יום שני, 2 בנובמבר 2020

ליבנת נזרי – מלמדת לנצח במשחק החיים 02.11.2020

 בס"ד

ליבנת נזרי – מלמדת לנצח במשחק החיים


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו מארחים היום, יום שני, ט"ו  בחשוון ה'תשפ"א 02 בנובמבר 2020 בשעתיים הראשונות בין 11:00-13:00 את ליבנת נזרי – המלמדת לנצח במשחק החיים בעזרת בחירות נכונות של משחק החיים שלנו.

 

ליבנת איבדה את בתה יובל ז"ל ב 31.12.13 בתאונת דרכים קשה ואומרת: "בחרתי בחיים. וזו לא הייתה סיסמה".

 

ליבנת הוציאה לאחרונה את "קוביות משחק", ספר שבו היא מגוללת את סיפור האובדן שלה. "כתבתי על הבחירות שלי באותו הערב ועל מה שקרה בעקבותיהן", היא מסבירה. שני פרקים כתבו בנותיה הילה ויעל, ופרק אחד היא בחרה לכתוב מנקודת מבטה של יובל ז"ל. כשסיימה את הכתיבה, בתקופת הסגר הראשון של משבר הקורונה, שלחה את הספר לכמה נשים שמעוררות בה השראה, כדי לקבל פידבק. אחת מהן הייתה מירית הררי ז"ל, שאליה ניזרי פנתה דרך פייסבוק. בראיון האחרון של הררי שהתפרסם ב"לאשה", אמרה: "קראתי את הספר הזה בנשימה עצורה בלי להפסיק. ליבנת היא אישה חזקה, והספר שלה עורר בי השראה".

 

הספר עוסק בסוגיית הדלתות המסתובבות בחיינו. מה היה קורה אם היינו נוקטים פעולה אחרת. פונים ימינה ולא שמאלה, מוותרים על פגישה או דוחים אותה ליום אחר. ליבנת מתעסקת בזה לא מעט. ליבנת אומרת: "אני נהגתי ברכב. אני אחראית על כל הבחירות באותו הלילה. למה נתתי להן להתעכב בגלידה, זו חוכמת הבדיעבד, מה אם הייתי עושה ככה, אם לא הייתי נותנת לה להישאר ולמה זה קרה דווקא לי.

 

"ביהדות אומרים, 'ובחרת בחיים'. זה לא סתם משפט, כי אם אני חיה, למה אני צריכה לבחור בחיים? כי צריך לבחור בהם מחדש. רציתי למות. מבחינתי לא היה עולם. בבית הקברות, לפני שקברו את יובל, היא הייתה קרה ורציתי רק להישאר שם ולחמם אותה. להחזיר אותה עם הנשימה שלי. ולא יכולתי. הבנתי שהמוות שלה בלתי הפיך ושאני חייבת לטפל במשפחה שלי. אמנון והבנות האמינו לי כשאמרתי להם שאנחנו נחזור לחיים. אז בחרתי בחיים. וזו לא הייתה סיסמה".

 

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 

מפת עץ החיים הקבלית – ליבנת ניזרי

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשי זאת ובאיזה אופן. ראויה לציון העובדה כי יש קשר הולם בין שמך המלא לבין תאריך לידתך, מצב המספר על מפה מאוזנת ולכן פוטנציאל היישום שלך מאד גבוה. רק  ל7% מהאנשים בעולם יש מפה מאוזנת.

 

ספירת תפארת – הייעוד,

להיות מלכת המשפחה. להקים משפחה ולהיות ביתי, לאהוב ולהעניק לילדיך. לפעול בצדק, בהרמוניה, באיזון ובמוסר. להיות מעורב חברתית, לשרת ולדאוג לזולת בקהילה ובמשפחה, לארח, לשלב בין אנשים, לחנך, לפעול למען פיוס ושלום. להיות דיפלומט, שיתופי, יציב, רגיש ופשרן. ללמוד לטפל בבעיות שלך. להיות רומנטיקן, עדין, אמין, נאמן ולהקרין אהבה. להתחבר ליופי, אסתטיקה, תרבות, סדר וניקיון. להתחבר לאומנות (ציור, פיסול ועוד...)  וליישם כישרונות הקשורים לידיים.

 המשפיע התנכ"י "שלמה"

מספר 6 על פי המשפיע התכנ"י מתאר אדם כפי שמתואר שלמה כמנהיג וחכם בתחום המשפחתי. אדם אהוב ואוהב הפועל בתחום הזוגי והמשפחתי כפי שחוכמתו באה לידי ביטויה במשפט שלמה – בה בחן את הרגש האימהי ואהבה האין סופית. 

בפן החיובי, ה"שלמה" שבך הצליח לבטא את הקשר והשייכות המשפחתית של האדם והסביבה תוך כדי חשיבה גאונית בתחום.     

ובתנ"ך כתוב:

ט וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ, לִשְׁפֹּט אֶת-עַמְּךָ, לְהָבִין, בֵּין-טוֹב לְרָע:  כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט, אֶת-עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה.  י וַיִּיטַב הַדָּבָר, בְּעֵינֵי אֲדֹנָי:  כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה.  יא וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֵלָיו, יַעַן אֲשֶׁר שָׁאַלְתָּ אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ יָמִים רַבִּים וְלֹא-שָׁאַלְתָּ לְּךָ עֹשֶׁר, וְלֹא שָׁאַלְתָּ, נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ; וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין, לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט.  יב הִנֵּה עָשִׂיתִי, כִּדְבָרֶיךָ; הִנֵּה נָתַתִּי לְךָ, לֵב חָכָם וְנָבוֹן, אֲשֶׁר כָּמוֹךָ לֹא-הָיָה לְפָנֶיךָ, וְאַחֲרֶיךָ לֹא-יָקוּם כָּמוֹךָ. [מלכים א' ג' ט']

שלמה כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל מאזניים ומתאר אדם שאוהב בני אדם. אדם בעל חוש צדק מפותח, בעל תבונות הנובעות מהרגש.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:

להיות אדם יצירתי, תקשורתי, שמח בחיים, לחיות את הרגע, ספונטאני, משכיל, וורבאלי - יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת אלתור, להיות בתנועה.

ספירת הדעת הנסתרת:

המזל האסטרולוגי: הוא מזל תאומים (5) ובעל איכויות ותכונות של: אדם תקשורתי, וורבלי, יצירתי, חופשי, אנרגטי, אנליטי, כושר קליטה מהיר, זריז, יוזמתי, כריזמטי, דחף לצבור ידע, דחף לשינויים בלתי פוסקים.

ספירת בינה:

שמך הפרטי:  מאופיין ע"י מזל מאזניים (6) מתאר אותך כאדם משפחתי, אוהב ילדים, ביתי, מעניק, "רודף צדק", שואף לאיזון, מוסרי, הרמוני, פשרן, מחפש את דרך השלום, רגיש, אחראי, נאמן ואמין.

 


 להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

השירים שהושמעו בתוכנית:

חנן מזור - קחי לך

מילים: ריטה ומשי קליינשטיין, לחן: אלנתן שלום

שרית חדד - לראות את הכאב

מילים: יוסי גיספן לחן: שמואל אלבז

יהורם גאון - יש לי חלום

מילים: יחיאל מוהר לחן: משה וילנסקי

בועז שרעבי - היה חזק

מילים: בועז שרעבי וחמוטל בן זאב, לחן: בועז שרעבי

אמיר דדון - לבחור נכון

מילים ולחן: אמיר דדון, אלדד ציטרין

אריק איינשטיין אני ואתה

מילים: אריק איינשטיין לחן: מיקי גבריאלוב

גלי עטרי - חזקה מהרוח

מילים: אסתר שמיר, לחן: קורין אלאל

לתת - בֹעז שרעבי

מילים: חמוטל בן זאב, לחן: בועז שרעבי

                     

                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה