוקר הששה ביוני 1967 עלה לאוויר מבצע מוקד. בתום אותו היום הוכרעו חיילות האוויר של מצרים, סוריה וירדן. הקרב על ירושלים שהחל באותו היום, התחולל ב-ע"ב [72]  השעות הראשונות של המלחמה. מלחמת ששת הימים אינה רק מורשת מפוארת אלא, ואולי בעיקר, מצפן עבורנו, עם ישראל. פריצת הגבולות ומגבלות החשיבה, האומץ לחלום ויתרה מכך האומץ והעקשנות לפרוט את החלום לתוכנית בת מימוש ולבצע אותה באופן מופתי – הם נרות לרגלנו וכוכבים בשמינו.

שמחנו לארח היום משדר חגיגי בו נספר על חג היובל למלחמת ששת הימים ולאיחוד ירושלים.  מתארחים אורחים מכובדים, שלכל אחד מהם סיפורים מעוניינים על ירושלים. סיפורים מן הזוית האישית, סיפורים שטרם סופרו ובמרכזם בירתנו הנצחית, העיר שחוברה לה יחדיו ירושלים. נוסיף ונספר על מפת עץ החיים הקבלית של מדינת ישראל ונתייחס ליום ה-5 ביוני. מה הביאה האנרגיה של השנה האישית, החודש האישי והיום האישי של יום מיוחד זה בחיי מדינת ישראל ועם ישראל.

עלו ובאו האורחים הנכבדים שלנו, הרב יוסף הראל נשיא כבוד של מחוז ירושלים של צוות ארגון גמלאי צה"ל, סא"ל דן זיו גיבור ישראל שקיבל את עיטור הגבורה ולחם ליד גבעת התחמושת במסגרת חטיבה 55 , סא"ל עזרא אורני ק. הקשר של מוטה גור אשר הניף את הדגל על כיפת הסלע, כיפת הזהב, סא"ל יורם זמוש הניף את הדגל על הכותל המערבי אשר שחררו את ירושלים והגשימו חלומות של כל בני העם היהודי במשך 1,800 שנה ומוטי חרמון גזבר מחוז דן של צוות.

זהו נס הגדול שקרה לעם ישראל בימים אלה, סיפרנו על הלוחמים שחירפו נפשם במלחמה,  לא שכחנו את הפצועים הגיבורים שחיים עימנו גם היום, סיפרנו מסיפוריהם הצדענו לגבורתם.

משמעות השנה האישית היא שהבורא נתן לאדם מתנה שממנה יוכל לצמוח.
משפט  מייצג: "ועת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע" ירמיהו פרק ל' פס' ז

מפת עץ החיים - מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
(C) שרון נריה בר-און
השנה שהחלה ביום ההולדת האחרון של מדינת ישראל שהחלה ב 14.05.1967 ותסתיים ביום ההולדת הבא:

זוהי שנה קארמתית – שנת שיעור. "שנת חרדת הנטישה הלא מודעת":
שנת שיא החולשה. שנה עם אנרגיה שלילית של חרדות, דיכאונות, מתח נפשי ופחדים בלתי מוסברים המשתלטים על החיים.

המשפיע התנכ"י "אליהו"
מספר 16 על פי המשפיע התנכ"י מתאר תקופה כפי שמתואר אליהו כאדם קפדן רודף צדק כפי שמתואר בסיפור על כרם נבות היזרעאלי. אדם רוחני בעל יכולת להתנתקות פתאומית.   
הדחף האנרגטי של התקופה, מושפע ע"י האנרגיה של ה"אליהו" שמצד אחד הצליח לבטא את יכולת המנהיגות שבו, לעשות צדק מבלי לפחוד מאנשי שררה, להתמיד בעיקשות ולהתחבר לרוחניות.

חודש אישי 4=22 – חודש יוני 1967
תקופת שיא הכוח ושיא ההצלחה, חודש בו קל להתגבר על כול בעיה ובקלות יתרה, תקופה בעלת יכולת הצלחה בכול תחום ועניין ובזמן קצר לעומת אחרים, זמן טוב להביא לידי ביטוי את יכולת המנהיגות, תקופה טוב להוביל דרך כלכלית, לפתח עסקים ובמיוחד עסקים מקיפי עולם בזירה הלאומית והבינלאומית.

המשפיע התנכ"י "מנורה"
מספר 22 על פי המשפיע התנכ"י מתאר יישות בעלת יכולת רוחנית נעלה. יישות עוצמתית בעלת יכולת לברוא מציאות ובעלת יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    
אור ה"מנורה" הקוסמי המשפיע על מאורעות אותו החודש הצליח לבטא את יכולת יכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה.  
        
יום אישי  ה-5 בחודש יוני:
יום שקל בו להצליח, מומלץ להוביל דרך. תקופה עם דחף לנתינה, מומלץ ללמוד ולהרחיב אופקים, לרכוש ולצבור ידע, יום שקל בו לשרוד, תקופה פורייה בעשייה ובמיוחד לממציאים וסופרים. יום של תהפוכות, מומלץ לסיים תהליכים, יום טוב לצאת למרחבים ולהתנקות ממועקה נפשית.
המשפיע התנכ"י מתאר אדם הראשון, מס' 9 -  היכולת לברוא מציאות מצליחה.     

השירים שהושמעו בתוכנית:
ירושלים של זהב – שולי נתן
אתה לי ארץ – ירדנה ארזי
משירי ארץ אהבתי – חוה אלברשטיין
הכומתה האדומה – עדנה לב
ירושלים של ברזל – יהורם גאון
רן אלירן – שארם א שיך
הרב רבנו גורן – רחל אטאס
המנורה – חיים ישראל
מעל פסגת הר הצופים - נחמה הנדל
שושנה דמארי – עורי ציון
הוי ארצי מולדתי – הגבעתרון
גליקריה – שבחי ירושלים


הנחיות להאזנה:
בגמר שעה, יש לסגור את הקישור דרכו האזנתם,

לצאת ממנו חזרה אל הבלוג ולהיכנס לקישור של השעה הבאה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה