יום שני, 14 בינואר 2019

יוסי אחימאיר – עיתונאי, מנהיג, סופר ופובליציסט


יוסי אחימאיר – עיתונאי, מנהיג, סופר ופובליציסט 

במסגרת תוכניתנו "חלון לעיתון" במסגרת תוכנית האב "אות לאות תביע אומר" אנו מאחדים היום, את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים להקדיש את התוכנית ליוסי אחימאיר, יוסי אחימאיר – מבכירי העיתונאים במדינת ישראל, מנהיג, סופר ופובליציסט.  

יוסי, יליד ירושלים, יועץ תקשורת, פובליציסט, עורך כתב-העת "האומה" ויו"ר מכון ז'בוטינסקי. בעבר – חבר המערכות של "היום" ו"מעריב", מנהל לשכת ראש הממשלה שמיר, יקיר העיר רמת גן וח"כ בכנסת ה-13. 

יוסי פרסם ספרים ומאות מאמרים. הוציא לאור שישה כרכים מכתבי אביו, ד"ר אב"א אחימאיר, והקים לזכרו את "בית אבא" - ארכיון ואתר אינטרנט.  יוסי היה האחרון אשר זכה לראיין את משה ארנס ז"ל, שר חוץ וביטחון במדינת ישראל אשר הלך לעולמו לפני מספר ימים. משה ארנס ז"ל, אשר משאיר אחריו מורשת של אחדות, סובלנות ושוויון.

יוסי היה חבר מערכת יומון גח"ל "היום" במשך שלוש שנים (1969-1966) וחבר מערכת "מעריב" במשך 15 שנה (1984-1969), וכתב מאות מאמרים. מאמרו הראשון "בכוח הזכות" (1966) עסק בזכות על הגדה המערבית (הביטוי שהיה מקובל באותה עת) ועל אפשרות כיבושה אם תפתח ממלכת ירדן במלחמה נגד ישראל. כך אמנם אירע במלחמת ששת הימים, כעבור שנה.

ב-1980 ערך את ספר השנה של העיתונאים תש"ם, שהיה מוקדש להסכם השלום עם מצרים, ובו ראיין את ראש הממשלה דאז מנחם בגין. בספטמבר 1983 זכה ב"פרס שלמה מרץ" לעיתונות מטעם מסדר ז'בוטינסקי, על הכתבה "ברית הבריונים נגד הרייך השלישי" וכהוקרה על מכלול פעולתו העיתונאית.

מפברואר 1984 שימש כעוזרו ויועצו הפוליטי של יצחק שמיר כאשר שמיר כיהן כראש-הממשלה ושר החוץ בשנים 1984–1988 ומנהל לשכתו ומרכז תחום הדוברות הפוליטית של שמיר כראש-הממשלה בשנים 1988–1992. אחימאיר הפתיע את יצחק שמיר ביום הולדתו ה-75 בספר נאומיו "נאום ראש הממשלה", שאותו ערך יחד עם שלמה אוקון ויוסף כרוסט (בהוצאת "בית יאיר"). במערכות הבחירות היה יוסי יד ימינו של יצחק שמיר, השתתף במסעותיו של יצחק שמיר בעולם ובפגישותיו עם מנהיגי העולם והיה יועץ במשלחת ישראל לועידת השלום במדריד (1991). הוא כתב רבים מנאומיו וממכתביו של יצחק שמיר.

משנת 1999 הוא עורך ומפיק את רבעון "האומה", הבמה למחשבה לאומית, לתיעוד ולספרות, של מסדר ז'בוטינסקי, שנוסדה ב-1962. יוסי גם מפרסם בקביעות מאמרים פוליטיים בעיתונים היומיים "מקור ראשון", "ישראל היום" ו"מעריב" וכן באתרי האינטרנט "חדשות מחלקה ראשונה", ערוץ 7 ו"ליכודניק".
יוסי הינו גמלאי העסוק "מעל הראש". מעבר להיותו מייסד ומפעיל מוזיאון בית אב"א ויו"ר מכון ז'בוטינסקי, הינו חבר דירקטוריון ביד ושם, במוסד ביאליק, בהוצאת אריאל וקרן הכט.

יוסי אחימאיר הוא בנם הצעיר של סוניה ואב"א אחימאיר ואחיהם של יעקב אחימאיר וזאבה זבידוב. נקרא על שמו של יוסף כצנלסון, שהיה חברו הקרוב של אביו ו"שר ההעפלה" של עליית אף על פי בשנות השלושים.
יוסי חבר וותיק באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית.

האזנו לסיפוריו המרתקים של יוסי, כמובן שלא שכחנו גם להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו.

מפת עץ החיים הקבלית – יוסף דב אחימאיר.
מפת  היעוד שלך – ספירת תפארת
מפת עץ החיים הקבלית - יוסף דב אחימאיר
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
ייעודך: להיות מלך בתקשורת. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות וורבלי, יצירתי, חופשי, אנרגטי, אנליטי, זריז ויוזמתי. לבצע שינויים, לקפוץ מדבר לדבר ולפרוץ מסגרות. לצבור ידע, להיות חריף, פיקח, שנון, בעל כושר הבחנה וקליטה מהירה, שכלתני ומבצע מספר פעולות בו זמנית.

המשפיע התנכ"י "עוזיהו"
מספר 5 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר עוזיהו כאדם שידע לעמוד על במה ולהנהיג. אדם שהנהיג את עם ישראל במלחמות והרחיב את ממלכת יהודה. 

ה"עוזיהו" שבך הצליח לבטא את יכולת המנהיגות, המסחר – כפי שבא לידי ביטוי בהגדלת המסחר בתקופתו ובין היתר בנה את אילת, בנה בורות מים רבים להגדלת הפריון ורווחת התושבים.  
   
ובתנ"ך כתוב:
וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל-שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל-שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל-הַמִּקְצוֹעַ; וַיְחַזְּקֵם.  [דברי הימים ב' כ"ו ט']

עוזיהו כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל תאומים ומתאר אדם שאוהב להנהיג באמצעות תקשורת נכונה ובונה. דחף לתקשורת בתחומים שונים ובין היתר מערכת הובלת מים לירושלים שקישר בין מקורות המים לעיר ירושלים.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להוביל דרך להענקת והעברת ידע לאנושות. אדם בעל יכולת הגשמה, פרפקציוניסט ואופטימי.
אדם בעל חשיבה מקורית. מתחשב בזולת, מכבד את הזולת, מעניק מעצמו בעיקר לעולם הרחב ולעם, מזדהה עם כולם.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל שור (33) מתאר אותך כאומן, יוצר, השואף לאיזון, מתמיד, חברותי, שואף לצדק, משפחתי, מגשר בין בני אדם ומתכנן מהלכים לטווח ארוך.

ספירת בינה:
שמך הפרטי:  מאפיין אותך כמאסטר, אדם בעל נתינה ללא גבול, בעל מודעות עצמית ואינטואיציה חזקה. בעל רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים ובעל ידע עצום.

בעל יכולת ראיה רחבה  ממעוף הציפור. אוהב התחלות חדשות, מתחיל ומסיים דברים. מאמין שיהיה בסדר, מאמין בעצמך ובכוחך, חזק נפשית. מתלהב, הישגי, מנטאלי, שקט כלפי חוץ, בנשמתו כאש היצירה. אוהב, אהוב על כולם, פתוח, מעניק ללא תנאי, חברתי, מכיל את כולם, לא דורש הכרה מאחרים, לא מתחשבן. לוחם טבעי, נלחם למען אחרים. נלחם למען זכויות חברתיות, נלחם למען צדק חברתי ועוזר לזקנים חלשים ועניים.


השירים שהושמעו בתוכנית:
ראש פינה-אריק לביא
שושנה דמארי מול הר סיני
לשיר זה כמו להיות ירדן-שולי נתן
שתי גדות לירדן שלמה ארצי
שיר בית"ר
התחדשות - עפרה חזה
עוזי מאירי - בצל כפות תמר
דני בן ישראל - כוכב הצפון
שושנה דמארי - מגדלור
הפרברים - אור וירושלים
רן אלירן - לך ירושלים
יהורם גאון - הנני כאן

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה