יום שני, 10 בינואר 2022

שמוליק רוזנטל , סנ"צ (בדימוס) - מעולם אכיפת החוק והפשע לעולם הטיפול בהתמכרויות בכלל וסמים בפרט. 10.01.2022

 בס"ד

שמוליק רוזנטל , סנ"צ (בדימוס) - מעולם אכיפת החוק והפשע לעולם הטיפול בהתמכרויות בכלל וסמים בפרט.

במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, ח' בשבט ה'תשפ"ב 10 בינואר 2022 את שמוליק רוזנטל , סנ"צ (בדימוס)  שעבר בהצלחה רבה מעולם אכיפת החוק והפשע לעולם הטיפול בהתמכרויות בכלל וסמים בפרט.


זה עתה, בחדשות סוף בשבוע של ערוץ 12 סיפרו על
הבמאי והתסריטאי גיא בלילה, מי שיצר וביים את הסדרה המצליחה "בני אור", שהלך לעולמו בגיל 38. הסדרה "בני אור" עלתה לאוויר בחודש אפריל האחרון ב-yes והביאה את סיפורם של בני נוער שגדלים בשכונה באר שבעית ונכנסים אל תעשיית הפשע שמקיפה אותם מחוסר ברירה. הסדרה מבוססת על מקרה אמיתי שהתרחש בשנת 2000. השאלה הנשאלת היא, אם בלילה היה מגיע אל שמוליק רוזנטל בזמן הוא היה מצליח לעזור לו.

היום שבו חס וחלילה אנשים מגלים כי בנם או בתם משתמש/ת בסמים "הופך עליהם" את החיים משגרת היום הנעימה לחורבן, הלם, חוסר אונים ובעיקר למצוקה קשה!!

עולם הסמים כל כך רחוק מעולמם השלו !!! הסמים רק מדרדרים לתהום השאול !!! ברור להם, שהסמים יובילו את המתבגר לבית המעצר או לטיפולים פסיכיאטרים!!

כל ניסיון לתקשר מול המתבגר נתקל באמירות של הכחשה ושקר….

במקרה היותר גרוע הדבר נודע להם אגב מעצר או חקירה של מחלק הנוער בתחנת המשטרה….

ומה לעניין התמכרות להימורים?  רבים וטובים מקרב בני הנוער מוצאים עניין מרגש במרדף אחר "כסף קל ומהיר" !! ההתנסות מתחילה כבר בגיל 13/14 במסלול הידוע מראש – טוטו, גירוד כרטיסים של מפעל הפיס, ווינר, מכונות המפוזרות והחוקיות ,לכאורה ומשם הדרך קצרה להימורים באינטרנט…!! מכאן תהליך ההתמכרות רק הולך ומחמיר!! המוח האנושי ניזוק במחלת ההתמכרות הקשה והאכזרית!!

בצר להם אנשים שואלים את עצמם, מה עושים עכשיו?! אנחנו במבוי סתום!! דרך ללא מוצא!! האומנם ??

לשם כך שמוליק רוזנטל מציע את שרותיו ומעמיד לרשות הפונים אליו ניסיון מצטבר עצום של למעלה מ-30 שנים בעבודת שטח במגוון רחב של תפקידי משטרה, החל משוטר זוטר ועד לקצין בכיר בתחום הבילוש, המודיעין והחקירות!!

שמוליק יודע את כל מה שהמתבגר מנסה להסתיר. אותו אי אפשר לרמות או לספר  לו סיפורי בדיה!! ולמה? שמוליק מדבר בשפתם ומבין לליבם. שמוליק מכיר את תהליך הדרדרות כמו גם את תהליך הושטת היד לסיוע ורכישת האמון. שמוליק מאיר להם את הדרך ומוביל את המתבגר/ת יד ביד תוך הכוונה וליווי ל"חוף מבטחים" שם יפנו לדרך חדשה.

שמוליק רוזנטל היה בכיר במשטרה וכשפרש, לקח איתו את הידע כדי לפתח שיטה ייחודית לגמילה בסמים בפרט והתמכרויות בכלל . שמוליק מרצה בכל הארץ, והעביר סדנאות רבות לבני נוער ולנושאי תפקידים. מספר שמוליק: "אני מעביר נתונים ללא פילטרים, אני מביא את המודיעין המבצעי אל הטיפול, וביחד עם אשתי, גילה, ובתי, ליאור, אנחנו מעניקים טיפול עם אחוזי הצלחה מטורפים". והסיפוק? "אנחנו הולכים לישון עם חיוך"

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לשמוליק*

שמוליק מביא את המודיעין המבצעי לטיפול בבעיה. הוא עסק בזה 32 שנה. אני משתמש בכלי המודיעין המבצעי בריפוי של המכור. הרי גם ברחוב, מספר שמוליק: "כשאתה יוצר קשר עם פושע, בסוף המטרה היא לגייס אותו אליך, שיהפוך למקור מודיעיני או סוכן סמוי . הדרך לעשות זאת היא יצירת "אמיל"י". אמיל"י זה ראשי תיבות של "אני מה ייצא לי מזה?". לכל אחד יש את ה-אמיל"י שלו. היכולת שלי כקצין מודיעין בכיר וותיק עם ניסיון, זה בעצם לאתר אצל המכור את האמיל"י שלו. אתה מתחיל לאתר ולייצר את המניעים על ידי "לחיצה על כפתורים ומשיכה בחוטים הנכונים". זו טכניקה מיוחדת, והיא משמשת כדי לגייס אותו לתהליך הניקיון של עצמו מההתמכרות. אני מצמצם את הכל למשפט קצר וקולע – "התמכרות" זה כשהראש אומר לא, והיד עושה כן. יש משהו אחר שמנהל אותך וזה לא הרצון החופשי שלך!! אתה הופך להיות עבד נרצע להתמכרות וזה משהו שצריך לדעת לטפל בו".

 

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של שמוליק?*

מפת עץ החיים מתארת את אדם שביכולתו להיות מלך ביצירתיות. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות משכיל, וורבלי, מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאד. להיות שמח, חביב, מקסים, חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. לעודד, להעצים, לעזור ולשמח בעיקר דרך התחום היצירתי. יכולת החשיבה והשאיפות מספרים לנו על אדם בעל חשיבה מהירה, בעל יוזמה ורעיונות. אוהב לעזור לאחרים. לוחם למען אחרים. אדם אמיץ שיודע לחיות תחת תנאי לחץ מתמשכים. כאשר מאפשרים לו חופש פעולה הוא מוציא מעצמו את המיטב. בעל יכולת התמדה, סומך רק על עצמו ולוקח אחריות על הצלחותיו.

אדם הישגי, תכליתי, מעשי, אחראי, ענייני, מצליחן, שאפתן, כוח רצון, ביצועי ועוצמתי. 

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

אצלך כמו תמיד - סילבן ויאיר

מילים ולחן: יאיר קלינגר

אור וירושלים הפרברים

מילים ולחן: יוסף שריג

עדנה גורן - לא פעם, בקיץ

מלים: רחל, לחן: שולמית ליפשיץ

אריק איינשטיין ויפה ירקוני - ליל סתיו

מילים: חיה כהן,  לחן: חיים צור

אהוד מנור - אין לי ארץ אחרת

מילים - אהוד מנור. לחן - קורין אלאל

רמי קלינשטיין - עוד לא תמו כל פלאייך

מילים: יורם טהרלב, לחן: רמי קלינשטיין

יהורם גאון - בפרדס ליד השוקת

מילים: יורם טהר לב, לחן: נורית הירש

להקת פיקוד צפון - קום והתהלך בארץ

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר קלינגר

להקת חיל האוויר - תמיד עולה המנגינה

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר רוזנבלום

אתה לי ארץ - ירדנה ארזי

מילים: יורם טהרלב, לחן: נורית הירש

רן אלירן- זר של נרקיסים

מילים: יורם טהרלב, לחן: אפי נצר

על כפיו יביא – רבקה זוהר

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר רוזנבלום


 יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה