יום שני, 25 ביוני 2018

יסמין אפרים – ניצחון כפול על דיכאון לאחר לידה


יסמין אפרים  – ניצחון כפול על דיכאון לאחר לידה
"אות לאות תביע אומר" 25.06.2018 בין 11:00 ל 12:00 עם יסמין אפרים אמא לשלושה בנים אשר ניצחה פעמיים דיכאון שלאחר לידה. עם הילד השני חוותה דיכאון לאחר לידה, ועם הילד השלישי דיכאון בהריון.

במשך שנים רבות תופעת הדיכאון לאחר לידה כמעט שלא קיבלה את התהודה הראויה לה, בעיקר משום שנחשבה מעט לא לגיטימית או טבעית. דיכאון לאחר לידה הוא דיכאון שכמעט קשה להאמין שנשים וגברים עלולים ללקות בו דווקא לאחר מאורע כל כך משמח.

לקח זמן עד שהבינו שמדובר בבעיה נפוצה הרבה יותר מאשר חושבים, והיא לא רק משפיעה על איכות החיים והתפקוד של ההורים הטריים והתינוקות, אלא אף עלולה לסכן את חייהם במקרים קיצוניים. רק אז, כשהחלו להבין את השכיחות שלה החלו להתייחס ברצינות וכך דיכאון וחרדה טיפול נפשי הותאם להם. עם זאת, עדיין שיטות מחקר שונות אינן מצליחות לקבוע את היקף התופעה והיא נעה ככל הנראה בין 10%-20% מהנשים, כאשר מיעוט קטן של גברים עלול לסבול מהתופעה.

דיכאון לאחר לידה מופיע בתקופה הראשונה שלאחר הלידה, כמובן, מכמה שבועות ועד חצי שנה-שנה בדרך כלל, לעתים אף יותר, תלוי בדיכאון סימפטומים ובחומרתם. התופעה קורית בגלל השינויים ההורמונאליים, , תת פעילות של בלוטת התריס ,שינויים פיזיים רגשיים ומשפחתיים מטלטלים הקורים בחיי ההורים, ולמרות שמדובר במאורע שמח הוא גורר עמו כמה מטענים רגשיים ומנטאליים שמעיבים לפעמים על האושר הגדול. זה יכול לקרות בכל לידה או רק בחלק מהן וללא קשר למצבן או גילןטיפול בלחץ נפשי טבעי כזה הוא מובן ולכן חובה לעקוב אחריו.

זה יכול לקרות בגלל חוסר איזון הורמונאלי קיצוני וזה עשוי לקרות בגלל חרדות ודכדוך שמתלווה לשינוי הסטאטוס והדאגות הרבות שנלוות לחיי ההורים מעתה. הסימנים הברורים של דיכאון לאחר לידה יכולים להיות ניכרים לעין ודרמטיים, ויכולים להתבטא גם בשינויים מעודנים יותר שרק אנשים קרובים להורים יכולים לזהות זאת. כאן יש להדגיש את חשיבות המעקב אחר מצב ההורים על ידי בני משפחה וחברים קרובים שמבחינים בשינויים ויכולים לסייע ולהושיט עזרה. אם יש רקע של דיכאון לפני לידהדיכאון לידה, דיכאון עונתי, פוביות, דיכאון קליני, התמודדות עם משבר נפשי קודם, בעיות נפשיות וחוסר תמיכה במשפחה, או בעיות איזון הורמונאליות ומשברי חיים יש סיכון גבוה יותר לכך.

יסמין סיפרה לנו על חוויותיה בזמן ההריונות, על הדיכאון לאחר לידה שחוותה ועל ניצחונה בדיכאון זה.

כמו כן, התבוננו מעט במפת עץ החיים הקבלית שלה.


על מפת עץ החיים של יסמין אפרים:
מפת  היעוד שלך
מפת עץ החיים הקבלית
יסמין אפרים
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
ייעודך: להיות מלכה ביצירתיות. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות אדם משכיל, וורבלי, מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאד. להיות שמח, חביב, מקסים, חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. לעודד, להעצים, לעזור ולשמח בעיקר דרך התחום היצירתי. להיות זהיר.

המזל האסטרולוגי: המזל האסטרולוגי: הוא מזל קשת (3) ובעל איכויות ותכונות של: אדם יצירתי, יכולת ביטוי טובה מאוד, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי ומאמין.

השירים שהושמעו בתוכנית:
נרקיס – שדות
יהורם גאון - אמא אמא
Enrico Macias - adiche Mama
צילה דגן - בואי אמא


                                           קטלוג העשייה שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה