יום שני, 25 בנובמבר 2019

גלי בת חורין – פעילה חברתית יו"ר פורום קפה שפירא, החשה מחויבות חברתית


גלי בת חורין – פעילה חברתית
יו"ר פורום קפה שפירא, החשה מחויבות חברתית

"חלון לעיתון" במסגרת תוכנית האב "אות לאות תביע אומר" 25.11.2019 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את גלי בת חורין עיתונאית, שדרנית, עורכת ספרותית, מתרגמת, בלוגרית, פובליציסטית ופעילה חברתית. יו"ר פורום קפה שפירא (חברה לתועלת הציבור).

כינויה "גלי בת חורין" (בקיצור: גב"ח) שהפך לסמלה המסחרי נולד בשנת 2010 כהלצה ברשת החברתית The Marker Café, נקלט בציבור ודבק בה מאז. גלי, שהייתה לדבריה תומכת מרצ כל חייה, עשתה בסביבות 2014 תפנית פוליטית חדה ימינה. בין היתר, היא מבקרת חריפה של השמאל הקיצוני, המעוגן לטענתה בתוך תפיסות פוסט-מודרניות המנסות לקעקע את ההיגיון עצמו, והקוראות תיגר על הליברליזם הקלאסי, שהוא מורשת המערב מאז תקופת הנאורות, והמאיימות לדבריה על הדמוקרטיה, על חירות הפרט ועל חופש הביטוי. גלי מבקרת את המהפכה השיפוטית שחולל נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, וטוענת ששיטתו המשפטית לוקה בכשלים לוגיים מיסודה, ושהם אלו המעניקים לרשות השופטת כוח בלתי מוגבל, דבר הפוגע בדמוקרטיה הישראלית פגיעה אנושה.

ב-2016 הקימה בקפה שפירא בדרום תל אביב, יחד עם עוד כ-20 מייסדים, את פורום קפה שפירא "להשבת ההיגיון לשיח", שהפך בשנת 2019 לחברה לתועלת הציבור, בניהולה, יחד עם המנכ"ל אורי בן אמוץ. חברי פורום קפה שפירא מתכנסים במקומות שונים להרצאות ולמפגשים, וכן מחזיק הפורום דף בפייסבוק שבו מעל 7,000 חברים.

ב-2018 הקימה את הקתדרה (פורום קפה שפירא), המעניקה קורסים באמצעות מרצים מבין חברי הפורום. הקתדרה נועדה לשמש כאלטרנטיבה למוסדות אקדמיים שרבים מהם, לטעמה, מנצלים את הקהל השבוי לצורך אינדוקטרינציה לאקטיביזם קיצוני ורדיקלי. מאז 2018 הקימה והיא עורכת את מגזין הדעות של פורום קפה שפירא.

גלי אומרת: "הסיפור שלנו, של כולנו. כולנו צאצאי פליטים שנתלשו מתוך תבנית נוף מולדתם, וקבעו מחדש את שורשיהם פה, בארץ ישראל במדינת היהודים ודבקו בה ,למרות הקשיים, למרות המלחמות, למרות הפילוג העדתי-  חיים יחד, כל התרבויות השונות שהביאו מהבית– וזה לא קל – זה כמעט בלתי נתפס כמה זה בלתי אפשרי  - אבל בכל זאת – הנה אנחנו פה כולנו, רבים בינינו, מפולגים עדתית ואידאולוגית  - אבל בכל זאת סובלים זה את זה.

כנראה משום שכולנו מבינים – ששותפות הגורל של העם היהודי  חזקה יותר מהכל, ושורשינו הם פה, באדמת ארץ ישראל מורשת אבותינו העתיקה .
אני לא אדם מאמין, ולא שוחרת מיסטיקה. אבל אפילו אני חשה שיש פה עוד משהו, משהו עצום וחזק יותר מכולנו, שמחזיק אותנו יחד, דווקא פה.  רק פה. השורשים העתיקים התעוררו לחיים לאחר 2000 שנות גלות, והם מזינים את האדמה באהבה, בכיסופים, בתחושה, שחזרנו הביתה."


הקשבנו קשב רב לסיפוריה של גלי על פעילותה רבת השנים. כמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלה.
היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – דלית לאוב-סוטר.
מפת  היעוד שלך – ספירת תפארת

להיות מלך בתקשורת. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות וורבלי, יצירתי, חופשי, אנרגטי, אנליטי, זריז ויוזמתי. לבצע שינויים, לקפוץ מדבר לדבר ולפרוץ מסגרות. לצבור ידע, להיות חריף, פיקח, שנון, בעל כושר הבחנה וקליטה מהירה, שכלתני ומבצע מספר פעולות בו זמנית. כריזמטי, הרפתקן, מעניין ובדרן. לעבוד ולחיות תוך כדי תנועה, להסתדר בכל מקום. להפתיע, לאהוב, להשתעשע ולשעשע, "להיות הילד הנצחי".

המשפיע התנכ"י "עוזיהו"
מספר 5 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר עוזיהו כאדם שידע לעמוד על במה ולהנהיג. אדם שהנהיג את עם ישראל במלחמות והרחיב את ממלכת יהודה. 
ה"עוזיהו" שבך הצליח לבטא את יכולת המנהיגות, המסחר – כפי שבא לידי ביטוי בהגדלת המסחר בתקופתו ובין היתר בנה את אילת, בנה בורות מים רבים להגדלת הפריון ורווחת התושבים.     
ובתנ"ך כתוב:
וַיִּבֶן עֻזִּיָּהוּ מִגְדָּלִים בִּירוּשָׁלִַם, עַל-שַׁעַר הַפִּנָּה וְעַל-שַׁעַר הַגַּיְא וְעַל-הַמִּקְצוֹעַ; וַיְחַזְּקֵם.  [דברי הימים ב' כ"ו ט']
עוזיהו כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל תאומים ומתאר אדם שאוהב להנהיג באמצעות תקשורת נכונה ובונה. דחף לתקשורת בתחומים שונים ובין היתר מערכת הובלת מים לירושלים שקישר בין מקורות המים לעיר ירושלים.


המזל האסטרולוגי – ספירת דעת הנסתרת – המניע הנסתר שעוזר לך להגשים את ייעודך המאפשר לממש את הפוטנציאל שבך.
המזל האסטרולוגי: הוא מזל קשת (3) ובעל איכויות ותכונות של: אדם יצירתי, יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת מכירה, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי, מאמין, חיי את הרגע, אוהב, כשרוני, זקוק לחופש ותנועה מתמדת ומעניין.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
אדם תקשורתי, וורבלי, יצירתי, אנרגטי, אנליטי, בעל יכולת הבחנה טובה וכושר קליטה מהיר. אדם זריז, יוזמתי, כריזמטי, חברותי. בעל דחף לצבור ידע, דחף לשינויים בלתי פוסקים.  אדם פיקח, אינטליגנטי, אדם יצירתי, על כל שאלה יש לו תשובה. אדם שיודע להסתדר. אדם שנון, מבין עניין מהר, שכלתני, מעניין, בדרן, עובד תוך כדי תנועה, מפתיע. עוזר מרצון לאחרים. אדם שמח.
  
השירים שהושמעו בתוכנית:
ללא בושה במרוקאית
מלים: נסים ברכה, לחן:אורי וידיסלבסקי
מלים: זאב ז'בוטיסקי לחן: דב פרנקל
שולמית לבנת - עולה ממדבר (עיר במדבר)
מילים: אבנר פרץ, לחן: דניאל עקיבא
מלים ולחן: יאיר אברהם שטרן,
מלים: זאב ז'בוטינסקי, לחן: צבי גירש ליבשין
מקהלת צה"ל ותזמורת צה"ל – פה בארץ חמדת אבות
מלים: ישראל דושמן, לחן: הרמן צבי ארליך
יהורם גאון - יש מקום
מילים: עמוס אטינגר לחן: דובי זלצר
מילים: מיכאל אשבל, לחן: אלי טיטלבוים
מיליםחיים גורי, לחןסשה ארגוב
שושנה דמארי - שועלי שמשון
מלים: אורי אבנרי לחן: מרדכי זעירא
שולמית לבנת - הצועדים בנגב 
מילים: אביגדור שחן, לחן: חיים צור
מלים ולחן: נעמי שמר









                                                            קטלוג העשייה שלי


                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון

תגובה 1: