יום שני, 3 בפברואר 2020

רינה בן עמי, מטפלת אינטואיטיבית בגוב האלימות.


רינה בן עמי, מטפלת אינטואיטיבית בגוב האלימות


"אות לאות תביע אומר", יום שני, ח' בשבט ה'תש"ף 03 בפברואר 2020. אנו מאחדים, את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 13:00 ומתכבדים לארח בתוכנית ומתכבדים לארח את רינה בן עמי, מטפלת אינטואיטיבית אשר הותקפה באלימות קשה בכביש ב-20 לספטמבר 2019 לעת ערב.

באחד האמשים, אני צופה במהדורת בחדשות בטלוויזיה, כאשר הקריינית מספרת על תקיפה אלימה של נהגת בידי נהג צעיר ממנה. הנהגת מאושפזת בבית החולים איכילוב עם שברים בגופה. המצלמה התקרבה לפניה של הנהגת ופתאום אני מזהה את פניה של רינה בן עמי, מכרה וותיקה משכבר הימים. 

תוך מספר שניות הופיע גם שמה על המרקע, החשד הפך לוודאות. ניגשתי לחדר העבודה, לקחתי את הנייד ומייד חייגתי לרינה אשר הודתה לי בקול חלוש על שאלתי לשלומה. לשאלתה מה פתאום נזכרתי בה אחרי כ-10 שנים, השבתי "זה עתה הופעת בחדשות. נדהמתי לראות את אשר קרה לך". סיכמנו כי נשוחח כשתבריא. רינה נענתה להזמנתי והרי היא מתארחת היום בתוכניתנו.

בערב שבת, 20 לספטמבר 2019 במהלך נסיעה ברחוב קפלן בתל אביב, התנגשה רינה בן עמי במכונית שנסעה לפניה. ויכוח שהתפתח בינה לבין הנהג ובת זוגו הסלים לכדי תקיפה אכזרית שבעקבותיה אושפזה בן עמי עם שברים רבים בגופה. "במקום לחגוג עם המשפחה העברתי את ראש השנה ה'תש"ף בבית החולים, רק אני ועצמי" מספרת רינה.

בן עמי נסעה ברחוב קפלן בתל אביב כשלפתע פגעה מכוניתה במכונית שנסעה לפניה. "אי אפשר לקרוא לזה תאונה אפילו, טיפה התנגשתי בו ברמזור", סיפרה בן עמי, "ישר ירדנו מהאוטו והוא עשה הצגה שהוא קיבל צליפת שוט. הסתכלנו על האוטו ואמרתי לו, אני רואה שלא קרה כלום, אם אתה רוצה נחליף פרטים, אבל לא היה כלום. החלטנו להיפרד בהסכמה". 

לדבריה, שניות ארוכות אחרי שהיה נדמה כי האירוע הסתיים, חל שינוי בהתנהגותו של הנהג: "הרמזור התחלף והוא יצא מהאוטו וצרח, 'תעצרי בצד'. נבהלתי ועצרתי. הוא צעק, 'את לא מבינה עם מי יש לך עסק'".

מה הדליק אותו פתאום? רינה אינה יודעת ומוסיפה לספר: "20 שניות קודם החלטנו להיפרד בהסכמה ששום דבר לא קרה. אמרתי, יאללה, נזמין משטרה למקום וחיכינו למשטרה. בינתיים הוויכוח המשיך ונעשה לי רע, קיבלתי בחילה. 

כרעתי בשיחים, מנסה להקיא, ולפתע אני רואה את החברה שלו מצלמת אותי מכל הכיוונים. שאלתי אותה, 'מה את עושה? תפסיקי את הצילום ותביאי לי את הטלפון'. ניסיתי לקחת לה את הטלפון, היא הרימה את היד למעלה ונוצר ויכוח".

והנהג.... ראה את זה ורץ לעברה כמו "שור זועם," כמו מטורף. הוא נכנס בה ממרחק של 20 מטרים, עם כל הגוף שלו, ופשוט העיף אותה על האספלט. הייתה אבן ענקית ליד, מזל משמיים שלא נפלה על האבן.

נהיגה אגרסיבית היא תופעה נפוצה ומהווה את אחד הגורמים המובילים לתאונות דרכים. בדומה לפקקים, לא תמיד אפשר להתחמק ממנה, אבל כן יש דרכים להתמודד איתה. מה קורה לגוף שלנו כשהזעם מתעורר ואיך אפשר לגבור עליו?
על שאלה זו, על מלים המייצרות אלימות ועל התנהלות והתנהגות בלתי ראויה נדבר בתוכנית זו.

בסדר נזיקין, בפרקי אבות, פרק ג' משנה ב' אנו קוראים: " רבי חנינא סגן הכהנים אומר, הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלעו". השאלה הנשאלת מה עושה המלכות, כלומר המדינה למגר את האלימות מחיינו. אלימות מילולית, אלימות , אלימות נגד הטבע, וונדליזם  וכל אלימות מסוג שהיא.

הקשבנו קשב רב לסיפוריה ולדבריה של רינה בן עמי וכמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלה.
היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – רינה בן עמי.
ספירת תפארת – הייעוד,

ייעודך: להיות מלך ביצירתיות. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות משכיל, וורבלי, מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאד. להיות שמח, חביב, מקסים, חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. לעודד, להעצים, לעזור ולשמח בעיקר דרך התחום היצירתי. להיות זהיר.

מהו המזג הרגשי המולד שלך?
מפתך מספרת על אדם בעל שני פנים מצד אחד רגשי ומצד שני יצירתי. אדם שמצד אחד הוא בעל דחף להצלחה ומצד שני אדם שמוכן להיות מובל. אדם שמצד אחד אדם בעל מזג אישי מיסוד האש ומצד שני בעל מזג אישי נוח אם נטייה לכיוון יסוד המים. אדם רך, גמיש , בעל טוב לב, פתוח לשינויים, נאיבי, נלהב, אמוציונאלי, קליל ונעים הליכות.


המשפיע התנכ"י "משה"
מספר 3 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר משה כאדם שידע להפוך ביצירתיות קבוצה של עבדים לעם. אדם בר מזל. אדם המסמל את היציאה מעבדות לחרות.
בפן החיובי, ה"משה" שבך הצליח לבטא את היצירתיות שבו, את יכולת המנהיגות והעמידה על במה ולהוציא אותך מעבדות לחרות.     
ובתנ"ך כתוב:
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם, זָכוֹר אֶת-הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים, כִּי בְּחֹזֶק יָד, הוֹצִיא יְהוָה אֶתְכֶם מִזֶּה; וְלֹא יֵאָכֵל, חָמֵץ.  [שמות י"ג ג']
ח וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר  בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְהוָה לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם.  [שמות י"ג ח']

משה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל קשת ומתאר איש משפחה. אדם העומד על במה, מנהיג ומעביר ידע שהשפעותיו ניכרות לדורי דורות.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
לידע, חוכמה, מחקר, עומק, שכלתני, אנליטי, מושלמות ולימודים אקדמיים. להבין את רוח האדם, לתקשר עם הנשמה, דאגה, פרטיות, נבדל, נאמן, יציב, אינטואיציה, דמיון ואינטואיטיבי. רוחני, מיסטי ונמשך לנסתר. יושרה, ביקורתי, יורד לפרטים. דורש הכרה, דורש קודם מעצמו ואחר כך מהסביבה. שומר סוד, חשאי, חוקים ארציים ובמיוחד קוסמיים, אמונה ודת.

המזל האסטרולוגי – ספירת דעת הנסתרת – המניע הנסתר שעוזר לך להגשים את ייעודך המאפשר לממש את הפוטנציאל שבך.
המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל שור (33) מתאר אותך כאומן, יוצר, שואף לאיזון, מתמיד, חברותי, שואף לצדק, משפחתי, משקיע בזוגיות, נחוש, גשמי, מעשי, יציב, חברותי, מעניק לזולת, מקיים התחייבויות, אוהב בילויים, אסטטי, אחראי, עקבי, איש עקרונות, תרבותי, שנון, קול נעים, שפה רהוטה, מגשר בין בני אדם, ביקורתי, מתכנן מהלכים לטווח ארוך.







השירים שהושמעו בתוכנית:
כתיבה : דורין אור אעידן
מבוסס מתוך שיעוריו של הרב יובל כהן אשרוב מתוך תורת הבעל שם טוב ובעל הסולם
מילים ולחן: נעמי שמר
מילים: דן אלמגור לחן: אלכסנדר ארגוב
מילים ולחן - נעמי שמר
מילים: יעקב אורלנד, לחן: מרדכי זעירא
מילים: מאיר גולדברג, לחן: יצחק קלפטר
מילים: רחל שפירא, לחן: ירוסלב יעקובוביץ'
מילים: עדנה פלג, לחן: אלדד שרים
מילים: אברהם בן זאב, לחן: אפי נצר
מילים: לאה גולדברג, לחן: דני ליטני
מילים ולחן :עובדיה חממה


                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית
                                                              קטלוג העשייה שלי
                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה