יום שני, 30 בנובמבר 2020

תמר אשכנזי-אמנית רב תחומית המלמדת ביטוי רגשי באמצעות פיסול 30.11.2020

 בס"ד

תמר אשכנזי-אמנית רב תחומית המלמדת ביטוי רגשי באמצעות פיסול



במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" שמחנו לארח ביום שני, י"ד  בכסלו ה'תשפ"א 30 בנובמבר 2020 בין 13:00-14:00 את תמר אשכנזי-אמנית רב תחומית המלמדת ילדים ביטוי רגשי באמצעות פיסול.

תמר, אישה נשואה פלוס 3 ילדים בוגרים וסבתא לנכד.

מספרת תמר: "למדתי שמוטב לו לאדם לבטא את הרגשות שלו בכדי למנוע  מחלות בעתיד. כמורה לאומנות  אני שמה דגש על ביטוי רגשי. מלבד פיתוח היצירתיות והאילתור  אני דואגת שהילדים  יבטאו את עצמם באמצעות טכניקת הפיסול את הפחדים שלהם  שכן כאדם אנחנו סך רגשותינו מונעים מהרגש ולגמרי לא מודעים כמה שהוא מנהל אותנו.

ביום אחד גשמי  מצאתי חומר רטוב מגובש בתוך שק ,מיד הבנתי שיש לי כאן חומר מעניין שכדאי לבדוק אם ניתן לייצור ממנו חומר פיסולי.

אחרי ניסיונות רבים אכן הצלחתי לייצר חומר טוב, קל, גמיש, חזק, לא נשבר ,נוח לעבודה ,לא מתפורר ,מתייבש באוויר  מגיע גם בצבעים וניתן למחזור. התאמתי את החומר לילדם מבחינה בטיחותית ויצאתי לדרך.

במסגרת ההכשרה של 4 שנים במכללה לאומנות בבית ברל לפני 40 שנה והניסיון שלי, עם הילדים ,  אני נתרמת לא פחות מהילדים, מהבחינה  שזה לשחק בחומר ולחזור לילדות, מעצם ההוויה הנקייה והטהורה שהם מביאים ,מההתלהבות הנעורים שלהם וחדוות היצירה ,כייף לי לראות  את הריכוז  והרצון שלהם להגיע לדיוק ביצירה שלהם. כך שאחרי שנבטל את החסימות של ילדנו באמצעות הביטוי הרגשי נחייה כבוגרים שמחים ומאושרים יותר וזה מה שאני מנחה את תלמידי את ילדי כאמא ואת נכדי כסבתא .

הקשבנו קשב רב לסיפוריה של תמר וכמובן, לא נשכח להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלה. 

 

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 

מפת עץ החיים הקבלית – תמר אשכנזי

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשי זאת ובאיזה אופן.

 ספירת תפארת – הייעוד,

להיות אדם שהוא מאסטר (מורה דרך) ולהוביל דרך חדשה בתחום הרוחני. להנחות ולרפא אחרים ע"י הכוונה רוחנית, ללמוד, לצבור ידע, לרכוש כישורים (תקשורת, כתיבה...) ולפתח כוחות רוחניים, במטרה להעבירם לעולם ולהגיע לדרגת המאסטר שכן זהו ייעודך. לפתח יכולות ליצירה והגשמת רצונות המשרתים את האנושות ולברוא מציאות עבורם. להוביל ולהיות "ראש לאריות", לשמש דוגמה ומופת. לנהוג ביושרה כלפי החוקים הקוסמיים, לפתח חזון אישי ובמיוחד קולקטיבי למען האנושות. לפתח אחריות ציבורית, לעמוד מול קהל, להיות יוזם, אמיץ ונחוש, להיות אחראי, מנהיג טוב לב. יצירתי ובעל דמיון. לתת דוגמה אישית, להעניק מבלי לדרוש תמורה. לשמור על אופטימיות גם במצבים קשים, להיות מקורי, מיוחד ולא שיגרתי. לפתח כריזמה למימוש ייעודך כמנהיג/מורה הדרך הרוחני, במטרה להפיץ את הידע שלך ברחבי הגלובוס. לתפקד טוב תחת לחץ ומשברים על מנת שתוכל להמשיך ולממש ייעודך.

המשפיע התנכ"י "יעקב"

מספר 11 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב.   

ה"יעקב" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו כפי שמתואר בברכת יעקב לבניו. בברכה זו חשף יעקב את התכונות הנסתרות של כל ילד וילד. הברכה הובילה לעידן חדש של 12 השבטים.      

ובתנ"ך כתוב: וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ--כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל:  כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל.  [בראשית ל"ב כ"ט]  ישר-אל. כלומר, ישירות, פנים אל פנים, ביושרה, בהגינות ובאמת כנאמר תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ [דברים י"ח י"ג, י"ח]

יעקב כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל דלי ומתאר אדם אהוב, מנהיג טבעי, אדם עוצמתי שהולכים אחריו באש ובמים.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:

להיות שיתופי, זוגי, אינטימי, רומנטי, לחיות בחברת אנשים, אמפאטי, לנהל שיחות לעומק הנפש, להכיל, לטפל, לתמוך, לגשר, לחושב ליפני שמבצע, להתחשב, כסף וחסכון. 

ספירת הדעת הנסתרת:

המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל מאזניים (6) מתאר אותך כאדם משפחתי, אוהב ילדים, ביתי, מעניק, "רודף צדק", שואף לאיזון, מוסרי, הרמוני, פשרן, מחפש את דרך השלום, רגיש, מתורבת, מעורב חברתית, אסטטי, מסודר, נקי, אוהב לארח, אחראי, נאמן, אמין. 

ספירת בינה:

שמך הפרטי:  מאופיין ע"י מזל אריה (1) מתאר אותך כמנהיג, מנהל, עצמאי, בעל כבוד עצמי, בטחון עצמי, מוחצן, שאפתן, יצירתי, קובע מטרות משיגן, ממוקד מטרה, יוזמתי, נחוש בדעתך, מתחיל דברים חדשים, פועל כאש היצירה, מנטאלי, אמיץ, מעשי, וורבאלי, כריזמטי, ביטחון עצמי.

 להאזנה לחץ כאן

 השירים שהושמעו בתוכנית:

עובדיה חממה מארח- אנא בכח תפילה במנין קולות

מילים- רבי נחוניה בן הקנה, לחן- עובדיה חממה

קופסת הצבעים - עופרה חזה

מילים: טלי שורק, לחן: קובי אושרת

דוד דאור - שמור על העולם

מילים ולחן: דוד ד'אור

אהבה - יהורם גאון

מילים ולחן :עובדיה חממה

                          

                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה