יום שני, 3 בינואר 2022

יעל אידלמן עו"ד, תנ"צ (בדימוס) - נוכחת, מובילה ומשפיעה. יועצת המפכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), הראשונה במשטרת ישראל 03.01.2022

 בס"ד

יעל אידלמן עו"ד, תנ"צ (בדימוס)  - נוכחת, מובילה ומשפיעה. יועצת המפכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), הראשונה במשטרת ישראל 

במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, א' בשבט ה'תשפ"א 03 בינואר 2022 את יעל אידלמן עו"ד, תנ"צ (בדימוס)  - נוכחת, מובילה ומשפיעה, יועצת המפכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן), הראשונה במשטרת ישראל.

במעריב של סוף השנה האזרחית 31.12.2021 בעמוד 7 צדה את עיני כתבתו של עמיתי אלון חכמון שכותרתו "משטרת ישראל מחפשת מענה". בפתח שנת 2022, גם בצמרת המשטרה מודעים לאכזבת הציבור מזמן התגובה האיטי לתלונות על אירועים פליליים. עם זאת, כחולי המדים מצביעים על 5,000 תקני כח אדם החסרים להם.

האזנה לדברים שיש לתת ניצב בדימוס, עורכת הדין יעל אידלמן לומר אולי תצייר משטרה אחרת בעיני הציבור ותחשוף עשיה שקצת נעלמה מהעין אל מול הביקורת שהמשטרה חוטפת כיום.

יעל התחילה את שירותה במשטרה כשוטרת במוקד 100 של משטרת מחוז תל אביב וסיימה כחברת סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, כשהמעמד שלה בארגון היה שווה ערך לניצב- שתי קצוות של הקשת.


הקידום שלה במשטרה, שהינה גוף היררכי וגברי, היה בתקופה בה לא שמו "פוקוס" על קידום נשים, וכל מי שהגיעה לדרגה גבוהה עשתה זאת בדרך הקשה של השקעה, צמיחה והוכחת יכולות.

יעל למדה משפטים תוך כדי השירות ועיקר עשייתה התמקדה בתחום המשפטי בהיבטים שונים: פלילי, משמעתי, דיני עבודה והטרדה מינית.


שירותה התאפיין בטיפול בנקודות משבר ארגוניות - שוטרים שמעורבים בעבירות, מה שחייב איזונים בין האינטרס הציבורי, האינטרס הארגוני והאינטרס האישי של השוטר. נקודת השבר העיקרית הייתה בתקופת "פרשת הניצבים" ומעורבותם בעבירות של הטרדה מינית.


יעל הייתה ה"פנים" של הארגון בתקשורת, בכנסת, בוועדות שונות, כנסים, פאנלים ועוד, שהיו בתחומי העיסוק שלי.


תקופת שירותה כיוהל"ן (יועצת המפכ"ל לענייני נשים) הראשונה במשטרה, נחשבה לפריצת דרך בארגון- הן בהיבט של קידום נשים לדרגות בכירות, בעיקר בתחום המבצעי, והן בטיפול בכל נושא ההטרדות המיניות בארגון. המעטפת שניתנה לנפגעי/ות הטרדה מינית שהייתה חסרת תקדים.

בתקופת שירותה, להגיע לדרגת תת ניצב כאישה, ממש לא היה מובן מאליו. היום זו כבר שגרה.

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב ליעל*

יעל מספרת על בית בו היא וכל שבעת אחיה ואחיותיה גדלו עם בטחון עצמי ואמון גדול ביכולות שלהם ובתחושה שהבית הוא מקור הכוח. הוא הנמל או שדה התעופה, שממנו הם יוצאים ואליו הם חוזרים והוא תמיד שם בשבילם.

הארגונים היררכיים בהם שירתה אם זה צה"ל או משטרת ישראל ספקו לה מסגרת ותחושה של שייכות ובטחון, כמו הבית שבו גדלה. מערכות שענו על הצורך שלה להיות חלק מארגון, ועדיין אפשרו לה לנוע לכל הכיוונים במסגרת מציאת הדרך והתפקידים שאותם מילאה ולהביא לידי ביטוי את האינדיבידואליות שלה.

מכאן אנו מבינים, כי מסגרת של בית חם ועוטף מצד אחד והכוונה להישגיות וחינוך נכון, הינם המפתח להצלחה של כל ילד וילדה.

סיפורה של יעל מופיע בין השאר בספר הנשים השיתופי הראשון בישראל "נוכחות, משפיעות, מובילות" שהינו מיזם ייחודי פורץ דרך, המאגד תובנות קריירה מדם לִבּן של 111 נשים מרתקות מכל שכבות החברה הישראלית הייחודית והססגונית. הן מנסות לייצר איזונים, למרות שלעתים קרובות מדי מרגישות לבד. הן יודעות שהדרך ארוכה ומפותלת, שהישגים לא מגיעים מעצמם.

הספר נכתב על-ידע ד"ר אפרת ליאני, בעלת ניסיון של יותר מ־20 שנה בתחום ניהול ההון האנושי. כיהנה בשורה של תפקידי מפתח בכירים בחברות גלובליות ומקומיות.

ד"ר ליאני מאמינה כי מקומן השווה של נשים בשוק התעסוקה והגעתן לעמדות מפתח יובילו לשינוי בכל שגרות החיים ולעתיד נכון יותר עבור הדור הבא והאנושות כולה.

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של יעל?*


מפת עץ החיים מתארת את אדם שייעודו להיות מנהיג, מוביל דרך רוחנית, להרחיב אופקים לעצמך ולזולת. אדם שייעודו לקדם את האהבה שבאה מהלב, לפתח כריזמה, לעשות פעולות נעלות למען החברה, להיות איש העולם הגדול. יכולת החשיבה והשאיפות מוסיפות את היכולת להיות יצירתי, תקשורתי, שמח בחיים, ספונטאני, משכיל, וורבאלי - יכולת ביטוי טובה מאוד ויכולת אלתור. אנרגיית ספירות נוספות במפה מוסיפה יכולת שכנוע טובה, מקוריות, מיוחדות ולא שיגרתיות, מנהיגות, אדם שאחריו הולכים באש ובמים.  אדם אמיץ, המשתלב בכל מקום ובכול תחום.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

יהורם גאון – בית אבי

מילים: חיים חפר, לחן: דובי זלצר

אושיק לוי-בלדה לשוטר

מילים: אהוד מנור, לחן: נורית הירש

Enrico Macias - adiche Mama

מילים ולחן: ג'ק ילן ולב פולק

התרנגולים - כשאת אומרת לא

מילים: דן אלמגור, לחן: אלכסנדר ארגוב

אשקלון שושנה דמארי

מילים: יחיאל מוהר, לחן: משה וילנסקי

דוד דאור - שמור על העולם

מילים ולחן: דוד ד'אור

יהורם גאון - איפה הן הבחורות ההן

מילים: יוסי גמזו, לחן: עממי

עליה עזיקרי - נערה ממש אוצר

מילים: יהודה אופן, לחן: אריס סאן

שלישיית גשר הירקון - הגביע

מילים: יורם טהרלב, לחן: נחצ'ה היימן

אריק איינשטיין - שיר אהבה חיילי

מילים: חיים חפר, לחן: אלכסנדר ארגוב

משטרת ישראל – יחד

מילים: שמרית אור, לחן: קובי אושרת

הוי ארצי מולדתי - הגבעטרון

מילים: שאול טשרניחובסקי, לחן: נעמי שמר



 יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה