יום שני, 31 בדצמבר 2018

עם בנות האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


עם בנות האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית
"חלון לעיתון" במסגרת תוכנית האב "אות לאות תביע אומר" 31.12.2018 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים להקדיש את התוכנית לבנות האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית.



עליזה ז'זק - יושבת ראש האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית. תחום העיתונות בדרך זו או אחרת ליווה אותי לאורך כל חייה, בצבא הוציאה עלון ביחידה בה שירתה ובאוניברסיטה יותר פעלה מאשר למדה. ערכה והפיקה את עיתון הסטודנטים ובעבודתה כיום עורכת כתב עת חקלאי בשם ״בחזית החקלאות״. עליזה אומרת: "יש משהו מאוד מתגמל לפעילות שעושים, אתה מקבל הרבה יותר ממה שאתה נותן."

שוש פרנקל – אלמנתו של יוסף פרנקל ז"ל, אשר שימש יו"ר איגוד למעלה מ-20 שנה, אותו ליוותה במסירות רבה בפעילותו העניפה. בעשר השנים האחרונות לכהונתו הייתה שותפה פעילה באיגוד וכן חברת הנהלה. אחרי 17 שנה כמורה לחינוך גופני פנתה לכתיבה ולהוצאה לאור. כיום מוציאה לאור מגזין איכותי 3 פעמים בשנה, מתנדבת באיגוד בכל נושא וגם חברת הנהלה ובוועדות שונות.

דר' דליה הקר - מזה שנים רבות עוסקת בתחום האמנות כמרצה, מנחה, אוצרת, יוצרת, עיתונאית, היסטוריונית של האמנות והתרבות בארץ ובחו"ל.  כותבת מאמרים על הנושא, הכוללים כתבות עומק הכוללות סקירות היסטוריות והתייחסות לתופעות או אמנים בודדים.

דר' דניה שפירא – ממשיכת דרכם של הוריה שהיו בין מקימי איגוד העורכים של כתבי-העת (לימים האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית), חברת-הנהלה, שהקימה את הוועדה לזכויות החברים, (וסייעה להם בבתי-דין לעבודה). עבדה  ב״דבר״, ב״הצופה״ וּב״על המשמר״. במשך 16 שנים הייתה סגנית-העורכת של ירחון נעמת. ערכה יותר מעשרים ספרים, ביניהם: ״משה דיין״ של שבתי טבת, ספרי שירה וסיפורת ועוד. ב-1990 יצאה ללימודי הדוקטורט בבוסטון, ושם עבדה (בין-השאר) כִּמנהלת ועורכת של הירחון הבינלאומי לחינוך, ב״מעריב אמריקה״, בהוראת השפה העברית כשפה נוספת באוניברסיטאות. 

בעת שהייתה בבוסטון ייצגה בהתנדבות את האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית בארה״ב בכלל, וֹבבוסטון רבּתי בּפרט. מאז שוּבה לארץ נרתמה לפעילות מסועפת וּמסוּרה באיגוד, והיום כיו״ר ועדת-האינטרנט ועורכת האתר, שאותו אנו עמלים לשדרג.  אוהבת עשייה בה יכולה לתרום לאחרים.

שוש פלג – בוגרת תקשורת המונים- לתואר שני באוניברסיטת "בר-אילן". כתבת ב'מעריב', ב'רשת שוקן', בירחון 'נעמ'ת' ב'עבריתון'. כתבה על חדשות מישראל במהדורה עברית שיצאה בסידני אוסטרליה ושידרה בעברית ברדיו מלבורן,  ועוד..

נכון להיום חברת מערכת כותבת ומצלמת ב"מייסדון" יוצא אחת לחודש במסגרת עמותת "המייסדים" מ.א. באר-טוביה- בהתנדבות. כותבת טור קבוע "אחד/ אחת משלנו" מפיהם של ותיקים ומייסדים. סיפורים מעניינים ולפעמים עולים מהם נושאים שרבים לא שמעו עליהם. מעבר לסיפור האישי, הטור הזה מהווה מעין סמן לדורות הבאים.

אסתר ברי - חברת הנהלה באיגוד. בעברה סופרת מעריב בארה״ב בטוסון, אריזונה, ראש הדסק הישראלי. ערכה כתבי עת ברמת השרון. בנעוריה לוחמת אצ"ל.  שידרה בקול ישראל עם רות שפירא בתוכנית לילד.

נשוחח על העשייה של כל אחת באיגוד, נשמיע שירים אליהן מתחברות האורחות, נדון במחקרו של דר' צבי רייך ונשאל האם התקווה שריבוי הנשים במערכות העיתונות ישנה את אופן הסיקור? נוסיף ונשאל, לאן צועדת העיתונות מנקודת המבט הנשית
במאה ה-21?

נספר על סוד ההצלחה של כל אחת מהאורחות מבחינת הנומרולוגיה הקבלית ונספר מדוע כל אחת הצליחה בתחומה ומה המשותף במפות עץ החיים הקבליות של כולן.

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

השירים שהושמעו בתוכנית:

אריק איינשטיין - עיתונאי קטן [עליזה]
סטטיק ובן אל תבורי – גומיגם [שושי פרנקל]
להקת פיקוד צפון ולוליק לוי – השיריונים יצאו [אסתר ברי]
חוה אלברשטיין - כמו צמח בר [דניה שפירא]
שיר בית"ר
ריטה - הכניסיני תחת כנפך [דליה הקר] שיר של ביאליק
יהודה פוליקר - פנים אל מול פנים [שושנה פלג]
בוקר של זהב - חדווה עמרני 
שושנה דמארי - מגדלור
שושנה דמארי  - היו זמנים
אילנית – כבר אחרי חצות
הדסה סיגלוב - שיר עד - מחר - מילים ולחן: נעמי שמר 









                                                       קטלוג העשייה שלי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה