יום שני, 18 במרץ 2019

יקיר העיר חולון –אליהו אוחנה – מורה לחיים טובים ונכונים


יקיר העיר חולון –אליהו אוחנה – מורה לחיים טובים ונכונים



במסגרת תוכניתנו "חלון לחולון" בתוך "אות לאות תביע אומר", אנו מאחדים היום, 18.03.2019 את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים להקדיש את התוכנית ליקיר העיר חולון אליהו אוחנה – ה"מורה לחיים טובים ונכונים. 

תואר 'יקיר העיר חולון' מוענק בטקס חגיגי לתושבים ותיקים, אשר בלטו בעשייה הציבורית ובתרומה לקהילה. את המיזם מנהל כיום יקיר העיר שאול הרשטט אשר מסייע בידי להאיר את עשייתם של יקירי העיר במסגרת התוכנית "חלון לחולון".

הענקת התואר יקיר העיר מביאה לידי ביטוי את הערכת העיר, תושביה והעומדים בראשה לאותם אנשים אשר תרמו מזמנם, ממרצם השקיעו מאמץ והשפיעו בעשייתם על התפתחות העיר וחיי הקהילה בה. ההתנדבות והעשייה למען האחר בכלל ובעיר חולון בפרט, מבוססת לדעתי על הפסוק ויקרא כ"ה ל"ה "וְכִי-יָמוּךְ אָחִיךָ וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ".

ומה אומר הפסוק?  כאשר אחיך, בן עירך, חברך נמצא במצב קשה, נמוך, כתוצאה ממצב חברתי, רפואי, כלכלי, נפשי או מכל סיבה אחרת וידו "נופלת מטה" כתוצאה מקשייו, הרי מצווה אותנו הבורא, ככתוב, להחזיק בו, לתמוך בו ולעזור לו כמיטב יכולתנו.

יקיר העיר אליהו אוחנה, נולד באלכסנדריה שבמצרים, אליה הגיע אביו – דור שלישי בארץ – במלחמת העולם הראשונה. אליהו גדל בבית שומר מצוות ברוח אהבת העם והארץ.
אליהו, מנהל לשעבר בבית-הספר כצנלסון בחולון, שבו עודד שיתוף פעולה עם ההורים וטיפח מועצת תלמידים פעילה ויצירתית. בית-הספר זכה בפרסים ואותות הוקרה רבים, לרבות קבלת "דגל ירושלים" על הצטיינות בתחום החינוך הציוני. בעת ההיא נבחר ליושב-ראש תנועת המורים למען הקרן הקיימת בחולון עד היום. בהנהלתו אימץ בית ספרו את מועדון הגמלאים "חובבי ציון" ותרם לשיפור הישגיו.

משפרש ב-1991 לגמלאות הוסיף לפעול למען הגימלאים ככתב בעיתון החולוני "כיוון חדש", התנדב לעמותת "עליון" – למען ילדים במצוקה ונרתם למען רווחת המורים הגמלאים. מ-2000 הוא עומד בראש העמותה למען הקשיש.

האזנו לסיפורו המרתק של אורחנו היקר על עשייתו למען הכלל ונגענו כמובן במפת עץ החיים הקבלית שלו.

מפת עץ החיים הקבלית – אליהו אוחנה
ספירת תפארת – הייעוד
ייעודך: להיות מלך בשיתופי פעולה ולממש עבודת צוות. למען החברה ולתת שירות, להיות דיפלומט, אמפאתי ורגיש. להיות אדם מכיל, מטפל, תומך ואחראי. דייקן, שקול, יסודי, יציב, מסודר, רציני, שקדן, תרבותי וצנוע,

המשפיע התנכ"י "מרים"
מספר 2 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם כפי שמתוארת מרים מתאר את הרגש האימהי הפועם בכל אם ואחות, המסמל את האהבה ללא תנאי לבני האדם בכלל ולמשפחה בפרט. כפי שמרים הגתה את הרעיון לשים את משה בתיבה על מנת שלא ישליכהו ליאור – שלא יהרגו אותו.  
ה"מרים" שבך הצליחה לבטא את רגשותיה האימהיים, את יכולת ההכלה המופלאה והפן הטיפולי ולבטא את מי שהיא כפי שפעלה על מנת להציל את משה.    
ובתנ"ך כתוב:
וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן, אֶת-הַתֹּף--בְּיָדָהּ; וַתֵּצֶאןָ כָל-הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ, בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת.  [שמות ט"ו כ' 20]
מרים כמשפיע התנכ"י מתוארת באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותה מזוהים עם תכונות בן מזל סרטן ומתאר אדם עוצמתי השומר ומגונן על משפחתו ובני ביתו בחירוף נפש.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
לידע, חוכמה, לימודים רוחניים, שכלתני, אנליטי, למושלמות. חרדה, דאגה, פרטיות, נבדל, להתבודד, נאמן, יציב. יושרה, ביקורתי, נוקשה, מקובע, יורד לפרטים "פריק" לשליטה. הכרה, דורש מהסביבה ולא מעצמו. שומר סוד, חשאי, חוקים ארציים, אמונה, דת, כסף וחסכון.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: הוא מזל קשת (3) ובעל איכויות ותכונות של: אדם יצירתי, יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת מכירה, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי, מאמין, חיי את הרגע, אוהב, כשרוני, משתעמם בקלות, זקוק לחופש ותנועה מתמדת, מעניין, הפרעות קשב וריכוז קלות.
ספירת בינה:
ההצלחה וההישגים נובעים מעמידה על במה ולהעביר ידע, במיוחד יוזמה בה "יוצאים" אל עבר הלקוחות ומלמדים אצלם או קרוב אליהם, כתיבת ספר או שירה. כלומר, יוזמה הקשורה לתנועה בתחום הלימוד וסדנאות.


השירים שהושמעו בתוכנית:
ריקה זראי - גן השקמים
שושנה דמארי – שיר הרעות
לתת - בֹעז שרעבי
יוסי בנאי - בחולות
הפרברים וחווה אלברשטיין - התרגעות
שרית חדד - נתתי לה חיי
רמי קלינשטיין - מתנות קטנות
נעמי שמר – אנשים טובים באמצע הדרך
חיים משה - תודה
איתן מסורי - אלוהים נתן לך במתנה
חלב ודבש - יחד
שולי נתן ונחמה הנדל - מי האיש






                          כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון
                                              קטלוג העשייה שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה