יום שני, 10 במאי 2021

יהודה פילוסוף – טכנאי אורטופדיה וכדורגלן לשעבר 10.05.2021

 בס"ד

יהודה פילוסוף  – טכנאי אורטופדיה וכדורגלן לשעבר


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, כ"ח באייר ה'תשפ"א 10 במאי 2021 את  יהודה פילוסוף העוזר לאנשים אשר עולמם נחרב עליהם בגלל קטיעת גפיים לחזור לתפקוד החל, מרגע האשפוז ועד להחזרה לתפקוד מלא ללא תלות, תוך הקשבה לצרכיהם ומתן פתרונות הולמים.

שני דברים אהובים מאד על עם ישראל. האחד הוא הבירה הנצחית שלנו ירושלים שנקבעה להיות בירת ישראל מאז 870 לפנה"ס על ידי המלך דוד בן ישי והשני הוא האהבה והעזרה לאחר המבוססות על שתי המצוות "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ:  אֲנִי, יְהוָה" ככתוב ב (ויקרא י"ט י"ח) ו "וְכִי-יָמוּךְ אָחִיךָ, וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ--וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ", ככתוב ב (ויקרא כ"ה ל"ה).

בגיל 16 נכנס יהודה לעולם טכנאות האורטופדיה, כאשר מגיל צעיר ידע שהגיע לעולם בשביל לטפל ולעזור לאנשים וזה מה שתמיד הניע אותו. יהודה למד איך בונים פרוטזות לאנשים קטועי ידיים ורגליים ,איך מחזירים לאנשים את החיוך וגורמים להם לחזור לשגרת החיים הרגילה שלהם. בתחום הכדורגל הגיע הכי רחוק שיכל, שיחק בנבחרת ישראל, זכה עם קבוצתו בגביע אסיה ותמיד היה טוטאלי באימונים ובמשחקים.

למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב ליהודה?

סיפורו של יהודה הוא סיפורו של ילד קטן ש"עשה" בעיות בבית הספר וסבל מדיסלקציה. למרות כל הקשיים רצונו האדיר לעזור לאנשים סובלים הביאו להיות אחד הטכנאים המומחים בעולם בייצור פרוטזות.

יהודה מעיד על עצמו "אני בן אדם שמאוד אוהב לתת, הנתינה ממלאה אותי ונותנת לי כוחות לקום כל בוקר ולרצות לעזור לאנשים. המאפיין הבולט שלי הוא הנתינה והעזרה לזולת. כל יום מרגש אותי מחדש לראות אדם שמצליח להיפטר מכסא הגלגלים וללכת בזכות עצמו."

ב 27.12.2019 פרסם עמיתי תומר גנור בYNET- של ראשון לציון כתבה על חבורה נחושה של קטועי גפיים התגבשה בראשל"צ שהפכה לקבוצת כדורגל רשמית. המאמן, שוער העבר הבינלאומי והפרוסטטיסט הינו כמובן יהודה פילוסוף האומר: "באופן יחסי לזמן הקצר שבו אנחנו קיימים השגנו תוצאות טובות מאוד. השאיפה: להקים ליגה, לצרף ילדים קטועי גפיים, ולייצג את ישראל במונדיאל הקטועים".

זהו סיפור מרגש, הרבה מעבר לכזה שנמדד במונחים של ספורט. סיפור על האנשים שרוח הספורט משמשת אותם כדי להתגבר על הקשיים ולפרוץ את הגבולות. קבוצת קטועי הגפיים מראשון לציון מעוררת הערכה לנוכח רוח הנחישות בקרב חבריה, שהעיסוק בכדורגל לא רק ממלא את חייהם, אלא אף מסייע להם בהתמודדות היום יומית. 

הקשבנו קשב רב לסיפוריו של יהודה וכמובן, לא שכחנו להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 מפת עץ החיים הקבלית – יהודה פילוסוף

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשה זאת ובאיזה אופן. 

ספירת תפארת – הייעוד,


להיות מלך בביצוע. לשאוף להצלחה. לחשוב עסקית ולראות בגדול. להיות עוצמתי, בעל כוח רצון ומשמעת עצמית. מציאותי, יסודי, מאורגן, מסודר, תכליתי ומעשי. יעיל, חרוץ, נחוש, מתמיד, עקבי ושם לב לפרטים. ענייני, אחראי, פעיל פיזית, תחרותי ואנרגטי. להיות צנוע וביתי, מסגרתי ואדמתי,  לפעול בביטחון ולפי החוקים, לפתח כישרונות טבעיים, רוחניות ויכולת ריפוי.

 

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך ועונה על השאלה: כיצד משפיע סגנון החשיבה שלך על חייך?

להיות יצירתי, תקשורתי, שמח בחיים, לחיות את הרגע, ספונטאני, משכיל, וורבאלי - יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת אלתור ולהיות בתנועה.

ספירת הדעת הנסתרת: המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל טלה (9) ובעל איכויות ותכונות של: מאסטר, המורה האוניברסאלי, נתינה ללא גבולות, רוחני ברמה גבוה, רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים, בעל ידע עצום, חכם, מחונן, מגנטי, מתנדב, חברותי, רחמן, הישרדותי. ממציא, מנהיג טוב לב, יש בך תכונה שאחריך הולכים באש ובמים. מצטיין בכול התחומים שנוגע בהם, מתחיל ומסיים דברים, חוזק נפשי,  הישגי, שקט כלפי חוץ, בנשמתך כאש היצירה, מסוגל להכיל את כולם.

אם לא הצלחת להגיע לדרגת המאסטר 9 יהיו איכויות תכונותיך כמזל בתולה 4 של: אדם מסגרתי, ביתי, חרוץ, חומרני, פעלתן, טכני, ביצועי, יציב, שמרן, הגיוני, דיקן, קפדן, מתמיד, ריאלי, אנליטי, יורד לפרטים, נאמן, מסיים בזמן מטלות. משקיען, חי בגבולות, מציית לחוקים ופקודות, אוהב שגרה.

ספירת בינה: שמך הפרטי:  מאופיין ע"י מזל קשת (3) מתאר אותך כאדם יצירתי, יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת מכירה, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי, מאמין, חיי את הרגע, אוהב, כשרוני, זקוק לחופש ותנועה מתמדת, מעניין, הפרעות קשב וריכוז קלות.

 מפת זכוכית המגדלת של ריבוע פיתגורס:

קו הייחודיות וההצלחה - מישור הנחישות והחתירה למטרה 1-5-9

מספר על התכונות הבאות:

נחוש, החלטי ונמרץ,

בעל כוח רצון, הישגי ויצירתי,

אנליטי, בעל יכולת חשיבה טובה,

סבלני, טוטאלי, מוחצן,

בעל יכולת ריכוז, אינדיבידואליסט,

בעל יכולת וורבאלית טובה,

בעל נטייה להתפרסם, מחובר לתקשורת,

חי ועובד תוך כדי תנועה,

מלך ברעיונות,

חיפוש אחר דברים חדשים.  

 

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

התור לאהבה - של עוזי חיטמן

מילים ולחן: עוזי חיטמן

צמד דרום - שישו את ירושלים

מילים: ישעיהו לחן: עקיבא נוף

שובי בת ירושלים - שושנה דמארי

מילים: דודו ברק, לחן: נחצ'ה היימן

הפרברים - אור וירושלים

מלים ולחן יוסף שריג

שפת הסימטאות – שיפרה פרץ

מלים ולחן – שיפרה פרץ

רן אלירן - לך ירושלים

מילים: עמוס אטינגר, לחן: אלי רובינשטיין

גאולה גיל - הכותל

מילים: יוסי גמזו, לחן: דובי זלצר

מעל פסגת הר הצופים – נחמה הנדל

מילים: אביגדור המאירי, לחן: עממי

ירושלים של זהב- שולי נתן

מלים ולחן: נעמי שמר

עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים - צמד רעים

מילים: מן המקורות, לחן: אפי נצר

אביהו מדינה - שבחי ירושלים

מילים: מן התפילה לחן: אביהו מדינה

בשערייך ירושלים – יהורם גאון 

מילים: יוסי גמזו לחן: יחזקאל בראון


         יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה