יום שני, 17 בפברואר 2020

דר' תמר עילם גינדין - נספחת התרבות הראשונה של ישראל באיראן החופשית.




במסגרת תוכניתנו "אות לאות תביע אומר", אנו מאחדים היום, יום שני, כ"ב בשבט ה'תש"ף 17 בפברואר 2020 את שלושת שעות התוכניות בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את ד"ר תמר עילם גינדין - נספחת התרבות הראשונה של ישראל באיראן החופשית.

באחד האמשים אני מעלעל בעיתון היומי הקבוע שלי ישראל היום ורואה ידיעה כי המהפכה האיסלמית חוגגת 41 שנים. המהפכה שהפכה את איראן ממדינה אוטוקרטית, פרו-מערבית, מונרכית, תחת שלטונו של השאה מחמד רזא פהלווי, לרפובליקה אסלאמית-תיאוקרטית תחת שלטון האייתאללה ח'מייני. השאה, בעצת שגרירות ארצות הברית, בריטניה וצרפת עזב את איראן לגלות ב-16 בינואר 1979, והותיר את המדינה בידי ממשלה זמנית בראשות שאפור בח'תיאר. בח'תיאר ביקש להפעיל את הצבא נגד המפגינים, אך נכשל מאחר שהשאה כבר עזב את איראן ולא היה ניתן להשיגו לקבלת צו ההוראה לצבא לאישור דיכוי המרד. ב-1 בפברואר, ח'מייני שב לאיראן מגלות בת 15 שנים, ויצר את הרפובליקה האסלאמית כאשר הוא עומד בראשה כמנהיג הרוחני.

לצד הידיעה היה טור פרשנות מאת תמר עילם גינדין, שאותה הכרתי לפני כעשר שנים כיושבת ראש של קבוצת נטוורקינג בה התארחתי. חידשתי קשר עם תמר והזמנתיה להתארח בתוכניתנו הבוקר.

מגיל צעיר נמשכה תמר ללימודי שפות וכבר כנערה למדה, בין היתר, סינית, צרפתית וערבית. בגיל 16 החלה להתעניין בפרסית ובתולדות איראן, בעקבות התיידדותה עם עולה חדשה מאיראן. בהמשך שירתה בחיל המודיעין. סיימה תואר ראשון בבלשנות באוניברסיטה העברית והמשיכה ללימודי דוקטורט במסלול הישיר בחוג לבלשנות.
תמר הינה חברת סגל ליבה במרכז האקדמי שלם, עמיתת מחקר במכון מאיר ומרים עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי באוניברסיטת חיפה, חוקרת במכוני מחקר שונים ומפתחת ערכות לימוד פרסית מאפס, ושיטת הוראת תחביר פרסי בעברית.

תמר מרצה מעל גבי במות שונות, לרבות באמצעי התקשורת, בהם היא מתראיינת ומגישה תוכניות, בנושאי השפה הפרסית, ההיסטוריה והאקטואליה של איראן וזיקתן ליהדות ולמדינת ישראל (כולל התמחות בניתוח מגילת אסתר לאור ההיסטוריה והשפה הפרסית) ומתחזקת (אמורה לתחזק...) בלוג בשם "עברית וחיות אחרות".

בשנת 2006, לאחר שילדה שני ילדים, שימשה כפונדקאית וילדה את בנה של חולת כליות שהרופאים אסרו עליה להיכנס להריון. תמר מרצה בפורומים שונים גם על נושא זה.

בתחילת 2018 החלה להעלות פודקאסט באתר ייעודי בשם "איראניום מועשר", ומיני-פודקסט בשם "איראן בקטן" ברדיו 102 FM. שניהם דנים בנושאים שונים הקשורים באיראן, החל בהיסטוריה ומיתולוגיה איראנית, וכלה באקטואליה וחדשות מתוך איראן, בעיקר על רקע המחאות כנגד המשטר. תמר היא נספחת התרבות הראשונה של ישראל באיראן החופשית, ועד שאיראן תהיה חופשית, היא בונה גשרים בין עם ישראל לעם האיראני, ופוקחת עיניים בשני הצדדים כדי לגלות שבצד השני יש בני אדם והם בדיוק כמונו.

הקשבנו קשב רב לסיפוריה ולדבריה של דר' תמר עילם גינדין וכמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלה.

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית –
ספירת תפארת – הייעוד,

אדם חברותי. שואף להנהיג, רוצה הכרה, אדם מוחצן,שאפתן, יצירתי, מציב מטרות ויודע להשיגן. אדם ממוקד מטרה, יוזמתי, בעל מרץ ונחוש בדעתו. 

אדם בעל יכולת ארגון טובה, אוהב להתחיל דברים חדשים, אוהב להתנסות, אדם ספונטני. אדם הזקוק למרחב, פועל כאש בוערת, בעל יכולת ניתוח נתונים טובה, פועל בכול דרך חיובית על מנת להשיג מטרותיו.

אדם אמיץ, מעשי, ביצועי ופעלתן. אדם אהוב על הבריות. אדם וורבאלי, כריזמטי, מסגרת משפחתית חשובה עבורו.

נפתח רגשית ונפשית לקרובים אליו. לומד ומרחיב אופקים. עוזר מרצון לאחרים, מתחבר לרוחניות, פועל לחזק ביטחון עצמי. פועל לעלות את מפלס השמחה בחיים.
בעל חוש מסחרי טוב, אוהב כסף. מקדם רעיונות במיוחד עבור אחרים. אדם חברותי. שואף להיות חיובי, דורש חופש בתוך מסגרת. עקבי, בעל משמעת עצמית, בעל כוח רצון. פועל למען החברה והזולת.  אדם בעל נכונות לשיתוף פעולה, סומך על עצמו.  
דחף להיות עצמאי, מומלץ לפעול בשיתופי פעולה, בעל יכולת קליטה טובה, טוב במתמטיקה ומדעים, טוב בשפות.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להיות מנהיג, עצמאי, יצירתי, שאפתן, הישגי, יוזמתי, לייצר רעיונות, דומיננטי, דיפלומטי, ממוקד מטרה, מנהל, אמיץ, מעשי, מנטאלי, וורבאלי, ביטחון עצמי, מסגרת משפחתית חשובה להכרה ולמימוש היעוד.

ספירת חכמה:
מהו הידע הנסתר, הקדום העוזר לי בחיי? איך אני משתמש בו הכי טוב עבורי?
מהו הידע הקדום?
מפתך מספרת על אדם שזקוק לחופש הביטוי, שיאפשרו לו לפרוץ בתחומים אותם הוא אוהב ובמיוחד בתחומי ביצירה. שיתחברו אליו אנשים בעלי שמחת חיים ולא ימנעו ממנו להתקדם בחייו. 

איך להשתמש בו?
מומלץ להתחבר לאנשים בעלי דחף בלתי פוסק לשינוי,  בעלי יכולת חשיבה גבוהה ורצון להצליח. מומלץ להתחבר לאנשים בעלי שמחת חיים, "בליינים", ספונטניים, האוהבים את היום ולא חושבים על המחר.  מומלץ להימנע מללכת אחרי בעלי עוצמה המכתיבים חוקים  נוקשים.







השירים שהושמעו בתוכנית:
מילים: אסתר שמיר, לחן: קורין אלאל
מילים ולחן: אסף צנעני
מלים: רחל המשוררת, לחן : ד.חבקין
מילים: דידי מנוסי, לחן: ג'ילבר בקו
מילים: דוד זיגמן לחן: יוסי בן דוד
מילים: חיים נחמן ביאליק, לחן: נעמי שמר


                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית
                                                              קטלוג העשייה שלי
                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה